Originally posted by mmie
View Post
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Okei! Pitääpäs ottaa ja alkaa varaamaan aikaa tuohon huuhteluvauhtoon. Toki öljypohja missä se suodatinkin on menee vaihtoon. Vikakoodeja en oo lukenu ku vast ikää tuon ”oninaisuuden” jotenki huomioin.. jospa nyt selviis pelkällä ölppien huuhteluvaihdolla ilman mitää isompaa remonttia...
-
Mulla ei mitää nykäsyjä alaspäin vaihdoissa kyllä tule ja 2->1 ei taida edes vaihtaa kuin max välillä pysähtyessä jos ei sitten itse manuaalipuolta käytä. Muutenki käyttää välillä liikkeelle lähtiessä 2 vaihdetta koska laatikossa xhpOriginally posted by mmie View PostMun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.
ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.
Comment
-
Se läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.Originally posted by Woimaa View PostMulla ei mitää nykäsyjä alaspäin vaihdoissa kyllä tule ja 2->1 ei taida edes vaihtaa kuin max välillä pysähtyessä jos ei sitten itse manuaalipuolta käytä. Muutenki käyttää välillä liikkeelle lähtiessä 2 vaihdetta koska laatikossa xhp
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Jeps joo tietenki samalla vaihtoon myös se.Originally posted by mmie View PostSe läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
Joo, pitääpä nyt selvitellä. Kyllä siinä sellanen pieni viive on että pakki kytkeytyy. D kyllä kytkeytyy normaalisti ja minusta siinä ei ainakaa vastaavaa viivettä ole.
Comment
-
Vaihatit siis öljypisteellä noi vaihteistoöljyt? Tuolla heidä sivuillaa siihe sisältyy vaa tuo 9 litraa öljyä joka kuulostaa aika vähältä nii tehtiikö sulle tuo vaihto myös sillä öljymäärällä? Ja tuossa mainostetaa 60€ hintaan tuota vaihteiston pesua kemiallisesti nii teetätitkö sen samalla?Originally posted by mmie View PostSe läpivientiholkki myös vaihtoon, se aina vuotaa vanhemmiten. Oli ainakin Kouvolan öljypisteellä hyllykamaa.
Eihän tuossa omassanikaan mikään välitön reagointi keppiin ole, mutta ei niitä kytkeytymisiä odotellakkaan tarvitse. Mullakin XHP3 nyt reilun vuoden ollut sisässä.
Comment
-
Siitä on jo 3 vuotta aikaa. Soitin silloin sinne ja kysyin öljynvaihdon huuhtelemalla, ei mitään pesuhommia tehty. Toimitin itse öljypohjan ja holkin. Heillä olisi ollut molempia hyllyssä, hintaa en kysynyt. Kannattaa soittaa ja kysyä. Muista firmoista ei ole kokemuksia, mutta kyllä niitä tietääkseni monikin firma tekee.Originally posted by Woimaa View PostVaihatit siis öljypisteellä noi vaihteistoöljyt? Tuolla heidä sivuillaa siihe sisältyy vaa tuo 9 litraa öljyä joka kuulostaa aika vähältä nii tehtiikö sulle tuo vaihto myös sillä öljymäärällä? Ja tuossa mainostetaa 60€ hintaan tuota vaihteiston pesua kemiallisesti nii teetätitkö sen samalla?
Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.
Last edited by mmie; 15-03-2021, 14:13.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Jeps, pitääpäs alkaa soittelee paikkoja läpi. Kiitos näistä 👍🏻Originally posted by mmie View PostSiitä on jo 3 vuotta aikaa. Soitin silloin sinne ja kysyin öljynvaihdon huuhtelemalla, ei mitään pesuhommia tehty. Toimitin itse öljypohjan ja holkin. Heillä olisi ollut molempia hyllyssä, hintaa en kysynyt. Kannattaa soittaa ja kysyä. Muista firmoista ei ole kokemuksia, mutta kyllä niitä tietääkseni monikin firma tekee.
Edit. Se voi olla että öljypisteen koneellinen öljynvaihto mulle tehtiin, eli huuhtelemalla voi olla väärä termi näissä minun postauksissa.
https://oilpoint.fi/s/automaattivaihteiston-oljynvaihto
Comment
-
Laakkoselle tuossa soittelin ja tällä hetkellä 350€ olis heidän kohdalla huuhteluvaihto ilman öljypohjan vaihtamista. Meinasivat että se öljypohjassa oleva suodatin puhdistuisi huuhtelun myötä, jolloin vaihdon tarvetta ei ole. Kyllä kai he sen vaihtamista suosittelesivat jos näkisivät sille tarvetta koska rahaahan se heille vain tietää. Mitäs mieltä porukka on tästä huuhtelulla teetetystä työstä että riittäiskö vain se.Originally posted by Woimaa View PostJoo pitänee soittaa myös sinnepäin ja kysästä hintaa.
Comment
-
Mä lähtisin huutelulla tottakai, kun sitä veljen autoon suosittelisin..Mä kyl vaihtaisin suodattimenkin samalla ja se läpivienti holkkiEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Sama. Mulla ainakin vuoti sekä öp, että holkki. Molemmathan ovat muovia joille aika ei ole armollinen. Jotenkin olisin myös skeptinen siihen, että suodatin putsaa itsensä huuhtelussa. Eikai sitä mujua suotimesta pitäisi saada enää kiertämään mihinkään?Originally posted by MikeDry View PostMä lähtisin huutelulla tottakai, kun sitä veljen autoon suosittelisin..Mä kyl vaihtaisin suodattimenkin samalla ja se läpivienti holkki
Tuosta osviittaa osien hintoihin Suomesta.Last edited by mmie; 15-03-2021, 15:46.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Ohjekirjassa olikin nosturin kuvalle melko monenlaisia selityksiä, riippuen siitä mitä muita valoja ehkä palaa yhtäaikaa. Piti lukea kun se tuli vielä eilen uudestaan ekassa startissa kun auto oli jonkun päivän taas seisonut laturin asennuksen (eli sen akun irrotuksen) jälkeen. Myöhemmin ei enää tullut eikä tänäänkään tullut kun vartavasten kävin kokeileen käyntiin jotta näkisin palaako joku muukin valo sen kanssa yhtäaikaa.Originally posted by Silmaauki View PostMuistaakseni se auto nosturilla -kuva liittyy tuohon akun irrroitukseen. Ja samalla talteen taitaa jäädä virhekoodi tuosta akun irroituksesta. Sen kun nollaa niin ei tuu uudestaan.
Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 16:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Öljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.
Petri.Kekkonen;4268750]Ohjekirjassa olikin nosturin kuvalle melko monenlaisia selityksiä, riippuen siitä mitä muita valoja ehkä palaa yhtäaikaa. Piti lukea kun se tuli vielä eilen uudestaan ekassa startissa kun auto oli jonkun päivän taas seisonut laturin asennuksen (eli sen akun irrotuksen) jälkeen. Myöhemmin ei enää tullut eikä tänäänkään tullut kun vartavasten kävin kokeileen käyntiin jotta näkisin palaako joku muukin valo sen kanssa yhtäaikaa.
Huomenna sitten öljynvaihtoon, pitää luetuttaa vikakooditkin jos mitään epäilyttävää vielä näkyy. Tässä on huoltokuittien perusteella käytetty öljynä alkuaikoina Mobil 1 5W-30:stä, sitten kerran Castrol Edge Pro 0W-30 ja sen jälkeen useampi vaihtoväli Dexos 2 5W-30. Ajattelin ostaa tuota Dexos 2 itsekin kun se ainakin edullista on, mutta tarttui sitten käteen kuitenkin Teboil Diamond 5W-40, jossa on myös BMW LL-04 hyväksyntä ton Dexos 2:n lisäksi. Onkohan 5W-40 nyt jotenkin väärä viskositeetti tähän?Last edited by hpniemi; 15-03-2021, 17:25.
Comment
-
Joo, tarkoitus olis kyllä tähän vaihdattaa tiheämmin öljyt, nythän tuo on näyttänyt 16tkm huoltoon, mutta ajan suhteen halus nyt huoltoa silti. Tosin liekö siitä tiheämmästä vaihtelusta sitten enää paljon apuja jos ekat 150tkm on ajettu pitkillä vaihtoväleillä, mutta ei varmaan ole haittaakaan. Ptää vielä huoltodokumenteista tarkastaa paremmin miten nuo välit on menny. Kuitteja on tallessa luultavasti kaikki uudesta asti. Viritetty tää ei ole.Originally posted by hpniemi View PostÖljyn long life - merkinnöillä ei ole merkitystä, koska jos vähänkään välität bemaristasi, vaihdat öljyt joka tapauksessa usein. 5w40 on ok ja suositeltavakin viritettyyn koneeseen.
Last edited by Petri.Kekkonen; 15-03-2021, 18:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment