Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakallin
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 258
    • Hml

    Originally posted by McBeast View Post
    Tuollainen taisi olla.
    Tänk juu veri meni
    "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
    Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
    [email protected]
    nykyään : E46 328ia -99
    EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      29€ marmorilla se adapteri ja oulusa löyty jopa hyllystä
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Pekumie
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 243
        • -

        M57 pakosarjan vaihtoa koskien, onko tehtaalta asti käytetty pinnapulteissa mutterien alla toisia muttereita/holkkeja? Kun ei löydy räjäytyskuvistakaan noita.

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          Originally posted by Torppa View Post
          Olenko laittanut bilstein b12 sarjan B8(?) Tolpan oikeaan kohtaan. Vai pitäisko tulla vielä alemmas? Ei ollu verrattavissa aikaisempaan kun oli ta-technicsin tolpat alla.
          on ihan liian ylhäällä tolppa. Pitää saada alas niin että tolpan levennys on siinä pitimen kauluksessa. Eikö tuossa ole kahta tappia jotka tulee siihen pitimen rakoon. Kun vähän katsot lisää on toi ihan selkeä miten sen kuuluu olla. Tunkilla nostin napaa ylöspäin ja samalla heiluttelin. Hulahti paikoilleen. Tolpan pitää olla suotuisassa kulmassa niin kevyt heilutus riittää tunkin alta tulevan napaan keskittyvän avituksen lisäksi.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by Pekumie View Post
            M57 pakosarjan vaihtoa koskien, onko tehtaalta asti käytetty pinnapulteissa mutterien alla toisia muttereita/holkkeja? Kun ei löydy räjäytyskuvistakaan noita.
            Ei pitäs kyllä olla mitään välissä. Kuparimutterit vaan ja täts it
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Torppa
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 291
              • Vihti

              Originally posted by Anz0r View Post
              Kyllähän ne on, mutta pointti olikin että toi tarran alareuna oli niissä se oikea kohta. Eikös B8 ole ns. m-sport alustan iskaria vastaava? Eikös niissä se madallus on toteutettu sekä iskarilla, että jousella (molemmat lyhyempiä), jolloin rasittaa iskaria vähemmän. Mulla taas on ns. orkkis iskarit ja madallus madallusjousilla jolloin odotettu elinikä on iskareilla ehkä vähän lyhyempi

              Itse ostin schmiedmannilta taakse tuon bilsteinin setin, missä oli pumppujen suojat ja pohjaanlyöntikumit samalla kun hain yläpäät sieltä...
              juu taitaa olla msporttia vastaava. En vaan millään saanut tarpeeksi levitettyä olkavarren kiinnitystä että ois saanu pamppua läpi survottua
              ------------------------------------------------
              Entiset:
              E61 535D M-sport 11/-05
              E61 535D M-sport 12/-04
              E46 330D Touring 11/-03
              E36 325i Coupe 8/-92
              E30 318i Coupe -89

              Comment

              • riippis
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 200
                • Laukaa

                Alustava kymysys, en ole vielä piuhan päähän saanut autoa. Sigun auto, tyhjäkäynnillä kierrosten laskiessa alla 1000 rupeaa tärisemään/tutisemaan. Ei väliä mikä vaihde päällä. Ajossa ei huomaa mitään. Hetkellinen kulutus myös tuntuu olevan tapissa pienessäkin kiihdytyksessä. Missäs vikkaa?
                E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                Comment

                • Warra
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 483

                  E46 Facelift touring M54b22 vesivuoto

                  Tervehdys

                  E46 Facelift touring M54b22:n on alkanut hävittää jäähditynnestettä. Parkkia ei merkkaa, mutta lampulla katsoessa paisuntasäiliön alalpuolella pohjapanssarilla on kosteaa ollut aina kun sinne nyt viime päivinä olen vilkaissut. Muualla märkää panssarissa en ole huomannut, enkä jäähdyttimen etulaidan altakaan kosteaa löytänyt.

                  Onko se paisari mikä noissa yleensä vuotaa, vai joku liitos etc? Päältä katsottuna markää kohtaa en paisarista löydä, mutta kun lätäkköä muodostuu suoraan sen alle niin...

                  ps. uusi paisari + korkki on tilauksessa, varmistan vain että vika on todennäköisesti paisarissa eikä jossain muussa sen suunnalla olevassa ole tyypillisesti vuotoa?:think
                  E46 320i Facelift Touring M54b22
                  exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Originally posted by Warra View Post
                    Tervehdys

                    E46 Facelift touring M54b22:n on alkanut hävittää jäähditynnestettä. Parkkia ei merkkaa, mutta lampulla katsoessa paisuntasäiliön alalpuolella pohjapanssarilla on kosteaa ollut aina kun sinne nyt viime päivinä olen vilkaissut. Muualla märkää panssarissa en ole huomannut, enkä jäähdyttimen etulaidan altakaan kosteaa löytänyt.

                    Onko se paisari mikä noissa yleensä vuotaa, vai joku liitos etc? Päältä katsottuna markää kohtaa en paisarista löydä, mutta kun lätäkköä muodostuu suoraan sen alle niin...

                    ps. uusi paisari + korkki on tilauksessa, varmistan vain että vika on todennäköisesti paisarissa eikä jossain muussa sen suunnalla olevassa ole tyypillisesti vuotoa?:think
                    Vasta omaan vaihdoin paisarin. Entinen topranin tarvikepaska alkoi vuotamaan niistä alapään tiivisteistä. Ja pitkään se tihutteli sieltä pikkiriikkisen ettei maahan merkannut. Loppuhetkillä sai lisätä 0.5L päivässä.
                    Toivottavasti ostit alkuperäisen tai laadukkaan tarvikkeen. Noilla Topraneilla ja muilla ei tee mitään missään.

                    ps. Kannattaa samalla uusia o-renkaat niihin letkuihin, jotka irroitetaan paisarista niin ei ala niistä vuotamaan. Paikallisesta tarvikeliikkeestä ostettuna maksoi 4€
                    Last edited by Krynx; 04-08-2013, 18:19.
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • A22G
                      Newbiemmer
                      • Sep 2012
                      • 6
                      • Tampere

                      325xia tehot kateissa ja kulutus noussut

                      Ollut nyt vuoden verran tuommone 01 vuoden e46 325xia ja auto on nyt aikansa tuntunut jokseenkin nuhaiselta. Vähän epäröinyt tuon viemistä huoltoon sillä asenteella että "tehot kateissa, kattokaa kuntoon" kun tuokin nyt on niin suhteellista, että johtuuko vain omasta perstuntumasta (ja sen puutumisesta) vai olisiko siellä oikeasti jotain vikaa joten ei huvittaisi maksaa turhan päiten 400e "vianetsinnästä"..

                      Auto kävi kuitenkin juuri kaksi kertaa korjaamolla, laitettiin joka nurkkaan uudet palat ja levyt (levyt jo aivan valmiit ja joku kulma laahasi sen verran että ajossa kuului jatkuva "sirkutus)", vaihdettiin öljyt, ilmansuodatin, vuotava venakopan tiiviste, tulpat, moniurahihnaa ja muuta semmosta. Molemmilla kerroilla tähdensin että jos mitään vikaa löytyy tai jotain kannattaisi nyt samalla tehdä, niin ilmottakaa niin laitetaan kuntoon. Huollosta ei kuitenkaan soiteltu ja noudettaessakin vakuuteltiin, että mitään vikaa ei löytynyt. Odotin, että auto olisi tuosta vähän piristynyt ja ainakin kulutus laskenut kun laahavat jarrut laitetaan kuntoon, mutta päin vastoin, keskikulutus on nyt huollon jälkeen noussut melkein litralla ja auto on ihan yhtä puutunut kuin ennenkin.

                      Kone vetää ihan näpsäkästi tuolla neljän tonnin hujakoilla, mutta sitä ennen ei tunnu vääntöä olevan laisinkaan. D:llä heittää nelosen hyvin herkästi sisään tuolla satasenkin vauhdeissa ja ylämäkeen tuntuu kiihtyvän kuin 1.6 corolla. Loiivaan alamäkeen menohaluja tuntuu kuitenkin olevan ihan normaalisti, eikä ohituksetkaan/kiihdytys tasaisella tuota ongelmaa, kunhan automaatti vaan arpoo tarpeeksi pienen pykälän sisään. Vitosella auto ei tunnu kiihtyvän juuri lainkaan maantienopeuksissa. 2.2litrasella 150hv astrallakin pystyi ohittamaan vitosella maantienopeuksista, nyt bimmeriltä saa pyytää automaatilta nelosta tai välistä kolmostakin sisään, että auto lähtee liikkeelle..

                      Jos heittää "manuaalin" puolelle ja yrittää isommilla vaihteilla kiihdyttää niin tuntuu olevan aivan se ja sama onko kaasupoljin pintakaasulla, puolessa välissä vai pohjassa.

                      Itse alkanut epäilemään vahvasti imuvuotoa, joka olisi ehkä jopa pahentunut nyt kun huollossa on sörkitty ja väännelty konetilassa. Vähän kattoi konetilaan sillä silmällä niin heti ensimmäisenä silmään osuu tuo ilmeisesti separaattoriin (?) liittyvä putki joka on aivan kostea alapuolelta. Voisiko tuossa olla heti yksi mahdollinen vikakohta?

                      Lämmöt on mittariston mukaan ok (tasan klo 12) mutta konetilassa on kaikki muoviosatkin niin kuumia ajon jälkeen, ettei siellä paljon kättä kärsi pidellä.. Ensimmäinen kutoskoneinen, niin en nyt osaa sanoa kuinka lämpimiä paikkojen ptiäisi tuolla konehuoneen puolella olla. Jäähdytyskierrossakin tosin taitaa joku vuodon poikanen kosteudesta päätellen olla..

                      Auto käynnistyy nätisti ja käy kohtuu tasaisesti (ihan pientä heijaamista näkyy tyhjäkäynnillä jos oikein viisaria sillä silmällä jää tuijottamaan), ei syö pahemmin öljyä tai muutakaan selvää vikaa - on vain pirullisen nuhainen ja kuluttaa enemmän kuin mihin olen tuon kanssa nyt vuoden aikana tottunut.

                      Imuvuotojen metsästyksellä varmaan nyt kannattaa aloittaa, mutta voisiko tuo johtua jostain viallisesta anturista - mikä ei toimi niinkuin pitäisi, mutta ei anna vielä vikakoodejakaan...? Vai voisiko vika löytyä esim. vanoksen puolelta, sitäkään kun ei ole taidettu kertaakaan vielä huoltaa..?

                      Edit: autossa 290tkm mittarissa, jos sillä tiedolla jotain tekee.
                      Attached Files
                      Last edited by A22G; 04-08-2013, 18:43.

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        Imuvuotoa lähtisin ensimmäisenä metsästämään... kone käyntii ja suihkii vaikka jarrucleaneria sinne imupuolelle jos kierokset nousee niin jostain vuotaa.
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • Warra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 483

                          Originally posted by Krynx View Post
                          Vasta omaan vaihdoin paisarin. Entinen topranin tarvikepaska alkoi vuotamaan niistä alapään tiivisteistä. Ja pitkään se tihutteli sieltä pikkiriikkisen ettei maahan merkannut. Loppuhetkillä sai lisätä 0.5L päivässä.
                          Toivottavasti ostit alkuperäisen tai laadukkaan tarvikkeen. Noilla Topraneilla ja muilla ei tee mitään missään.

                          ps. Kannattaa samalla uusia o-renkaat niihin letkuihin, jotka irroitetaan paisarista niin ei ala niistä vuotamaan. Paikallisesta tarvikeliikkeestä ostettuna maksoi 4€
                          Kiitos vinkistä. Pitänee o-renkaat samalla vaihtaa. Ihan orkkispaisari ja korkki, ehkä niillä vuoto lakkaa
                          E46 320i Facelift Touring M54b22
                          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                          Comment

                          • KalmanKalpea
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 59
                            • Kajaani

                            Onkos näissä 330-dieseleissä tuossa turbolta lähtevässä ekassa pakoputken pätkässä joku anturi tai liitin joka siihen tulee?

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by KalmanKalpea View Post
                              Onkos näissä 330-dieseleissä tuossa turbolta lähtevässä ekassa pakoputken pätkässä joku anturi tai liitin joka siihen tulee?
                              Itsekin yllätyin kun katsoin bmwfans sivuilta tuota kohtaa, se on eka katalysaattori ja M57 kuvissakin se liitos ja putki siihen näkyy, mutta ei osaluettelossa.

                              Uudemmalla M57N koneella olevissa näyttäisi olevan lambda sen putken päässä, ainakin EU4 päästörajoilla olevissa...
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • KalmanKalpea
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2012
                                • 59
                                • Kajaani

                                Ni-in, tämä hiukan epäselvää, ja ei pääse auton allekkaan ihan heti kattomaan. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎