Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hpniemi
    BTCF Member
    • Feb 2020
    • 97
    • Järvenpää

    Väärin asennettu. Korjaat sen itse muutamassa minuutissa eikä tarvi purkaakaan mitään senkus löysäät mutterin ja muutat asentoa ja kiristät.

    Originally posted by Tuimasika View Post
    Viisammilta varmistus;
    Tuulilasin vaihdon jälkeen kuskin puoleinen pyyhin jättää aika ison siivun vasempaan yläkulmaan.

    Lepotilassa katsoessa on toisesta reunastaan hieman alempana (vähemmän kuin luulisi raon perusteella).

    OP:n tuulilasivakuutusta käytetty, ja vaihdon tehnyt pulju sanoi että pitäisi heittää päiväksi ohjelmoointiin heille (ilmainen jne).
    Onko toisaan tuosta kiinni eikä varren kiinnityksestä väärään "loveen"?

    Comment

    • Lenkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 183
      • Kajaani

      E90 2006 330xd vikakoodit

      Tuli tuommoinen sukuun ja autossa ei toimi rekisterikilven valot ja yksi parkkivalo. Lisäksi pyyhkimissä on vain kaksi nopeutta. Hidas ja keski. Myöskää ratin nappulat eivät toimi. Professional radion näyttö lämmetessä katoaa, eikä siitä näe mitään. Vikakoodeja nakkeli tämmöisiä. Mikähän nämä aiheuttaa?

      00A6CF JBE:AUC SENSOR
      00A6D1 JBE_AUXILIARY WATER PUMP
      00A6CA JBE: SWITCH-ON RELAY FOR WINDSCREEN WIPERS
      00A6CB JBE: CHANGEOVER RELAY FOR WINDSCREEN WIPERS
      009520 DSC:STREERING COLUMN SWITCHING CENTRE, MULTIFUNCTION
      009D12 SINE: INTERNAL BATTERY
      009CBC FRM: SHORT-CIRCUIT FAULT 1
      00930C FRM: SIDE MARKER LIGHT, LEFT FAULTY
      00931D FRM: NUMBER-PLATE LIGHT FAULTY

      Kiittäen Lenkka

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2097
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Onko näihin diesel (sigun auto) koneisiin vaihdettava tankin polttoainepumppu samalla kaavalla kuin bensavehkeissä, eli takapenkki irti ja pumppu pois -> uusi sisään? :think
        Lukasin Carlyllä koodit ja silmiin pisti tämä:

        M57 P0087 4560 DDE: Rail pressure plausibility delivery controlled -> voisiko vanha tankin sisäinen pumppu antaa tuota koodia jos ei jaksa syöttää pyydettyä painetta korkeapainepumpulle? Oireena siis, että parin vedon tai kiihdytyksen jälkeen yleensä heittää moottorin vikavalon ja ilmoittaa näytössä, että tehot puolitettu. Valo häviää moottorin sammutuksella ja uudelleenkäynnistyksellä. Täytyy ottaa lokia tässä lähipäivänä.
        Last edited by SushiX; 29-09-2020, 10:26. Reason: lisätty koodi
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • >bemari<
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 239
          • P-karjala

          Joo dieselin hommaus taas ajankohtainen, E90/91 korin m47 manuaalina ois tarkotus. Ohjelmoituna tai teettää, kuinka orkkis kytkimen kesto? Entäs miten tuo valeon kova vp kitti missä jousitettu levy? Onko aivan kauhea combo diiseliin. Paljonko tuolla tekniikalla ajelee noin yleisesti ilman purkamisen tarvetta? 550tkm nähny useita eikä taida olla vielä pahakaan?

          Comment

          • Juhhhify
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 4
            • Vieremä

            Morjesta, mikähän homma ku tuli yhtä äkkiä töihin ajellessa neljä vika ilmoitusta tauluun:
            DSC failure! Drive moderately
            DBC failure! Drive moderately
            Flat tyre monitor failure
            Start assistant inactive.
            Kyseessä on siis e91 325d 08'

            Comment

            • Juhi79
              Newbiemmer
              • Feb 2019
              • 3
              • Nurmijärvi

              Lukkolaite

              Vaihdoin kuskin oven lukkolaitteen, mutta ilmottaa, että ovi auki. keskuslukko ei lukitse mitään ovea mutta avaa kaikki. Luulin ekana, että kytkin mikä tunnistaa oven olevan kiinni on rikki ja kävin vaihtamassa lukkolaitteen taas uuteen, mutta sama homma. Kokeilin liittimeen vanhaa lukkolaitetta ja keskuslukko avaa ja sulkee kaikki(paitsi ei avaa kuskin ovea, mikä on rikki) joten sulakkeet ehjät. Mikä neuvoksi?

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2097
                • ǝɓuᴉʌʎH

                Originally posted by Juhhhify View Post
                Morjesta, mikähän homma ku tuli yhtä äkkiä töihin ajellessa neljä vika ilmoitusta tauluun:
                DSC failure! Drive moderately
                DBC failure! Drive moderately
                Flat tyre monitor failure
                Start assistant inactive.
                Kyseessä on siis e91 325d 08'

                Onko jarruihin tehty jtn remppaa lähiaikana? Tulee mieleen ABS-anturi, itsellä katkesi johto ja tuli vastaavat ilmoitukset.
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17839
                  • PKS

                  Originally posted by Juhhhify View Post
                  Morjesta, mikähän homma ku tuli yhtä äkkiä töihin ajellessa neljä vika ilmoitusta tauluun:
                  DSC failure! Drive moderately
                  DBC failure! Drive moderately
                  Flat tyre monitor failure
                  Start assistant inactive.
                  Kyseessä on siis e91 325d 08'
                  Todenäk ABS anturi viallinen, tai ohjauskulma pielessä (jos on kulmia säädetty).
                  Vikakoodi kertoo tarkan vian.
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36
                  ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                  Muut talouden vehkeet:
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Magirus
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 875
                    • Keski-Suomi und Sawo

                    Originally posted by Magirus View Post
                    E91 Pre-LCI lisävalohommista olis kysyttävää. Viime syksynä/talvena lupasin itselleni, että valotehoa tulee keulalle hinnalla millä hyvänsä.

                    Autossa kaukovaloavustin sekä kääntyilevät bi-xenonit varsinaiseen ajoon ja halogeni H7:lla väläyttelyyn. Pari ajatusta/tuumausta/kysymystä:
                    - Sisemmät pitkät voi koodata palamaan jatkuvasti. Onko kukaan päivittänyt sinne fiksumpia (ehkä LED?) polttimoita? Onko suosituksia?
                    - Jos koodaan sisemmät palamaan jatkuvasti ja ryöstän niiltä herätteen lisäpitkän (ledbar) releelle, selviänkö perinteisellä releellä vai saanko BC-herjoja aikaan?

                    Kiitos avuista jo etukäteen
                    Itse itselleni vastaten. Ja tietysti jos muut miettivät samoja kysymyksiä:

                    Sisemmät pitkät koodattu palamaan bi-xenonien kanssa (ei pitäisi umpioidenkaan sulaa koska PRE-LCI). Heräte ryöstetty ledbarille valko-sinisestä johdosta ja toimii ongelmitta, eli ei herjoja. Led-polttimoita en päivittänyt, kun niistä on niin paljon huonoja kokemuksia..

                    Sitten uusi vanha kysymys taas ilmoille, johon en ole löytänyt vuosien saatossakaan vastausta. Eli auto E91 Pre-LCI 2007, kuten mainitsin. L7 hifit, bmw assist, bluetooth, professinal navi. Autossa oli jo ostaessani SOS Malfunction vika, jonka koodasin pois häiritsemästä. Muuta ongelmaa ei ollut tai jäänyt, mutta bluetooth on ollut mykkä alusta asti. Näin muutaman vuoden jälkeen olisi kiva saada tuo vika korjattua. Ilmeisesti vika TCU:ssa, koska ista antaa tällaiset herjat:

                    Vehicle test Entire
                    SGBD BNTN NAME Result
                    unknown TEL/MULF_0x36 nio

                    Fault memory
                    Code Description Mileage Existent
                    - S 0195 No communication possible with: Telephone control unit 362542 yes
                    - 00FFF3 MOSTSYS: MOST system analysis: 1 fault found 362542 unknown


                    Olen pläräillyt lontoonkielisiä foorumeita ja mitään varsinaista ratkaisua en ole löytänyt. Kysynkin, voiko tuon bluetoothin saada toimimaan vielä ilman TCU:n uusintaa? Jos uusin TCU:n, mitä pitää huomioda? Olisin kiitollinen, jos jollain olisi antaa apuja tähän ylitsepääsemättömään ongelmaan!

                    EDIT: Kyynärnojan alla on paikka tässä dokumentissa näkyvälle kapulalle. Vaikuttaako systeemin toimintaan sen puuttuminen? Tuossa on muutenkin selostettu tuota systeemiä melko hyvin.
                    Last edited by Magirus; 10-10-2020, 15:57.

                    M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                    M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                    M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                    M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                    O: E24 osasia

                    Comment

                    • Hane.
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 334
                      • Iisalmi

                      Tämän viikonlopun tutkinut pätkiviä hifejä ja alkaa pikkuhiljaa ymmärrys loppua. Ccc ja logic 7, autoa käynnistäessä näyttöön lävähtää ”sos call system failure” ja äänet pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti. Esiintyy yleensä vain kostella kelillä ja pätkäisy kestää muutamasta sekunnista pariin kymmeneen minuuttiin. Pätkimisen yhteydessä takaoven kaiutin pitää rätinää, joten epäilin vian löytyvän sieltä. Ovipahvi irti ja kaikki siellä kunnossa

                      Mulfilta ja cd-vaihtajalta käytetty kuidut irti ja ohitettu most loopilla, mutta ei vaikutusta. Vahvistimelta kun ottaa kuidun irti, niin valo vilkkuu hetken aikaan kunnes sammuu pidemmäksi aikaa kenties vian tullessa päälle?

                      Onko mulla nyt ccc paskana vai mitä ihmettä?

                      Comment

                      • Jaytan
                        Newbiemmer
                        • Oct 2020
                        • 2
                        • Oulu

                        Hei, osaisko joku vinkata mistä löytäis edullisesti OE laatuisen/boschin valmistaman katin jälkeisen lambda-anturin, E90 318i 05' malliin. ( Part Number: 11787530285 )

                        Comment

                        • Slummikarhu
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2017
                          • 37
                          • Harjavalta

                          E91 N47D20... "Suuri" kulutus tälläisessä kaupungissa ajossa, maantiellä menee pienellä/normaalisti. Voisiko mahdollisesti jokin suutin vuotaa ? Ei vikakoodeja. Löytyykö tähän ohjearvoa ja testi menettelyä?
                          E61 525D & E38 735i
                          EX: E91 320D 2008 E36 325i Coupe
                          E36 320i, E30 316i, E46 320d, E34 518i E39 520i Touring E46 320i

                          Comment

                          • Juhi79
                            Newbiemmer
                            • Feb 2019
                            • 3
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Juhi79 View Post
                            Vaihdoin kuskin oven lukkolaitteen, mutta ilmottaa, että ovi auki. keskuslukko ei lukitse mitään ovea mutta avaa kaikki. Luulin ekana, että kytkin mikä tunnistaa oven olevan kiinni on rikki ja kävin vaihtamassa lukkolaitteen taas uuteen, mutta sama homma. Kokeilin liittimeen vanhaa lukkolaitetta ja keskuslukko avaa ja sulkee kaikki(paitsi ei avaa kuskin ovea, mikä on rikki) joten sulakkeet ehjät. Mikä neuvoksi?
                            Meinas unehtuu, että kokeilin orkkista niin alko pelittää.

                            Comment

                            • Jupi
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2019
                              • 150
                              • Tampere

                              Kumpi mahtaa olla oikea jarruneste näihin, DOT 4 vai DOT 4 LV (ESP)?
                              Ja paljonko sitä menee yhteensä, pärjääkö litralla?
                              E90 318i -09

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 867
                                • Kainuu

                                Originally posted by Jupi View Post
                                Kumpi mahtaa olla oikea jarruneste näihin, DOT 4 vai DOT 4 LV (ESP)?
                                Ja paljonko sitä menee yhteensä, pärjääkö litralla?
                                Varmistuu VIN:llä. Voin kurkata jos annat omasi, YV vaikka?
                                Omassa -2009 LCI DOT 4 LV on oikea.

                                Litra annettu määräksi. Itse ostin kaksi litraa +huuhtelua järjestelmään. Samalla siis tehtiin iso jarruremppa, uusia satuloita, letkuja vaihtoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎