Joo katsotaan kuin käy. Jurppii vain laittaa tähän taas rahaa, kun elokuussa on olemassa valmiiksi x-määrä muitakin rahareikiä
Bilstein Sport (B4, B6 tms), tai Sach m-tech (m-sport) jouset menee käytännössä kaikkiin madallusjousiin ja toimii hyvin. Ovat lyhemmät mitä vakioalustan iskarit. Ja olettaen siis ettei autosi ihan maata pitkin mene, eli siellä ei ole mitkään -50 - 60mm jouset.
Bilstein Sport (B4, B6 tms), tai Sach m-tech (m-sport) jouset menee käytännössä kaikkiin madallusjousiin ja toimii hyvin. Ovat lyhemmät mitä vakioalustan iskarit. Ja olettaen siis ettei autosi ihan maata pitkin mene, eli siellä ei ole mitkään -50 - 60mm jouset.
Ei ole mitenkään matala, varmaan joku 25-30mm madallus.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Ei ole mitenkään matala, varmaan joku 25-30mm madallus.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Vaihdon itse reilu vuosi sitten itse E90 takaiskarit. Eka kerta ikinä. Kun rauhallisesti hommat tein ja välillä turhaakin hommaa ja sitten vielä oli funtsitauot, niin sainkohan mä 4-5h kulumaan. Ihan varmasti ammattimies olisi tuon mun homman tehnyt puolessa siitä mun käyttämästä ajasta.
Eikä siinä jousipuristinta kait tarvi? Tunkilla kun pyörää nostaa auton ollessa pukeilla pääsee samaan efektiin.
e9x etuiskarit vaihdettuna 2h yleensä laskutetaan. Todellinen työ on siinä 1,5h nurkilla kun rauhassa tekee. Vaatii erikoistyökalun (sisäänvetäytyvä iskari).
Todella iisi homma anyways.. Jos xenonit, pitää muistaa irroittaa xenonien korkeusanturin "klipsi" alatukivarresta, kun vääntää tuennan "nurin niskoin" iskarin alapäätä irroittaessa..
Ei ole mitenkään matala, varmaan joku 25-30mm madallus.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Ehkä 4-6h ite tehtynä. Tosin olen harjoitellut aihetta, omistanut 2kpl e46 ja nyt e87 ja e91, jokaiseen olen vaihtanut etuiskarit.
Koni oranssit laitoin M-Sport jousille e91:seen, mutta Sachs olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Sellaiset laitoin joka nurkkaan edelliseen e46 M-Sport. E87:ssa bilsteinit, mutta se ei ole sport alustalla.
Pistä rahat omaan tunkkiin, pukkeihin ja jousipuristimiin, jos ei niitä vielä löydy. Niillä hoitelee iskari- ja jousijumpat itekkin . Kaveriksi pari asennuskaljaa, simppeli homma se on.
Itä-Suomessa vissiin hitaampia tekijöitä, kun nopein vaihtotarjous oli 4.45h
Eikä olla missään Hämeessä!
e: mitä autojerryn tarjouksia katsoin niin etuiskareiden vaihtohinnat 3-sarjalaisiin (osa sisältää varmasti myös iskarit) pyörivät 500e-900e välillä.
Aika törkeen hidas aika. Kaveri vaihtoi mulle eteen & taakse iskarit ja jouset + takapyörän laakerin ja meni 5h tupakki ja kaljoittelu taukoineen. Teki toki työpaikkansa tiloissa, kun korjaamolla töissä.
Pistä rahat omaan tunkkiin, pukkeihin ja jousipuristimiin, jos ei niitä vielä löydy. Niillä hoitelee iskari- ja jousijumpat itekkin . Kaveriksi pari asennuskaljaa, simppeli homma se on.
En lähde enää leikkimään jousipuristimien kanssa eikä ole kunnon tilojakaan. Asennusaika on jo tilattu, toinen vaihtoehto olisi ollut 6h + 1h suuntauksiin.
Ei näitä taida oikein mikään liike alle 4h (joku harrastaja tekee varmasti 2h yhteensä molemmat puolet) tekevän ja sitten voi arpoa teettääkö sen 75e/h vai 110e/h...
Noniin, seuraavanlainen homma. Kyseessä 325i automaatti n52 koneella. Auto imas tossa toukokuussa isomman disaventtiilin kitusiinsa ja kansirempan jälkeen oltiin siinä tilanteessa, että koitettiin starttailla tänään autoa mutta eipä lähtenyt. Otettiin tulpat irti ja katottiin tuleeko kipinä niin 1-3 sylkät ok ja 4-6 ei kipinää. Tarkastin ainakin isomman maadotuksen joka on 1-3 läheisyydessä, muuta en kerennyt pitkän päivän jälkeen ihmettelemään. Olisko jotain vinkkejä mitkä voisi olla niitä "kiintopisteitä" näille 4-6 sylintereille mistä voisi lähteä vikaa tutkimaan. INPAA/muuta kunnon testeriä ei ole, mutta ehkä sellaisen tarvittaessa jostain sais lainaan. Thx!
Muilla ollut ongelmia Boschin jarruosien kans? Auto tuli 15tkm ajetuilla Boschin levyt/palakombolla joka nurkassa ja jarrutuksessa nypytti jo aika reilusti. kellotin levyt niin etupää kierossa 0.15mm ja toinen takanurkka 0.09mm. Vaihdoin uudet Boschin roinat keulaan niin nyt vain vajaa 2tkm ajettuna taas nypyttää. :think
Uudet Boschin levyt käytin irti ja kellottelin, asennuksesta ~2tkm. Vasen heittää 0.06mm tasaisesti kummaltakin puolelta, oikeassa heittoa ulkona 0.02mm ja sisällä 0.11mm.
Täytyypä kokeilla uusia taas koko kierros alkuperäisosilla sekä puslat reaktiotankoihin. Huoh
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment