Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by Lucifer-61 View Post
    Nehän vaihtuu autonvaihdon yhteydessa.😉
    Toi on kyllä totta...sama juttu pyyhkijänsulkien kanssa!

    Comment

    • mausi
      Newbiemmer
      • Mar 2004
      • 15

      Originally posted by aku1979 View Post
      Toi on kyllä totta...sama juttu pyyhkijänsulkien kanssa!
      Vaihdoin muuten eilen juurikin sulat. Ensimmäinen kerta ikinä, kun prokkikseen ei mennyt koko iltaa Käsittämättömän helpoksi (kerrankin) oli Saksalainen insinööri vaihdon suunnitellut.

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

        Nyt pikainen kysymys. Katselin E61:stä, mutta eteen tuli sopiva E91 ja se pitäisi lähteä Saksasta hakemaan. Kaiken matkajärjestelyn alla ei ole aikaa lueskella topicceja, joten olisi pari pikaista kyssäriä.

        Alla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.

        Ja mikä on oikea OEM kattotelinemalli 6/2006 E91:een, kun ei ole kattokaiteita? Tämän numeron itse löysin ETK:sta 82710397227. Sillä tosin ebaysta ei löydy kuin jenkeistä pari myyjää, joten apuja sopivan mallin valintaan?
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • Joni_R
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 134
          • Ylivieska

          Originally posted by O.K. View Post
          Alla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
          Omassa oli ostaessa alla 225/45/17 dunlopin run flatit ja tuo kokemus ei jättänyt run flateista positiivista kuvaa ajo-ominaisuuksien osalta. Auto tuntui välillä siltä kuin perä ikäänkuin leijuisi ja veteli vanhalla asfaltilla ikävän tuntuisesti. Heti kun vaihtoi normirenkaat samassa koossa alle, niin auto tuntuu ihan eri peliltä.

          Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.
          F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
          ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            Originally posted by Joni_R View Post
            Omassa oli ostaessa alla 225/45/17 dunlopin run flatit ja tuo kokemus ei jättänyt run flateista positiivista kuvaa ajo-ominaisuuksien osalta. Auto tuntui välillä siltä kuin perä ikäänkuin leijuisi ja veteli vanhalla asfaltilla ikävän tuntuisesti. Heti kun vaihtoi normirenkaat samassa koossa alle, niin auto tuntuu ihan eri peliltä.

            Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.
            Näin minäkin olen käsittänyt, että runflatit ei ole ajomukavuudelta kovin hyvät. Varsinkin 18" koossa on jo aika matala profiili, joten olisi kiva että rengas edes hiukan joustaisi.

            Koitko ajomelussa eroa normit vs. runflatit?
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17856
              • PKS

              Originally posted by O.K. View Post
              18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
              Minulla on ko. vanteet ja samaiset renkaat olleet autossa siitä asti kun sen ostin.

              Mietteitä:
              -Kiva kun on jämäkät ajaa, jos siis arvostaa palautetta tiestä
              -En koe että vetelisi yhtään enempää kuin muutkaan ajamani 3-sarjan autot (lähtökohtaisesti jokainen vetelee!)
              -Parhaat kuitenkin silloin kun pintaa kunnolla ja tuoreat. Alkaa selkeästi huomata, että omani ei ole enää uudenveroiset 3 kesän ajojen jälkeen. Mutta sama pätee havaintojeni mukaan kaikkiin renkaisiin, ei sinällään RF kumeja koske ainoastaan.

              Summa summarum: En osaa sanoa miksi vaihtaisin tavallisiin autossa jossa on sellaiset alla.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Joni_R
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 134
                • Ylivieska

                Kyllä sen eron koppiin asti kuuli, kun vaihtoi normaaleihin. Hiljeni rengasmelu aika paljon. Toki voihan noita olla hyviäkin rf renkaita, omalle kohdalle ei vain ole osunut mukavia tai hiljaisia. Kaksista on kokemusta, molemmat sarja Dunlop merkkisiä.
                F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Vaihdoin tuossa puolivälissä kesää 18" runflatit pois. Alla oli Bridgestone Potenzat ja alle tuli GoodYear EfficientGripit. Nyt auto pysyy tielläkin. Runflateilla se oli nousemassa urasta ylös koko ajan.

                  Tietysti jos ajaa vain urattomia teitä pitkin niin ei ne runflatitkaan vetele.

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    Runflatit olisi vuodelta 2009 (Bridgestone Potenza) tai 2011 (ne Pilot Sport 2) ja ei-runflatit (Pilot Sport 3) 2010. Vanhoja yhtä kaikki . Uusimmat on 2013 Dunlop runflatit (400 kalliimmalla kuin nuo halvimmat 2009). Ehkä otan halvimmat 2009 runflatit, jos ovat vielä ylihuomenna tallella. Niillä on ajettu vain 16tkm, joten vanteet ovat ainakin kuin uutta vastaavat, kun muissa olisi uudelleenmaalattuja tai pikkuosumia (ei huomaisi, jos ei olisi ollut nuolella merkitty kuvaan ) saaneita vanteita.

                    Edit: pari settiä meni ennen kuin oli auto varmistunut sellaiseksi, että sen halusin ostaa. Hankin nuo ei-runflat Pilot Sport 3:t, kun myyjä oli sopivasti matkan varrella.
                    Last edited by O.K.; 29-08-2015, 08:11.
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • #22
                      Newbiemmer
                      • Aug 2015
                      • 5
                      • Pirkkala

                      Morjes. Googlettelun jälkeen päätän hakea apua täältä.

                      Eli autona -05 E90 325i. Oikean eturenkaan edestä puuttuu suoja, joka siis estää kaiken moskan ja veden menemisen sinne polttimoihin yms. Kellään tietoa mistä saisi tilattua uuden/millä nimellä nämä tunnetaan? Jos joku ei ymmärrä voin laittaa kuvaa vasemmalta puolen kunhan auto saapuu huollosta...

                      Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa!

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        Originally posted by #22 View Post
                        Morjes. Googlettelun jälkeen päätän hakea apua täältä.

                        Eli autona -05 E90 325i. Oikean eturenkaan edestä puuttuu suoja, joka siis estää kaiken moskan ja veden menemisen sinne polttimoihin yms. Kellään tietoa mistä saisi tilattua uuden/millä nimellä nämä tunnetaan? Jos joku ei ymmärrä voin laittaa kuvaa vasemmalta puolen kunhan auto saapuu huollosta...

                        Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa!
                        Olisko se puuttuva osa numero 9 tässä kuvassa.. http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...ch_trim_front/
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • #22
                          Newbiemmer
                          • Aug 2015
                          • 5
                          • Pirkkala

                          Originally posted by JTP View Post
                          Olisko se puuttuva osa numero 9 tässä kuvassa.. http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...ch_trim_front/
                          Kiitos, juurikin tuo! Sitten kun vielä tietäisi mistä kannattaisi tilata/ostaa?

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            Originally posted by #22 View Post
                            Kiitos, juurikin tuo! Sitten kun vielä tietäisi mistä kannattaisi tilata/ostaa?
                            Merkkiliikkeen varaosatiskiltähän noita saa. Näyttäis olevan alle 10€:n osa, joten ei kannata ruveta ulkomailta tilailemaan, tai etsimään purkaamoilta käytettyä osaa. Tuosta kuvasta vaan nappaat varaosanumeron ja käyt merkkiliikkeestä tilaamassa ko. luukun..
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17856
                              • PKS

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Vaihdoin tuossa puolivälissä kesää 18" runflatit pois. Alla oli Bridgestone Potenzat ja alle tuli GoodYear EfficientGripit. Nyt auto pysyy tielläkin. Runflateilla se oli nousemassa urasta ylös koko ajan.
                              Sen verran vielä tähän kommentoin, että vaihdoit käytännössä kovista ja jyrkkäreunaisista sporttirenkaista (Potenza RE050?) perinteisempiin "mukavuus"kumeihin - Enemmän se tässä käytännössä vaikuttaa tuntumaan. Jos GoodYearin kumi olisi ollut F1 olisi vertailu ollut validimpi.

                              En ole vielä tavannut korkeimman nopeusluokan rengasta joka ei vetelisi, varsinkaan 3-sarjan autossa.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Mun E91:n edellinen omistaja oli vaihtanut Potenza RE 050 tilalle eteen GY Eagle F1 Asy 2:t vetelyn takia, ja nuo GY:t ei tosiaan vedelleen lainkaan 225/45-17 koossa. Samoin nyt alla olevat Hankook Ventus S1 evo 2 225/35 ja 255/30-19 niin auto menee aivan luotisuoraan, voi motarilla vaihtaa kaistaa vaikka yhdellä sormella. Nopeusluokka kuitenkin Y (300 km/h) eli ei ne kaikki vetele.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎