memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1192
    • Tyrnävä

    Muutaman viikon ajan, kun kovat pakkaset tulivat, on moottorin keltainen vikavalo loistanut mittaristossa. Kun Inpaa en ole saanut uudelleen asennettua läppärille, on pitänyt tyytyä Torque-ELM327 -yhdistelmään vikadiagnosoinnissa.

    Torque löytää kaksi vikakoodia: P0101 ja P115D. Molemmat viittaavat MAF:iin, "Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem" ja "Mass air flow (MAF) sensor signal offset". Molemmat viat saa kuitattua pois, mutta ennemmin tai myöhemmin ajellessa vikavalo syttyy ja molemmat koodit palaavat. Auton toiminnassa en ole huomannut mitään muutosta vikavalon ilmaantuessa.

    Onko heittää valistuneita arvauksia, että puhutaanko oikeasta viasta vai pannaanko pakkasen piikkiin? Tottakai, luetaan viat oikeilla laitteilla jossain vaiheessa.

    Auto on 318d N47-mosalla.
    I01 i3s 94

    Comment

    • _Sylin_teri_
      BTCF Member
      • May 2013
      • 366
      • Suomi finland

      Yritetäämpäs vielä saada joku protipsi tuohon tyhjäkäynnin humppaamiseen kylmällä koneella. Eli potilas on M57 325D ja kun starttaa 20 asteen pakkasella niin käy aluksi muutaman sekunnin tasaisesti ja sitten alkaa tyhjäkäyntiä humppaamaan ja auto tärähtelee samalla.

      Lämpimällä koneella saattaa joskus korvakuulolla vain huomata että vähän muuttuu kierrokset.

      -Lähtee aina hyvin käyntiin
      -Mitä vähemmän pakkasta ulkona, sitä vähemmän humppaa kiekat.
      -Vikakoodeja ei inpa anna mistään.
      -Korjausarvot oli vihreällä mutta yksi suutin oli jotai +1,1 ja toinen ääripää oli muistaakseni -0,7. Voiko vaikuttaa?
      -Egr:n ilmaletkua käytetty irti, ei vaikutusta
      -Maf liitin irroitettu, humppas samalla tavalla liitin irti (eli eikös sen pitäs paremmin toimia tuolloin jos rikki on?)
      -Rail paine anturin sekä suuttimien liittimet irrotettu ja laitettu kontaktispraytä liitinpinnoille. Ei vaikutusta

      Kokeiltu jotain suuttimenputsausaineita tankista kaataa mutta ei tunnu olevan nimellistä vaikutusta.

      Määränsäädin? Miten se oireilee? Alkaa olla keinot vähissä

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5424
        • Oulu

        Millaisia kulutuslukemia tarjoaa E9X 330 xi? Netissä kovin vähän tietoa.

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
          Yritetäämpäs vielä saada joku protipsi tuohon tyhjäkäynnin humppaamiseen kylmällä koneella. Eli potilas on M57 325D ja kun starttaa 20 asteen pakkasella niin käy aluksi muutaman sekunnin tasaisesti ja sitten alkaa tyhjäkäyntiä humppaamaan ja auto tärähtelee samalla.

          Lämpimällä koneella saattaa joskus korvakuulolla vain huomata että vähän muuttuu kierrokset.

          -Lähtee aina hyvin käyntiin
          -Mitä vähemmän pakkasta ulkona, sitä vähemmän humppaa kiekat.
          -Vikakoodeja ei inpa anna mistään.
          -Korjausarvot oli vihreällä mutta yksi suutin oli jotai +1,1 ja toinen ääripää oli muistaakseni -0,7. Voiko vaikuttaa?
          -Egr:n ilmaletkua käytetty irti, ei vaikutusta
          -Maf liitin irroitettu, humppas samalla tavalla liitin irti (eli eikös sen pitäs paremmin toimia tuolloin jos rikki on?)
          -Rail paine anturin sekä suuttimien liittimet irrotettu ja laitettu kontaktispraytä liitinpinnoille. Ei vaikutusta

          Kokeiltu jotain suuttimenputsausaineita tankista kaataa mutta ei tunnu olevan nimellistä vaikutusta.

          Määränsäädin? Miten se oireilee? Alkaa olla keinot vähissä
          Todennäköisesti tuon humppaamisen aiheuttaa sähköinen lisälämmitin, joka on toiminnassa vain silloin kun moottori on kylmä. Se kytkeytyy päälle ja pois sykleittäin, ja kuormittaa laturia sen verran raskaasti, että sen huomaa käyntiäänestä ja kierrosluvun vaihtelusta.

          Kyseinen lämmitinelementti on linkin kuvassa numero 3. http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...nit/#9175923_3
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • Winx
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 79
            • Tampere

            Originally posted by rizzo View Post
            Millaisia kulutuslukemia tarjoaa E9X 330 xi? Netissä kovin vähän tietoa.
            Mulla N53:lla ja manuaalilla pienin kulutus matka-ajossa 7,6l/100km. Tuo vaatii rauhallista ajoa ja 17" pyörät. 19" ja 225/265-renkailla muistaakseni 7,9-8.

            Tampereen taajama-ajossa menee helposti 10-10,5. 12-13 menee, jos hinkkaa jatkuvasti valoissa.

            Käsittääkseni pitäisi päästä vähän pienemmällä kulutuksella. Ilmamassamittari on käynyt mielessä vaihtaa varmuuden vuoksi. Ajettu 216tkm ja saman vienyt 200tkm alkaen.
            -09 330xi

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by rizzo View Post
              Millaisia kulutuslukemia tarjoaa E9X 330 xi? Netissä kovin vähän tietoa.
              Meillä oli pari vuotta e90 325xiA. Se vei semmoset 11-12 litraa satasella. Facelift vissiin menee vähän pienemmällä.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • Weilside
                Bimmer Rookie
                • Sep 2015
                • 60
                • Kuopio

                Miten N47 koneiden vesipumput yleensä kestää? Näyttäisi jostain vuotavan hiukan nestettä ja ajettu reilu 250tkm. Pumpun vaihdosta ei mitään tietoa onko vaihdettu aikaisemmin :think

                Comment

                • _Sylin_teri_
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 366
                  • Suomi finland

                  Originally posted by JTP View Post
                  Todennäköisesti tuon humppaamisen aiheuttaa sähköinen lisälämmitin, joka on toiminnassa vain silloin kun moottori on kylmä. Se kytkeytyy päälle ja pois sykleittäin, ja kuormittaa laturia sen verran raskaasti, että sen huomaa käyntiäänestä ja kierrosluvun vaihtelusta.

                  Kyseinen lämmitinelementti on linkin kuvassa numero 3. http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...nit/#9175923_3
                  Tämäkin muuten kävi mielessä mutta ainakaan puhaltimen kokonaan kiinnilaitto ei vaikuta asiaan? Ei kai se lämmitä ilman puhallusta

                  Comment

                  • arben
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1131
                    • suomi

                    tartteeko sisävalot olla canbus ledejä? Muistaisin joskus kun laitoin normi led niin ne sammui hetken päästä,netissä oli aika ristiriitaista tietoa..jossain luki että kattovalot täytyy ainostaan olla can väylällisiä?

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                      Tämäkin muuten kävi mielessä mutta ainakaan puhaltimen kokonaan kiinnilaitto ei vaikuta asiaan? Ei kai se lämmitä ilman puhallusta
                      Voiko egr aiheuttaa?

                      Comment

                      • JTP
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 506
                        • Hpj

                        Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                        Tämäkin muuten kävi mielessä mutta ainakaan puhaltimen kokonaan kiinnilaitto ei vaikuta asiaan? Ei kai se lämmitä ilman puhallusta
                        Kiertäähän siellä lämppärin kennossakin neste vaikka puhallin ois sammuksissa, joten ei tuo sähköinen lämppärikään välttämättä ole riippuvainen puhaltimesta. Kannattaa etsiä tuon lisälämmittimen sulake ja irrottaa se, niin pystyy ainakin poissulkemaan tuosta johtuvan humppaamisen..
                        e90 330i lci -09
                        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                        Comment

                        • Bemssi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 868
                          • Kerkkoo

                          320d 163hp käynnistyvyys

                          Mitenkäs muilla lähtee nyt talvella 320d käyntiin? Meidän autoon vaihdettu uudet hehkut kesällä ja silti lähtee huonosti käyntiin 20-32 asteen pakkasilla. Ilman lohkoa ei toivoakaan.

                          Aamulla lähtee hyvin käyntiin kun töihin lähtee lohkon ollessa kiinni, mutta kun 8h seisoo työpaikan pihalla ilman roikkaa niin ei lähde ilman apuvirtoja. Autoon laitettu myös uusi akku kuukausi sitten.. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan ikävä vanhaa 330d e46 joka lähti ilman roikkia mukisematta käymään kelillä kuin kelillä.

                          Comment

                          • Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                            Originally posted by Bemssi View Post
                            Mitenkäs muilla lähtee nyt talvella 320d käyntiin? Meidän autoon vaihdettu uudet hehkut kesällä ja silti lähtee huonosti käyntiin 20-32 asteen pakkasilla. Ilman lohkoa ei toivoakaan.

                            Aamulla lähtee hyvin käyntiin kun töihin lähtee lohkon ollessa kiinni, mutta kun 8h seisoo työpaikan pihalla ilman roikkaa niin ei lähde ilman apuvirtoja. Autoon laitettu myös uusi akku kuukausi sitten.. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan ikävä vanhaa 330d e46 joka lähti ilman roikkia mukisematta käymään kelillä kuin kelillä.

                            -26c tänä aamuna ja säteilylämppäri oli huutanut 1,5h, jäähdytinnesteet -24c. Kyllähän se kirpaisee kun painaa napista kun kaikki on helvetin jäykkää, mutta varsinaista käynnistymisongelmaa ei kyllä ole. Hehkut + akku uusittu ennen talvea.

                            Oisko se sun uusi akku mallia sysipaska, tai helvetin lyhyet siirtymät + kylmyys = akku ei lataudu kunnolla?
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                            Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                            Comment

                            • Homebrew
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 347
                              • Paimio

                              Originally posted by Supra^ View Post
                              -26c tänä aamuna ja säteilylämppäri oli huutanut 1,5h, jäähdytinnesteet -24c. Kyllähän se kirpaisee kun painaa napista kun kaikki on helvetin jäykkää, mutta varsinaista käynnistymisongelmaa ei kyllä ole. Hehkut + akku uusittu ennen talvea.

                              Oisko se sun uusi akku mallia sysipaska, tai helvetin lyhyet siirtymät + kylmyys = akku ei lataudu kunnolla?
                              Tai sitten hehkujen ohjausyksikkö rikki.. Vikakoodit lukuun...
                              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                              Ex. E91 330d -07

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by Homebrew View Post
                                Tai sitten hehkujen ohjausyksikkö rikki.. Vikakoodit lukuun...
                                No se... Oletin että tämä olisi jo tsekattu, mutta jos pelkät hehkut on vaihdettu ja siitäkin on aikaa, niin ikinä ei voi tietää.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X