Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Mitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?

    Comment

    • vilius
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 28
      • kouvola

      N52b25 Smooth-running values, 5 sylinteri näyttää + - tuhansia,muut pysyy +-200 arvojen sisällä. 5 sylinterin tulppa oli karstainen, puolat kaikki uusia,tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä pienellä tärinällä,ei vikakoodeja. Voisko suutin olla rikki?

      Comment

      • DieselPower
        Newbiemmer
        • Jan 2019
        • 27
        • Finland

        Alipaineletku?

        Mitäs ideoita herroilla ois kun alipaineletku on irti imusarjan läppien painekellolta lähtevästä liittimestä? Eli onkohan tarkoituksella otettu pois vai? Läpät otin tuossa pois ja letku siellä heiluu ja vähän häiritsee että pitäskö se nyt tulpata vai tökkäänkö takas siihen painekellon liittimeen? Kokeilin auton käynnissäollessa sormen laittaa siihen niin aika voimakas imu letkussa, ja johonkinhan se ilma menee eli onko turhaa imuvuotoa?

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by DieselPower View Post
          Mitäs ideoita herroilla ois kun alipaineletku on irti imusarjan läppien painekellolta lähtevästä liittimestä? Eli onkohan tarkoituksella otettu pois vai? Läpät otin tuossa pois ja letku siellä heiluu ja vähän häiritsee että pitäskö se nyt tulpata vai tökkäänkö takas siihen painekellon liittimeen? Kokeilin auton käynnissäollessa sormen laittaa siihen niin aika voimakas imu letkussa, ja johonkinhan se ilma menee eli onko turhaa imuvuotoa?
          Sulle taidettiin tähän jo vastata -



          Originally posted by vilius View Post
          N52b25 Smooth-running values, 5 sylinteri näyttää + - tuhansia,muut pysyy +-200 arvojen sisällä. 5 sylinterin tulppa oli karstainen, puolat kaikki uusia,tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä pienellä tärinällä,ei vikakoodeja. Voisko suutin olla rikki?
          Koska puola on uusi, todennäköisyys on että suuttimessa on vikaa. Mitä tapahtuu kun nollaat adaptaatiot, pelaako yhtä huonosti samantien?
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            Originally posted by vilius View Post
            N52b25 Smooth-running values, 5 sylinteri näyttää + - tuhansia,muut pysyy +-200 arvojen sisällä. 5 sylinterin tulppa oli karstainen, puolat kaikki uusia,tuntuu käyvän tyhjäkäyntiä pienellä tärinällä,ei vikakoodeja. Voisko suutin olla rikki?
            Kerran N52 kyseessä tarkastappa löytyykö molemmat DISA läpät niille kuuluvista paikoistaan imusarjassa. Ettei olisi nielaissut...

            Yleensä siinä 200tkm kohdilla jompikumpi lähtee.
            Last edited by zakspeed; 01-02-2019, 11:36. Reason: Tarkennus
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • vilius
              BTCF Member
              • Sep 2008
              • 28
              • kouvola

              Originally posted by zakspeed View Post
              Kerran N52 kyseessä tarkastappa löytyykö molemmat DISA läpät niille kuuluvista paikoistaan imusarjassa. Ettei olisi nielaissut...
              Molemmat disat vaihdettu,vanhat oli vielä kasassa kun otin pois. Pienillä kierroksilla ajaessa voi havaita pientä nykimistä. Adaptioita ei ole nollattu.

              Comment

              • DieselPower
                Newbiemmer
                • Jan 2019
                • 27
                • Finland

                Onko kenelläkään ollu m47 tms dieselissä samanlaista tapausta? Mistä voisi johtua että välijäähdyttimen alaosa on öljyinen ja tiputtelee jopa maahan läikkiä harvakseltaan. Vuoto tulee selvästi välijäähyn oikealta ja siis koko alaosa sellaisen öljymöhnän peitossa. Voiko olla ahtoletkun vuoto, vai siinäkun on joku mötikkä välijäähyssä kiinni (joku lämmönvaihdin:ko?) Vuotaako ne yleensä? Ei viittis vielä puskuria repiä irti..

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by DieselPower View Post
                  Onko kenelläkään ollu m47 tms dieselissä samanlaista tapausta? Mistä voisi johtua että välijäähdyttimen alaosa on öljyinen ja tiputtelee jopa maahan läikkiä harvakseltaan. Vuoto tulee selvästi välijäähyn oikealta ja siis koko alaosa sellaisen öljymöhnän peitossa. Voiko olla ahtoletkun vuoto, vai siinäkun on joku mötikkä välijäähyssä kiinni (joku lämmönvaihdin:ko?) Vuotaako ne yleensä? Ei viittis vielä puskuria repiä irti..
                  Ahtoputken tiiviste päästää läpi. Tiivisteen uusinta. Siellä kulkee sen verran huohottimen kautta tulevaa öljyä, että saa kyllä vuotaessaan sotkun aikaiseksi.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1612
                    • Vantaa

                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Mitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?
                    Kallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.

                    Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.

                    Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 502
                      • Kouvola

                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Mitä maksaa 330xd 6hp26 automaattilaatikon huolto noin karkeasti? Mitään vikakoodeja laatikosta ei ole tullut ja ajettu n. 254tkm. Ainut selkeä vika on se, ettei risteykseen hidastamisen jälkeen kytke heti vaihdetta silmään kaasua annettaessa ja jos painat vain kaasua, nykäisee ikävästi vaihteen löytyessä. Lisäksi xhp:lla luetut adaptaatio-arvot on selkeästi keskiarvoa korkeammat E kytkimen korjauksen ollessa(en muista yksiköitä, mbar?) melkein 700 vs. max 750...tiedä sitten kannattaako noista tehdä mitään johtopäätöksiä? Lähinnä mietin teetänkö öljynvaihdon(tehty n.170tkm viimeksi, jonka jälkeen huomasin tuon luiston), vaihdetaanko vain jotain osaa vai koko kunnostus. Rebuild ja vahvistaminen olisi se mitä haluaisin, mutta taitaa olla melkoisen kallista touhua?


                      Tuolta tietoutta ongelmakohtiin.



                      Siekkisellehän voi soitella ja selvitellä asioita.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by amisqo View Post
                        Kallistahan se rebuild on. Kaverilla kävi aikoinaan laatikko laitossa ja oisko ollut pyöreä 4-5k korjaus ja vahvistus.

                        Itsellä 250tkm taulussa. Ongelmia oli vuosi takaperin noin 220 taulussa ja "ikiöljyillä". Vaihdatin ölpät ja öp:n huuhtomalla niin parani laatikko pirusti ja ei mitään ongelmia vielä tänäpäivänäkään noilla tehoilla ole ollut.

                        Miten sulla on öljyt vaihettu? Käsipelillä kun ei kaikkea kierrosta taida saada, voisiko vaikuttaa asiaan?
                        En mitenkään halua arvostella ammattilaisia, mutta jossainhan kusee jotain jos vaihteiston korjaus maksaa lähelle auton hintaa. Meinaakohan firmat enää tehdä näitä hommia jatkossa vai putoaako hinnat todella paljon...

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          Originally posted by aku1979 View Post
                          En mitenkään halua arvostella ammattilaisia, mutta jossainhan kusee jotain jos vaihteiston korjaus maksaa lähelle auton hintaa. Meinaakohan firmat enää tehdä näitä hommia jatkossa vai putoaako hinnat todella paljon...
                          Kysy Buks1:ltä mitä homma maksaisi Recrolla. Näin itse tekisin...
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5401
                            • S:t Karins

                            Originally posted by aku1979 View Post
                            En mitenkään halua arvostella ammattilaisia, mutta jossainhan kusee jotain jos vaihteiston korjaus maksaa lähelle auton hintaa. Meinaakohan firmat enää tehdä näitä hommia jatkossa vai putoaako hinnat todella paljon...
                            Tuossan sanottiin että korjaus ja VAHVISTUS. Pelkkä remppa on alle puolet tuosta.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Tuossan sanottiin että korjaus ja VAHVISTUS. Pelkkä remppa on alle puolet tuosta.
                              Tämä. Ja muistaakseni sai vielä "iki"takuun 1000nm vääntöihin asti
                              Ja tästäkin on jo kolmisen vuotta aikaa.
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Liittynee useampaan bemariin mutta olen huomannut monesti parkkitutkien olevan violetit vaikka auto on ihan muun värinen. Omassa e91 sama homma. Musta auto ja lilat tutkat. Maalaukseen menee mutta kiinnostaisi miksi näin on? Tarvikkeet näyttäisi olevan mustia ja oem anturit myös.

                                Edit: BMW oemit maalaamattomana tulee violettinä. Case solved.
                                Last edited by AnttiJuhani; 02-02-2019, 14:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎