Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 886
    • Oulu

    Kokemuksia N57 xdriven dpf:n irroituksesta, miten mahtuu? nelivedossa ohjeena mm. laskea koko etukelkka.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    E91 330dA xDrive M-Sport '09
    VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67 x2

    Comment

    • Jupi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2019
      • 150
      • Tampere

      Originally posted by JaniLap View Post
      M27 -kokoiselle kierteelle 420 Nm on tehtaan ohjeen mukainen.
      Tuossa on M24-kierre, paljonkohan sille mahtaa momentti olla?
      E90 318i -09

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2660
        • Tampere

        Originally posted by Jupi View Post
        Tuossa on M24-kierre, paljonkohan sille mahtaa momentti olla?
        Hyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17835
          • PKS

          Oliko vanhat kehät pahasti turvoksissa?

          Originally posted by JaniLap View Post
          Hyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
          Huomannut että paras vetää toi 45 astetta vanteen kanssa rengas maassa, keskilätkä siis poistettuna. Sitten toki muistaa vielä lyödä tuurnalla mutterista haitat hahloihin.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Dualfun View Post
            Huomannut että paras vetää toi 45 astetta vanteen kanssa rengas maassa, keskilätkä siis poistettuna. Sitten toki muistaa vielä lyödä tuurnalla mutterista haitat hahloihin.
            Avaaminen on samoin paras tehdä rengas maassa (ne haitat toki pois hahloista ensin), jos ei löydy mopoa jolla avata. Joskus ovat nimittäin sen verran ruosteessa, että saa parin metrin putkella vetarin mutterin avata.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Jupi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2019
              • 150
              • Tampere

              Originally posted by JaniLap View Post
              Hyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
              Kiitoksia! Laitoin tuohon momenttiin ja tuntui että meni jopa hieman kireämmälle kuin mitä oli avatessa.

              Originally posted by Dualfun View Post
              Oliko vanhat kehät pahasti turvoksissa?
              Oikean puolen vaihdoin nyt, oli se yhdestä kohtaa turvonnut sen verran että oli mennyt kiiltäväksi ja alkoi luistonestoa vilkuttamaan ja vikakoodia tuli.

              Oli kyllä lopulta sen verran työläs homma että en vasemmalle puolelle ennakoivasti lähde tekemään
              Pitää ensi renkaanvaihdossa käyttää anturi irti ja kurkata miltä sillä puolella kehä näyttää.
              E90 318i -09

              Comment

              • asga
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 3
                • Kuopio

                Originally posted by Shatter View Post
                Kokemuksia N57 xdriven dpf:n irroituksesta, miten mahtuu? nelivedossa ohjeena mm. laskea koko etukelkka.
                Ite otin yläkautta pois, joutuu pakosarjan irroittamaan. Tuli samalla vaihdettua ahdinkin.

                Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
                Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?

                Ohjelmasta dpf ja egr karsittu jo pois.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by asga View Post
                  Ite otin yläkautta pois, joutuu pakosarjan irroittamaan. Tuli samalla vaihdettua ahdinkin.

                  Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
                  Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?

                  Ohjelmasta dpf ja egr karsittu jo pois.
                  Näihin kysymyksiin kun laittaisi sen koodin lisäksi selityksen, niin olisi helpompi vastailla. Tuo koodi tulee polttoaineen paineesta käynnistyksessä (muistaakseni). Eli ei nosta paineita normaalisti. Tarkista siirtopaineet & rail-paineet startissa ja ettei vuotoja ole.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1776
                    • Turku

                    Omasta E93:sta kuuluu välillä aika kova meteli, jonka ehkä huomaa juuri siitä syystä että ajaa katto auki. Ihan kuin jarruissa olisi vähän väliä jokin kivi, joka pitää sitä kirskuvaa ääntä. Saattaa mennä pois ja tulla takas aika nopeallakin syklillä. Ensin ajattelin että se on vaan kivi, mutta kun se menee ja tulee taas takaisin, niin mietin että tuskin on kivi. Onko näissä ollut jotain muuta ongelmaa, joka tuota kirskuntaa voi aiheuttaa? Ehkä tuo suojapelti pitää tarkistaa ettei se ota levyyn kiinni?
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6166
                      • Helsinki

                      Ainakin e92 on käsijarruissa sellainen sisempi suoja, joka "suojaa" käsijarrukenkiä. Niin ne voi alkaa osumaan rumpu kohda reunaa ajan kanssa.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 886
                        • Oulu

                        Muilla ollut ongelmia Boschin jarruosien kans? Auto tuli 15tkm ajetuilla Boschin levyt/palakombolla joka nurkassa ja jarrutuksessa nypytti jo aika reilusti. kellotin levyt niin etupää kierossa 0.15mm ja toinen takanurkka 0.09mm. Vaihdoin uudet Boschin roinat keulaan niin nyt vain vajaa 2tkm ajettuna taas nypyttää.

                        Kaikki tukivarret uusittu keulaan ja satulat pelaa herkästi, autoa pestessä raudanpoistolla lotratessa sattui silmään kuin olisi tarttunut levyn pintaan kitkamateriaalia reilummasti paikoin, tuohan kyllä tekee epätasaisuutta levyyn mutta empä ole ennen moiseen törmännyt. Laatu ihan kuraa? :think
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67 x2

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7508
                          • Kotona

                          Typerä kysymys mutta kysynpä silti

                          Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think

                          Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.

                          Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          -

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Zeta View Post
                            Typerä kysymys mutta kysynpä silti

                            Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think

                            Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.

                            Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...
                            Onko siellä siis alustasarja vai perinteiset iskarit & jouset? Jos siellä on ihan vaan madallusjouset & iskarit vaihdettu, niin voit heittää vaikka Sahcsit (olettaen ettei ole hirveästi madallettu).
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7508
                              • Kotona

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onko siellä siis alustasarja vai perinteiset iskarit & jouset? Jos siellä on ihan vaan madallusjouset & iskarit vaihdettu, niin voit heittää vaikka Sahcsit (olettaen ettei ole hirveästi madallettu).
                              No vatustako sitä tietää, kun iskareissa ei ole enää mitään merkintöjä tallessa. :think Itse siis ajattelen alustasarjan niin, että samalla kertaa on vaihdettu saman setin jouset + iskarit joka kulmaan.

                              Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.

                              Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Zeta View Post
                                No vatustako sitä tietää, kun iskareissa ei ole enää mitään merkintöjä tallessa. :think Itse siis ajattelen alustasarjan niin, että samalla kertaa on vaihdettu saman setin jouset + iskarit joka kulmaan.

                                Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.

                                Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.
                                No jos jousissa näkyy merkinnät, niin sitten ei pitäisi tulla ongelmia. Itse ajattelin, että jos sinne on alustasarja heitetty, niin jouset ei välttämättä käy ns. vakioiskareihin.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎