memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Originally posted by sky View Post
    Ostin tuossa muutama viikko sitten tollasen e90 330d automaatti 2007 kulkuneuvon. Tässä nyt on päälimmäisenä ajatuksena tullut mieleen, että helkutin mukava auto kaikinpuolin , mutta kulutus tuntuu aika isohkolta.

    Autolla tulee suurimmaksi osaksi ajettua matka-ajoa (~70kmh/H), kaupunki ajoa tulee huomattavasti vähemmän. Tällä hetkellä ajotietokone näyttää keskinopeudeksi 50.5 km/h ja kulutus 8.3 l/100km.
    Viime tankillisesta laskin itse kulutuksen ja sain tulokseksi hitusen alle 8 litraa. Onko tämä normaali kulutus ko. autolle ?

    Autossa on motorbit ohjelmointi (http://www.motorbit.fi/ohjelmoinnit/) teholukemat pitäisi olla n. 290hv/606Nm (en ole penkittänyt ja ei ole lippusia/lappusia).

    Foorumeilla on puhuttu noista lämmöistä ja tänään tarkastelin niitä:

    1. Moottoritiellä 160km/h nopeudella DS-automaatti päällä (kierrokset n. 3000) lämmöt oli jossain 72-75 paikkeila.
    2. Maantiellä 65km/h normiautoomaatilla (kierrokset alle 2000) lämpötila hitusen korkeammat n.75-79.
    3. Parkissa lämmöt nousi 88-91 asteeseen.

    Onkohan noiden perusteella termarit vaihtokunnossa ? Ajon aikana lämmöt ei siis nousseet kertaakaan lähelle 90 astetta . Alhaisin lämpötila taisi olla 69. Voikohan kulutukseen vaikuttaa jokin muu ?
    Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu juuri. Muut suodattimet vaihdettu 20 000km sitten.
    Pistähän kaima termarit vaihtoon. Veikkaisin, että tippuu kulutus ainakin puoli litraa.
    Itellä oli ostaessa sama homma ja mitä tätä foorumia lukee, niin tuntuu järjestäen kaikissa olevan termarit jumissa ennen kuin foorumilaisen haltuun saapuvat.

    E: Tossa emännän E87:ssa pysyi lämmöt yllättäen siellä 90-asteen tuntumassa.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Kepa
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 353
      • Nokia

      Mitä olette mieltä autona tuollaisesta '08 E92 325i coupesta näin yleisesti? Manuaalivaihteisto ja 3l suora kuutonen. Millaisessa maineessa tuo moottori on?

      Comment

      • _Sylin_teri_
        BTCF Member
        • May 2013
        • 366
        • Suomi finland

        Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
        Mistähän lähtisi purkamaan tutinan aiheuttajaa. -06 e91:ssä. Alkaa tutisemaan n.120 nopeudessa ja vaikuttaisi edestä tulevan. Kiihdyttäessä tutina häviää joten onko mahdollista että olisi voimansiirrosta? Jarrulevyjä olen vähän veikannut kun jarruttessa voimistuu, mutta voiko ajossa täristää jos on kierot:think Vanteet on suorat.
        Vastailempa itselleni. Soviterenkaathan ne oli väljistynyt vanteen välissä. Uudet ei kyllä aivan sataprosenttisesti tutinaa poistanut.

        Comment

        • Rrooppee
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 119
          • Pirkanmaa

          Osaako kukaan sntaa mielipiteitään tälläselle asialle kun ajoin tänään motarilla e90 ja oli sitten hieman lämmin sisällä ja päätin laitta puhalluksen MAX asentoon. No seurauksena oli se että sisälle tuli savua, vähän mutta oli havaittavissa ja haistettavissa. Tossa sitte kattelin vähä konehuoneenpuolelle että kaikki näyttäs ulkosesti olevan kunnossa?

          Viilenee kummiskin ihan normisti.
          Last edited by Rrooppee; 04-06-2015, 19:30.
          BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



          EDELLISET

          BMW F31 320d -13 ///M-sport
          BMW F31 320d -14 sportline
          BMW E46 330i -05 ///M-sport
          BMW E46 328i -00
          BMW E46 320i -02

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Rrooppee View Post
            Osaako kukaan sntaa mielipiteitään tälläselle asialle kun ajoin tänään motarilla e90 ja oli sitten hieman lämmin sisällä ja päätin laitta puhalluksen MAX asentoon. No seurauksena oli se että sisälle tuli savua, vähän mutta oli havaittavissa ja haistettavissa. Tossa sitte kattelin vähä konehuoneenpuolelle että kaikki näyttäs ulkosesti olevan kunnossa?

            Viilenee kummiskin ihan normisti.
            Savua vai pakokaasua? Puhaltimia sekä puhaltimen päätevastuksia näistä tunnetusti menee. On helposti vaihdettavissa apparin jalkatilasta pari ruuvia ja klipsiä irroittamalla.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Rrooppee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2015
              • 119
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Supra^ View Post
              Savua vai pakokaasua? Puhaltimia sekä puhaltimen päätevastuksia näistä tunnetusti menee. On helposti vaihdettavissa apparin jalkatilasta pari ruuvia ja klipsiä irroittamalla.
              Kyllä se savua oli. Miten pystyn toteamaan? Antaakohan vikakoodia?
              BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



              EDELLISET

              BMW F31 320d -13 ///M-sport
              BMW F31 320d -14 sportline
              BMW E46 330i -05 ///M-sport
              BMW E46 328i -00
              BMW E46 320i -02

              Comment

              • AK-87
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2015
                • 324
                • Hml

                Jos e91 320d:ssä kuulee turbon äänen, niin tarkoittaako se jo että turbo alkaa olla finaalissa? Vai vasta jos ääni on tietynlainen/ei kuulosta tavalliselta puhallukselta?
                V60 D4 AWD -16
                Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                ex V60 D4 -13
                ex E36 323i 4D -96
                ex E91 320d -06 Stage 1

                Comment

                • Jantsade
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 22
                  • Vihti

                  En nyt tiedä onko ihan oikea ketju kysellä,mutta onko tässä mtn mitä pitäisi varoa/kiinnittää huomiota? http://www.nettiauto.com/bmw/330/7294762 Ennen ei ole tullu bmw:tä omistettua,senpä takia vähän sormi suussa tällä hetkellä.. Nykyinen Audi alkaa osoittautua aika pahasti ns. maanantaiversioksi josta ajattelin koittaa päästä eroon
                  BMW G30 530e

                  Ex: BMW F11 M550d Volvo S90 T8 R-Desing Volvo s60 T6 Polestar -17, BMW F13 640d M-Sport, F30 330d M-Sport, F11 535i M-Sport, MB s204, Audi A4 Avant, Volvo S40 T5, Volvo S40.

                  Comment

                  • Winx
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2014
                    • 79
                    • Tampere

                    Originally posted by Jantsade View Post
                    En nyt tiedä onko ihan oikea ketju kysellä,mutta onko tässä mtn mitä pitäisi varoa/kiinnittää huomiota? http://www.nettiauto.com/bmw/330/7294762 Ennen ei ole tullu bmw:tä omistettua,senpä takia vähän sormi suussa tällä hetkellä.. Nykyinen Audi alkaa osoittautua aika pahasti ns. maanantaiversioksi josta ajattelin koittaa päästä eroon
                    Samanlaisen omistavana kulutuslukemat on sitten puuta heinää tai mun autossa on vikaa: matkassa pienin 7,6l, sekalaisessa 10l ja jos keskustassa pyörii valoista toiseen, niin 13l.

                    Omani ostin yksityiseltä 200tkm ajettuna. Seuraavat oon tehnyt tai teettänyt vuoden aikana:

                    - Yks ruiskusuutin vuoti jo ostaessa. Kusetuksen makua, kun ex-omistaja esitteli auton lämpöisenä ja tuo vika oli päällä heti oston jälkeen ja paheni selvästi muutamassa kuukaudessa. Lopulta auto nyki kylmänä ja löi vikatilan päälle. Yks tulppa oli nokinen ja märkä. Jouduin vaihtamaan kaikki suuttimet, koska uuden indeksinumero 11 ei käynyt jäljelle jääneiden indeksin 9 kanssa.
                    - Kytkimen painelaakeri finaalissa. Vauhtipyörä ja kytkin meni samalla, mutta ei niissä juuri vikaa ollut. Kylmänä 1. vaihteen kytkeminen todella jäykkää ja auto nytkähti, kun vaihteen sai päälle.
                    - Pakopuolen vanos-solenoidi jumissa. Pienillä kierroksilla tehon puutetta ja tyhjäkäynnin tärinää. Vaihdoin molemmat. Jokin aika sitten katsoin vanos-filtterit, joissa joillakin ollut tuokoksia. Ex-omistajat pitäneet kiinni idioottimaisista long life-vaihtoväleistä.
                    - Öljyn laatu- ja määräanturi sökö, kun määrä koko ajan max. Mulla vie öljyä 1l/2000km. Koitan tehdä moottoripesun lähiaikoina anturin vaihdon kera.

                    Jos kylmänä tyhjäkäynnissä vähänkin sanomista, kuten epämääräistä ratin tärinää tai ihme nykäisyä, niin sitten se vaatii jotain remonttia. Mulla on tyhjäkäyntiongelmaa edelleen, mutta ei koodeja.

                    Nyt pitäisi vaihtaa ohjaustehostimen pumppu, joka aiheuttaa paikallaan hitonmoista tärinää ja ulinaa ja tulevina vuosina oletettavasti vaihdettavaa: MAF, Nox-anturi ja -katti, vesipumppu, korkeapainebensapumppu... Jännityksellä odotellaan.

                    Asensin KW V1:n keväällä ja tuosta löysästä nelivedon alustasta parani jonkin verran. Nelivedon koiranluut ovat pirun pitkät ja madaltamisen kera tarvitsisi eteen vielä pidemmät, mutta en oo löytänyt semmoisia valmiina. Perstuntumalla vaatisi taakse M3:n vakaajan, tuntuu tosi löysältä mutkissa. Osat on vähän reilu 200€ ja osaavalla menee jotain 2-3h vaihtoon.

                    Siinä omat ajatukset.

                    Jatketaan vielä sen verran, että jos ostat, niin luultavasti tulet haluamaan korisarjan (koko roska pohjavärissä halvimmillaan noin 1200€ salesafter.eu:sta) ja vähän enemmän ääntä ulos. Performance-vaimennin noin 650€ halvimmillaan ja monet rosteriset aika lähelle samaa.
                    Last edited by Winx; 05-06-2015, 21:52.
                    -09 330xi

                    Comment

                    • 1349
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 231
                      • Turku

                      Onkos noissa sisäledvaloissa paljon laatueroja? Osa tuntuu maksavan huomattavasti enemmän kuin toiset. Mistäs ootte omanne hankkineet?
                      E91 335i -07
                      F20 118i -15

                      Comment

                      • Winx
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 79
                        • Tampere

                        Originally posted by 1349 View Post
                        Onkos noissa sisäledvaloissa paljon laatueroja? Osa tuntuu maksavan huomattavasti enemmän kuin toiset. Mistäs ootte omanne hankkineet?
                        Itse hommasin viime kesän lopulla tämmöisiä lämpöisen valkoisena:









                        Ainoa moite on nuo 6kpl 5730:a sisältävät, jotka laitoin spotteihin. Voisivat olla vähän kirkkaammat.

                        Muut ovat vähintään yhtä kirkkaat kuin normi lamput. Taitaa jokaista löytyä kylmällä sävyllä.
                        -09 330xi

                        Comment

                        • Panzerfaust
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 58
                          • Oulu

                          Koodi 9520, MFL steering wheel + napit ja vaihdeläpyskät pimeänä. Onkohan tuossa muuta todennäköistä vikapaikkaa kuin se "clock spring"? Lähinnä mietityttää että miksi airbag ja töötti kuitenkin toimivat.

                          Saisi homman kuntoon yhdellä purkamisella jos uskaltaisi ostaa tuon satasen osan jo valmiiksi.

                          Comment

                          • Noppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 535
                            • Veneen alla

                            No nyt se alkoi haluamaan huoltoon DPF:än takia, voiko tuon huoltovalon vain nollata ja jatkaa tyytyväisenä ajelua? BMWhat on käytettävissä, onnistuuko sillä?

                            Ja toinen mikä mietityttää on ratin jäykkyys. Verrattuna vaikka e46 niin on aika jäykkä kääntää hiljaisessa vauhdissa, melkein kuin ajaisi tehostamattomalla e30:lla. Renkaat on edessä vakiot 225/45. Onko tehostin lopussa vai ominaisuus?

                            Comment

                            • epv
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2011
                              • 76
                              • Pirkanmaa

                              Mistä olette tilanneet kolmoseen varaosia? Pitäisi 330d tilata tässä kohta hehkut+ohjain, termarit ja ainakin yksi pdc:n anturi. Suomesta marmorilta en viitsi edes kysyä hintoja Niin ja samalla voisi tietysti imusarjan läpät tulpata, kun ei ole tietoa ovatko ne vielä paikallaan.

                              Onko olemassa jotain yhtä hyvää firmaa, ettei tarvitsisi eri paikoista tilata moninkertaisilla postimaksuilla?
                              E61 530d -05

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Noppe View Post
                                No nyt se alkoi haluamaan huoltoon DPF:än takia, voiko tuon huoltovalon vain nollata ja jatkaa tyytyväisenä ajelua? BMWhat on käytettävissä, onnistuuko sillä?

                                Ja toinen mikä mietityttää on ratin jäykkyys. Verrattuna vaikka e46 niin on aika jäykkä kääntää hiljaisessa vauhdissa, melkein kuin ajaisi tehostamattomalla e30:lla. Renkaat on edessä vakiot 225/45. Onko tehostin lopussa vai ominaisuus?
                                Jäykkä ohjaus on kyllä ominaisuus. Tosin eilen aktiiviohjauksella varustettua yksilöä kokeilleena pitää sanoa että se oli jonkin verran kevyempi käännellä.

                                Kannattaa tarkistaa sen DPF:n suhteen mitä se siellä herjaa, jos vaikka ei ole jostain syystä päässyt polttoa tekemään pitkään aikaan ja sen takia on ihan oikeastikin tukossa. BMWhatilla taitaa saada pakkopoltonkin päälle jos tarvetta.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X