Originally posted by Silmaauki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mihin osa 19 kuuluu? Irtaallaan löytyi kontista. Akkuun se liittyy.
Edit:
Ja seuraava kysymys. Tuo "Key slot" mihin avain työnnetään niin siinä on ilmeisemmin toinen nasta poikki mikä pitää avainta paikallaan ja avaimen siis saa irti auton ollessa käynnissä. Käykö tuohon purkuautosta osa, vaatiiko koodailuja?Last edited by Haju69; 21-02-2021, 15:17.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
E93 saattaisi kiinnostaa mutta onko kenelläkään muulla olo että nuo hinnat on ainakin nettiautossa ihan poskettomia? Perus 325 15-20ke 15v vanhasta ja lähemmäs 200tkm rullatusta autosta, ei vaan pysty itselleen perustelemaan, meneekö noita oikeesti kaupaksi? Vai tuleeko keväällä sitten iso ryöppy myytävää markkinoille?
Vai käykö e93 kanssa niin, että se ei kovakattoisena ikinä tipu 5-10ke hinnoille mitä e36/46 on tehnyt?Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Rise View PostE93 saattaisi kiinnostaa mutta onko kenelläkään muulla olo että nuo hinnat on ainakin nettiautossa ihan poskettomia?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Alkaahan nämäkin jo vanhoja vessoja olemaan, hyvien ja huonojen erot kasvaa entisestään. Noiden 325i-330i hintoja en niinkään perusta, mutta mallisarjan tehokkaimmat, hyvällä varusteluilla ja historialla varmasti pitää hintansa jatkossakin.
Avoautojen hintakehityksen kontrasti on kyllä aika räikeä vrt. kevät / syksy. Loppukesän ja keskitalven välissä nämä ei tunnu kelpaavan kellekään ja ensimmäisten auringonpilkahdusten jälkeen vientiä riittää.
Comment
-
-
Akkua en osaa suositella, mutta varmaan mullakin E92 sellaista jossain vaiheessa tarttis. Enkä oo edes saanu koskaan katsottua minkä kokoinen BMW-akku siellä nyt on.
Mutta kysymys ois tällä kertaa sellainen että tietääkö kukaan onko jotain riskiä käyttää irti konehuoneen plussanavan viereen tulevaa johtoliitosta sen verran että sais Defan ylläpitolaturin syötön samaan paikkaan kiinni? Siitä lähtee joku isompi piuha DME-boksin suuntaan ja pelkään että sen kontakti voi pätkiä jos käytän mutterin irti. Ja muutenkin tuo plussanavan kanssa työskentely vähän hirvittää kun pitäis varoa oikosulkua joka suuntaan, vaikka konehuoneessa onneksi paljon muoviosia onkin.
Homma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAkkua en osaa suositella, mutta varmaan mullakin E92 sellaista jossain vaiheessa tarttis. Enkä oo edes saanu koskaan katsottua minkä kokoinen BMW-akku siellä nyt on.
Mutta kysymys ois tällä kertaa sellainen että tietääkö kukaan onko jotain riskiä käyttää irti konehuoneen plussanavan viereen tulevaa johtoliitosta sen verran että sais Defan ylläpitolaturin syötön samaan paikkaan kiinni? Siitä lähtee joku isompi piuha DME-boksin suuntaan ja pelkään että sen kontakti voi pätkiä jos käytän mutterin irti. Ja muutenkin tuo plussanavan kanssa työskentely vähän hirvittää kun pitäis varoa oikosulkua joka suuntaan, vaikka konehuoneessa onneksi paljon muoviosia onkin.
Homma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostJuuri vastaavan homman jännitetyönä tehneenä, en suosittele. Otti kiintoavain poikkitukeen ja akun päällä olevasta sulakekotelosta paloi 100A nalli. Tuommosta sulaketta ei myydä erikseen, vaan ostettava koko höskä. Eli avaa tarvittavat luukut ja päästä auto lepotilaan ennen miinuskengän irroitusta, sitten vasta askartelemaan.
Sellainenkin skenaario tuli mieleen että ton 100A sulakkeen polttamisenhan vois välttää ainakin siten että ottais akun irti mutta syöttäis autolle virtaa tuosta Telwin Doctor Chargesta, joka antaa maksimissaan 40A ulos. Silloin jos saiskin oikkarin aikaan niin ei pitäis polttaa 100A sulaketta, ja maksimivirranhan voi rajoittaa johonkin 10-20A luokkaan mikä varmaan riittäis autolle jos on enemmän tai vähemmän lepotilassa. Akkuhan on se vaarallisin juttu tässä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostHomma ois varmaan turvallisinta tehdä akku irti, mutta se taas ei huvita kun näissä kuuluu olevan jos jonkinlaista ongelmaa jos virrat katoaa. Pitää kai päällystää työkalut muovipussilla tms. ennen ruuvailua.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIhan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
edit. Akun miinusnapa oli siis kytkemättä CIC-jumpan ja ratin vaihdon ajan. Nämä tapahtuivat vieläpä kahdella eri kerralla, mutta en kyllä osannut edes pelätä mitään isompaa härdelliä tuostaLast edited by McBeast; 25-02-2021, 10:52.
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostIhan mielenkiinnosta minkalaista ongelmaa auton jännitteettömänä käyttäminen näissä tekee?
EDIT: Kaikki tämmöiset jää aina kummitteleen mieleen, vaikkei mulla aktiiviohjausta ole: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...46&postcount=8Last edited by Petri.Kekkonen; 25-02-2021, 11:09.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mulla nyt kahdesti pyytäny Cas synkkaa. Eka meni toi nalli ja toisella kerralla vaihdoin suuttimet ja otin miinuskengän irti ennen lepotilaa. Aattelin vastaisuudessa odotella tuon lepotilan päälle, ei siitä ainakaan haittaa ole.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi varmaan normitilanteessa pitäis tulla minkäänlaista ongelmaa. Tuossahan olikin ohje että auto pitäis olla lepotilassa ennen akun irrotusta. FRM-modulin kanssa on joillain ainakin ollut ongelmaa jos on akku kyykänny tai käyny irti vähemmän hallitusti. Itellä ei toiminut vilkku oikealle sen jälkeen kun jännite kävi matalana startissa, vaikka auto lähti silloin ihan OK käyntiin. Sen jälkeen oon ehkä vähän liian vainoharhainen tän kanssa.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Comment