Muutaman viikon ajan, kun kovat pakkaset tulivat, on moottorin keltainen vikavalo loistanut mittaristossa. Kun Inpaa en ole saanut uudelleen asennettua läppärille, on pitänyt tyytyä Torque-ELM327 -yhdistelmään vikadiagnosoinnissa.
Torque löytää kaksi vikakoodia: P0101 ja P115D. Molemmat viittaavat MAF:iin, "Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem" ja "Mass air flow (MAF) sensor signal offset". Molemmat viat saa kuitattua pois, mutta ennemmin tai myöhemmin ajellessa vikavalo syttyy ja molemmat koodit palaavat. Auton toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta vikavalon ilmaantuessa.
Onko heittää valistuneita arvauksia, että puhutaanko oikeasta viasta vai pannaanko pakkasen piikkiin? Tottakai, luetaan viat oikeilla laitteilla jossain vaiheessa.
Auto on 318d N47-mosalla.
Torque löytää kaksi vikakoodia: P0101 ja P115D. Molemmat viittaavat MAF:iin, "Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem" ja "Mass air flow (MAF) sensor signal offset". Molemmat viat saa kuitattua pois, mutta ennemmin tai myöhemmin ajellessa vikavalo syttyy ja molemmat koodit palaavat. Auton toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta vikavalon ilmaantuessa.
Onko heittää valistuneita arvauksia, että puhutaanko oikeasta viasta vai pannaanko pakkasen piikkiin? Tottakai, luetaan viat oikeilla laitteilla jossain vaiheessa.

Auto on 318d N47-mosalla.
Comment