Tuossa on M24-kierre, paljonkohan sille mahtaa momentti olla?
Hyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Hyvä täsmennys, siinä tapauksessa ensin 145 Nm + 45 astetta kiristys.
Huomannut että paras vetää toi 45 astetta vanteen kanssa rengas maassa, keskilätkä siis poistettuna. Sitten toki muistaa vielä lyödä tuurnalla mutterista haitat hahloihin.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Huomannut että paras vetää toi 45 astetta vanteen kanssa rengas maassa, keskilätkä siis poistettuna. Sitten toki muistaa vielä lyödä tuurnalla mutterista haitat hahloihin.
Avaaminen on samoin paras tehdä rengas maassa (ne haitat toki pois hahloista ensin), jos ei löydy mopoa jolla avata. Joskus ovat nimittäin sen verran ruosteessa, että saa parin metrin putkella vetarin mutterin avata.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Oikean puolen vaihdoin nyt, oli se yhdestä kohtaa turvonnut sen verran että oli mennyt kiiltäväksi ja alkoi luistonestoa vilkuttamaan ja vikakoodia tuli.
Oli kyllä lopulta sen verran työläs homma että en vasemmalle puolelle ennakoivasti lähde tekemään
Pitää ensi renkaanvaihdossa käyttää anturi irti ja kurkata miltä sillä puolella kehä näyttää.
Kokemuksia N57 xdriven dpf:n irroituksesta, miten mahtuu? nelivedossa ohjeena mm. laskea koko etukelkka.
Ite otin yläkautta pois, joutuu pakosarjan irroittamaan. Tuli samalla vaihdettua ahdinkin.
Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?
Ite otin yläkautta pois, joutuu pakosarjan irroittamaan. Tuli samalla vaihdettua ahdinkin.
Onko kellään tietoa semmoisesta viasta kuin 4B90?
Vaihdoin m50d pumpun (8508151) N57 koneiseen e91 330d xdrive 2009 autoon eikä lähde kunnolla pyörimään. Välillä lähtee sankan savun saattelemana käyntiin mutta sammuu noin 5s päästä. Tarviikohan autolle kertoa jotenkin tästä uuden(käytetyn) pumpun kyljessä olevasta säätimestä?
Ohjelmasta dpf ja egr karsittu jo pois.
Näihin kysymyksiin kun laittaisi sen koodin lisäksi selityksen, niin olisi helpompi vastailla. Tuo koodi tulee polttoaineen paineesta käynnistyksessä (muistaakseni). Eli ei nosta paineita normaalisti. Tarkista siirtopaineet & rail-paineet startissa ja ettei vuotoja ole.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Omasta E93:sta kuuluu välillä aika kova meteli, jonka ehkä huomaa juuri siitä syystä että ajaa katto auki. Ihan kuin jarruissa olisi vähän väliä jokin kivi, joka pitää sitä kirskuvaa ääntä. Saattaa mennä pois ja tulla takas aika nopeallakin syklillä. Ensin ajattelin että se on vaan kivi, mutta kun se menee ja tulee taas takaisin, niin mietin että tuskin on kivi. Onko näissä ollut jotain muuta ongelmaa, joka tuota kirskuntaa voi aiheuttaa? Ehkä tuo suojapelti pitää tarkistaa ettei se ota levyyn kiinni?
Muilla ollut ongelmia Boschin jarruosien kans? Auto tuli 15tkm ajetuilla Boschin levyt/palakombolla joka nurkassa ja jarrutuksessa nypytti jo aika reilusti. kellotin levyt niin etupää kierossa 0.15mm ja toinen takanurkka 0.09mm. Vaihdoin uudet Boschin roinat keulaan niin nyt vain vajaa 2tkm ajettuna taas nypyttää.
Kaikki tukivarret uusittu keulaan ja satulat pelaa herkästi, autoa pestessä raudanpoistolla lotratessa sattui silmään kuin olisi tarttunut levyn pintaan kitkamateriaalia reilummasti paikoin, tuohan kyllä tekee epätasaisuutta levyyn mutta empä ole ennen moiseen törmännyt. Laatu ihan kuraa? :think
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf mk4 1.6 '03
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think
Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.
Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...
Eli E90 325i M-Sport mutta autoon on ilmeisesti vaihdettu madalluksen yhteydessä myös iskarit eli kokonainen alustasarja. Nyt menevät etuiskarit vaihtoon, niin onko noissa jotain eroja iskarin pituuksissa yms. vai voiko sinne tilalle laittaa vaikka Sachsin M-Sportiin sopivat iskarit? Jouset siis pysyvät samoina ja takapuoleen ei nyt kosketa. :think
Täytyy käydä vielä irroittamassa rengas ja tsekkaamassa mutta mielestäni joskus aiemmin kuin katsoin niin iskareissa ei näkynyt mitään merkkitarroja yms.
Pitäisi tietää mitkä hilppeet sinne tilaa, jotta voi alkaa pyytää tarjouksia asennuksista, aika laajalla hintaskaalalla noita vaihtoja on korjaamoilla tehty...
Onko siellä siis alustasarja vai perinteiset iskarit & jouset? Jos siellä on ihan vaan madallusjouset & iskarit vaihdettu, niin voit heittää vaikka Sahcsit (olettaen ettei ole hirveästi madallettu).
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Onko siellä siis alustasarja vai perinteiset iskarit & jouset? Jos siellä on ihan vaan madallusjouset & iskarit vaihdettu, niin voit heittää vaikka Sahcsit (olettaen ettei ole hirveästi madallettu).
No vatustako sitä tietää, kun iskareissa ei ole enää mitään merkintöjä tallessa. :think Itse siis ajattelen alustasarjan niin, että samalla kertaa on vaihdettu saman setin jouset + iskarit joka kulmaan.
Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.
Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.
No vatustako sitä tietää, kun iskareissa ei ole enää mitään merkintöjä tallessa. :think Itse siis ajattelen alustasarjan niin, että samalla kertaa on vaihdettu saman setin jouset + iskarit joka kulmaan.
Voi olla alkuperäiset M-Sport iskarit tai sitten alustasarjan mukana laitetut. Jouset ovat joka tapauksessa Eibachin pro sarjasta, niissä on selkeät merkinnät näkyvissä.
Tuskin tätä pystyy enempää selvittämään, niin täytyy varmaan hommata ne SACHSit ja etsiä jostain putka vaihtamaan ne alle.
No jos jousissa näkyy merkinnät, niin sitten ei pitäisi tulla ongelmia. Itse ajattelin, että jos sinne on alustasarja heitetty, niin jouset ei välttämättä käy ns. vakioiskareihin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment