Kokemuksia N57 xdriven dpf:n irroituksesta, miten mahtuu? nelivedossa ohjeena mm. laskea koko etukelkka.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Jupi View PostTuossa on M24-kierre, paljonkohan sille mahtaa momentti olla?B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Oliko vanhat kehät pahasti turvoksissa?
Originally posted by JaniLap View PostHyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostHuomannut että paras vetää toi 45 astetta vanteen kanssa rengas maassa, keskilätkä siis poistettuna. Sitten toki muistaa vielä lyödä tuurnalla mutterista haitat hahloihin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostHyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
Originally posted by Dualfun View PostOliko vanhat kehät pahasti turvoksissa?
Oli kyllä lopulta sen verran työläs homma että en vasemmalle puolelle ennakoivasti lähde tekemään
Pitää ensi renkaanvaihdossa käyttää anturi irti ja kurkata miltä sillä puolella kehä näyttää.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostKokemuksia N57 xdriven dpf:n irroituksesta, miten mahtuu? nelivedossa ohjeena mm. laskea koko etukelkka.
Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?
Ohjelmasta dpf ja egr karsittu jo pois.
Comment
-
-
Originally posted by asga View PostIte otin yläkautta pois, joutuu pakosarjan irroittamaan. Tuli samalla vaihdettua ahdinkin.
Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?
Ohjelmasta dpf ja egr karsittu jo pois.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Omasta E93:sta kuuluu välillä aika kova meteli, jonka ehkä huomaa juuri siitä syystä että ajaa katto auki. Ihan kuin jarruissa olisi vähän väliä jokin kivi, joka pitää sitä kirskuvaa ääntä. Saattaa mennä pois ja tulla takas aika nopeallakin syklillä. Ensin ajattelin että se on vaan kivi, mutta kun se menee ja tulee taas takaisin, niin mietin että tuskin on kivi. Onko näissä ollut jotain muuta ongelmaa, joka tuota kirskuntaa voi aiheuttaa? Ehkä tuo suojapelti pitää tarkistaa ettei se ota levyyn kiinni?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Muilla ollut ongelmia Boschin jarruosien kans? Auto tuli 15tkm ajetuilla Boschin levyt/palakombolla joka nurkassa ja jarrutuksessa nypytti jo aika reilusti. kellotin levyt niin etupää kierossa 0.15mm ja toinen takanurkka 0.09mm. Vaihdoin uudet Boschin roinat keulaan niin nyt vain vajaa 2tkm ajettuna taas nypyttää.
Kaikki tukivarret uusittu keulaan ja satulat pelaa herkästi, autoa pestessä raudanpoistolla lotratessa sattui silmään kuin olisi tarttunut levyn pintaan kitkamateriaalia reilummasti paikoin, tuohan kyllä tekee epätasaisuutta levyyn mutta empä ole ennen moiseen törmännyt. Laatu ihan kuraa? :thinkIte kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Typerä kysymys mutta kysynpä silti
Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think
Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.
Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostTyperä kysymys mutta kysynpä silti
Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think
Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.
Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko siellä siis alustasarja vai perinteiset iskarit & jouset? Jos siellä on ihan vaan madallusjouset & iskarit vaihdettu, niin voit heittää vaikka Sahcsit (olettaen ettei ole hirveästi madallettu).
Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.
Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo vatustako sitä tietää, kun iskareissa ei ole enää mitään merkintöjä tallessa. :think Itse siis ajattelen alustasarjan niin, että samalla kertaa on vaihdettu saman setin jouset + iskarit joka kulmaan.
Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.
Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment