Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2093
    • Naantali

    Originally posted by majgul View Post
    Joo, no itellä on nuo vrsf 2" silikoni letkut laitettu. Menkööt noilla, eipä tuota enää jaksa vaihtaa muuta sinne
    Juu ei noista varmaan haittaakaan ole, mutta itse uskon että ei paljon hyötyäkään ja varsinkaan vakiolla ilmanputsarilla.
    Sit kun laitetaan customsofta ja haetaan ne kaikki hevoset, on varmasti hyötyä noistakin.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 890
      • Oulu

      Originally posted by miyli View Post
      Juu ei noista varmaan haittaakaan ole, mutta itse uskon että ei paljon hyötyäkään ja varsinkaan vakiolla ilmanputsarilla.
      Sit kun laitetaan customsofta ja haetaan ne kaikki hevoset, on varmasti hyötyä noistakin.
      Tiedätkö toimiiko nuo performance drop in filtterit miten? Tuskin pärjää dci:lle kylläkään mutta olisi helpompi pitää kunnossa.

      Comment

      • tkkaisla
        Bimmer Rookie
        • Sep 2017
        • 30
        • Vantaa

        Kysytääs täältä kun ei ole muualta täysin selvää vastausta saanut.

        Tuli hommattua käytetty Stage 3 LPFP (2 x Walbro 450) joka olisi tarkoitus asennella kesään mennessä. Nyt mietin, että riittääkö jo tuo siihen, että voi ajella 100% E85 ilman suurempaa tehohävikkiä vai onko Port Injection pakollinen(autossa vakioturbot)?

        Ei huvittaisi mixausjuttuihin lähteä ellei ole aivan pakko. Luultavasti siinä kohtaa tulisi hankittua tuo flex fuel -sensori.

        Auton speksit ja tämän hetkiset modit löytyvät sigusta. Ensi kesäksi olisi lisäksi tarkoitus asennella 7" FMIC (luultavasti Phoenix Racing). Ei viitsinyt nyt talvea vasten sitä asennella.

        Bonuskysymys, onko kukaan hakenut N54:seen trafin etanolimuutostukea?
        BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
        JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
        Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          Voi mutta ei täysillä ahdoilla.

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Originally posted by tkkaisla View Post
            Kysytääs täältä kun ei ole muualta täysin selvää vastausta saanut.

            Tuli hommattua käytetty Stage 3 LPFP (2 x Walbro 450) joka olisi tarkoitus asennella kesään mennessä. Nyt mietin, että riittääkö jo tuo siihen, että voi ajella 100% E85 ilman suurempaa tehohävikkiä vai onko Port Injection pakollinen(autossa vakioturbot)?

            Ei huvittaisi mixausjuttuihin lähteä ellei ole aivan pakko. Luultavasti siinä kohtaa tulisi hankittua tuo flex fuel -sensori.

            Auton speksit ja tämän hetkiset modit löytyvät sigusta. Ensi kesäksi olisi lisäksi tarkoitus asennella 7" FMIC (luultavasti Phoenix Racing). Ei viitsinyt nyt talvea vasten sitä asennella.

            Bonuskysymys, onko kukaan hakenut N54:seen trafin etanolimuutostukea?
            Mulla on yks 450 walbro tankissa ja sen kanssa vakioturboilla pelkällä re85lla pärjää 19-20 psin ahdoilla. Noilla ahdoilla ja vakioturboilla ollaan 450hv nurkilla ja sanoisin, että vakioturbotkin tykkää, kun ei niitä kiusata ihan äärirajoille.
            Jos sun HPFP on hyvässä iskussa, ni pärjäät hyvin pelkällä re85lla vakioturbojen kanssa.
            Öljynvaihtovälin lyhentäisin 7000-8000km. Etanoli tahtoo laimentaa öljyä ikävästi ja voitelu kärsii.
            Nyt kun sulla on kaks walbroa tankissa ni googlaappa torqbyte. Ois fiksua hommata orkkis EKPn tilalle tän hetken paras pumppujen ohjain.
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • tkkaisla
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 30
              • Vantaa

              Originally posted by P33P33 View Post
              Mulla on yks 450 walbro tankissa ja sen kanssa vakioturboilla pelkällä re85lla pärjää 19-20 psin ahdoilla. Noilla ahdoilla ja vakioturboilla ollaan 450hv nurkilla ja sanoisin, että vakioturbotkin tykkää, kun ei niitä kiusata ihan äärirajoille.
              Jos sun HPFP on hyvässä iskussa, ni pärjäät hyvin pelkällä re85lla vakioturbojen kanssa.
              Öljynvaihtovälin lyhentäisin 7000-8000km. Etanoli tahtoo laimentaa öljyä ikävästi ja voitelu kärsii.
              Nyt kun sulla on kaks walbroa tankissa ni googlaappa torqbyte. Ois fiksua hommata orkkis EKPn tilalle tän hetken paras pumppujen ohjain.
              Ok, kiitos infosta Alkaa pikkuhiljaa ens kesän suunnitelmat selkenemään.

              Täytyypä lukea vähän kokemuksia ja lisäinfoa tuosta torqbytestä.
              BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
              JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
              Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5454
                • S:t Karins

                Originally posted by tkkaisla View Post
                Kysytääs täältä kun ei ole muualta täysin selvää vastausta saanut.

                Tuli hommattua käytetty Stage 3 LPFP (2 x Walbro 450) joka olisi tarkoitus asennella kesään mennessä. Nyt mietin, että riittääkö jo tuo siihen, että voi ajella 100% E85 ilman suurempaa tehohävikkiä vai onko Port Injection pakollinen(autossa vakioturbot)?

                Ei huvittaisi mixausjuttuihin lähteä ellei ole aivan pakko. Luultavasti siinä kohtaa tulisi hankittua tuo flex fuel -sensori.

                Auton speksit ja tämän hetkiset modit löytyvät sigusta. Ensi kesäksi olisi lisäksi tarkoitus asennella 7" FMIC (luultavasti Phoenix Racing). Ei viitsinyt nyt talvea vasten sitä asennella.

                Bonuskysymys, onko kukaan hakenut N54:seen trafin etanolimuutostukea?
                Ilman PI:tä en edes kytkisi toista LPFP käyttöön.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11191
                  • Oulu

                  Originally posted by tkkaisla View Post
                  Kysytääs täältä kun ei ole muualta täysin selvää vastausta saanut.

                  Tuli hommattua käytetty Stage 3 LPFP (2 x Walbro 450) joka olisi tarkoitus asennella kesään mennessä. Nyt mietin, että riittääkö jo tuo siihen, että voi ajella 100% E85 ilman suurempaa tehohävikkiä vai onko Port Injection pakollinen(autossa vakioturbot)?

                  Ei huvittaisi mixausjuttuihin lähteä ellei ole aivan pakko. Luultavasti siinä kohtaa tulisi hankittua tuo flex fuel -sensori.

                  Auton speksit ja tämän hetkiset modit löytyvät sigusta. Ensi kesäksi olisi lisäksi tarkoitus asennella 7" FMIC (luultavasti Phoenix Racing). Ei viitsinyt nyt talvea vasten sitä asennella.

                  Bonuskysymys, onko kukaan hakenut N54:seen trafin etanolimuutostukea?
                  Luuliskai kaksi 450 walbroa riittävän heittämällä, kun ikivanhassa m52 koneessakin yks 450 walbro riittää 560 hepan tehoihin e85:lla. Vai onko näissä matalapaineen puoli niin korkealla paineella ettei tommonen walbro jaksa pumpata :think Sillon kai ois järkevämpää käyttää 044 tyylistä pumppua.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • tkkaisla
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2017
                    • 30
                    • Vantaa

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Ilman PI:tä en edes kytkisi toista LPFP käyttöön.
                    Onko jotain muuta syytä jättää toinen pumppu pois kuin sen tarpeettomuus ja itse setupin turha monimutkaisuus?

                    Maksoin käytettynä 320€ kaikkine kuluineen niin tuli ostettua vaikka tiesinkin, että on nykyiseen setupiin aika järeä paketti.
                    BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                    JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                    Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5454
                      • S:t Karins

                      Originally posted by tkkaisla View Post
                      Onko jotain muuta syytä jättää toinen pumppu pois kuin sen tarpeettomuus ja itse setupin turha monimutkaisuus?

                      Maksoin käytettynä 320€ kaikkine kuluineen niin tuli ostettua vaikka tiesinkin, että on nykyiseen setupiin aika järeä paketti.
                      Yksi 450 pumppu riittää täysin tuohon setuppiin. Miksi hakata rahaa johonkin ohjaimeen jotta voi käyttää toista pumppua rinnalla ilman mitään hyötyä? Ja se polttoaine lämpnee ihan pirusti jos 2 pumppua puskee ilman kulutusta.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by tkkaisla View Post
                        Onko jotain muuta syytä jättää toinen pumppu pois kuin sen tarpeettomuus ja itse setupin turha monimutkaisuus?

                        Maksoin käytettynä 320€ kaikkine kuluineen niin tuli ostettua vaikka tiesinkin, että on nykyiseen setupiin aika järeä paketti.

                        Tommin kanssa samoilla linjoilla, vakioturboilla ei vaan oo mitään tarvetta kuin yhdelle walbrolle. Ja varsinkin jos ajattelit ohjata toista pumppua jollain ulkoisella ohjaimella, niin se aiheuttaa vaan turhaa päänvaivaa.


                        Jos tuo torqbyte ohjaisi molempia pumppuja can-väylä ohjattuna, niin kuin se tekee, niin silloin molemmat pumput tietääkseni pumppaavat koko ajan, mutta huomattavasti pienemmällä teholla eli ainoastaan tarpeeseen. Tällä siis haen sitä, että en ehkä allekirjoita tuota polttoaineen lämpenemistä pumppauksen takia tuolla uudella ohjaimella.

                        Tältäkin foorumilta saattaa löytyä porukkaa kenellä EKP on kärähtänyt jo yhden walbron asennuksesta, kun se haukkaa virtaa orkkis pumppua enemmän. 2AAE vikakoodia herjailee varmaan myös. Siinä mielessä tuo uusi ohjain on pätevä laite varsinkin jos orkkis EKP hajoaa, joskaan ei ilmainen. Sanoisin, että fiksu hankinta, kun halutaan yli 600hv tehoihin, mutta silloin ei olla enää budjettimatkalla muutenkaan.



                        Tässä tapauksessa jättäisin kanssa myös toisen pumpun käyttämättä, kun vakioahtimilla et siitä pumpusta mitään iloa saa
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • tkkaisla
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2017
                          • 30
                          • Vantaa

                          Kiitos molemmille kommenteista Lähetään yhdellä pumpulla liikenteeseen. Ei kuitenkaan aletan suoraan vaihtamaan stage 3 -> stage 2 kun tulevaisuudessa saattaa turbotkin vaihtua isompiin.

                          Mennään kuitenkin pienin askelin eteenpäin aina sitä mukaa kun tehoihin alkaa tottumaan
                          BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                          JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                          Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5454
                            • S:t Karins

                            Originally posted by P33P33 View Post
                            Jos tuo torqbyte ohjaisi molempia pumppuja can-väylä ohjattuna, niin kuin se tekee, niin silloin molemmat pumput tietääkseni pumppaavat koko ajan, mutta huomattavasti pienemmällä teholla eli ainoastaan tarpeeseen.
                            Tämä on kyllä kuningashomma kahden pumpun setupissa.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 890
                              • Oulu

                              Pukkaa taas vikakoodia.29cd Misfire cylinder 1. Hetken päästä tuli 2c77 Oxygen sensor after catalyctic converter: signal.

                              Voiko tuo taka lambda aiheuttaa Misfireä? Vai onko seuraus misfirestä?

                              Auto on ennenkin antanut misfireä 1 sylinteristä. Vaikka tulpat, puolat ja suuttimet vaihdettu. Teki nimittäin heti ku oli puolat ja suuttimet vaihdettu niin Misfireä, mutta kun nollas adaptaatiot niin alko pelaan. Kokeilen tätä nyt uudelleen.
                              Last edited by majgul; 12-12-2018, 21:38.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 890
                                • Oulu

                                Puolasta tuli vikakoodi ku käynnistin auton, ajoin pari kilsaa kämpille. Huomenna vaihtoon. Kiva ku puolilla on ajettu vasta 6tkm (Delphi)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎