Ajankohtaista tämä ilmastointi-keskustelu. Tuli ihmeellinen vika kun käytin autoni ilmastoinnin huollossa. Eli ilmastointi alkoi toimimaan hyvin mutta radion/navin näytöstä hävisi kaikki elämä. Eli mikä avuksi, soittimena pelkästään kasetti/radio, tuliko pakollinen poppien päivitys seuraavaksi?
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sun navi on vaan sattunut hajoamaan samaan aikaan kun ilmastointi huollettu, huoltoliittimissä ei kulje mitään sähkövirtaa tai vastaavaa mikä voisi mankkarin hajottaa... Bemareissa kun noi ilmastoinnin täyttöliittimetkin on helpossa paikassa ettei tarvi purkaa mitään pois edestäOriginally posted by piitp View PostAjankohtaista tämä ilmastointi-keskustelu. Tuli ihmeellinen vika kun käytin autoni ilmastoinnin huollossa. Eli ilmastointi alkoi toimimaan hyvin mutta radion/navin näytöstä hävisi kaikki elämä. Eli mikä avuksi, soittimena pelkästään kasetti/radio, tuliko pakollinen poppien päivitys seuraavaksi?
-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
eisenmann race
Onko kukaan aukaissut tommoista eisenmann race m3 takavaimenninta? On niin perkuleen kovat äänet että alkaa jo ärsyttää itseäkin
Siellä ei käsittääkseni villoja ole kun on race versio? Pystyskö tuon aukaseen rälläkällä tuosta päältä ja laittaan pakoputki villat sisään ja hitsata takaisin kiinni? Onkohan siellä sisällä ne putket samanlaiset kun tuossa normaalissa eisenmann versiossa?:think
Hmm. miten paljon välivaimennin pitäisi hiljentää ääniä? Autossa on schmiedmann Rst pakosarja + katit ja sen jälkeen 3" Rst putkia ja simons 3" välivaimennin+eisenmann race takapönttö. Voisko olla että villat palanu tuosta välivaimentajasta? Mitä mieltä kannattaisko kokeilla vaihtaa uuteen? Kummiskin ollut paikoillaan kohta 4-5 vuotta tuo putkisto... uusi maksaa noin 70e http://shop.mamasan.fi/product/show/...t-vaimennin-30Last edited by teemu.k; 18-08-2014, 15:54.
Comment
-
Tulee melkosta räkä saumaa jos meinaat mikillä hitsata rosteria....Originally posted by teemu.k View PostOnko kukaan aukaissut tommoista eisenmann race m3 takavaimenninta? On niin perkuleen kovat äänet että alkaa jo ärsyttää itseäkin
Siellä ei käsittääkseni villoja ole kun on race versio? Pystyskö tuon aukaseen rälläkällä tuosta päältä ja laittaan pakoputki villat sisään ja hitsata takaisin kiinni? Onkohan siellä sisällä ne putket samanlaiset kun tuossa normaalissa eisenmann versiossa?:think
Hmm. miten paljon välivaimennin pitäisi hiljentää ääniä? Autossa on schmiedmann Rst pakosarja + katit ja sen jälkeen 3" Rst putkia ja simons 3" välivaimennin+eisenmann race takapönttö. Voisko olla että villat palanu tuosta välivaimentajasta? Mitä mieltä kannattaisko kokeilla vaihtaa uuteen? Kummiskin ollut paikoillaan kohta 4-5 vuotta tuo putkisto... uusi maksaa noin 70e http://shop.mamasan.fi/product/show/...t-vaimennin-30
Oletan siis että olet mikillä hitsaamassa?Last edited by Benzi87; 16-05-2013, 21:25.
Comment
-
On sitä olemassa rosteri lankaa millä pystyy hitsaamaan ja siihen kaasu, mutta varmaan käytän jollain pajalla hitsauttamassa tig koneella takaisin kiinni jos aijon tuon aukastaOriginally posted by Benzi87 View PostTulee melkosta räkä saumaa jos meinaat mikillä hitsata rosteria....
Oletan siis että olet mikillä hitsaamassa?
Comment
-
On joo mutta ei silläkään mitään tehdas saumaa saa kun migillä hitsaa.Originally posted by teemu.k View PostOn sitä olemassa rosteri lankaa millä pystyy hitsaamaan ja siihen kaasu, mutta varmaan käytän jollain pajalla hitsauttamassa tig koneella takaisin kiinni jos aijon tuon aukasta
Toki on paljon migistä ja hitsarista kiinni.
Comment
-
No alko taas toimimaan. Onko tässä joku nappula tai toiminto millä saa sen näytön tarkotuksella pimeäksi?Originally posted by Ravermeister View PostSun navi on vaan sattunut hajoamaan samaan aikaan kun ilmastointi huollettu, huoltoliittimissä ei kulje mitään sähkövirtaa tai vastaavaa mikä voisi mankkarin hajottaa... Bemareissa kun noi ilmastoinnin täyttöliittimetkin on helpossa paikassa ettei tarvi purkaa mitään pois edestäUpee kupee
Comment
-
Jep olet kyllä oikeassa. Laiton tilaukseen tuon uuden välivaimentajan. Kävi mielessä jos laittas sen uuden vielä tuohon lisäksi väliin kun siinä ois tilaa sopivasti.:thinkOriginally posted by Benzi87 View PostOn joo mutta ei silläkään mitään tehdas saumaa saa kun migillä hitsaa.
Toki on paljon migistä ja hitsarista kiinni.
Comment
-
Ei kenelläkään olisi nurkissa kampiakselin-asentotunnistinta M52TU - koneeseen? Saako suomesta saksanhintoihin ko. tunnistinta mistään? KL-Varaosilla näkyi olevan jo 100€ paikkeilla..
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Ei tainnutkaan enää olla TU-koneessa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta? Vikana ajoittain "sahaus" joten vika ilmeisesti imupuolen nokan-anturissa ?Originally posted by HerraHuu View PostEi kenelläkään olisi nurkissa kampiakselin-asentotunnistinta M52TU - koneeseen? Saako suomesta saksanhintoihin ko. tunnistinta mistään? KL-Varaosilla näkyi olevan jo 100€ paikkeilla..
Vikakoodina näytti "Camshaft position sensor" kuitenkin...
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Mites tuo noissa huolloissa oikesti menee, eli kun tällainen vajaa täytteinen, tai oikastaan tyhjä tulee huoltoon, laitetaanko se täyteen ja toivotaan parasta vai koeponnistetaanko se ensin esim. typellä ettei ole kenno puhki? Ennenhän se täytettiin värin kanssa ja katsottiin sitten mistä tulee, mutta nythän ei kylmäainetta saisi laittaa sisään jos se on tyhjä eli selvä vuoto, muuten voi pian kylmäluvat lähteä.Originally posted by MNi View PostKun huollatat ilmastointia, mielenkiintoiset tiedot ovat jäljellä olevan kylmäaineen määrä eli paljonko on vuotanut. Allekirjoittanut huollatti -04 pirssin viime syksynä, täytös on nimellisesti 680g + 25g öljyä. Ulos tuli muistaakseni 635g + 15g ja tyhjiötesti oli onnistunut. Kahdeksassa vuodessa ihan kohtuullinen hävikki, reilu prosentti per vuosi eikä sitä 5-10% mitä pelotellaan.
Tuo kompressoriöljyn loppuminen on se kriittisempi, kun se loppuu niin kompurasta tulee entinen.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Varmaan noita on erillaisia mutta tuossa vakihuoltamolla on semmonen laite joka koeponnistaa järjestelmän ensin. Pitää hetken painetta ja vasta sen jälkeen ilmoittaa täytön tai että järjestelmä vuotaa. Kysyy vaikka korjaamoilta että millanen niillä on käytössä.Originally posted by Esal View PostMites tuo noissa huolloissa oikesti menee, eli kun tällainen vajaa täytteinen, tai oikastaan tyhjä tulee huoltoon, laitetaanko se täyteen ja toivotaan parasta vai koeponnistetaanko se ensin esim. typellä ettei ole kenno puhki? Ennenhän se täytettiin värin kanssa ja katsottiin sitten mistä tulee, mutta nythän ei kylmäainetta saisi laittaa sisään jos se on tyhjä eli selvä vuoto, muuten voi pian kylmäluvat lähteä.sigpic
Comment
-
ja jos järjestelmä ei Satu ihan tyhjä olemaan kannattaa UV-lampulla tutkia jos vuoto löytyy. Näin itse työpaikalla menettelin ja vuoto kohta selvisi 5min tutkailulla
Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
Ilmoitteletko vaikka tänne / privalla sitten miten kävi.Originally posted by mikeboo View PostMulla sama vika. Viikonloppuna ilmastoinnin huolto, niin katsotaan oliko vain nesteiden vähyydestä kiinni.
Tarkemmin kun kuuntelee, niin aivan kuin joku pyöris just kuiviltaan, metalli metallia vasten. Eipä tuota juuri ole päällä uskaltanut pitää muuta kuin sen verran, että testasin toimivuuden. Joka ei siis toiminut. Alkaa tympäsemään kun helteet tulee/on jo.
Löytypä juutuubista taas pätkää, eli tästä KLIK ja kuulet sen minkä myös minä, kun ilmastointi laitetaan päälle
Last edited by Jonbeam; 17-05-2013, 15:52.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
Comment