Originally posted by AC*
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Komu View PostOnko autossani
e91 335d 1/2008
jotenkin koodattavissa valojen korkeudensäätö?
Alustan vaihdon yhteydessä huomasin taka-akselilla olevan korkeudensäätö palikan, jonka kiinnitysrauta oli vääntynyt, nyt korjattu. Valot näyttää aivan auton eteen.
Comment
-
-
Nyt iski valinnan vaikeus!
Miten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :thinkTuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797
Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816
Comment
-
-
Originally posted by Henkka992 View PostMiten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :thinkTuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797
Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816
e60 taas ei ole kokemusta, mutta mieluummin sellainenkin kutoskoneella.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostEn ainakaan itse uskaltaisi ostaa neloskoneista e90 bemaria, poikkeuksena 163hv diesel.
e60 taas ei ole kokemusta, mutta mieluummin sellainenkin kutoskoneella.Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by Nakkisoturi View PostItselläni jo toinen neloskoneinen diesel, ei mitään ongelmia. Juuri vaihdettiin varotoimenpiteenä n47:aan ketjunkiristin ja mittailtiin ketjua, eikä venymää tai muunkaan laista kulumaa ollut. Autolla kuitenkin nyt ajettu joku 205tkm. Edellisellä ajoin 255tkm ilman ongelmia.
Paljon noissa on kuitenkin ollut ongelmia, joten turhaan ottaa riskiä.
Comment
-
-
Vaihdoin molemmat termarit e91 320d:hen noin 2tkm sitten. Tänään työmatkalla syttyi jäähdytysnesteen varoitusvalo ja lämmöt tuli normaalista 91-92 asteesta jo 94-95 asteeseen.
Toki lisään nyt nestettä ensimmäisenä, mutta varmaankin on aiheellista selvittää vian aiheuttaja. Eli mitähän oon onnistunut termarijumpassa sössimään ja miten tarkistan missä vika on? Kuitenkin kohtalaisen matkan ehdin jo tyytyväisenä ja ongelmitta ajella... Ehkä joku pieni vuoto jossain? Huono ilmaus?V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostOnko tuossa Alpinassa täysin samanlainen jakopää kuin perusbemarissa?
Paljon noissa on kuitenkin ollut ongelmia, joten turhaan ottaa riskiä.
Aina kun ostaa autoa, se riski on olemassa että jotain hajoaa. Itse en jättäisi neloskoneistakaan ostamatta sen takia että jotain voi ehkä hajota :thinkMyllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!
G08 LCI iX3 M-sport -22
ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
ex e90 LCI 320d M-Sport -09
ex e36 328is M-Sport -95
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostLisää nyt hiukan nestettä ja seuraile tilannetta, voi olla pelkkä DPF poltto minkä vuoksi lämmöt nousi hiukan.
Onko näistä M47 163hv paukkunut noita syyläreitä? Ja jos, niin mikä sen rikkoontumisen varsinainen aiheuttaja on?V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Ja diagnoosi on seuraava: syylärin alavesiputkessa halkeama, josta nesteet tulee pihalle. Syyläri letkuineen vaihtoon siis. Kauppias meinasi että kulutusosa ja laitettais korjauskulut puoliksi. Nauroin sen suohon, luonnollisesti.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by Henkka992 View PostMiten on e90 vai e60 ?? kokemuksia? Onko mitenkä normaalia tuo öljyn syönti ainaki e90 bemareissa ku muutamia ollu netissä mitkä öljyy on syöny ihan jonku verran. :thinkTuo ois naapuri pitäjässä ja hyvällä varustetasolla nii kiinostas http://www.nettiauto.com/bmw/320/6856797
Ja tää mut on vähä kauempana.. :/ http://www.nettiauto.com/bmw/520/7224816
Oma E90 325i N52B25 koneella syö öljyä noin 1 l / 10 tkm, joten en pidä minään ongelmana. Nämäkin on yksilöitä niin joku voi tietysti viedä enemmän ja toki öljylaatukin varmasti vaikuttaa.
E60 myös hieno laite, mutta jos et isoa laivaa tarvitse niin en näe siinä järkeä.Last edited by Mann; 08-05-2015, 18:58.
Comment
-
-
Tämmöinen nippelitiedon nappula tälläkertaa.. Tuossa kun ajankuluksi tein pientä perushuoltoa tuohon N47:aan niin ilmanputsaria kompuroidessa rupesin ihmettelemään että mitäs helkkaria se vanukerros siellä putsarin imupuolella lamellien päällä oikeen hyödyttää? Suodin kuitenkin näyttäisi ihan normaalikyvykkäältä suotimelta lamelliensa puolesta ettei nyt erillistä (näyttäisipä vielä äärimmäisen ahdistavalta) vanukerrosta tarvitsisi sinne läntätä..? Tilannetta selventämään: http://www.js-filter.com/images/wate..._watermark.jpg
E: vastaus itselle ja muille. Kun jaksoi tarpeeksi kauan internetsiä selailla niin selvisi että tuo ahdistin on siellä estämässä sulanutta lunta kastelemasta suodinta... Voi pojat on mennyt taas BMW:n ingenjööreillä hifistely liian pitkälle.. Nooh, kaitpa tuon virtaavuus on jossain testattu toimivaksiLast edited by TorQuel; 09-05-2015, 14:57.Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Mitäs asiantuntijat sanoo, kun E90:n sisätilan puhallin hönkää vain miniminopeudella?
Tilanne alkoi viikko sitten, kun kabiiniin alkoi tulla palaneen muovin käryä aina silloin tällöin. Sinertävää savua näkyi tulevan myös muutamalla kerralla näistä kojelaudan venttiileistä. Kärytys loppui eilen, mutta tänään puhallin toimi vain miniminopeudella. Huomiona vielä, kun laitan puhaltimen säädöistä minimi-asetuksesta ylöspäin, kuulostaa puhaltimen nopeus nousevan n. 1sek ajaksi kovemmalle ja tämän jälkeen palataan taas minimipuhallukseen.
Epäilin aluksi käryn lähteeksi, että asfalttityömaalta olisi jämähtänyt bitumia jonnekkin päin moottoria, mutta puhaltimen oirelu viittaisi kyllä vahvasti tekniikkaan ulkoisen tekijän sijaan.
Puhallin oireili kuukausi sitten pienellä vinkumisella - sain tämän fixattua juomapillifiksillä. Jos puhaltimen laakeri olisi vetänyt jumiin, eihän sen pitäisi pyöriä enää ollenkaan?G30 530e M-Sport -21
Ex:G30 530e M-Sport -19
F30 320i M-Sport -16
E92 325i -07
E90 325i -06
Comment
-
Comment