Originally posted by hartsa1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by eXon91 View PostMillasia kokemuksia e91lci touringin tarvikepeltiosista, tarvis rutattu konepelti uusia ja vaihtoehtoina oikeastaan
genuine bmw ja klokkerholmin valmistama tarvike, kannattaako säästö tässätapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostKäytännössä siis kaikki noi mainitsemani.
Mutta entäs se iskunvaimentimen alapuolen tukilaakeri? Tässä kuvassa numero 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230
Pitäiskö toikin vielä vaihtaa?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostVaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostVaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
Comment
-
-
Originally posted by hartsa1 View PostBemarista katoin jäähytinnesteet, näytti olevan kellertävää.
Voiko siihen laittaa eriväristä sekaan vai onko se jotain erikoisnestettä?
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Woimaa View PostEikös se kun avaa ne pultit/torxit siitä nii lähde alta vain kopauttamalla irti? Itsellä ainakin lähti todella nättiin irti vaikka iskarin ensin otinkin irtaalleen. Hyväksi vaan putsaili sen kumilimpun paikan sitten ja uutta paikoilleen.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by juvee_ View PostVanhempien 320i 2006 karvalakkiin pitäis akku vaihtaa, miinuskaapelissa ei näkynyt mitään ibs-härpättimiä.
Isä haluaisi välttämättä ostaa isomman akun alkuperäisen 75ah tilalle, tarviiko mitään uuden akun rekisteröintiä jos autossa ei ole IBS?½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Mä olen nyt yrittänyt säätää niitä käsijarrun rumpujarruja jo pariin kertaan. Muutamia videoitakin olen katsonut, mutta en oo lainkaan varma, että ne on yhtään paremmat kuin alunperin. Ekan yrityksen jälkeen ne oli ainakin huonommat kuin alunperin.
Nyt tokalla kerralla tein niin, etten ottanut vannetta pois, vaan otin vain sen yhden pultin, josta säätöä tein. Kun koko renkaasta saa käsin pyörittää, niin siihen saa vähän enemmän vääntöä. Ekalla kerralla vanteet oli pois ja pyörittelin sitä jarrulevyä ja siinä sain sen mielestäni jo aika tahmeaksi. Samalla kireydellä renkaasta pyörittäen ei juurikaan jarruta.
Noista vidoeoista ei mulle ihan selviä, että kuinka kovalla voimalla vääntäessä sen pitäisi lukittua kun säädön on pistänyt tappiin. Osaakos joku vähän neuvoa lisää? Siitä kun rengas ei enää pyöri ihan vapaasti, niin saa edelleen aika paljon sitä säätömutteria pyöritellä eikä rengas vieläkään lukitu käsin pyörittäessä. Videoista taas ymmrsin, että siinä on vain muutaman naksauksen ero, kun rengas pyörii vapaasti tai se lukittuu.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostVaihdoin tänään noi iskarit. Tämmöiselle ensikertalaiselle "8 mutterin/pultin" irroitus ja kiinnitys ei ollut mitään ihan läpihuutojuttu. Aikaa meni tunteja, muta oasn ajasta käytin toki käsijarrun säätöön - joka meni ihan persiilleen). Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun tuon alatukilaakerin vaihtaa, niin ei kannata irrottaa ensin iskaria ja vasta sitten sitä laakeria. Sitä on meinaan aika paskamaista yrittää kaivaa siitä kolosta, josta se ei tuu kuin tietyssä asennossa ja kunnolla rykäisemällä. Aikani sitä ekan puolen tukilaakeria turhaan revittyäni (pultit toki irti) siirryin toiselle puolelle ja aattelin että ehkä sieltä lähtee helpommin. No, sitä irrotellessa tuli vielä mieleen, että jos mä irrotan ne tukilaakerin pultit, mutta jätän iskarin kiinni siihen , niin nousisko se helposti iskarin mukana ylös. Nousihan se.
Lähti kyllä hyvin tuo alatukilaakeri iskarin mukana tuolla neuvomallasi keinolla, samalla säästy sen alamutterin avaamisen vaivalta.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View PostOli se kyllä vähän aikaa vievämpi homma tosiaan kuin alunperin ajattelin, mutta ei mikään paha rasti. Ainoa tenkkapoo tuli kun piti kesken homman lähteä hakemaan Motonetista E12-hylsyä sen alatukilaakerin irroitusta varten
Lähti kyllä hyvin tuo alatukilaakeri iskarin mukana tuolla neuvomallasi keinolla, samalla säästy sen alamutterin avaamisen vaivalta.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMä olen nyt yrittänyt säätää niitä käsijarrun rumpujarruja jo pariin kertaan. Muutamia videoitakin olen katsonut, mutta en oo lainkaan varma, että ne on yhtään paremmat kuin alunperin. Ekan yrityksen jälkeen ne oli ainakin huonommat kuin alunperin.
Nyt tokalla kerralla tein niin, etten ottanut vannetta pois, vaan otin vain sen yhden pultin, josta säätöä tein. Kun koko renkaasta saa käsin pyörittää, niin siihen saa vähän enemmän vääntöä. Ekalla kerralla vanteet oli pois ja pyörittelin sitä jarrulevyä ja siinä sain sen mielestäni jo aika tahmeaksi. Samalla kireydellä renkaasta pyörittäen ei juurikaan jarruta.
Noista vidoeoista ei mulle ihan selviä, että kuinka kovalla voimalla vääntäessä sen pitäisi lukittua kun säädön on pistänyt tappiin. Osaakos joku vähän neuvoa lisää? Siitä kun rengas ei enää pyöri ihan vapaasti, niin saa edelleen aika paljon sitä säätömutteria pyöritellä eikä rengas vieläkään lukitu käsin pyörittäessä. Videoista taas ymmrsin, että siinä on vain muutaman naksauksen ero, kun rengas pyörii vapaasti tai se lukittuu.
Kun säätäessä alkaa rumpua pyöritellessä tuntua vastusta, niin ei se kyllä pitäisi montaa naksua mennä ennenkuin on niin jumissa että ei levystä pyörittämällä enää liikuF20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by baku View PostNiin siis tuossa on ensiarvoisen tärkeää, että vaihdekepin päästä löysätään vaijereita sen verran, että rummussa linkku on varmasti perusasennossaan. Tai toki tuon näkee siinä vaiheessa jos/kun levy on irti.
Kun säätäessä alkaa rumpua pyöritellessä tuntua vastusta, niin ei se kyllä pitäisi montaa naksua mennä ennenkuin on niin jumissa että ei levystä pyörittämällä enää liiku
Pitää kahlata lisää läpi noita videoita. Jos joku löytää hyvän tähän liittyvän videon, niin linkki olisi kiva saada.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment