Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by hartsa1 View Post
    Aika vähäksi on neste päässy mutta pitää yrittää imasta jollain:think
    Lorauta vähän vettä sinne, niin helpompi imeä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Originally posted by eXon91 View Post
      Millasia kokemuksia e91lci touringin tarvikepeltiosista, tarvis rutattu konepelti uusia ja vaihtoehtoina oikeastaan
      genuine bmw ja klokkerholmin valmistama tarvike, kannattaako säästö tässätapauksessa.
      Luulisi noita olevan tarjolla myös purkuautoista? :think Hyvällä tuurilla voisi löytyä oikean värinenkin :think
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1802
        • Turku

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Käytännössä siis kaikki noi mainitsemani.

        Mutta entäs se iskunvaimentimen alapuolen tukilaakeri? Tässä kuvassa numero 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230
        Pitäiskö toikin vielä vaihtaa?
        Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • Jupi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2019
          • 150
          • Tampere

          Originally posted by Silmaauki View Post
          Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
          Hyvä vinkki, tarvii muistaa kun itse vaihdan nuo lähitulevaisuudessa
          E90 318i -09

          Comment

          • Woimaa
            Bimmer Rookie
            • Dec 2020
            • 49
            • Ks

            Originally posted by Silmaauki View Post
            Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
            Eikös se kun avaa ne pultit/torxit siitä nii lähde alta vain kopauttamalla irti? Itsellä ainakin lähti todella nättiin irti vaikka iskarin ensin otinkin irtaalleen. Hyväksi vaan putsaili sen kumilimpun paikan sitten ja uutta paikoilleen.

            Comment

            • hartsa1
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 77
              • Ylivieska

              Bemarista katoin jäähytinnesteet, näytti olevan kellertävää.
              Voiko siihen laittaa eriväristä sekaan vai onko se jotain erikoisnestettä?
              BMW 320i touring 2007
              BMW R1200 Gs lc 2013
              Ex:BMW 320 da touring -06

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17839
                • PKS

                Originally posted by hartsa1 View Post
                Bemarista katoin jäähytinnesteet, näytti olevan kellertävää.
                Voiko siihen laittaa eriväristä sekaan vai onko se jotain erikoisnestettä?
                Tässä postauksessa on käsitelty hyvin asia -
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1802
                  • Turku

                  Originally posted by Woimaa View Post
                  Eikös se kun avaa ne pultit/torxit siitä nii lähde alta vain kopauttamalla irti? Itsellä ainakin lähti todella nättiin irti vaikka iskarin ensin otinkin irtaalleen. Hyväksi vaan putsaili sen kumilimpun paikan sitten ja uutta paikoilleen.
                  Ei lähtenyt. Oli sen verran jo kärsinyt (ja öljyistä moska imenyt), että oli ehkä hieman levinnyt, jolloin ei tullut yksinään ylös. Varmaan puolituntia tappelin sen kanssa. Iskarin kanssa lähti heti.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • juvee_
                    BTCF Member
                    • Feb 2012
                    • 68
                    • Kuopio & Kouvola

                    Vanhempien 320i 2006 karvalakkiin pitäis akku vaihtaa, miinuskaapelissa ei näkynyt mitään ibs-härpättimiä.
                    Isä haluaisi välttämättä ostaa isomman akun alkuperäisen 75ah tilalle, tarviiko mitään uuden akun rekisteröintiä jos autossa ei ole IBS?

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3837
                      • Nokia

                      Originally posted by juvee_ View Post
                      Vanhempien 320i 2006 karvalakkiin pitäis akku vaihtaa, miinuskaapelissa ei näkynyt mitään ibs-härpättimiä.
                      Isä haluaisi välttämättä ostaa isomman akun alkuperäisen 75ah tilalle, tarviiko mitään uuden akun rekisteröintiä jos autossa ei ole IBS?
                      Ei tarvitse, eikä ole mahdollistakaan.
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1802
                        • Turku

                        Mä olen nyt yrittänyt säätää niitä käsijarrun rumpujarruja jo pariin kertaan. Muutamia videoitakin olen katsonut, mutta en oo lainkaan varma, että ne on yhtään paremmat kuin alunperin. Ekan yrityksen jälkeen ne oli ainakin huonommat kuin alunperin.

                        Nyt tokalla kerralla tein niin, etten ottanut vannetta pois, vaan otin vain sen yhden pultin, josta säätöä tein. Kun koko renkaasta saa käsin pyörittää, niin siihen saa vähän enemmän vääntöä. Ekalla kerralla vanteet oli pois ja pyörittelin sitä jarrulevyä ja siinä sain sen mielestäni jo aika tahmeaksi. Samalla kireydellä renkaasta pyörittäen ei juurikaan jarruta.

                        Noista vidoeoista ei mulle ihan selviä, että kuinka kovalla voimalla vääntäessä sen pitäisi lukittua kun säädön on pistänyt tappiin. Osaakos joku vähän neuvoa lisää? Siitä kun rengas ei enää pyöri ihan vapaasti, niin saa edelleen aika paljon sitä säätömutteria pyöritellä eikä rengas vieläkään lukitu käsin pyörittäessä. Videoista taas ymmrsin, että siinä on vain muutaman naksauksen ero, kun rengas pyörii vapaasti tai se lukittuu.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Jupi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2019
                          • 150
                          • Tampere

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Vaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
                          Oli se kyllä vähän aikaa vievämpi homma tosiaan kuin alunperin ajattelin, mutta ei mikään paha rasti. Ainoa tenkkapoo tuli kun piti kesken homman lähteä hakemaan Motonetista E12-hylsyä sen alatukilaakerin irroitusta varten
                          Lähti kyllä hyvin tuo alatukilaakeri iskarin mukana tuolla neuvomallasi keinolla, samalla säästy sen alamutterin avaamisen vaivalta.
                          E90 318i -09

                          Comment

                          • Silmaauki
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 1802
                            • Turku

                            Originally posted by Jupi View Post
                            Oli se kyllä vähän aikaa vievämpi homma tosiaan kuin alunperin ajattelin, mutta ei mikään paha rasti. Ainoa tenkkapoo tuli kun piti kesken homman lähteä hakemaan Motonetista E12-hylsyä sen alatukilaakerin irroitusta varten
                            Lähti kyllä hyvin tuo alatukilaakeri iskarin mukana tuolla neuvomallasi keinolla, samalla säästy sen alamutterin avaamisen vaivalta.
                            Hyvä, että homma onnistui helposti.
                            E93 335i Aarre, Montego blue
                            E90 318i talvipulkka

                            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              Mä olen nyt yrittänyt säätää niitä käsijarrun rumpujarruja jo pariin kertaan. Muutamia videoitakin olen katsonut, mutta en oo lainkaan varma, että ne on yhtään paremmat kuin alunperin. Ekan yrityksen jälkeen ne oli ainakin huonommat kuin alunperin.

                              Nyt tokalla kerralla tein niin, etten ottanut vannetta pois, vaan otin vain sen yhden pultin, josta säätöä tein. Kun koko renkaasta saa käsin pyörittää, niin siihen saa vähän enemmän vääntöä. Ekalla kerralla vanteet oli pois ja pyörittelin sitä jarrulevyä ja siinä sain sen mielestäni jo aika tahmeaksi. Samalla kireydellä renkaasta pyörittäen ei juurikaan jarruta.

                              Noista vidoeoista ei mulle ihan selviä, että kuinka kovalla voimalla vääntäessä sen pitäisi lukittua kun säädön on pistänyt tappiin. Osaakos joku vähän neuvoa lisää? Siitä kun rengas ei enää pyöri ihan vapaasti, niin saa edelleen aika paljon sitä säätömutteria pyöritellä eikä rengas vieläkään lukitu käsin pyörittäessä. Videoista taas ymmrsin, että siinä on vain muutaman naksauksen ero, kun rengas pyörii vapaasti tai se lukittuu.
                              Niin siis tuossa on ensiarvoisen tärkeää, että vaihdekepin päästä löysätään vaijereita sen verran, että rummussa linkku on varmasti perusasennossaan. Tai toki tuon näkee siinä vaiheessa jos/kun levy on irti.

                              Kun säätäessä alkaa rumpua pyöritellessä tuntua vastusta, niin ei se kyllä pitäisi montaa naksua mennä ennenkuin on niin jumissa että ei levystä pyörittämällä enää liiku
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1802
                                • Turku

                                Originally posted by baku View Post
                                Niin siis tuossa on ensiarvoisen tärkeää, että vaihdekepin päästä löysätään vaijereita sen verran, että rummussa linkku on varmasti perusasennossaan. Tai toki tuon näkee siinä vaiheessa jos/kun levy on irti.

                                Kun säätäessä alkaa rumpua pyöritellessä tuntua vastusta, niin ei se kyllä pitäisi montaa naksua mennä ennenkuin on niin jumissa että ei levystä pyörittämällä enää liiku
                                Hmmm... kaikissa noissa katsomissani videoissa todettiin, ettei siinä kahvan päässä olisi mitään säädettävää. Pitää nyt sitten kahlata lisää videoita, että mitä siellä kahvan puolella olisi säädettävää. Se on toki mainittu, että kahva pitää olla säädettäessä alhaalla.

                                Pitää kahlata lisää läpi noita videoita. Jos joku löytää hyvän tähän liittyvän videon, niin linkki olisi kiva saada.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎