Originally posted by mmie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mmie View PostMun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.
ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostMulla ei mitää nykäsyjä alaspäin vaihdoissa kyllä tule ja 2->1 ei taida edes vaihtaa kuin max välillä pysähtyessä jos ei sitten itse manuaalipuolta käytä. Muutenki käyttää välillä liikkeelle lähtiessä 2 vaihdetta koska laatikossa xhp
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostSe läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
Joo, pitääpä nyt selvitellä. Kyllä siinä sellanen pieni viive on että pakki kytkeytyy. D kyllä kytkeytyy normaalisti ja minusta siinä ei ainakaa vastaavaa viivettä ole.
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostSe läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostVaihatit siis öljypisteellä noi vaihteistoöljyt? Tuolla heidä sivuillaa siihe sisältyy vaa tuo 9 litraa öljyä joka kuulostaa aika vähältä nii tehtiikö sulle tuo vaihto myös sillä öljymäärällä? Ja tuossa mainostetaa 60€ hintaan tuota vaihteiston pesua kemiallisesti nii teetätitkö sen samalla?
Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.
Last edited by mmie; 15-03-2021, 14:13.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostSiitä on jo 3 vuotta aikaa. Soitin silloin sinne ja kysyin öljynvaihdon huuhtelemalla, ei mitään pesuhommia tehty. Toimitin itse öljypohjan ja holkin. Heillä olisi ollut molempia hyllyssä, hintaa en kysynyt. Kannattaa soittaa ja kysyä. Muista firmoista ei ole kokemuksia, mutta kyllä niitä tietääkseni monikin firma tekee.
Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.
https://oilpoint.fi/s/automaattivaihteiston-oljynvaihto
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostJoo pitänee soittaa myös sinnepäin ja kysästä hintaa.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostMä lähtisin huutelulla tottakai, kun sitä veljen autoon suosittelisin..Mä kyl vaihtaisin suodattimenkin samalla ja se läpivienti holkki
Tuosta osviittaa osien hintoihin Suomesta.Last edited by mmie; 15-03-2021, 15:46.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMuistaakseni se auto nosturilla -kuva liittyy tuohon akun irrroitukseen. Ja samalla talteen taitaa jäädä virhekoodi tuosta akun irroituksesta. Sen kun nollaa niin ei tuu uudestaan.
Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 16:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Öljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.
Petri.Kekkonen;4268750]Ohjekirjassa olikin nosturin kuvalle melko monenlaisia selityksiä, riippuen siitä mitä muita valoja ehkä palaa yhtäaikaa. Piti lukea kun se tuli vielä eilen uudestaan ekassa startissa kun auto oli jonkun päivän taas seisonut laturin asennuksen (eli sen akun irrotuksen) jälkeen. Myöhemmin ei enää tullut eikä tänäänkään tullut kun vartavasten kävin kokeileen käyntiin jotta näkisin palaako joku muukin valo sen kanssa yhtäaikaa.
Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?Last edited by hpniemi; 15-03-2021, 17:25.
Comment
-
-
Originally posted by hpniemi View PostÖljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 18:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment