Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1802
    • Turku

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tein tämän nyt sitten lopulta niin että irrotin akun. Starttinapin valo sammui jo muutamassa minuutissa, mutta odottelin silti sen reilu 1/2 tuntia ennen akun irrotusta. Mikään ei onneksi tästä seonnut, paitsi nollautui kello, trippimittari ja kulutuslukemat. Vähän kyllä jo ehdin miettiä että mitähän tapahtui kun auto näytti virtojen kytkemisen jälkeen mittaristossa hetken kuvaa jossa auto on nosturilla.

    6 päivää seisoi ajamatta, välillä yksi tosi kylmä yö ja hyvin heikosti pyöritti startti tänään. Ehkä akun vaihto ois järkevämpää kuin ylläpitolaturin asennus, mutta tuo tuli hommattua viime kesänä kun ei ollut akun kunnosta mitään tarkempaa tietoa.
    Muistaakseni se auto nosturilla -kuva liittyy tuohon akun irrroitukseen. Ja samalla talteen taitaa jäädä virhekoodi tuosta akun irroituksesta. Sen kun nollaa niin ei tuu uudestaan.

    Edit: mulla oli viime keväänä useamman päivän akku irti kun tein remppaa. Mitään ongelmia ei siitä seurannut.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3546
      • Raisio

      Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

      Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7412
        • Oulu

        Originally posted by ritariässä View Post
        Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

        Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.
        Epäilemättä näin. Samanlainen orggisakku kuin tuolla nyt on maksaa kirpakat 419 euroa: https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e9...1-21-7-555-719
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Kuqi
          Moderator
          • Sep 2002
          • 12529
          • Oulu

          Originally posted by ritariässä View Post
          Akun vaihto näissä kuin ajoissa tehty öljynvaihto.

          Säästyy monilta ongelmilta kun sen about 200€ sijoittaa uuteen akkuun.
          höpsis. €120 varta piisaa ihan hyvin ainakin bensa-malleissa.
          BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
          BMW CRUISE BIKE 2017
          TREK POWERFLY 4 2021
          @kukisenjussi instagram

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Tein tämän nyt sitten lopulta niin että irrotin akun. Starttinapin valo sammui jo muutamassa minuutissa, mutta odottelin silti sen reilu 1/2 tuntia ennen akun irrotusta. Mikään ei onneksi tästä seonnut, paitsi nollautui kello, trippimittari ja kulutuslukemat. Vähän kyllä jo ehdin miettiä että mitähän tapahtui kun auto näytti virtojen kytkemisen jälkeen mittaristossa hetken kuvaa jossa auto on nosturilla.

            6 päivää seisoi ajamatta, välillä yksi tosi kylmä yö ja hyvin heikosti pyöritti startti tänään. Ehkä akun vaihto ois järkevämpää kuin ylläpitolaturin asennus, mutta tuo tuli hommattua viime kesänä kun ei ollut akun kunnosta mitään tarkempaa tietoa.
            Olen täysin eri mieltä täällä lietsotusta akun irtikytkemisen vaarallisuudesta. Ei ole koskaan tapahtunu mitään poikkeavaa kun sen 15-30 min olen antanu olla auton "virroitta" ennen miinus navan irrotusta. Tietysti takakontti pitää olla valmiiksi auki, ettei auto herää uudestaan - navan irrotuksessa.


            Kello ja obc nollaantuu aina ilman virtoja. Jos sinulla oli alla oleva symboli, niin syy voi olla
            Originally posted by BMW
            "High rate of battery
            discharge with engine stationary. It may not be possible to restart engine.
            Switch off unnecessary electric loads. Have the problem checked by
            BMW Service."
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3546
              • Raisio

              Originally posted by Kuqi View Post
              höpsis. €120 varta piisaa ihan hyvin ainakin bensa-malleissa.
              Vaihtelee toi määritelmä, oman bensan varustelistaan merkattu kasivitonen AGM, mutta sopivan Exiden saa alle 200€. Toiset 200€ akun BMW tarraan jo ehkä liioittelua.
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Cunttory View Post
                Olen täysin eri mieltä täällä lietsotusta akun irtikytkemisen vaarallisuudesta. Ei ole koskaan tapahtunu mitään poikkeavaa kun sen 15-30 min olen antanu olla auton "virroitta" ennen miinus navan irrotusta. Tietysti takakontti pitää olla valmiiksi auki, ettei auto herää uudestaan - navan irrotuksessa.
                Itse en myöskään ymmärrä mistä tämä legenda on lähtenyt liikkeelle ettei akkua voisia irroittaa. Kellon joutuu asettamaan ja aktiviiohjaus vaatii ratin pyörittämisen, siinäpä ne. BMW ohjeistaa irroittamaan sen akun kengän ennen sähkötöitä. Samoin se pitää iroittaa jos joutuu koskemaan johonkin osaan autosta missä on bägi, Eli ratti, osa verhoiluista jne.

                Paljon vaarallisempaa on irroittaa joku sähköliitos silloin kun siellä on virrat päällä, äkkiä saa oikosia aikaan kun työkalu ottaa koriin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Woimaa
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2020
                  • 49
                  • Ks

                  330d automaatti

                  Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?

                  Comment

                  • Kuqi
                    Moderator
                    • Sep 2002
                    • 12529
                    • Oulu

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Vaihtelee toi määritelmä, oman bensan varustelistaan merkattu kasivitonen AGM, mutta sopivan Exiden saa alle 200€. Toiset 200€ akun BMW tarraan jo ehkä liioittelua.
                    aiempi postaukseni on kirjoitettu noin 2 promillen perjantai-sihneessä joten ymmärrettäköön tämä aivosumu.
                    BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                    BMW CRUISE BIKE 2017
                    TREK POWERFLY 4 2021
                    @kukisenjussi instagram

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3546
                      • Raisio

                      Originally posted by Woimaa View Post
                      Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?

                      Kylmänä vai lämpimällä laatikolla myöskin?
                      Öljymäärä, runsaat kilometrit takana tai maanantaina valmistettu vaihteisto syynä yleensä, joku noista vähintäänkin.
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Originally posted by Woimaa View Post
                        Onkos normaalia että kun pakin kytkee päälle niin hetken aikaa miettii ennenkuin pakki kytkeytyy päälle? Jotenkin tuntuu että tuo miettii jopa sen pari sekunttia ja sitten vasta pakki kytkeytyy päälle. Onko muilla ollut vastaavaa/ onko tuo nyt ihan normaalia?
                        Oli miten oli, niin normaalia ei tuo kuitenkaan ole. ritariässä tuossa mainitsikin aika kattavasti mikä mahtaa olla pielessä. Ainakin se öljymäärä kannattaa tarkistaa
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Woimaa
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2020
                          • 49
                          • Ks

                          Originally posted by McBeast View Post
                          Oli miten oli, niin normaalia ei tuo kuitenkaan ole. ritariässä tuossa mainitsikin aika kattavasti mikä mahtaa olla pielessä. Ainakin se öljymäärä kannattaa tarkistaa
                          180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.

                          Comment

                          • Woimaa
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2020
                            • 49
                            • Ks

                            Originally posted by Woimaa View Post
                            180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.
                            Mutta tuskin se pakki ”kytkeytyy” sillä sekunnin sadasosalla ku vaihteen valitsin R:lle menee että kai siinä nyt normaalistikkin on pieni viive vaikka se viive olisikin todella pieni? 😅 sitä nyt lähinnä tässä mietin että onko se normaalia että se sen sekunnin miettii.

                            Lisäksi että millanenhan prosessi tuo öljymäärän tarkistus mahtaa olla

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 504
                              • Kouvola

                              Originally posted by Woimaa View Post
                              180tkm ajettu. Kylmänä ehkä tosiaan ajattelee murto osan kauemmin. Pitää käydä ne öljyt tarkistuttamassa. En tiiä uskaltaako niitä noille kilsoille enää vaihattaakkaan kun ei ole aiemmista vaihdoista tietoa. Vaihtaa kyllä lämpinä D päällä normaalisti ja pehmeästi.. ainostaan toi pakki on herättäny kysymyksiä kun ensinmäinen automaatti kyseessä.

                              Mun 335i huuhteluvaihdettiin 190tkm kohdalla (oli alkup. öljypohja vuosilukuleiman perusteella ja 1,5l vajausta öljyissä). Moottorijarrussa tuntuva nykäys 2 -> 1 vaihdossa hävisi, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Nyt 226tkm taulussa. Tuota pakin viivettä en kyllä omassani havainnut.

                              ZF: (laatikon valmistaja) ohjeen mukaan 100 000 mailia (160tkm) olisi vaihtoväli, eli ei se paljoa yli vielä ole. Suosittelen kyllä öljyn, suodattimen = koko öljypohja ja sähköjen läpivientiholkin vaihtoa, mutta: Onko vikakoodeja laatikosta? Jos pitää venttiili / vast. huoltoa tehdä, niin öljynvaihto tulee siinä samalla, kun öljypohja on irrotettava.
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 504
                                • Kouvola

                                Originally posted by Woimaa View Post
                                Mutta tuskin se pakki ”kytkeytyy” sillä sekunnin sadasosalla ku vaihteen valitsin R:lle menee että kai siinä nyt normaalistikkin on pieni viive vaikka se viive olisikin todella pieni? 😅 sitä nyt lähinnä tässä mietin että onko se normaalia että se sen sekunnin miettii.

                                Lisäksi että millanenhan prosessi tuo öljymäärän tarkistus mahtaa olla
                                ZF parts for automatic transmissions, ZF transmissions, ZF parts
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎