Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Mitä menee vaihtoon jos asentaa alkuperäisen sähköllä taittuvan koukun e90 M-sport puskurin kaveriksi?
    Pitääkö diffua puukottaa tai vaihtaa eri malliseen? En ole vielä kerennyt kurkkaamaan auton alle tarkemmin.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • kake
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 590
      • Kerava

      Originally posted by Supa View Post
      Mitä menee vaihtoon jos asentaa alkuperäisen sähköllä taittuvan koukun e90 M-sport puskurin kaveriksi?
      Pitääkö diffua puukottaa tai vaihtaa eri malliseen? En ole vielä kerennyt kurkkaamaan auton alle tarkemmin.
      Ainakin E92 M-sport meni ilman puukkoa. Runko pois ja koukku tilalle.
      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

      Comment

      • AK-87
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 324
        • Hml

        Originally posted by Night-Wind View Post
        Just jotain 2006 vuotisia ollaan katseltu
        Mulla on 2006 vuotinen e91 320d (M47). Termostaatit on heikko kohta, kannattaa tarkastaa että lämmöt nousee ja pysyy 88-92 asteeseen. Jos on pitkään ajettu rikkinäisillä termareilla, niin ei se ainakaan helpota DPF:n tilannetta, koska polttoja ei tapahdu normaalisti. Muutoin olen vaihtanut (ostohetkellä 156tkm, nyt 225tkm) hihnat nippeleineen, imusarjan läpät poistettu, alusta (toinen takaiskari oli paskana) ja muuta pientä. Kartturinpenkin tunnistin on keturallaan, tarvii ajaa vyö kiinni tyhjälläkin penkillä. Jos istut pidempiä siivuja kerrallaan, älä tyydy lättäpenkkeihin.

        Melkein järkevin vaihtoehto, "suositus", olisi että koitat katsoa jonkun harrastajan ylläpitämän 300tkm ajetun. Ihan yhtälailla näköjään saa olla palikkaa vaihtamassa pienemmillä kilsoilla oleviin, joten turhaan niistä extraa maksaa ostaessa...
        V60 D4 AWD -16
        Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
        ex V60 D4 -13
        ex E36 323i 4D -96
        ex E91 320d -06 Stage 1

        Comment

        • soundeffect
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 63
          • Helsinki

          Lämmittimen puhallin kitisee, eikä rasvaaminen oikeastaan auttanut.

          64119227670Kyseinen osa siis, ja tätä löytyy Esim topautoosat.fi tai autodoc:stä alta 100e. Hella vai Valeo? Samalla ilmeisesti pitää tiiviste 64116987460 vaihtaa. Tuon löytäminen onkin hankalampaa.
          Tietääkö joku liikettä, josta saisi molemmat? Toki jos hinnassa säästää huomattavasti, niin tilailen erikseen.

          Esivastus? kai vanha vastus käy?
          Last edited by soundeffect; 23-11-2016, 14:44.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by soundeffect View Post
            Lämmittimen puhallin kitisee, eikä rasvaaminen oikeastaan auttanut.

            64119227670Kyseinen osa siis, ja tätä löytyy Esim topautoosat.fi tai autodoc:stä alta 100e. Hella vai Valeo? Samalla ilmeisesti pitää tiiviste 64116987460 vaihtaa. Tuon löytäminen onkin hankalampaa.
            Tietääkö joku liikettä, josta saisi molemmat? Toki jos hinnassa säästää huomattavasti, niin tilailen erikseen.

            Esivastus? kai vanha vastus käy?
            Minä tilasin Valeon puhallinmoottorin etuvastuksineen tiivisteineen täältä. Nuo edellämainitut hilppeet sisältyivät tuohon hintaan. Niin ja Valeo näkyi olevan myös se alkuperäinen, josta siivikonpuoleinen laakeri oli kulunut väljäksi.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              Originally posted by M-ERiMiEs View Post
              https://postimg.org/image/5s3yyx3kl/ nämähän siitä tulee. dpf ja maf on seurannassa toistuuko, mutta noi hehkuihin liittyvät kolme tulee kokoajan uudestaan.

              Itte ainakin tulkitsin et hehkutus tapahtuu alle +25 lämmöissä, mutta mittaristoon syttyy hehkun valo vasta alle 0 lämmöissä.
              Tais ratketa nuo hehkun viat releen vaihdolla. Ainakin toi 49A5 kuittaantu ekan kerran pois eikä pikku ajon jälkeen palannut.
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • jani]
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 49
                • Helsinki



                Mitäs kannattaisi tehdä? Omavastuu taisi olla 300 ilkivallassa, odotti kyseinen näky aamulla lokarissa kun parkkipaikalle auton luo menin...
                BMW F30 320D

                EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

                Comment

                • Nutcase
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 280
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by Supa View Post
                  Itse asiassa en ole perehtynyt mutta mulla on yksi flekti josta voisi saada purettua jos tarvetta.
                  Laturi korjaantui regulaattoriyksikön vaihdolla, uudet hiilet se ratkaisu.

                  Auton "salaisesta" valikosta näytti ihan normaaliin tapaan lämmöt kipuavan ylöspäin eli veden/öljyn yhdistetty lämpöanturi kaiketi kunnossa ja tarvitsisin tosiaan vaihtoflektin / ohjausyksikön näin nopealla mietinnällä. Tuuletin käynnistyy vaikka auto on sammuksissa ja avaimet irti kun sen liittimen vaan liittää.
                  Muutama varoitus oli tullut öljyn korkeasta lämpötilasta inpaan, johtuu kaiketi siitä ettei flekti ole ollut toiminnassa.

                  Inapasta luettuna seuraavaa löytyi:

                  Noille koodeille koitin googletella syitä
                  • BBF - A6D1 -> Auxiliary water pump -> tilattu korvaaja (vanha hapettuneen näköinen, luultavasti jumissa)
                  • DME/DDE -2EFE -> Cooling faniin viittaisi? Se tuuletin ollut tosiaan irti niin kyllä siitäkin jo tietty koodia tulee.
                  • DME/DDE - 2F17 -> Engine ois temperature too high?
                  • DME/DDE - 2A67 -> Uusi valvetronic-sähkömoottori tilattu
                  • DSC - 5DE0 -> Etupalojen kuluneisuusanturiko?



                  Tuosta kuluneisuusanturista sen verran, että ei pääse nollausvalikosta nollaamaan, vaan keltaisena hehkuu se varoituskuva ja kilsat _ _ _ _ _ _


                  Tämän lisäksi punainen käsijarrun valo palaa jatkuvasti mittaristossa. Käsijarrun kytkin toimii normaalisti.
                  Yhteydessä siihen kuluineisuusanturiin?

                  Lisäksi vinkki jumiutuneen takapenkin keskivyön vapauttamiseen on tervetullut. Vyö ainoastaan kelautuu sisäänpäin, mutta kun sitä yrittää vetää ulos, niin se vaan lukittuu.

                  Tässä autoa siivotessa on kyllä tullut ihmeteltyä miten jengi voikaan pitää tällaista autoa kuin sikakaukaloa, vaikken itse mikään himosiivoaja olekaan

                  PS. Jos lojuu e91 nahkajakkarat nurkassa, saa tarjota.

                  Comment

                  • TorQuel
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 1927
                    • HKI / JKL / KHM

                    Sisälistojen sopivuudesta seuraavaa:

                    E92 LCI:hin siis iipeystä metsästelemässä hieman paremmin omaan makuun sattuvaa sisälistasarjaa. Onko noiden listasarjojen sopivuuksissa jotain eroa / huomioitavaa kyseisen korin eri vuosimallien välillä?

                    Varustelutason, kuten I-Driven / I-Drivettömyyden aiheuttamat muutokset listoihin toki tiedostettu ja huomioitu.
                    Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by jani] View Post
                      Mitäs kannattaisi tehdä? Omavastuu taisi olla 300 ilkivallassa, odotti kyseinen näky aamulla lokarissa kun parkkipaikalle auton luo menin...
                      Vakuutukseen ehdottomasti.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Nutcase View Post
                        Laturi korjaantui regulaattoriyksikön vaihdolla, uudet hiilet se ratkaisu.

                        Auton "salaisesta" valikosta näytti ihan normaaliin tapaan lämmöt kipuavan ylöspäin eli veden/öljyn yhdistetty lämpöanturi kaiketi kunnossa ja tarvitsisin tosiaan vaihtoflektin / ohjausyksikön näin nopealla mietinnällä. Tuuletin käynnistyy vaikka auto on sammuksissa ja avaimet irti kun sen liittimen vaan liittää.
                        Muutama varoitus oli tullut öljyn korkeasta lämpötilasta inpaan, johtuu kaiketi siitä ettei flekti ole ollut toiminnassa.

                        Inapasta luettuna seuraavaa löytyi:

                        Noille koodeille koitin googletella syitä
                        • BBF - A6D1 -> Auxiliary water pump -> tilattu korvaaja (vanha hapettuneen näköinen, luultavasti jumissa)
                        • DME/DDE -2EFE -> Cooling faniin viittaisi? Se tuuletin ollut tosiaan irti niin kyllä siitäkin jo tietty koodia tulee.
                        • DME/DDE - 2F17 -> Engine ois temperature too high?
                        • DME/DDE - 2A67 -> Uusi valvetronic-sähkömoottori tilattu
                        • DSC - 5DE0 -> Etupalojen kuluneisuusanturiko?



                        Tuosta kuluneisuusanturista sen verran, että ei pääse nollausvalikosta nollaamaan, vaan keltaisena hehkuu se varoituskuva ja kilsat _ _ _ _ _ _


                        Tämän lisäksi punainen käsijarrun valo palaa jatkuvasti mittaristossa. Käsijarrun kytkin toimii normaalisti.
                        Yhteydessä siihen kuluineisuusanturiin?

                        Lisäksi vinkki jumiutuneen takapenkin keskivyön vapauttamiseen on tervetullut. Vyö ainoastaan kelautuu sisäänpäin, mutta kun sitä yrittää vetää ulos, niin se vaan lukittuu.

                        Tässä autoa siivotessa on kyllä tullut ihmeteltyä miten jengi voikaan pitää tällaista autoa kuin sikakaukaloa, vaikken itse mikään himosiivoaja olekaan

                        PS. Jos lojuu e91 nahkajakkarat nurkassa, saa tarjota.
                        Ei anna nollata jos anturin piiri jostain poikki. Kannattaa siis tarkistaa ja mitata vielä etä johtaa eikä ole esim. piuhat poikki jostain kohtaa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          Lci E9x 335d ~2010 on tässä harkinnassa ja siihen liittyen utelen, miten nuo Ad Blue systeemit on näissä toimineet täällä pohjolassa? Se minulla on kyllä tiedossa, että melkoista luttaamista tuo täyttö ja vajeen seuranta ylipäätään. Kaikki muukin faktapohjainen/käyttökokemuksiin perustuva kiinnostaa tuosta M57D30TÜTOP moottorityypistä.
                          Last edited by schwarze; 28-11-2016, 09:12.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • eXon91
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 56
                            • Hollola

                            mites akunvaihdon ja lukkoperän koodaus näihin menikään
                            E46 330d 2002

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              E90 320da -05 ei idrive. Yrittäny nollata öljyvaihtovaloa, ohjeiden mukaan, saanut homman siihen reset vaiheeseen ja kello pyörii mutta miinus kilsat vain nollaantui eli 0km lukemaan ja valo punasena.. mitä teen väärin?
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • A^A
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2168
                                • Seinäjoki

                                Kaikki muut sai nollattua mutta öljy vaan jää punaselle ja 0km.. Eikö kellään ole ideoita? Johtuuko siitä että se oli miinuksen puolella eli inpalla seuraavaksi?
                                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎