Originally posted by bemu2000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by m4kk3 View Postno joo kaveri laittoi juuri 10" alle 225/40 eikö ole aikalailla samaa luokkaa toi veny?
No tässä pari esimerkkiä. Ei kovin nättiä enää, mut jotkut tykkää tostakin. Katsastuksesta tuskin menee enää läpi...
Comment
-
-
Originally posted by WnBasisti View Post
255/30 kumilla pyörii just ja just, jos ei ole madallettu ja cambereja säädetty. 265/30 kumeilla kuorma päällä raapii suurella todennäköisyydellä. 255/35 jo turhan korkea rengas.
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View PostEi missään nimessä runflattejä,itse hain juuri tänään paljon kehutut hankook evo v12 19"e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by WnBasisti View PostNo prkl. Ei tunnu oikein mistään löytyvän vastaavia sillä n.35et:llä. Tällä hetkellä on vakioalusta mutta Bilsteinin b12 pro kittiä olen kaavaillut. Saisko tuohon e91:seen mankelilla kuinka lisätilaa?
Ittellä kyllä oli tuossa viimmeviikolla 9,5" ET27 vanteet takana (E90) ja renkaana Kumhon KU31 265/30/19 ei mulla ainakaan raapinu mihinkään (en ainakaan huomannu)...
Tosin en vielä ehtinyt testata täydellä kuormalla tuota
Niin ja juu mullaki on vielä vakio alusta
Varotuksena; Siitä sitten tulee ainakii mun mieleen liian korkea sillä vakioalustalla...
En vaan tiedä miten paljon tuota uskaltaa tiputtaa, jotta ei raapisi :thinkE90 320DA -06
Comment
-
-
Originally posted by Kiko87 View PostIttellä kyllä oli tuossa viimmeviikolla 9,5" ET27 vanteet takana (E90) ja renkaana Kumhon KU31 265/30/19 ei mulla ainakaan raapinu mihinkään (en ainakaan huomannu)...
Tosin en vielä ehtinyt testata täydellä kuormalla tuota
Niin ja juu mullaki on vielä vakio alusta
Varotuksena; Siitä sitten tulee ainakii mun mieleen liian korkea sillä vakioalustalla...
En vaan tiedä miten paljon tuota uskaltaa tiputtaa, jotta ei raapisi :think
30/20 on hyvä madallus, mutta madallettuna alkaa kyllä taatusti sitten helpommin raapia kaariin. Varsinkin jos säädät kulmat kohdalleen.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post30/20 on hyvä madallus, mutta madallettuna alkaa kyllä taatusti sitten helpommin raapia kaariin. Varsinkin jos säädät kulmat kohdalleen.
Korostan tässä renkaan merkin merkitystä, jollain merkillä saattaa raapia huolella ja jollain taas ei. Itsellä on Nexen N3000. Sen verran on liki kuitenkin tuollakin, että tilasin samanmerkkiset uudet siinä pelossa että jollain muulla merkillä raapisivat.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostTäytyy nyt vielä kerran sanoa, et ei se nyt "taatusti" rupea raapimaan. Itellä tosiaan takana 9,5x19 ET27 -vanteella 265/30 rengas, madallusta se 35/20, camberit säädetty ohjearvoihinsa eikä raavi yhtään. Oli sitten takapenkillä kolme isoa äijää tai norsu ja lehmänvasikka.
Korostan tässä renkaan merkin merkitystä, jollain merkillä saattaa raapia huolella ja jollain taas ei. Itsellä on Nexen N3000. Sen verran on liki kuitenkin tuollakin, että tilasin samanmerkkiset uudet siinä pelossa että jollain muulla merkillä raapisivat.
Mulla taas sellaisia kokemuksia, että 9,5x19" ET32 vanteella 265/30 Federal rengas ei ottanut kiinni missään tilanteessa, mutta 5mm (ET27) spacerin kanssa raapi kuormattuna. 35/20 madallus ja kulmia ei ollut edes säädetty.
Toinen setti oli 265/30 nankangilla, mutta Vanne 9,5x19" ET35. Ilman spaceria ei raapinut missään tilanteessa, mutta 5mm spacerilla raapi täydellä kuormalla ihan vähän ja 10mm spacerilla reippaammin. Alusta 30/20 ja kulmia ei ollut säädetty.
Noi täydellä kuormalla raapimiset oli sellaisia, että kontissa oli pihalaattoja. Normaali käytössä ei ottanut kiinni, vaikka kyydissä porukkaa, että toi ET27-30 alkaa olla ihan siinä rajoilla renkaasta riippuen.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNoi täydellä kuormalla raapimiset oli sellaisia, että kontissa oli pihalaattoja. Normaali käytössä ei ottanut kiinni, vaikka kyydissä porukkaa, että toi ET27-30 alkaa olla ihan siinä rajoilla renkaasta riippuen.
Mutta eikös sitä sanota, että millikin riittää
Tollasia 30/20 jousia oon ittekki miettiny... vois mahtua just ja just... ja saahan niitä kaaria mankeloitua vähän jos otta hipat
Tietty säädettävällä sais jus eikä melkein kohdalleen, mutta sitten tulee hintaaki jonkunverran enempi :thinkE90 320DA -06
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostTäytyy nyt vielä kerran sanoa, et ei se nyt "taatusti" rupea raapimaan. Itellä tosiaan takana 9,5x19 ET27 -vanteella 265/30 rengas, madallusta se 35/20, camberit säädetty ohjearvoihinsa eikä raavi yhtään. Oli sitten takapenkillä kolme isoa äijää tai norsu ja lehmänvasikka.
Korostan tässä renkaan merkin merkitystä, jollain merkillä saattaa raapia huolella ja jollain taas ei. Itsellä on Nexen N3000. Sen verran on liki kuitenkin tuollakin, että tilasin samanmerkkiset uudet siinä pelossa että jollain muulla merkillä raapisivat.
Nexenit oli mullakin yhtenä vaihtoehtona, harmi etten päätynyt niihin.
Kuva ei ole otettu suoraan vanteen suuntaisesti, joten näyttää, että olisi hyvinkin tilaa.
Comment
-
-
Originally posted by Markkis View PostMulla on nyt alla saman koon vanteilla Nankang NS2 265/30 ja madallusta 30/25 mm. Isommissa joustoissa raapii hieman. Taitaa ottaa ensimmäisenä kiinni puskurin ja lokasuojan yhtymäkohdassa, eikä niinkään kaaren yläosasta.
Nexenit oli mullakin yhtenä vaihtoehtona, harmi etten päätynyt niihin.
Kuva ei ole otettu suoraan vanteen suuntaisesti, joten näyttää, että olisi hyvinkin tilaa.
Kuvasta näkee hyvin että on ottanut kiinni lokarin takaosaan. NS2:n vannesuoja on niin leveä, että se alkaa ottaa helposti kiinni.
Comment
-
-
Eilen asennettu uudet kesäkiekot e90:seen (etu 8,5x19 ET35, taka 9,5x19 ET20 )
Takana mahtuisi muuten hyvin pyörimään, mutta apukuskin puolella vanne tulee n. 5-8mm ulommaksi kuin kuljettajan puolella, jolloin ottaa kaareen kiinni.
Oletteko törmänneet vastaavaan ongelmaan??n52
m52
s65
m40
NOTHING | WORKS
Comment
-
Comment