Mitä kannattaa tutkia ostaessa -08 e91 325d?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Viljami1 View Post
Normaalissakin ajossa saattaa tulla moottorin vikavalo jolloin rajoittaa tehot sammuttamalla toimii taas normaalisti sen aikaa kunnes tulee uudestaan vikavalo. Käynnistyy siis normaalisti. Huomannut myös että tasakaasulla välillä nykii ihan vähäsen.
Vikakodeja en ole päässyt lukemaan, mutta heräsi epäilys, että olisko vika noissa nokka-akselin solenoideissa. Ajoitus 'jäätyy' ja alavääntö katotaa, jolloin kone sekoaa kun keittoa tulee liikaa.
Taidanpa näppästä solenoidit irti ja puhdistaa ne, josko auttaisi.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
-
Taas kyselen vähän viisaammilta neuvoa N52B25-koneeni suhteen; vaihdoin uuden CCV-pöntön ja uudet letkut sille, kaikki OEM-osia, ja samalla tutkin molemmat DISAt. Sisempi oli läppä kiinni eikä liikkunut käsin kokeillessa eikä välystä, mutta ulommassa oli sellainen millin klappi pystysuunnassa ja läppä oli raollaan. Ulompi näyttäisi siis olevan tiensä päässä, mutta minkähän takia BimmerLink antoi koodit 2AA9 ja 2AAC jotka yleensä liittyvät pienempään DISAan? Ja toinen kysymys, mulla oli nyt akun miinuskenkä irti, niin ilmeisesti täytyy kuitata että kaikki toimisi taas normaalisti, kuinka tuo kuittaus tehdään INPAlla tai Bimmerlinkillä, nollataan vaan latausvalvonnan vikakoodi vai jotenkin muutoin?
Imusarjassa oli öljyä muuten ja itse CCV:kin vähän likainen, joten saattoi toivon mukaan johtua niistä tuo öljynkulutus, ainakin osakseen...
Comment
-
-
Vastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
Comment
-
-
Originally posted by AmateurDrive View PostVastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
itse olen erinäisten huoltojen yhteydessä akkua irroitellut, eikä koskaan ole tullut mitään ilmoitusta.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Nyt vasta huomaan tuon kysymyksesi. Minun tietääkseni akun irrotuksesta ja uudelleen kytkennästä ei tarvitse tehdä mitään rekisteröintiä tms.
itse olen erinäisten huoltojen yhteydessä akkua irroitellut, eikä koskaan ole tullut mitään ilmoitusta.E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
Originally posted by SushiX View Post
Ei tarvi tuosta tehdä mitään rekisteröintiä, vain uuden akun koodaus on tarpeen jos akun vaihtaa edellyttäen, että koko/tyyppi vaihtuu.
Comment
-
-
Originally posted by AmateurDrive View Post
Ok. Tiedänpä jatkossa olla huoletta akun irti kytkemisten jälkeen Tuosta DISAsta vielä tuli lisäkyssäri, että saako noita mistään halvempia kuin orkkis tai Febi-Bilstein, kun molemmat menee sinne 220e ja yli, mutta kuitenkin siinä määrin laadukkaita ettei hajoa vuoden sisään? Autodocit ja vastaavast tutkailtu, mutta saako jostain muusta paikasta edullisempaan hintaan kenties, vaikkahan vähän pidemmällä toimitusajalla?
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Originally posted by AmateurDrive View Post
https://aeromotors.fi/kataloog/search?layered_id_feature_1586%5B0%5D=2&layered_id _feature_1586%5B1%5D=4&search_query=11617579114
Mutta esim. Febi, joka äkkiseltään tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta on sekin jo 170.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Tuota aeromotorsia en ookaan vielä katsonu, mutta 170e on toki paljon vähemmän kuin Motonettien ja Autodoccien 220-250e, joten täytyy ainaki harkita tuota
Nyt vaan taas aiheuttaa harmaita hiuksia, että eilen ja tänään pöläytti vähän sinistä savua aamun ekalla käynnistyksellä... Ennen huohotin remppaa panin merkille että imusarjassa oli öljyä siellä täällä, aivan kaikkea en toki saanut kaasuläpän reiästä käsin putsattua (kenties yhä tipauttelee sieltä jääneitä öljyjä palotiloihin?), mutta voiko ongelma nyt sitten olla venavarrenkumeissa (miten yleistä näissä N52B25:ssa?) vai peräti m-renkaissa? Outoa tosin sekin että ennen tätä CCV:n ja sille tulevien letkujen vaihtoa saattoi lämpösenkin starttauksen jälkeen pöläyttää useitakin kertoja päivässä, mutta nyt tuntuu että vaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä tulee savua.
Autolla ja koneella ajettu n. 177tkm.Last edited by AmateurDrive; 03-08-2024, 09:47.
Comment
-
-
Onkos näissä (ja ehkä erityisesti E93:ssa) ollut ongelmia radion antennin osalta? Nyt on muutamaan kertaan käynyt niin, ettei radio löydä mitään kanavia. Ja sitten taas myöhemmin radio toimii täydelisesti.
Tässä E93:ssa kun on se antenni takaluukun keskellä ja kun takaluukun softclosen johdotus on minulla jo pariin kertaan murtunut, niin mietin että olisko toi antennin johdotus samalla tavalla murtuvaa kuin se softclosen johdotus.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Comment
-
-
Sopiiko e90 ja e91 takavalot ristiin kun jossain väitettiin että sopii? Kaikki 4 osaa
ja jos pre faceliftiin päivittää lci valot niin ne toimii mutta herjaa polttimoista?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by AmateurDrive View PostTuota aeromotorsia en ookaan vielä katsonu, mutta 170e on toki paljon vähemmän kuin Motonettien ja Autodoccien 220-250e, joten täytyy ainaki harkita tuota
Nyt vaan taas aiheuttaa harmaita hiuksia, että eilen ja tänään pöläytti vähän sinistä savua aamun ekalla käynnistyksellä... Ennen huohotin remppaa panin merkille että imusarjassa oli öljyä siellä täällä, aivan kaikkea en toki saanut kaasuläpän reiästä käsin putsattua (kenties yhä tipauttelee sieltä jääneitä öljyjä palotiloihin?), mutta voiko ongelma nyt sitten olla venavarrenkumeissa (miten yleistä näissä N52B25:ssa?) vai peräti m-renkaissa? Outoa tosin sekin että ennen tätä CCV:n ja sille tulevien letkujen vaihtoa saattoi lämpösenkin starttauksen jälkeen pöläyttää useitakin kertoja päivässä, mutta nyt tuntuu että vaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä tulee savua.
Autolla ja koneella ajettu n. 177tkm.
Comment
-
Comment