M57 pakosarjan vaihtoa koskien, onko tehtaalta asti käytetty pinnapulteissa mutterien alla toisia muttereita/holkkeja? Kun ei löydy räjäytyskuvistakaan noita.
Olenko laittanut bilstein b12 sarjan B8(?) Tolpan oikeaan kohtaan. Vai pitäisko tulla vielä alemmas? Ei ollu verrattavissa aikaisempaan kun oli ta-technicsin tolpat alla.
on ihan liian ylhäällä tolppa. Pitää saada alas niin että tolpan levennys on siinä pitimen kauluksessa. Eikö tuossa ole kahta tappia jotka tulee siihen pitimen rakoon. Kun vähän katsot lisää on toi ihan selkeä miten sen kuuluu olla. Tunkilla nostin napaa ylöspäin ja samalla heiluttelin. Hulahti paikoilleen. Tolpan pitää olla suotuisassa kulmassa niin kevyt heilutus riittää tunkin alta tulevan napaan keskittyvän avituksen lisäksi.
M57 pakosarjan vaihtoa koskien, onko tehtaalta asti käytetty pinnapulteissa mutterien alla toisia muttereita/holkkeja? Kun ei löydy räjäytyskuvistakaan noita.
Ei pitäs kyllä olla mitään välissä. Kuparimutterit vaan ja täts it
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kyllähän ne on, mutta pointti olikin että toi tarran alareuna oli niissä se oikea kohta. Eikös B8 ole ns. m-sport alustan iskaria vastaava? Eikös niissä se madallus on toteutettu sekä iskarilla, että jousella (molemmat lyhyempiä), jolloin rasittaa iskaria vähemmän. Mulla taas on ns. orkkis iskarit ja madallus madallusjousilla jolloin odotettu elinikä on iskareilla ehkä vähän lyhyempi
Itse ostin schmiedmannilta taakse tuon bilsteinin setin, missä oli pumppujen suojat ja pohjaanlyöntikumit samalla kun hain yläpäät sieltä...
juu taitaa olla msporttia vastaava. En vaan millään saanut tarpeeksi levitettyä olkavarren kiinnitystä että ois saanu pamppua läpi survottua
Alustava kymysys, en ole vielä piuhan päähän saanut autoa. Sigun auto, tyhjäkäynnillä kierrosten laskiessa alla 1000 rupeaa tärisemään/tutisemaan. Ei väliä mikä vaihde päällä. Ajossa ei huomaa mitään. Hetkellinen kulutus myös tuntuu olevan tapissa pienessäkin kiihdytyksessä. Missäs vikkaa?
E46 Facelift touring M54b22:n on alkanut hävittää jäähditynnestettä. Parkkia ei merkkaa, mutta lampulla katsoessa paisuntasäiliön alalpuolella pohjapanssarilla on kosteaa ollut aina kun sinne nyt viime päivinä olen vilkaissut. Muualla märkää panssarissa en ole huomannut, enkä jäähdyttimen etulaidan altakaan kosteaa löytänyt.
Onko se paisari mikä noissa yleensä vuotaa, vai joku liitos etc? Päältä katsottuna markää kohtaa en paisarista löydä, mutta kun lätäkköä muodostuu suoraan sen alle niin...
ps. uusi paisari + korkki on tilauksessa, varmistan vain että vika on todennäköisesti paisarissa eikä jossain muussa sen suunnalla olevassa ole tyypillisesti vuotoa?:think
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
E46 Facelift touring M54b22:n on alkanut hävittää jäähditynnestettä. Parkkia ei merkkaa, mutta lampulla katsoessa paisuntasäiliön alalpuolella pohjapanssarilla on kosteaa ollut aina kun sinne nyt viime päivinä olen vilkaissut. Muualla märkää panssarissa en ole huomannut, enkä jäähdyttimen etulaidan altakaan kosteaa löytänyt.
Onko se paisari mikä noissa yleensä vuotaa, vai joku liitos etc? Päältä katsottuna markää kohtaa en paisarista löydä, mutta kun lätäkköä muodostuu suoraan sen alle niin...
ps. uusi paisari + korkki on tilauksessa, varmistan vain että vika on todennäköisesti paisarissa eikä jossain muussa sen suunnalla olevassa ole tyypillisesti vuotoa?:think
Vasta omaan vaihdoin paisarin. Entinen topranin tarvikepaska alkoi vuotamaan niistä alapään tiivisteistä. Ja pitkään se tihutteli sieltä pikkiriikkisen ettei maahan merkannut. Loppuhetkillä sai lisätä 0.5L päivässä.
Toivottavasti ostit alkuperäisen tai laadukkaan tarvikkeen. Noilla Topraneilla ja muilla ei tee mitään missään.
ps. Kannattaa samalla uusia o-renkaat niihin letkuihin, jotka irroitetaan paisarista niin ei ala niistä vuotamaan. Paikallisesta tarvikeliikkeestä ostettuna maksoi 4€
Ollut nyt vuoden verran tuommone 01 vuoden e46 325xia ja auto on nyt aikansa tuntunut jokseenkin nuhaiselta. Vähän epäröinyt tuon viemistä huoltoon sillä asenteella että "tehot kateissa, kattokaa kuntoon" kun tuokin nyt on niin suhteellista, että johtuuko vain omasta perstuntumasta (ja sen puutumisesta) vai olisiko siellä oikeasti jotain vikaa joten ei huvittaisi maksaa turhan päiten 400e "vianetsinnästä"..
Auto kävi kuitenkin juuri kaksi kertaa korjaamolla, laitettiin joka nurkkaan uudet palat ja levyt (levyt jo aivan valmiit ja joku kulma laahasi sen verran että ajossa kuului jatkuva "sirkutus)", vaihdettiin öljyt, ilmansuodatin, vuotava venakopan tiiviste, tulpat, moniurahihnaa ja muuta semmosta. Molemmilla kerroilla tähdensin että jos mitään vikaa löytyy tai jotain kannattaisi nyt samalla tehdä, niin ilmottakaa niin laitetaan kuntoon. Huollosta ei kuitenkaan soiteltu ja noudettaessakin vakuuteltiin, että mitään vikaa ei löytynyt. Odotin, että auto olisi tuosta vähän piristynyt ja ainakin kulutus laskenut kun laahavat jarrut laitetaan kuntoon, mutta päin vastoin, keskikulutus on nyt huollon jälkeen noussut melkein litralla ja auto on ihan yhtä puutunut kuin ennenkin.
Kone vetää ihan näpsäkästi tuolla neljän tonnin hujakoilla, mutta sitä ennen ei tunnu vääntöä olevan laisinkaan. D:llä heittää nelosen hyvin herkästi sisään tuolla satasenkin vauhdeissa ja ylämäkeen tuntuu kiihtyvän kuin 1.6 corolla. Loiivaan alamäkeen menohaluja tuntuu kuitenkin olevan ihan normaalisti, eikä ohituksetkaan/kiihdytys tasaisella tuota ongelmaa, kunhan automaatti vaan arpoo tarpeeksi pienen pykälän sisään. Vitosella auto ei tunnu kiihtyvän juuri lainkaan maantienopeuksissa. 2.2litrasella 150hv astrallakin pystyi ohittamaan vitosella maantienopeuksista, nyt bimmeriltä saa pyytää automaatilta nelosta tai välistä kolmostakin sisään, että auto lähtee liikkeelle..
Jos heittää "manuaalin" puolelle ja yrittää isommilla vaihteilla kiihdyttää niin tuntuu olevan aivan se ja sama onko kaasupoljin pintakaasulla, puolessa välissä vai pohjassa.
Itse alkanut epäilemään vahvasti imuvuotoa, joka olisi ehkä jopa pahentunut nyt kun huollossa on sörkitty ja väännelty konetilassa. Vähän kattoi konetilaan sillä silmällä niin heti ensimmäisenä silmään osuu tuo ilmeisesti separaattoriin (?) liittyvä putki joka on aivan kostea alapuolelta. Voisiko tuossa olla heti yksi mahdollinen vikakohta?
Lämmöt on mittariston mukaan ok (tasan klo 12) mutta konetilassa on kaikki muoviosatkin niin kuumia ajon jälkeen, ettei siellä paljon kättä kärsi pidellä.. Ensimmäinen kutoskoneinen, niin en nyt osaa sanoa kuinka lämpimiä paikkojen ptiäisi tuolla konehuoneen puolella olla. Jäähdytyskierrossakin tosin taitaa joku vuodon poikanen kosteudesta päätellen olla..
Auto käynnistyy nätisti ja käy kohtuu tasaisesti (ihan pientä heijaamista näkyy tyhjäkäynnillä jos oikein viisaria sillä silmällä jää tuijottamaan), ei syö pahemmin öljyä tai muutakaan selvää vikaa - on vain pirullisen nuhainen ja kuluttaa enemmän kuin mihin olen tuon kanssa nyt vuoden aikana tottunut.
Imuvuotojen metsästyksellä varmaan nyt kannattaa aloittaa, mutta voisiko tuo johtua jostain viallisesta anturista - mikä ei toimi niinkuin pitäisi, mutta ei anna vielä vikakoodejakaan...? Vai voisiko vika löytyä esim. vanoksen puolelta, sitäkään kun ei ole taidettu kertaakaan vielä huoltaa..?
Edit: autossa 290tkm mittarissa, jos sillä tiedolla jotain tekee.
Imuvuotoa lähtisin ensimmäisenä metsästämään... kone käyntii ja suihkii vaikka jarrucleaneria sinne imupuolelle jos kierokset nousee niin jostain vuotaa.
Vasta omaan vaihdoin paisarin. Entinen topranin tarvikepaska alkoi vuotamaan niistä alapään tiivisteistä. Ja pitkään se tihutteli sieltä pikkiriikkisen ettei maahan merkannut. Loppuhetkillä sai lisätä 0.5L päivässä.
Toivottavasti ostit alkuperäisen tai laadukkaan tarvikkeen. Noilla Topraneilla ja muilla ei tee mitään missään.
ps. Kannattaa samalla uusia o-renkaat niihin letkuihin, jotka irroitetaan paisarista niin ei ala niistä vuotamaan. Paikallisesta tarvikeliikkeestä ostettuna maksoi 4€
Kiitos vinkistä. Pitänee o-renkaat samalla vaihtaa. Ihan orkkispaisari ja korkki, ehkä niillä vuoto lakkaa
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Onkos näissä 330-dieseleissä tuossa turbolta lähtevässä ekassa pakoputken pätkässä joku anturi tai liitin joka siihen tulee?
Itsekin yllätyin kun katsoin bmwfans sivuilta tuota kohtaa, se on eka katalysaattori ja M57 kuvissakin se liitos ja putki siihen näkyy, mutta ei osaluettelossa.
Uudemmalla M57N koneella olevissa näyttäisi olevan lambda sen putken päässä, ainakin EU4 päästörajoilla olevissa...
Comment