Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by P33P33 View PostSiis ei ne adaptaatioarvot kyllä resetoidu flässin jälkeen. Idea tossa "sopeutusajossa" on nimen omaan, että adaptaatio arvot hakeutuu uusiin arvoihinsa, jotta tuo uus softa toimii niin kuin pitää. Jos adaptaatiot oikeasti resetoisi, niin silloin pitäisi tehdä se erikoinen laatikon "opetus" proseduuri, jota varmaan tarkoitit. XHP nimen omaan sanoo, ettei fläshin jälkeen pidä mennä tekemään adaptaatioiden resettiä, esim INPAlla, vaan ajella mielellään sekalaista ajoa kevyellä kaasulla.
Tässä vielä lainaus XHP FAQista
"
Q: I just flashed my transmission, but the shifts are bad.
A:Your transmission may behave weird, right after flash, e.g. starting in 3rd gear. This issue should clear within a few hundred meters of driving. The transmission has extensive a daption-algorithms, to keep shift quality in checkover a full life time and even with heavily worn out clutches. The adaptions applied, are very sensitive to abrupt
changes, as they operate in a narrow window. Therefore, shift quality can suffer in the first few hundred miles, after doing an oil-
change, replacing transmission hardware, or changing the TCU software, like with xHP. Don’t overstress your transmission during this adaption phase. The best way to adapt your transmission, is just normal driving in D mode with lots of varying speeds and shifts. We DO NOT advise anybody to clear the adaption values to speed up the process. Depending on the current wear state of your transmission, this can lead to unwanted and permanent bad result"
Pitää laittaa viikonloppuna stage2 sisään ja makustella sen toimintaa. Voikohan flashien välillä hyppimisestä olla jotain hallaa laatikolle...tuskin?
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostLisäksi vakkarilla ajon jälkeen heittää hetkeksi pienemmän pykälän silmään...ärsyttävä piirre.
Pitää laittaa viikonloppuna stage2 sisään ja makustella sen toimintaa. Voikohan flashien välillä hyppimisestä olla jotain hallaa laatikolle...tuskin?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuo on muuten _todella_ ärsyttävä ominaisuus. Omien havaintojen mukaan tekee sitä oikeastaan vaan taajamanopeuksissa ja alle. 70 mittarinopeutta niin ei enää tee. Stage 1 ja 2 molemmat tekee samaa. Stage3 itseltä vielä kokeilematta.
Miltä stage 2 tuntui ykkösen jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostJuu on se pyllystä. Vähän ku ois kengurulöpöä tankissa. Mielestäni alkanut tekemään tuota vasta viimeisen vuoden sisällä...ei siis liity mulla mitenkään xhp flashin. Ei taida mullakaan ilmentyä kuin taajamassa.
Miltä stage 2 tuntui ykkösen jälkeen?
Itsellä ei tehnyt vakiosoftalla tuota cruisen jälkeen ylimääräistä vaihtamista.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTuo on muuten _todella_ ärsyttävä ominaisuus. Omien havaintojen mukaan tekee sitä oikeastaan vaan taajamanopeuksissa ja alle. 70 mittarinopeutta niin ei enää tee. Stage 1 ja 2 molemmat tekee samaa. Stage3 itseltä vielä kokeilematta.E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja
Comment
-
-
Originally posted by Happyhands View PostStage 3 (mulla v1.0) tekee tuota ylimääräistä vaihtelua myös. En itse asiassa edes ajatellut sen johtuvan softasta, mutta enpä kyllä muista tehneen ennen softaustakaan. Kai se sen myötä tuli. Pieni ärsyttävyys toki, muttei silleen haittaa. Turhia vaihtoja toki. Onkohan tuosta xHP:lle vinkattu?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostPiti käydä vielä kokeilemassa....taitaa olla laatikko kohta entinen.-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostMiten noita arvoja nyt pitäis tulkita? Minkälaiset arvot on hyviä ja mitkä huonoja? Tuossa p33p33n kuvassakin näkyisi arvot poikkeavan aika paljon noista average arvoista :think
Comment
-
-
Enpäs ole vielä lukenut arvoja omasta. Tulee mieleen että jos softalla otetaan rajummin vääntöjä ulos moottorista -> vaihteisto joutuu muokkaamaan käytöstään sen mukaan -> adaptaatioarvot kaukana normista?
Nyt olen huomannut ahdinmuokkauksen jälkeen nastarenkailla että 4 -> 5 vaihteiden vaihto kestää, lieneekö liikaa pauhua yläkierroksilla.
Toinen tekijä on pari kk sitten vaihdetut laatikon öljyt, lieneekö täytetty piripintaan..G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
.
En halua nyt kaikkea pullauttaa pihalle, mutta se E kytkinhän se näistä ensin menee. Eli sen arvot olisivat ne tärkeimmät.
Jos softa on "parempi", niin vaihdon pitäisi olla nopeampi eli/ja paineen suurempi, eikö ?
Kun on Siekkisen vahvistama laatikko, niin omistani olen huomannut ilmiön, että määrätyn merkkisillä, sinänsä hyvälaatuisilla tavirenkailla, joilla renkaan runko on joustava.
Sopivassa vedätyksessä pidon rajoilla vaihto menee "pitkäksi".
Esim sakasankitkoilla, ilmiötä ei ole.
Voisko esim luistonesto tulita renkaan jouston luistoksi, tai laatikon softa, että kytkinpakat ei olekkaan vielä kunnolla "kiinni", en osaa sanoa, mutta ilmiä on tuttu.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View PostSopivassa vedätyksessä pidon rajoilla vaihto menee "pitkäksi".
Esim sakasankitkoilla, ilmiötä ei ole.
Voisko esim luistonesto tulita renkaan jouston luistoksi, tai laatikon softa, että kytkinpakat ei olekkaan vielä kunnolla "kiinni", en osaa sanoa, mutta ilmiä on tuttu.
Ja topicciin liittyen, tänään tuli taas päivitys xHP appiin, mutta mitään infoa ei siinä ollut mitä päivitys koski. Yleensähän siinä on samala infoa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment