Onko KW:n V1:n ja V2:n välillä muuta eroa kuin se ulosheilahduksen jäykkyyssäätö? Ja ennen kaikkea, tuleeko sillä kyyti pehmeämmäksi? Nyt alla variante 1 ja löytyy kyllä jokainen tiemerkintä ja töyssy, eikä edes ole maapallossa kiinni. Tai osaisiko joku suositella jotain kohtuutasokasta säädettävää sarjaa, joka ei olisi pintakova? Radalle autoa tuskin tarvitsee viedä. Autona siis 330i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by korp View PostViime talvena tein tuohon omaan e91 320d M-Sporttiin alustaremppaa. Tilailin osat Saksasta. Iskareiksi tuli Sachsin Super Touringit, jotka tilasin Profiteilesta BMWfansista kaivetuilla osanumeroilla 31318036553 ja 33528036026. (Edessä ja takana)
Jousiksi tuli HR:n 29187-2 kitti: CLICK
Näiden lisäksi vaihdettiin perinteiset iskarin ylä- ja alapäät, pohjaanlyöntikumit, sekä raidetangon päät ja koiranluut eteen.
Kyyti parani huomattavasti vanhaan yli 200tkm ajettuun alustaan verrattuna, mutta samalla menetettiin todella paljon mukavuutta. Reilummassa ajossa auto tuntuu mukavalta ja todella hyvältä tuolla uudella alustalla, mutta rauhallisessa ajossa alusta tuntuu siltä kuin iskarit tai jouset olisivat täysin väärillä spekseillä.
Esimerkkinä voisin mainita ajamisen 45-asteen kulmassa syvempien kulumisurien yli, jossa auto heilahtaa voimakkaasti puolelta toiselle - Tuntuu kuin jousesta loppuisi joustovara ylöspäin kesken, minkä seurauksena iskarikaan ei oikein vaimenna. Ongelma tuntuu olevan enemmän etupäässä ja voimistuu kevyemmillä/korkeamman profiilin talvirenkailla.
Onkohan syypäänä nuo HR:n jouset, jotka sopivat myös speksien mukaan keulaltaan painavampiin kutoskoneisisiin dieseleihin? Pitäisiköhän keulan istua pikkuisen syvemmällä, jolloin saataisiin myös riittävä paluujoustomatka eikä kyyti olisi noin pompottavaa? Ideoita?
Yllätyin itse miten paljon nuo HR:t laskivat autoa verrattuna M-Sport -alustaan, ja jälkeenpäin harmittikin että tilasin nuo HR:t. Olisin valmis nostamaan autoa reilumminkin, kunhan vain löytyisi toimiva ja mukava resepti. Onko Eibachilla olemassa eri jousia näihin nelosdieselifarkkuihin tai onko ihmisillä havaintoa alkuperäisten jousien hinnoista, vai voisiko syypäänä olla myös nuo Sachsin iskarit? Yhtään hutilaukausta näiden hankintojen kanssa en haluaisi enää tehdä...
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=585940 , tuossa vertailua rapakontakaa.Last edited by pro_tinnitus; 17-09-2016, 11:46.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
-
Autona 2006 e91 320d m-sport, ja omaan makuun liian korkea.
Mielipiteitä madallusjousten vai säädettävän alustan puolesta?
Mitään halppis säädettävää en todellakaan halua. M-sport alustan ajettavuus on mieleeni, mutta korkeus ei. Budjetin perusteella valitsisin pelkät jouset, mutta mutta...:think
Kokeneemmat neuvokoon!E91 320d M-Sport
Comment
-
-
Morjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.BMW E92 330xda M-Sport -08
Comment
-
-
Originally posted by Romppis View PostMorjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.
Comment
-
-
Originally posted by Romppis View PostMorjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostTakavetoisessa M-sportissa nuo H&R:t pudottaa keulaa pari senttiä ja hanuri pysyy paikoillaan. Oikein hyvä balanssi tulee noilla jousilla.Last edited by Romppis; 04-11-2016, 23:35.BMW E92 330xda M-Sport -08
Comment
-
-
Keväällä olis aika päivittää alusta. Profiteile taitaa olla halvin paikka tilata tolpat? Nyt olisi vielä sopivasti -12% ale koodi, niin näille hintaa 210 + postit.
Onhan nämä vielä oikeat osat, saksa kun ei ilman google translatea taivu. autossa on tällä hetkellä tehtaan sport alusta, olen nyt keräänyt ostos koriin m-sport iskarit, onko noilla minkä tyyppistä eroa? Jousia en ole vielä valinnut, tällä hetkellä mielessä H&R 35/20 sarja.
https://profiteile.de/stossdaempfer-...ring311-410-32 x2
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOletteko päivittänyt vakaajia jäykempiin? Mietin kannattaisiko vaihtaa alle esim. H&R:n vakaajat. Autona E91 330xd -06.
Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.
Originally posted by soundeffect View PostKeväällä olis aika päivittää alusta. Profiteile taitaa olla halvin paikka tilata tolpat? Nyt olisi vielä sopivasti -12% ale koodi, niin näille hintaa 210 + postit.
Onhan nämä vielä oikeat osat, saksa kun ei ilman google translatea taivu. autossa on tällä hetkellä tehtaan sport alusta, olen nyt keräänyt ostos koriin m-sport iskarit, onko noilla minkä tyyppistä eroa? Jousia en ole vielä valinnut, tällä hetkellä mielessä H&R 35/20 sarja.
https://profiteile.de/stossdaempfer-...ring311-410-32 x2E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKyllä ne vakaajat vaikuttaa ihan samalla tavalla autoon kuin autoon, tarkoitan että kysymystä voisi laajentaa koskemaan mitä tahansa korimallia.
Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.
Ihan oikeaa kamaa. Tuossa on Sachsin M-Sport vakioiskareita hyvin pitkälle vastaavat pumput. Siinä mielessä et juurikaan "päivitä" alustaa, mutta en ainakaan itse keksi mitkä sinne olisi edes paremmat. Eihän niit jousia ole pakko laittaa, mutta mainitsemasi H&R tuo ihan kevyen madalluksen nykyisiin "sport suspension settings" jousiin.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKyllä ne vakaajat vaikuttaa ihan samalla tavalla autoon kuin autoon, tarkoitan että kysymystä voisi laajentaa koskemaan mitä tahansa korimallia.
Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.
Ihan oikeaa kamaa. Tuossa on Sachsin M-Sport vakioiskareita hyvin pitkälle vastaavat pumput. Siinä mielessä et juurikaan "päivitä" alustaa, mutta en ainakaan itse keksi mitkä sinne olisi edes paremmat. Eihän niit jousia ole pakko laittaa, mutta mainitsemasi H&R tuo ihan kevyen madalluksen nykyisiin "sport suspension settings" jousiin.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Comment