Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Zeta View PostJoo katsotaan kuin käy. Jurppii vain laittaa tähän taas rahaa, kun elokuussa on olemassa valmiiksi x-määrä muitakin rahareikiäE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostBilstein Sport (B4, B6 tms), tai Sach m-tech (m-sport) jouset menee käytännössä kaikkiin madallusjousiin ja toimii hyvin. Ovat lyhemmät mitä vakioalustan iskarit. Ja olettaen siis ettei autosi ihan maata pitkin mene, eli siellä ei ole mitkään -50 - 60mm jouset.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEi ole mitenkään matala, varmaan joku 25-30mm madallus.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Eikä siinä jousipuristinta kait tarvi? Tunkilla kun pyörää nostaa auton ollessa pukeilla pääsee samaan efektiin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostEikä siinä jousipuristinta kait tarvi? Tunkilla kun pyörää nostaa auton ollessa pukeilla pääsee samaan efektiin.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEtuiskarit siis kyseessä ja tarvii se jousi ottaa pois iskarin ympäriltäE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
e9x etuiskarit vaihdettuna 2h yleensä laskutetaan. Todellinen työ on siinä 1,5h nurkilla kun rauhassa tekee. Vaatii erikoistyökalun (sisäänvetäytyvä iskari).
Todella iisi homma anyways.. Jos xenonit, pitää muistaa irroittaa xenonien korkeusanturin "klipsi" alatukivarresta, kun vääntää tuennan "nurin niskoin" iskarin alapäätä irroittaessa..E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by alfaromeo View Poste9x etuiskarit vaihdettuna 2h yleensä laskutetaan. .
Eikä olla missään Hämeessä!
e: mitä autojerryn tarjouksia katsoin niin etuiskareiden vaihtohinnat 3-sarjalaisiin (osa sisältää varmasti myös iskarit) pyörivät 500e-900e välillä.Last edited by Zeta; 04-08-2022, 18:21.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostEi ole mitenkään matala, varmaan joku 25-30mm madallus.
Yhdessä korjaamossa sanoivat, että SACHS:n M-Sport iskareille ei voi laittaa (tai voi mutta ilman asennustakuita) Eibachin jousia tai ei ainakaan toimi yhdessä. Kuulosti kyllä vähän myyntipuheilta :think
Aika isot heitot asennustarjouksissa, 5h-7h työtä plus suuntaukset päälle. Paljonko yleensä on mennyt E90 etuiskareiden vaihdossa, kai täällä on joku vaihtoja korjaamoilla teettänyt? Tosimies olisi toki tehnyt itse mutta ei ole tiloja eikä työkaluja plus karut muistot nuoruudesta jousipuristimen kanssa leikkimisestä
Koni oranssit laitoin M-Sport jousille e91:seen, mutta Sachs olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Sellaiset laitoin joka nurkkaan edelliseen e46 M-Sport. E87:ssa bilsteinit, mutta se ei ole sport alustalla.Last edited by jluoma; 05-08-2022, 16:20.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostItä-Suomessa vissiin hitaampia tekijöitä, kun nopein vaihtotarjous oli 4.45h
Eikä olla missään Hämeessä!
e: mitä autojerryn tarjouksia katsoin niin etuiskareiden vaihtohinnat 3-sarjalaisiin (osa sisältää varmasti myös iskarit) pyörivät 500e-900e välillä.
Tosiaan, ammattilaiselle helpoimmasta päästä nämä baijerilaiset..E92 335ia
F11 535ia
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostItä-Suomessa vissiin hitaampia tekijöitä, kun nopein vaihtotarjous oli 4.45h
Eikä olla missään Hämeessä!
e: mitä autojerryn tarjouksia katsoin niin etuiskareiden vaihtohinnat 3-sarjalaisiin (osa sisältää varmasti myös iskarit) pyörivät 500e-900e välillä.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jabbe View PostPistä rahat omaan tunkkiin, pukkeihin ja jousipuristimiin, jos ei niitä vielä löydy. Niillä hoitelee iskari- ja jousijumpat itekkin . Kaveriksi pari asennuskaljaa, simppeli homma se on.
Ei näitä taida oikein mikään liike alle 4h (joku harrastaja tekee varmasti 2h yhteensä molemmat puolet) tekevän ja sitten voi arpoa teettääkö sen 75e/h vai 110e/h...Last edited by Zeta; 09-08-2022, 16:36.
Comment
-
-
Ei kipinää 4-6 sylintereillä
Noniin, seuraavanlainen homma. Kyseessä 325i automaatti n52 koneella. Auto imas tossa toukokuussa isomman disaventtiilin kitusiinsa ja kansirempan jälkeen oltiin siinä tilanteessa, että koitettiin starttailla tänään autoa mutta eipä lähtenyt. Otettiin tulpat irti ja katottiin tuleeko kipinä niin 1-3 sylkät ok ja 4-6 ei kipinää. Tarkastin ainakin isomman maadotuksen joka on 1-3 läheisyydessä, muuta en kerennyt pitkän päivän jälkeen ihmettelemään. Olisko jotain vinkkejä mitkä voisi olla niitä "kiintopisteitä" näille 4-6 sylintereille mistä voisi lähteä vikaa tutkimaan. INPAA/muuta kunnon testeriä ei ole, mutta ehkä sellaisen tarvittaessa jostain sais lainaan. Thx!
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostMuilla ollut ongelmia Boschin jarruosien kans? Auto tuli 15tkm ajetuilla Boschin levyt/palakombolla joka nurkassa ja jarrutuksessa nypytti jo aika reilusti. kellotin levyt niin etupää kierossa 0.15mm ja toinen takanurkka 0.09mm. Vaihdoin uudet Boschin roinat keulaan niin nyt vain vajaa 2tkm ajettuna taas nypyttää. :think
Täytyypä kokeilla uusia taas koko kierros alkuperäisosilla sekä puslat reaktiotankoihin. HuohIte kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
Comment