Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Eipä saa ei.

    Ja seuraava kysymys.
    Onko tämä laadukas osa korvaamaan tuon alkuperäisen tukivarren:
    http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...e=31122282122K
    On, ainakin tähän asti mitä olen noita kovapalloisia m-sportII tukivarsia smiidiltä ostanut niin ovat olleet Febin valmistamia.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1641
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Supa View Post
      On, ainakin tähän asti mitä olen noita kovapalloisia m-sportII tukivarsia smiidiltä ostanut niin ovat olleet Febin valmistamia.
      Kiitos tästä, siispä laitan sellaisen tilaukseen.
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • AAhola
        Bimmer Rookie
        • Jun 2012
        • 20
        • Hyvinkää

        Noniin, mikähän vois olla kun E46 touring sytytti äsken absin, luistoneston ja kässärin merkkivalot kun käynnistin, eilen ei mitään oireita kun auton ajoin parkkiin?

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by AAhola View Post
          Noniin, mikähän vois olla kun E46 touring sytytti äsken absin, luistoneston ja kässärin merkkivalot kun käynnistin, eilen ei mitään oireita kun auton ajoin parkkiin?
          Tuolta ihmettelemään lisää E46 ABS-, luistonesto- ja käsijarruvalo
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • BmwGt
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 95
            • Kempele

            Onko normaali m57 koneessa tyhjäkäynnillä pienen pieni tasainen nakutus, ei ole päässy samanlaista dieseliä kuunteleen.
            Onko tässä vanosta?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Ei ole dieselissä vanosta, kyllä se ahdin ptää huolen että ilmaa työnnetään venttiilin ohi ihan tarpeeksi oli ajoitus mikä tahansa
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • nekholm
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 860
                • Porvoo

                Originally posted by riippis View Post
                Kampuran stefa? Jos itse teet, pääset pelkän uuden stefan ostolla. Pultti millä akseli kiinni, on sitten pirun kovassa. Lämmitystä ja lämmitystä ja vielä kerran lämmitystä ja sitten jos omistat ison pulttipyssyn niin irtoaa. Tuo putti taitaa olla yli 410Nm kiinni.
                Kuinkahan kauan siihen menee? Korjata siis. Entä onko miten vakava vika, tämä vuotava stefa? Voiko ajaa ihan normaalisti vai kannattaako välttää ajoa?

                Asiasta toiseen, onko sisäilmansuodatin sama kuin mikro-/aktiivisuodatin?
                Last edited by nekholm; 25-03-2013, 17:57.
                VW Passat 1.4 TSI -12
                Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                Comment

                • Tube-
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 26
                  • Lohja/Helsinki

                  TYP188 ja TYP 188K erot

                  Eli kysymys on seuraavanlainen:
                  Omassa 328 e46:sessa on TYP188K perä, alunperin 320d:stä. Foorumilla olisi myytänävä Quaifen lukkoyksikkö joka on ollut TYP188 perässä.

                  Eli sopiiko tuo TYP188 perään tarkoitettu Quaifen yksikkö TYP188K perään?

                  Mahtaako olla paljonkin eroja noilla perillä?

                  Comment

                  • Matte1411
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 75
                    • Jyväskylä

                    Eli onkos nyt kyseessä tuo DISA kun matalilla kierroksilla kiihdyttäessä kuuluu sellaista rallatusta jostain päin konehuonetta? Onkos jollain kokemusta tästä että auttaako tämä tosiaan siihen: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=373211
                    Mites kannattaako tuon puhdistuksen jälkeen noita liikkuvia osia rasvailla jotenkin? Voikos tämä hajota jotenkin totaalisesti ja aiheuttaa isompaa remonttia?
                    Last edited by Matte1411; 25-03-2013, 21:29.
                    BMW E46 320i -99
                    BMW E30 320i -85

                    Comment

                    • riippis
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 200
                      • Laukaa

                      Originally posted by nekholm View Post
                      Kuinkahan kauan siihen menee? Korjata siis. Entä onko miten vakava vika, tämä vuotava stefa? Voiko ajaa ihan normaalisti vai kannattaako välttää ajoa?

                      Asiasta toiseen, onko sisäilmansuodatin sama kuin mikro-/aktiivisuodatin?
                      Riippuu kuinka paljon vuotaa, mutta kyllähän se kannattaa pikimmiten vaihtaa. Öljyähän se vain vie (tiputtaa). Ei se ajamista estä. Remontin kesto riippuu ihan siitä kuinka kauan painit sen pultin kanssa. Jos heti irtoaa, niin n. tunnissa selviät. Sitä pulttia kannattaa lämmittää paljon.
                      E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                      Comment

                      • baku
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 347
                        • Kausala

                        Pitäisi vaihtaa M57:n perässä olevasta manuaalilaatikosta kardaanin puoleinen stefa. Itse stefan vaihto tuskin on paha rasti, mutta kuinka paljon pitää purkaa ennen kuin kardaanin laipan saa irrotettua? Eli lähteekö kumilimppu ja kardaani irti laipasta tuollaisenaan, vai joutuuko pudottamaan pakoputken alas ja ottamaan kardaanin irti myös perän päästä?
                        F20 116d
                        E63 645
                        E28 528
                        F30 320d x-drive
                        F31 335d x-drive

                        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                        KTM 1290 Super Adventure
                        K1200S
                        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                        Comment

                        • Benzi87
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1106
                          • Oulu

                          Originally posted by baku View Post
                          Pitäisi vaihtaa M57:n perässä olevasta manuaalilaatikosta kardaanin puoleinen stefa. Itse stefan vaihto tuskin on paha rasti, mutta kuinka paljon pitää purkaa ennen kuin kardaanin laipan saa irrotettua? Eli lähteekö kumilimppu ja kardaani irti laipasta tuollaisenaan, vai joutuuko pudottamaan pakoputken alas ja ottamaan kardaanin irti myös perän päästä?
                          Joudut ottamaa kardaanin kokonaan pois.
                          Kardaanin vaihdelaatikon päässä on siis keskitys hela joka menee sinne "rätin" sisään ja sitä "rättiä" ei saa välistä otettua ilman kardaanin irroitusta.

                          EDIT: Jos on ylimääräistä rahaa niin uusi samalla se rätti ja kannatinlaakeri.
                          Last edited by Benzi87; 26-03-2013, 09:04.

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 347
                            • Kausala

                            Sitähän mä vähän pelkäsinkin. Kiitokset nopeasta vastauksesta!
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • jesulapio
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2012
                              • 32
                              • Turku

                              1. kysymys
                              Sellane kysymys 328ci:stä -99. Katolla peräosassa on ilmeisesti puhelimen antenni? Sellane rumakeppi. Uudemmissa on ilmeisesti hainevä.

                              Onko jollai kokemuksia, että lähtiskö se iha ruuvvaamalla irti? Ite koitellu sitä kieritellä, eikä se tunnu mihinkää lähtevä. Ja toine juttu on, että saisko siihe siististi tollase hainevä laitettuu tilalle, ettei jäis reikää katto. Ku mielellää sen tänhetkise antenni haluis pois, sen verra rumannäköinen.

                              Kellään kokemuksia ?

                              2. kysymys

                              Tuuletin pitää sellasta outoa ääntä kun ulkona on kylmä ilma ja tuulettimen kierrokset suunilleen keskitasossa. Jos tuuletin täysillä niin ääni katoaa. Mistä tää mahtais johtua? Ei kai oo suurempaa vikaa?

                              3. kysymys. Ajatuksena on ollu teipata kromiset ikkunalistat. Onko kellää kokemuksia ikkunalistoje pois otosta? Lähteekö helposti. Itse teippaamine ei varmaa oo paha projekti etenki ku teippi on halpaa ni sitä voi muutama kerra harjotella, jos listat sais vaa ehjänä irti.

                              Comment

                              • piippu
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 42
                                • Pohojammaa

                                Ehtoota kaikille tasapuolisesti ja sukupuolineutraalisti Eka postaus ja ensimmäinen BMW juuri hankittuna....mutta tulipa heti vähän takapakkia vaimolle hankittuun "helmeen"

                                Eli potilaana E46 318i touring -00. Meinasin iltapuhteiksi tempaista uuden moniurahihnan paikoilleen, mutta tulinpa vasta siinäkohtaa silmäilleeksi tuota konehuonetta tarkemmin syvemmältä ja huomasin pohjamuovin suorastaan uivan öljyssä....auto ylös ja pohjamuovin iroitettua olikin mielenkiintoinen näky Kammen stefa menee vaihtoon, mutta minkälainen operaatio on tuo jakopää? Kun näyttäisi pahin vuoto olevan pakosarjan puolella ilmastoinnin kompuran yläpinnan kohdilla juurikin tuon jakopäänkopan liitoksessa (onko se jotenkin kaksiosainen korkeussuunnassa?) Selviytyykö tuosta ihan perus työkaluilla tyyliin venakoppa pois-> ilm.kompura irti-> vesipumppu?-> kammen hihnapyörä....vai hyppääkö kopan alta jotain silmille jotka tarvii extra-special työkaluja :think

                                ...ja onko "laturinremmen" kiristinpyörässä, josta remmi löysätään oikea vai vasenkätinen kierre? Oli laakeri meleko finaalissa ja tarvis vaihtaa tässä samalla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎