Mitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alipaineletku?
Mitäs ideoita herroilla ois kun alipaineletku on irti imusarjan läppien painekellolta lähtevästä liittimestä? Eli onkohan tarkoituksella otettu pois vai? Läpät otin tuossa pois ja letku siellä heiluu ja vähän häiritsee että pitäskö se nyt tulpata vai tökkäänkö takas siihen painekellon liittimeen? Kokeilin auton käynnissäollessa sormen laittaa siihen niin aika voimakas imu letkussa, ja johonkinhan se ilma menee eli onko turhaa imuvuotoa?
Comment
-
-
Originally posted by DieselPower View PostMitäs ideoita herroilla ois kun alipaineletku on irti imusarjan läppien painekellolta lähtevästä liittimestä? Eli onkohan tarkoituksella otettu pois vai? Läpät otin tuossa pois ja letku siellä heiluu ja vähän häiritsee että pitäskö se nyt tulpata vai tökkäänkö takas siihen painekellon liittimeen? Kokeilin auton käynnissäollessa sormen laittaa siihen niin aika voimakas imu letkussa, ja johonkinhan se ilma menee eli onko turhaa imuvuotoa?
Originally posted by vilius View PostN52b25 Smooth-running values, 5 sylinteri näyttää + - tuhansia,muut pysyy +-200 arvojen sisällä. 5 sylinterin tulppa oli karstainen, puolat kaikki uusia,tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä pienellä tärinällä,ei vikakoodeja. Voisko suutin olla rikki?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by vilius View PostN52b25 Smooth-running values, 5 sylinteri näyttää + - tuhansia,muut pysyy +-200 arvojen sisällä. 5 sylinterin tulppa oli karstainen, puolat kaikki uusia,tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä pienellä tärinällä,ei vikakoodeja. Voisko suutin olla rikki?
Yleensä siinä 200tkm kohdilla jompikumpi lähtee.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKerran N52 kyseessä tarkastappa löytyykö molemmat DISA läpät niille kuuluvista paikoistaan imusarjassa. Ettei olisi nielaissut...
Comment
-
-
Onko kenelläkään ollu m47 tms dieselissä samanlaista tapausta? Mistä voisi johtua että välijäähdyttimen alaosa on öljyinen ja tiputtelee jopa maahan läikkiä harvakseltaan. Vuoto tulee selvästi välijäähyn oikealta ja siis koko alaosa sellaisen öljymöhnän peitossa. Voiko olla ahtoletkun vuoto, vai siinäkun on joku mötikkä välijäähyssä kiinni (joku lämmönvaihdin:ko?) Vuotaako ne yleensä? Ei viittis vielä puskuria repiä irti..
Comment
-
-
Originally posted by DieselPower View PostOnko kenelläkään ollu m47 tms dieselissä samanlaista tapausta? Mistä voisi johtua että välijäähdyttimen alaosa on öljyinen ja tiputtelee jopa maahan läikkiä harvakseltaan. Vuoto tulee selvästi välijäähyn oikealta ja siis koko alaosa sellaisen öljymöhnän peitossa. Voiko olla ahtoletkun vuoto, vai siinäkun on joku mötikkä välijäähyssä kiinni (joku lämmönvaihdin:ko?) Vuotaako ne yleensä? Ei viittis vielä puskuria repiä irti..-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?
Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.
Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?
Tuolta tietoutta ongelmakohtiin.
Siekkisellehän voi soitella ja selvitellä asioita.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostKallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.
Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.
Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostEn mitenkään halua arvostella ammattilaisia, mutta jossainhan kusee jotain jos vaihteiston korjaus maksaa lähelle auton hintaa. Meinaakohan firmat enää tehdä näitä hommia jatkossa vai putoaako hinnat todella paljon...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostEn mitenkään halua arvostella ammattilaisia, mutta jossainhan kusee jotain jos vaihteiston korjaus maksaa lähelle auton hintaa. Meinaakohan firmat enää tehdä näitä hommia jatkossa vai putoaako hinnat todella paljon...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostTuossan sanottiin että korjaus ja VAHVISTUS. Pelkkä remppa on alle puolet tuosta.
Ja tästäkin on jo kolmisen vuotta aikaa.G30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Liittynee useampaan bemariin mutta olen huomannut monesti parkkitutkien olevan violetit vaikka auto on ihan muun värinen. Omassa e91 sama homma. Musta auto ja lilat tutkat. Maalaukseen menee mutta kiinnostaisi miksi näin on? Tarvikkeet näyttäisi olevan mustia ja oem anturit myös.
Edit: BMW oemit maalaamattomana tulee violettinä. Case solved.Last edited by AnttiJuhani; 02-02-2019, 14:10.
Comment
-
Comment