Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5438
    • S:t Karins

    Originally posted by aku1979 View Post
    Mikä auto sulla on?
    N54 mosa eli 335i
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by P33P33 View Post
      Siis ei ne adaptaatioarvot kyllä resetoidu flässin jälkeen. Idea tossa "sopeutusajossa" on nimen omaan, että adaptaatio arvot hakeutuu uusiin arvoihinsa, jotta tuo uus softa toimii niin kuin pitää. Jos adaptaatiot oikeasti resetoisi, niin silloin pitäisi tehdä se erikoinen laatikon "opetus" proseduuri, jota varmaan tarkoitit. XHP nimen omaan sanoo, ettei fläshin jälkeen pidä mennä tekemään adaptaatioiden resettiä, esim INPAlla, vaan ajella mielellään sekalaista ajoa kevyellä kaasulla.

      Tässä vielä lainaus XHP FAQista
      "
      Q: I just flashed my transmission, but the shifts are bad.


      A:Your transmission may behave weird, right after flash, e.g. starting in 3rd gear. This issue should clear within a few hundred meters of driving. The transmission has extensive a daption-algorithms, to keep shift quality in checkover a full life time and even with heavily worn out clutches. The adaptions applied, are very sensitive to abrupt
      changes, as they operate in a narrow window. Therefore, shift quality can suffer in the first few hundred miles, after doing an oil-
      change, replacing transmission hardware, or changing the TCU software, like with xHP. Don’t overstress your transmission during this adaption phase. The best way to adapt your transmission, is just normal driving in D mode with lots of varying speeds and shifts. We DO NOT advise anybody to clear the adaption values to speed up the process. Depending on the current wear state of your transmission, this can lead to unwanted and permanent bad result"
      Kiitos tiedosta. Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Huomaan kyllä xhp:n jälkeenkin nyt kilometrien karttuessa nuo tietyt omituisuudet mitä oli ennen flashia. Esimerkiksi välillä laatikko ei meinaa vaihtaa d-asennossa kutoselle 80km/h vauhdissa, kuten olisi suotavaa. Lisäksi vakkarilla ajon jälkeen heittää hetkeksi pienemmän pykälän silmään...ärsyttävä piirre.

      Pitää laittaa viikonloppuna stage2 sisään ja makustella sen toimintaa. Voikohan flashien välillä hyppimisestä olla jotain hallaa laatikolle...tuskin?

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6770
        • PK-seutu

        Originally posted by aku1979 View Post
        Lisäksi vakkarilla ajon jälkeen heittää hetkeksi pienemmän pykälän silmään...ärsyttävä piirre.

        Pitää laittaa viikonloppuna stage2 sisään ja makustella sen toimintaa. Voikohan flashien välillä hyppimisestä olla jotain hallaa laatikolle...tuskin?
        Tuo on muuten _todella_ ärsyttävä ominaisuus. Omien havaintojen mukaan tekee sitä oikeastaan vaan taajamanopeuksissa ja alle. 70 mittarinopeutta niin ei enää tee. Stage 1 ja 2 molemmat tekee samaa. Stage3 itseltä vielä kokeilematta.
        S65, S85, H1, N63TU, IB1

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by pyroz View Post
          Tuo on muuten _todella_ ärsyttävä ominaisuus. Omien havaintojen mukaan tekee sitä oikeastaan vaan taajamanopeuksissa ja alle. 70 mittarinopeutta niin ei enää tee. Stage 1 ja 2 molemmat tekee samaa. Stage3 itseltä vielä kokeilematta.
          Juu on se pyllystä. Vähän ku ois kengurulöpöä tankissa. Mielestäni alkanut tekemään tuota vasta viimeisen vuoden sisällä...ei siis liity mulla mitenkään xhp flashin. Ei taida mullakaan ilmentyä kuin taajamassa.

          Miltä stage 2 tuntui ykkösen jälkeen?

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6770
            • PK-seutu

            Originally posted by aku1979 View Post
            Juu on se pyllystä. Vähän ku ois kengurulöpöä tankissa. Mielestäni alkanut tekemään tuota vasta viimeisen vuoden sisällä...ei siis liity mulla mitenkään xhp flashin. Ei taida mullakaan ilmentyä kuin taajamassa.

            Miltä stage 2 tuntui ykkösen jälkeen?
            Kokeilin ensin Stage1 v.1.1. Se toimi mielestäni muuten jo ihan hyvin ja oli vakioon eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta käytti pakonomaisesti todella pieniä kierroksia. Meni ns. "yli". Stage2 vähän fiksaa tuota. Ja nyt siis puhutaan D:llä ajamisesta. Stage1 oli ehkä vähän pehmeämmät vaihdot ja jos saisi siihen vähän vaihtokohtia ylemmäs niin saattaisi olla mieluisampi kuin Stage2. Pitää nyt vielä kokeilla se stage3 ja vertailla sitten lisää.

            Itsellä ei tehnyt vakiosoftalla tuota cruisen jälkeen ylimääräistä vaihtamista.
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • Happyhands
              Bimmer Rookie
              • Jan 2017
              • 71
              • Vantaa

              Originally posted by pyroz View Post
              Tuo on muuten _todella_ ärsyttävä ominaisuus. Omien havaintojen mukaan tekee sitä oikeastaan vaan taajamanopeuksissa ja alle. 70 mittarinopeutta niin ei enää tee. Stage 1 ja 2 molemmat tekee samaa. Stage3 itseltä vielä kokeilematta.
              Stage 3 (mulla v1.0) tekee tuota ylimääräistä vaihtelua myös. En itse asiassa edes ajatellut sen johtuvan softasta, mutta enpä kyllä muista tehneen ennen softaustakaan. Kai se sen myötä tuli. Pieni ärsyttävyys toki, muttei silleen haittaa. Turhia vaihtoja toki. Onkohan tuosta xHP:lle vinkattu?
              E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Android softassa uusi nappi "Read adaptation values". Onko joku jo kokeillut?

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6770
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Happyhands View Post
                  Stage 3 (mulla v1.0) tekee tuota ylimääräistä vaihtelua myös. En itse asiassa edes ajatellut sen johtuvan softasta, mutta enpä kyllä muista tehneen ennen softaustakaan. Kai se sen myötä tuli. Pieni ärsyttävyys toki, muttei silleen haittaa. Turhia vaihtoja toki. Onkohan tuosta xHP:lle vinkattu?
                  Vinkkasin. Kiittivät palautteesta ja lupasivat kokeilla. Eivät olleet huomanneet kun eivät kuulemma ajele cruisella kaupunkinopeuksia itse.
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Android softassa uusi nappi "Read adaptation values". Onko joku jo kokeillut?
                    Piti käydä vielä kokeilemassa....taitaa olla laatikko kohta entinen.

                    Comment

                    • P33P33
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2015
                      • 181
                      • Kellokoski

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Piti käydä vielä kokeilemassa....taitaa olla laatikko kohta entinen.
                      Tuossa omat arvot. Minkäslaisia sun arvot oli?
                      Attached Files
                      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                      Comment

                      • Zoppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 238
                        • Espoo

                        Miten noita arvoja nyt pitäis tulkita? Minkälaiset arvot on hyviä ja mitkä huonoja? Tuossa p33p33n kuvassakin näkyisi arvot poikkeavan aika paljon noista average arvoista :think
                        E92 335i M-Sport -07
                        EX: E85 Z4 3.0i

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by Zoppa View Post
                          Miten noita arvoja nyt pitäis tulkita? Minkälaiset arvot on hyviä ja mitkä huonoja? Tuossa p33p33n kuvassakin näkyisi arvot poikkeavan aika paljon noista average arvoista :think
                          Sanoppa se. Jos katsoo omia arvoja niin tulee heti mieleen, että adaptaatiot pyrkivät rankasti korjaamaan väsyneen vaihteiston toimintaa. Mutta turha varmasti panikoida, kun ei ole mitään faktaa ja kuten tuossa xhp:n softakin kertoo, ettei korkeat arvot välttämättä kerro kytkinten kulumasta.

                          Comment

                          • Jacques
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 573
                            • pk

                            Enpäs ole vielä lukenut arvoja omasta. Tulee mieleen että jos softalla otetaan rajummin vääntöjä ulos moottorista -> vaihteisto joutuu muokkaamaan käytöstään sen mukaan -> adaptaatioarvot kaukana normista?

                            Nyt olen huomannut ahdinmuokkauksen jälkeen nastarenkailla että 4 -> 5 vaihteiden vaihto kestää, lieneekö liikaa pauhua yläkierroksilla.
                            Toinen tekijä on pari kk sitten vaihdetut laatikon öljyt, lieneekö täytetty piripintaan..
                            G30 540i
                            F32 435d

                            Comment

                            • tuikku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1353

                              .
                              En halua nyt kaikkea pullauttaa pihalle, mutta se E kytkinhän se näistä ensin menee. Eli sen arvot olisivat ne tärkeimmät.
                              Jos softa on "parempi", niin vaihdon pitäisi olla nopeampi eli/ja paineen suurempi, eikö ?


                              Kun on Siekkisen vahvistama laatikko, niin omistani olen huomannut ilmiön, että määrätyn merkkisillä, sinänsä hyvälaatuisilla tavirenkailla, joilla renkaan runko on joustava.
                              Sopivassa vedätyksessä pidon rajoilla vaihto menee "pitkäksi".
                              Esim sakasankitkoilla, ilmiötä ei ole.
                              Voisko esim luistonesto tulita renkaan jouston luistoksi, tai laatikon softa, että kytkinpakat ei olekkaan vielä kunnolla "kiinni", en osaa sanoa, mutta ilmiä on tuttu.
                              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5438
                                • S:t Karins

                                Originally posted by tuikku View Post
                                Sopivassa vedätyksessä pidon rajoilla vaihto menee "pitkäksi".
                                Esim sakasankitkoilla, ilmiötä ei ole.
                                Voisko esim luistonesto tulita renkaan jouston luistoksi, tai laatikon softa, että kytkinpakat ei olekkaan vielä kunnolla "kiinni", en osaa sanoa, mutta ilmiä on tuttu.
                                Tuttu ilmiö myös Nokia ja Continental:n kitkoilla. Vaikka asfaltti on kuiva ja motarilla polkaisee lapun lattiaan niiin lustonestovalo vilahtaa. Ja taatusti ei lyö tyhjää. Olen kompensoinut renkaan löysää runkoa nostamalla renkaan ilmanpainetta 0,5 - 1 bar ylöspäin, riippuen ilman lämpötilasta. Esim yli +5 kitkarenkaan runko on liian veltto.
                                Ja topicciin liittyen, tänään tuli taas päivitys xHP appiin, mutta mitään infoa ei siinä ollut mitä päivitys koski. Yleensähän siinä on samala infoa.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎