Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Låiri
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 3
    • Hämeenlinna

    Hei, perän vahvikelätkien asennuksen jälkeenhän apurunko tulee pikkasen alemmas niin tarviiko esim. kardaanin keskilaakerin alle laittaa prikkoja vai onko kyse niin pienestä erosta?
    Entäs kun takakoiranluiden asennuksessa tarvis jotain circolightia käyttää, niin mitä se on ja mistä sitä saa?

    Comment

    • piitp
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 38
      • Oulu

      Originally posted by Jonbeam View Post
      Ilmoitteletko vaikka tänne / privalla sitten miten kävi.

      Tarkemmin kun kuuntelee, niin aivan kuin joku pyöris just kuiviltaan, metalli metallia vasten. Eipä tuota juuri ole päällä uskaltanut pitää muuta kuin sen verran, että testasin toimivuuden. Joka ei siis toiminut. Alkaa tympäsemään kun helteet tulee/on jo.

      Löytypä juutuubista taas pätkää, eli tästä KLIK ja kuulet sen minkä myös minä, kun ilmastointi laitetaan päälle
      Eipä mittää
      Last edited by piitp; 18-06-2013, 17:50. Reason: Turhaa ot
      Upee kupee

      Comment

      • -Tk-
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 387
        • Jyväskylä

        Originally posted by HerraHuu View Post
        Ei tainnutkaan enää olla TU-koneessa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta? Vikana ajoittain "sahaus" joten vika ilmeisesti imupuolen nokan-anturissa ?

        Vikakoodina näytti "Camshaft position sensor" kuitenkin...
        Niin camshaft = nokka-akseli vai mitä meinasit? Eli varmaan nokan anturi kyseessä tai vanos ongelma.
        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

        Comment

        • HerraHuu
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2012
          • 355
          • Keski-Suomi

          Originally posted by -Tk- View Post
          Niin camshaft = nokka-akseli vai mitä meinasit? Eli varmaan nokan anturi kyseessä tai vanos ongelma.
          Joo nokka-akselin anturille näytti vikakoodin. 2 kertaa käynnistys vähän sahannut. Imupuolen anturissa pitäisi vian silloin olla kun starttaukseen vaikuttaa.

          Sahannut tosin ainoastaan silloin kun olen pysähdyttyäni jättänyt virrat päälle autoon joksikin aikaa. Jos sammutan auton normaalisti, avain pois yms ei sahausta ole kertaakaan tullut.. Kokeillut olen nyt +20 kertaa.. Ehkäpä sattumaa tai voisihan se olla kosketushäiriökin...


          -e30 2d m10b18

          EX -e53 X5 3.0D
          EX -e39 523i Sedan
          EX -e36 325i Coupe
          EX -e46 323i Sedan
          EX -e36 320i Touring

          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

          Comment

          • mikeboo
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 63
            • Tuusula

            Originally posted by Jonbeam View Post
            Ilmoitteletko vaikka tänne / privalla sitten miten kävi.

            Tarkemmin kun kuuntelee, niin aivan kuin joku pyöris just kuiviltaan, metalli metallia vasten. Eipä tuota juuri ole päällä uskaltanut pitää muuta kuin sen verran, että testasin toimivuuden. Joka ei siis toiminut. Alkaa tympäsemään kun helteet tulee/on jo.

            Löytypä juutuubista taas pätkää, eli tästä KLIK ja kuulet sen minkä myös minä, kun ilmastointi laitetaan päälle


            Kävin tänää huollattamassa tuon ilmastoinnin. Painetesti ok. Nesteitä oli 260g liian vähän joka riittää aiheuttamaan toimimattomuutta. Ei hjua koska tuohon on ilmastointiin kosketti, mutta nyt tulee kylmää ainakin ja loppu tuo suhina.

            Comment

            • randy_
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 53
              • PK-seutu

              Näitä kysymyksiä näyttää tulevan eteen päivittäin.
              Mistähän voisi johtua, että auto ei starttaa omalla avaimella, mutta kun käyttää muovista "avainaihiota", käynnistyminen onnistuu sujuvasti? Tämän jälkeen myös oma avain kelpaa autolle, mutta jos ovet lukitsee ja avaa uudelleen, pitää muoviavainta käyttää ensin...:think

              Tätä kuviota testattu monta monituista kertaa. Oven avaaminen pistää avaimen pois pelistä, kunnes kakkosavaimella on homma kuitattu.

              Autossa palaa airbagin vikavalo, koodeja en ole saanut vielä luettua.
              Kyseessä E46 Compact 1.8 koneella.

              Comment

              • mikeboo
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 63
                • Tuusula

                Btw. Onkohan mitään hajua paljonko tuo lootaöljy maksaa mikä on keltaisella tarralla, eli se mikä ei vaadi öljynvaihtoa. Tuossa lootassa takastefa vuotaa niin samalla kun sen vaihtaa niin joutas ainakin lisätä öljyä.

                Comment

                • mikeboo
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 63
                  • Tuusula

                  Originally posted by randy_ View Post
                  Näitä kysymyksiä näyttää tulevan eteen päivittäin.
                  Mistähän voisi johtua, että auto ei starttaa omalla avaimella, mutta kun käyttää muovista "avainaihiota", käynnistyminen onnistuu sujuvasti? Tämän jälkeen myös oma avain kelpaa autolle, mutta jos ovet lukitsee ja avaa uudelleen, pitää muoviavainta käyttää ensin...:think

                  Tätä kuviota testattu monta monituista kertaa. Oven avaaminen pistää avaimen pois pelistä, kunnes kakkosavaimella on homma kuitattu.

                  Autossa palaa airbagin vikavalo, koodeja en ole saanut vielä luettua.
                  Kyseessä E46 Compact 1.8 koneella.


                  Ainakin opelissa tuo korjaantui avaimen uudelleen koodaamisella.

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Originally posted by mikeboo View Post
                    Btw. Onkohan mitään hajua paljonko tuo lootaöljy maksaa mikä on keltaisella tarralla, eli se mikä ei vaadi öljynvaihtoa. Tuossa lootassa takastefa vuotaa niin samalla kun sen vaihtaa niin joutas ainakin lisätä öljyä.
                    Tais olla marmoritiskillä mtf-lt-2 noin 30€ litra:think
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • Pete540i
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 33
                      • Finland

                      paljon ajaa 320 2,2L litrasella bensiini koneella, onko 300tkm paljon? auto 2001 ja farkku.
                      Riippuu varmaan miten huollettu?
                      320i 2.2L touring -01
                      ex: 540i -97

                      Comment

                      • randy_
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 53
                        • PK-seutu

                        Originally posted by mikeboo View Post
                        Ainakin opelissa tuo korjaantui avaimen uudelleen koodaamisella.
                        Kellään tietoa miten tuo tehdään, vai voiko tehdä itse lainkaan?
                        Onneksi sattui tuo harmaa "vara-avain" mukaan niin pääsee reissuun aamulla..

                        Comment

                        • julpero
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2013
                          • 34
                          • Joensuu

                          Onko kellään tietoa missä vika, kun ei jäädytysnesteen lämpömittari näytä mitään? Voiko olla mittari vika vai antureissa ja missä kaikkialla on antureita/mistä tulee tieto mittarille?

                          Comment

                          • grz
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 274
                            • Helsinki

                            Originally posted by Kauno View Post
                            Juurikin näillä toimenpiteillä mahtuu, mutta saattaa joutua vielä tietty tangot kääntää.
                            Ok, kiitoksia. Ihan normikokoinen maantiepyörä siis kyseessä.
                            1990 325i M Technic II
                            2016 420d Gran Coupe
                            ex:2006 330d M Sport
                            ex:2004 325i M Sport

                            Comment

                            • janne30
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 2198
                              • Vantaa

                              Paljon on öljytikun "mittarissa" alarajasta ylärajaan? 1 litra?:think
                              320d facelift m47d20n

                              Onko paha homma puhdistaa imusarja yms mestat noesta. En oo avannu mutta veikkaan että aika paskaset ovat.
                              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                              1 x F20
                              3 x E30
                              2 x E36
                              5 x E46
                              3 x E9X

                              Comment

                              • abject
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 378
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by janne30 View Post
                                Paljon on öljytikun "mittarissa" alarajasta ylärajaan? 1 litra?:think
                                320d facelift m47d20n

                                Onko paha homma puhdistaa imusarja yms mestat noesta. En oo avannu mutta veikkaan että aika paskaset ovat.
                                Revin omasta läpät pois pari kuukautta sitten muiden remonttien yhteydessä ja samalla tuli putsailtua imusarjaa ja egr:ää. Koska kiirettä ei eri osien odottamisen takia ollut niin imusarja tovereineen likosi polttoöljyssä vähän toista viikkoa. Lopuksi pulloharjaa ja jotain Korrekin liuotinta noille näytin.

                                Aika lujassa oli se roju vielä sen liottamisen jälkeenkin, että harjan kanssa sai olla tosissaan. Hyviksi ne kuitenkin parin tunnin jynssäämisellä sitten sai.

                                Eli jotain väkevämpää litkua kannattais harkita siihen liottamiseen, jos aika on kortilla.
                                F11 525dx M-Sport ’14
                                w123 240D Lang MR '81

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎