Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 312
    • Rauma

    Originally posted by AC* View Post
    ^valitset haluamasi pariliitoksen ja valitset poista/Remove.
    CIC:ssä ainakin helppo, CCC en muista tarkalleen, tuskin logiikka on kovin erilainen
    Jep, löytyihän se, enpä tiedä miksen tuota ollut huomannut. Splitscriinikö hämäsi ? Hävisi ne kuitenkin, kiitoksia...
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Originally posted by Komu View Post
      Onko autossani
      e91 335d 1/2008
      jotenkin koodattavissa valojen korkeudensäätö?

      Alustan vaihdon yhteydessä huomasin taka-akselilla olevan korkeudensäätö palikan, jonka kiinnitysrauta oli vääntynyt, nyt korjattu. Valot näyttää aivan auton eteen.
      Itselläkin meni säädöt uusiksi kun vaihdoin jouset, näytti liian alas. Kai tuo olisi hyvä asettaa testerillä perusasentoon ja säätää ruuveista. Itse ruuvasin vain ylöspän ilman testeriä.

      Comment

      • ^Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 293
        • Pieksämäki

        Mistä voi johtua että apparin puolen reunimmainen enkeli palaa himmeämpänä kuin muut? polttimo vai jtn muuta?
        Showroom!
        BMW e91 325d LCI M-sport -09

        IG!
        rrikkee

        Comment

        • Henkka992
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 155
          • Polvijärvi

          Nyt iski valinnan vaikeus!

          Miten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :think Tuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797

          Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816

          Comment

          • Puistis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 849
            • 09

            Originally posted by Henkka992 View Post
            Miten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :think Tuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797

            Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816
            En ainakaan itse uskaltaisi ostaa neloskoneista e90 bemaria, poikkeuksena 163hv diesel.

            e60 taas ei ole kokemusta, mutta mieluummin sellainenkin kutoskoneella.

            Comment

            • Nakkisoturi
              Aluevastaava
              • Apr 2011
              • 1262
              • Helsinki

              Originally posted by Puistis View Post
              En ainakaan itse uskaltaisi ostaa neloskoneista e90 bemaria, poikkeuksena 163hv diesel.

              e60 taas ei ole kokemusta, mutta mieluummin sellainenkin kutoskoneella.
              Itselläni jo toinen neloskoneinen diesel, ei mitään ongelmia. Juuri vaihdettiin varotoimenpiteenä n47:aan ketjunkiristin ja mittailtiin ketjua, eikä venymää tai muunkaan laista kulumaa ollut. Autolla kuitenkin nyt ajettu joku 205tkm. Edellisellä ajoin 255tkm ilman ongelmia.
              Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

              G08 LCI iX3 M-sport -22

              ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
              ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
              ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
              ex e90 LCI 320d M-Sport -09
              ex e36 328is M-Sport -95

              Comment

              • Puistis
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2013
                • 849
                • 09

                Originally posted by Nakkisoturi View Post
                Itselläni jo toinen neloskoneinen diesel, ei mitään ongelmia. Juuri vaihdettiin varotoimenpiteenä n47:aan ketjunkiristin ja mittailtiin ketjua, eikä venymää tai muunkaan laista kulumaa ollut. Autolla kuitenkin nyt ajettu joku 205tkm. Edellisellä ajoin 255tkm ilman ongelmia.
                Onko tuossa Alpinassa täysin samanlainen jakopää kuin perusbemarissa?

                Paljon noissa on kuitenkin ollut ongelmia, joten turhaan ottaa riskiä.

                Comment

                • AK-87
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 324
                  • Hml

                  Vaihdoin molemmat termarit e91 320d:hen noin 2tkm sitten. Tänään työmatkalla syttyi jäähdytysnesteen varoitusvalo ja lämmöt tuli normaalista 91-92 asteesta jo 94-95 asteeseen.

                  Toki lisään nyt nestettä ensimmäisenä, mutta varmaankin on aiheellista selvittää vian aiheuttaja. Eli mitähän oon onnistunut termarijumpassa sössimään ja miten tarkistan missä vika on? Kuitenkin kohtalaisen matkan ehdin jo tyytyväisenä ja ongelmitta ajella... Ehkä joku pieni vuoto jossain? Huono ilmaus?
                  V60 D4 AWD -16
                  Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                  ex V60 D4 -13
                  ex E36 323i 4D -96
                  ex E91 320d -06 Stage 1

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Lisää nyt hiukan nestettä ja seuraile tilannetta, voi olla pelkkä DPF poltto minkä vuoksi lämmöt nousi hiukan.

                    Comment

                    • Nakkisoturi
                      Aluevastaava
                      • Apr 2011
                      • 1262
                      • Helsinki

                      Originally posted by Puistis View Post
                      Onko tuossa Alpinassa täysin samanlainen jakopää kuin perusbemarissa?

                      Paljon noissa on kuitenkin ollut ongelmia, joten turhaan ottaa riskiä.
                      Onhan siellä, tosiaankin noissa on ollut "paljon" niitä vikoja. Mutta toisaalta niitä on ollut myös vähän, ottaen huomioon mikä määrä noita koneita maailmalla on.

                      Aina kun ostaa autoa, se riski on olemassa että jotain hajoaa. Itse en jättäisi neloskoneistakaan ostamatta sen takia että jotain voi ehkä hajota :think
                      Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                      G08 LCI iX3 M-sport -22

                      ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                      ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                      ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                      ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                      ex e36 328is M-Sport -95

                      Comment

                      • AK-87
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 324
                        • Hml

                        Originally posted by sonikk View Post
                        Lisää nyt hiukan nestettä ja seuraile tilannetta, voi olla pelkkä DPF poltto minkä vuoksi lämmöt nousi hiukan.
                        Oli valuttanut parkkihallin lattialle ja pohjapanssarin päälle melko roimasti nestettä, ja paisuntasäiliöön kaadoin litran lisää - edelleen valo syttyi välittömästi käynnistäessä. Ostin kk sitten auton liikkeestä ja sovittiin että vien sen vikadiagnoosiin ja katsotaan mistä kiikastaa. Ensimmäinen arvio oireiden perusteella oli, että syyläri paskana. Odotamme diagnoosia...

                        Onko näistä M47 163hv paukkunut noita syyläreitä? Ja jos, niin mikä sen rikkoontumisen varsinainen aiheuttaja on?
                        V60 D4 AWD -16
                        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                        ex V60 D4 -13
                        ex E36 323i 4D -96
                        ex E91 320d -06 Stage 1

                        Comment

                        • AK-87
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 324
                          • Hml

                          Ja diagnoosi on seuraava: syylärin alavesiputkessa halkeama, josta nesteet tulee pihalle. Syyläri letkuineen vaihtoon siis. Kauppias meinasi että kulutusosa ja laitettais korjauskulut puoliksi. Nauroin sen suohon, luonnollisesti.
                          V60 D4 AWD -16
                          Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                          ex V60 D4 -13
                          ex E36 323i 4D -96
                          ex E91 320d -06 Stage 1

                          Comment

                          • Mann
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 57
                            • Helsinki

                            Originally posted by Henkka992 View Post
                            Miten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :think Tuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797

                            Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816
                            Laita tuohon E90 muutama tonni lisää niin saat 325i. On taatusti tuon lisähinnan arvoinen. Kutoskoneinen todennäköisesti huolettomampi/luotettavampi.

                            Oma E90 325i N52B25 koneella syö öljyä noin 1 l / 10 tkm, joten en pidä minään ongelmana. Nämäkin on yksilöitä niin joku voi tietysti viedä enemmän ja toki öljylaatukin varmasti vaikuttaa.

                            E60 myös hieno laite, mutta jos et isoa laivaa tarvitse niin en näe siinä järkeä.
                            Last edited by Mann; 08-05-2015, 18:58.

                            Comment

                            • TorQuel
                              BTCF Member
                              • Jan 2012
                              • 1927
                              • HKI / JKL / KHM

                              Tämmöinen nippelitiedon nappula tälläkertaa.. Tuossa kun ajankuluksi tein pientä perushuoltoa tuohon N47:aan niin ilmanputsaria kompuroidessa rupesin ihmettelemään että mitäs helkkaria se vanukerros siellä putsarin imupuolella lamellien päällä oikeen hyödyttää? Suodin kuitenkin näyttäisi ihan normaalikyvykkäältä suotimelta lamelliensa puolesta ettei nyt erillistä (näyttäisipä vielä äärimmäisen ahdistavalta) vanukerrosta tarvitsisi sinne läntätä..? Tilannetta selventämään: http://www.js-filter.com/images/wate..._watermark.jpg

                              E: vastaus itselle ja muille. Kun jaksoi tarpeeksi kauan internetsiä selailla niin selvisi että tuo ahdistin on siellä estämässä sulanutta lunta kastelemasta suodinta... Voi pojat on mennyt taas BMW:n ingenjööreillä hifistely liian pitkälle.. Nooh, kaitpa tuon virtaavuus on jossain testattu toimivaksi
                              Last edited by TorQuel; 09-05-2015, 14:57.
                              Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                              Comment

                              • Toble
                                Newbiemmer
                                • Jul 2014
                                • 8
                                • Turku

                                Mitäs asiantuntijat sanoo, kun E90:n sisätilan puhallin hönkää vain miniminopeudella?

                                Tilanne alkoi viikko sitten, kun kabiiniin alkoi tulla palaneen muovin käryä aina silloin tällöin. Sinertävää savua näkyi tulevan myös muutamalla kerralla näistä kojelaudan venttiileistä. Kärytys loppui eilen, mutta tänään puhallin toimi vain miniminopeudella. Huomiona vielä, kun laitan puhaltimen säädöistä minimi-asetuksesta ylöspäin, kuulostaa puhaltimen nopeus nousevan n. 1sek ajaksi kovemmalle ja tämän jälkeen palataan taas minimipuhallukseen.

                                Epäilin aluksi käryn lähteeksi, että asfalttityömaalta olisi jämähtänyt bitumia jonnekkin päin moottoria, mutta puhaltimen oirelu viittaisi kyllä vahvasti tekniikkaan ulkoisen tekijän sijaan.

                                Puhallin oireili kuukausi sitten pienellä vinkumisella - sain tämän fixattua juomapillifiksillä. Jos puhaltimen laakeri olisi vetänyt jumiin, eihän sen pitäisi pyöriä enää ollenkaan?
                                G30 530e M-Sport -21
                                Ex:G30 530e M-Sport -19
                                F30 320i M-Sport -16
                                E92 325i -07
                                E90 325i -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎