Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pete540i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 33
    • Finland

    Takaluukun ikkuna aukeaa itsestään?

    Missä mahtaa olla vika kun farkun takaluukun ikkuna aukeaa itsestään?
    320i 2.2L touring -01
    ex: 540i -97

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      Originally posted by KalmanKalpea View Post
      Onkos näissä 330-dieseleissä tuossa turbolta lähtevässä ekassa pakoputken pätkässä joku anturi tai liitin joka siihen tulee?
      Ei ainakaan 9/00 valmistetussa manuaalissa ole mitään antureita ensimmäisessä katissa.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by Pete540i View Post
        Missä mahtaa olla vika kun farkun takaluukun ikkuna aukeaa itsestään?
        Se mikrokytkin siitä lasista rikki tai johto poikki luukun läpiviennistä... Haulla löytyy vastaavia useita.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          Originally posted by Kissvesala View Post
          Se mikrokytkin siitä lasista rikki tai johto poikki luukun läpiviennistä... Haulla löytyy vastaavia useita.
          Sulake 58 irti, niin pärjää ensihätään, mutta jos johtosarjassa vika, niin tulee kohta muutakin ihme sähköhäikkiä.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • JMTN
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 338
            • Haukipudas

            Originally posted by Esal View Post
            Itsekin yllätyin kun katsoin bmwfans sivuilta tuota kohtaa, se on eka katalysaattori ja M57 kuvissakin se liitos ja putki siihen näkyy, mutta ei osaluettelossa.

            Uudemmalla M57N koneella olevissa näyttäisi olevan lambda sen putken päässä, ainakin EU4 päästörajoilla olevissa...
            EU4 tuli anturi mukaan, itsellä M57N EU3 luokalla ja ei ole anturia.
            BMW e91 320d -08
            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

            Comment

            • estervainaa
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 665
              • Kuopio

              330d -05 lämmöt nousee kärryä vetäessä

              Onko muilla ollut ongelmia lämpöjen kanssa kärryä vetäessä? Itsellä maksimikuormaa vetäessä nostaa ylämäessä lämpöjä lähes punarajalle asti isommissa mäissä noin +25C keleillä. Muuten mitään oiretta ei ole. Flektit toimii, jäähdytin puhdistettu, jäähdytysnesteitä laimennettu, termostaatit tarkistettu merkkihuollossa kuukauden sisällä. Autolla rullattu 363tkm, merkkihuollosta epäilivät vesipummpua mahdolliseksi aiheuttajaksi, mutta mitenkään muuten se ei oireile, ei äännä tai muuta. Onko seuraavaksi vesipumpun vaihto vai ratapäivien skippaus vai mikä neuvoksi?
              -89 "m5" rataprojekti
              -02 transporter syncro
              -01 e53 3.0i
              -93 318is rataprojekti nro II

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by estervainaa View Post
                Onko muilla ollut ongelmia lämpöjen kanssa kärryä vetäessä? Itsellä maksimikuormaa vetäessä nostaa ylämäessä lämpöjä lähes punarajalle asti isommissa mäissä noin +25C keleillä. Muuten mitään oiretta ei ole. Flektit toimii, jäähdytin puhdistettu, jäähdytysnesteitä laimennettu, termostaatit tarkistettu merkkihuollossa kuukauden sisällä. Autolla rullattu 363tkm, merkkihuollosta epäilivät vesipummpua mahdolliseksi aiheuttajaksi, mutta mitenkään muuten se ei oireile, ei äännä tai muuta. Onko seuraavaksi vesipumpun vaihto vai ratapäivien skippaus vai mikä neuvoksi?

                Vaiha ainaki se vesipumppu jokatapauksessa noilla kilsoilla. Jos ei ole vaihdettu ainakaan vähään aikaan. Erittäin simppeli homma eikä pahan kalliskaan. Ja metallisiivillä oleva
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • estervainaa
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 665
                  • Kuopio

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Vaiha ainaki se vesipumppu jokatapauksessa noilla kilsoilla. Jos ei ole vaihdettu ainakaan vähään aikaan. Erittäin simppeli homma eikä pahan kalliskaan. Ja metallisiivillä oleva
                  Ok, pitää tehdä niin, samalla kaikki hihnat jne
                  -89 "m5" rataprojekti
                  -02 transporter syncro
                  -01 e53 3.0i
                  -93 318is rataprojekti nro II

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by estervainaa View Post
                    Ok, pitää tehdä niin, samalla kaikki hihnat jne
                    Ja termari
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • kalemaan
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 12
                      • Hamina/Lappeenranta

                      Olisi mahdollisesti tulossa tuollainen E46 330dA touring. Huollatettu ajallaan ja muutenkin ihan hyvän näköinen peli. Tyyppivioista lueskelinkin muutamasta topicista, mutta haluaisin tiedustella, kuinka helppo moinen on myydä eteenpäin(jos haluaa eroon jääkö käsiin pyörimään ellei myy pilkkahinnalla) ja onko mitään viimehetken vinkkejä mitä autosta kannattaisi ennen ostoa tarkistaa? Kestääkö automaattiaski moisia lukemia, jokusen moitteen laatikosta lukeneena... Kiitoksia jo etukäteen!

                      Comment

                      • zeeliz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 82
                        • Espoo

                        pitäis kampiakselin asentotunnistin/met vaihtaa. Huomasin että tunnistimet ovat autossa erilaiset. Ilmeisesti tuon toisen valmistaminen on lopetettu kokonaan. MIkäs tuon lopetettavan tilalle laitetaan? meneekö siihen sama tunnistin kun toiseenkin.

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=11&fg=15

                        Tuossa Nro. 4. kaksi eri osanumeroa, toinen lopetettu.
                        Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          Originally posted by zeeliz View Post
                          pitäis kampiakselin asentotunnistin/met vaihtaa. Huomasin että tunnistimet ovat autossa erilaiset. Ilmeisesti tuon toisen valmistaminen on lopetettu kokonaan. MIkäs tuon lopetettavan tilalle laitetaan? meneekö siihen sama tunnistin kun toiseenkin.

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...96&hg=11&fg=15

                          Tuossa Nro. 4. kaksi eri osanumeroa, toinen lopetettu.
                          Linkissä nokka-akseleiden asentotunnistimet, imu- ja pakonokalle identtiset anturit. Osa päivittynyt ja osanumero vaihtunut, uusi osanumero siinä alapuolella. Kampiakselin asentoanturi lohkon kyljessä (Nr.3).
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Vaiha ainaki se vesipumppu jokatapauksessa noilla kilsoilla. Jos ei ole vaihdettu ainakaan vähään aikaan. Erittäin simppeli homma eikä pahan kalliskaan. Ja metallisiivillä oleva
                            Originally posted by estervainaa View Post
                            Ok, pitää tehdä niin, samalla kaikki hihnat jne
                            Originally posted by Kissvesala View Post
                            Ja termari
                            Ja osta kunnollinen termari! Mä vaihdoin viime kesänä uuden pumpun ja termarin, pumppu OEM ja termari tarvikkeena. Nyt saa vaihtaa termarin uudestaan..
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Pete540i
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 33
                              • Finland

                              Originally posted by Esal View Post
                              Sulake 58 irti, niin pärjää ensihätään, mutta jos johtosarjassa vika, niin tulee kohta muutakin ihme sähköhäikkiä.
                              Ok,kiitos.
                              320i 2.2L touring -01
                              ex: 540i -97

                              Comment

                              • JMTN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 338
                                • Haukipudas

                                Originally posted by estervainaa View Post
                                Onko muilla ollut ongelmia lämpöjen kanssa kärryä vetäessä? Itsellä maksimikuormaa vetäessä nostaa ylämäessä lämpöjä lähes punarajalle asti isommissa mäissä noin +25C keleillä. Muuten mitään oiretta ei ole. Flektit toimii, jäähdytin puhdistettu, jäähdytysnesteitä laimennettu, termostaatit tarkistettu merkkihuollossa kuukauden sisällä. Autolla rullattu 363tkm, merkkihuollosta epäilivät vesipummpua mahdolliseksi aiheuttajaksi, mutta mitenkään muuten se ei oireile, ei äännä tai muuta. Onko seuraavaksi vesipumpun vaihto vai ratapäivien skippaus vai mikä neuvoksi?
                                Missäs kunnossa välijäähdytin on ? Kun kerran ainoastaan kuormituksessa nousee lämmöt.
                                BMW e91 320d -08
                                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎