Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Originally posted by Zoppa View Post
    Tässä olis yhdet adaptaatioarvot lisää kansalle ihmeteltäväksi.
    Nyt näkyy. Harmi kun en saanut arvoja ennen flashia.

    Onko muilla tullut vaihteistosta virhettä 511b coding missing? Ilmeisesti johtuu yleensä alpina flashista tai siitä, että tämä on jäänyt jotenkin vaiheeseen. Itselläni ei tietääkseni ole alpina flashia ollutkaan, mutta mistä sitä tietää. Virheilmoitus pompsahti kuitenkin xhp:n jälkeen. Nähtävästi pitäisi palauttaa vakioksi mikäli haluaisi tuosta eroon. Onkohan tällä jotain käytännön haittavaikutuksia? Ncs expertin opiskeluksi menisi omalla kohdalla.

    Comment

    • TMB
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 124
      • Oulu

      Onko muilla tullut vaihteistosta virhettä 511b coding missing
      Mulla oli, mutta foorumin koodivelhot kohtuullisella korvauksella kirjoitti puuttuvat koodaukset takaisin ja sen jälkeen on pysyny vikakoodi poissa. Mitään käryä ei ole, että mistä ko. ongelma aiheutui. Tietääkseni alla ei ollu mitään kustomiflässejä, mutta hitostako näistä tietää.

      Luulen huomanneeni eron ennen ja jälkeen korjauskoodauksen, mutta voi hyvin olla puhdasta placeboa.

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by TMB View Post
        Mulla oli, mutta foorumin koodivelhot kohtuullisella korvauksella kirjoitti puuttuvat koodaukset takaisin ja sen jälkeen on pysyny vikakoodi poissa. Mitään käryä ei ole, että mistä ko. ongelma aiheutui. Tietääkseni alla ei ollu mitään kustomiflässejä, mutta hitostako näistä tietää.

        Luulen huomanneeni eron ennen ja jälkeen korjauskoodauksen, mutta voi hyvin olla puhdasta placeboa.
        Oisko kenelläkään tietoa 511b coding missing herjan haitoista? Vai voisiko johtua erilaisista syistä?

        Comment

        • puerco
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1135
          • Espoo

          Tässä mun adaptaatiot. Aikalailla heittää kyllä nämä kaikilla
          Last edited by puerco; 11-08-2018, 00:32.
          MB E350e http://www.elpuercosi.fi
          https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
          https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
          IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            Aivan helevetin typerää oli xHP:lta julkaista tuo adaptaatiohomma. Totta kai keskiarvot asettuu lähelle nolla ja näin tästä saadaan ainoastaa pääkipua käyttäjille, ei mitään hyötyä.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by böntti View Post
              Aivan helevetin typerää oli xHP:lta julkaista tuo adaptaatiohomma. Totta kai keskiarvot asettuu lähelle nolla ja näin tästä saadaan ainoastaa pääkipua käyttäjille, ei mitään hyötyä.
              Onko tietoa todellisista raja-arvoista? Ilmeisesti 750mbar on ainakin jonkinlainen maksimi? Itsellä taisi juurikin tuo surullisen kuuluisa E kytkin huidella jo 600mbar tuntumassa.

              Comment

              • jiiänn
                Newbiemmer
                • Jan 2015
                • 10
                • Pohjanmaa

                Itsellä 320da xdrive ohjelmoitu ja kyllä rassaa tuo automaatin toiminta tästä varmaan olisi apua? Itsellä ei taitoa tälläistä asennella mutta jos jollain innostusta korvausta vastaan jeesata niin privaa tähän suuntaan

                Comment

                • TMB
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 124
                  • Oulu

                  Originally posted by jiiänn View Post
                  Itsellä 320da xdrive ohjelmoitu ja kyllä rassaa tuo automaatin toiminta tästä varmaan olisi apua? Itsellä ei taitoa tälläistä asennella mutta jos jollain innostusta korvausta vastaan jeesata niin privaa tähän suuntaan
                  Taito-osuus koostuu töpseli autoon ja luurista nappia painaen, joten se ei ole ihan ylipääsemätöntä. Mutta eihän henkisestä tuesta haittaa ole...

                  Comment

                  • tommylee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 292
                    • Haukipudas / Kello

                    Originally posted by TMB View Post
                    Taito-osuus koostuu töpseli autoon ja luurista nappia painaen, joten se ei ole ihan ylipääsemätöntä. Mutta eihän henkisestä tuesta haittaa ole...

                    Joo, henkinen tuki on varmaan parasta tukea!
                    Ex: BMW 330 Xd E90
                    Ex:BMW 335Xi E90
                    Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Sitä varten on XHP dealerit, jotka löytyy osoitteesta https://www.xhpflashtool.com/index.php#flashpoints

                      Meillä esim. moottorin ohjelmoinnin yhteydessä xhp valinnaisella stagella edullisempi, kuin ostaa itselle pelkkä lisenssi.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6751
                        • PK-seutu

                        Originally posted by suppari View Post
                        Sitä varten on XHP dealerit, jotka löytyy osoitteesta https://www.xhpflashtool.com/index.php#flashpoints

                        Meillä esim. moottorin ohjelmoinnin yhteydessä xhp valinnaisella stagella edullisempi, kuin ostaa itselle pelkkä lisenssi.
                        Kertovatko jälleenmyyjille tarkemmin mitä kaikkea on parhaillaan kehityksessä? Ymmärrän, ettei jokaiselle kyselijälle voi kokoajan vastailla yksityiskohtaisesti tai luvata tarkkaan mitään, mutta esim. M54 moottoristen mallien tilanteesta ei ole löytynyt mitään infoa. Ovatkohan edes tekemässä...
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • jiiänn
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 10
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by suppari View Post
                          Sitä varten on XHP dealerit, jotka löytyy osoitteesta https://www.xhpflashtool.com/index.php#flashpoints

                          Meillä esim. moottorin ohjelmoinnin yhteydessä xhp valinnaisella stagella edullisempi, kuin ostaa itselle pelkkä lisenssi.
                          Tätä juuri hainkin

                          Comment

                          • like_a_glove
                            Newbiemmer
                            • Jun 2017
                            • 21
                            • Vantaa

                            Autona 335da -07

                            Nyt kun on useampi kuukausi tullut ajeltua laatikon softan kanssa niin sellasta mikä hiertää on, D:llä 1:ltä 2:lle vaihto pienellä kaasulla melkoista jojoilua. Lähinnä luistattaa kakkos vaihdetta ja nappaa tämän jälkeen jotenkin oudon tiukkaan kiinni.(voi toki olla joku raudasta johtuva juttu) Tämä ominaisuus hävisi hetkeksi softauksen jälkeen mutta tuli sitten takas.

                            Toinen ärsyttävä juttu on manuaalilla alasvaihdot. Joo, todella paljon parempi kuin vakio, mutta...

                            Laatikko tai ennemminkin moottori voisi reagoida ärhäkämmin alasvaihtoihin. Toivotunlaisen murahduksen saa aikaiseksi kun valuttelee moottorijarrulla ja juuri ennen alasvaihtoa painaa kaasua ihan inan verran. Varsinkin dieselissä tuo tekee ihmeitä, niin ajamiseen kuin ääniinkin. Koskee ehkä eniten sitä normaalia ajoaluetta ja pieniä kierroksia.
                            Last edited by like_a_glove; 03-07-2018, 11:47.
                            F22 M240i -16

                            Ex.F20 M135i -13
                            Ex.E91 335d -07

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              E61 530xd LCI, ohjelmoitu, DPF tallella.

                              Laitoin xHP:n, hommasin suoraan superlisenssin kun piti olla kaikki, mutta eihän se tietenkään customization-moduulia sisältänyt. Kokeilin ensin suoraan Stage3 ja petyin kyllä laatikon käytökseen, tuli liian tökkivä ja kulmikas tuollaiseen möhköön, ainoa plussa oikeastaan hitusen pienentynyt turbiinin luistattaminen.. Stage2 on nyt tilalla ja näyttäisi sopivan paremmin, ei D:llä tule enää nykiviä vaihtoja, vaan on tasaisemmat kuin tehtaalta lähtiessä. Sport-moden vaihtokohdat on ihan vituillaan, hyvä jos jaksaa DPF:n takia ees kiertää 5k RPM asti, mutta eipä kiinnosta niin paljoa enää että 20€ lahjottaisi lisää tuohon hommaan.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • yarski
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 311
                                • Rauma

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                E61 530xd LCI, ohjelmoitu, DPF tallella.
                                ...Sport-moden vaihtokohdat on ihan vituillaan, hyvä jos jaksaa DPF:n takia ees kiertää 5k RPM asti, mutta eipä kiinnosta niin paljoa enää että 20€ lahjottaisi lisää tuohon hommaan.
                                No se 20e olis kyllä aika pieni lisäkustannus enää niin saisit vaihtokohdat kuntoon. Toki jos ei sport-modea käytä niin turha sitä sitten on murehtia
                                G26 i4 M50 supercharged
                                ex: F36 440i xdrive msport
                                ex: E91 335 lci xdrive msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎