Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikko402
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 12
    • Rauma

    Onko KW:n V1:n ja V2:n välillä muuta eroa kuin se ulosheilahduksen jäykkyyssäätö? Ja ennen kaikkea, tuleeko sillä kyyti pehmeämmäksi? Nyt alla variante 1 ja löytyy kyllä jokainen tiemerkintä ja töyssy, eikä edes ole maapallossa kiinni. Tai osaisiko joku suositella jotain kohtuutasokasta säädettävää sarjaa, joka ei olisi pintakova? Radalle autoa tuskin tarvitsee viedä. Autona siis 330i.

    Comment

    • pro_tinnitus
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 273
      • Etelä-Suomi

      Originally posted by korp View Post
      Viime talvena tein tuohon omaan e91 320d M-Sporttiin alustaremppaa. Tilailin osat Saksasta. Iskareiksi tuli Sachsin Super Touringit, jotka tilasin Profiteilesta BMWfansista kaivetuilla osanumeroilla 31318036553 ja 33528036026. (Edessä ja takana)

      Jousiksi tuli HR:n 29187-2 kitti: CLICK

      Näiden lisäksi vaihdettiin perinteiset iskarin ylä- ja alapäät, pohjaanlyöntikumit, sekä raidetangon päät ja koiranluut eteen.

      Kyyti parani huomattavasti vanhaan yli 200tkm ajettuun alustaan verrattuna, mutta samalla menetettiin todella paljon mukavuutta. Reilummassa ajossa auto tuntuu mukavalta ja todella hyvältä tuolla uudella alustalla, mutta rauhallisessa ajossa alusta tuntuu siltä kuin iskarit tai jouset olisivat täysin väärillä spekseillä.

      Esimerkkinä voisin mainita ajamisen 45-asteen kulmassa syvempien kulumisurien yli, jossa auto heilahtaa voimakkaasti puolelta toiselle - Tuntuu kuin jousesta loppuisi joustovara ylöspäin kesken, minkä seurauksena iskarikaan ei oikein vaimenna. Ongelma tuntuu olevan enemmän etupäässä ja voimistuu kevyemmillä/korkeamman profiilin talvirenkailla.

      Onkohan syypäänä nuo HR:n jouset, jotka sopivat myös speksien mukaan keulaltaan painavampiin kutoskoneisisiin dieseleihin? Pitäisiköhän keulan istua pikkuisen syvemmällä, jolloin saataisiin myös riittävä paluujoustomatka eikä kyyti olisi noin pompottavaa? Ideoita?

      Yllätyin itse miten paljon nuo HR:t laskivat autoa verrattuna M-Sport -alustaan, ja jälkeenpäin harmittikin että tilasin nuo HR:t. Olisin valmis nostamaan autoa reilumminkin, kunhan vain löytyisi toimiva ja mukava resepti. Onko Eibachilla olemassa eri jousia näihin nelosdieselifarkkuihin tai onko ihmisillä havaintoa alkuperäisten jousien hinnoista, vai voisiko syypäänä olla myös nuo Sachsin iskarit? Yhtään hutilaukausta näiden hankintojen kanssa en haluaisi enää tehdä...
      HR jouset varmaankin syyllisiä, varsinkin jos ovat ne matalemmat versiot. LIsäksi M-sportin joustintukien laakerit ovat itsessäänkin tukevat verrattuna tavallisiin. Eibach pro olisi varmaan ihan sopiva vaihtoehto noille HR:lle, eikä madalla kuin 30mm max.

      http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=585940 , tuossa vertailua rapakontakaa.
      Last edited by pro_tinnitus; 17-09-2016, 11:46.
      E90 320d -05
      EX: Z3 E36/8 3.0i

      Comment

      • ppeetu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2012
        • 278
        • Vantaa

        Autona 2006 e91 320d m-sport, ja omaan makuun liian korkea.
        Mielipiteitä madallusjousten vai säädettävän alustan puolesta?

        Mitään halppis säädettävää en todellakaan halua. M-sport alustan ajettavuus on mieleeni, mutta korkeus ei. Budjetin perusteella valitsisin pelkät jouset, mutta mutta...:think
        Kokeneemmat neuvokoon!
        E91 320d M-Sport


        Comment

        • Romppis
          Bimmer Rookie
          • Aug 2015
          • 122
          • Kauniainen

          Morjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.
          BMW E92 330xda M-Sport -08

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by Romppis View Post
            Morjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.
            Perähän lysähtää muutenkin enemmän eli luultavasti ei, mut tämä vain mutua.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6709
              • PK-seutu

              Originally posted by Romppis View Post
              Morjesta, semmosta kyselisin että kannattaako noiden H&R 29187-4 madallusjousien lisäksi laittaa vielä eteen madaltavat jousilautaset vai meneekö silloin etupää jo liian matalaksi perään nähden? 225/35 R19 edessä ja 255/30 R19 takana.
              Takavetoisessa M-sportissa nuo H&R:t pudottaa keulaa pari senttiä ja hanuri pysyy paikoillaan. Oikein hyvä balanssi tulee noilla jousilla.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Romppis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 122
                • Kauniainen

                Originally posted by pyroz View Post
                Takavetoisessa M-sportissa nuo H&R:t pudottaa keulaa pari senttiä ja hanuri pysyy paikoillaan. Oikein hyvä balanssi tulee noilla jousilla.
                Voikun olisikin takaveto Mistään en ole oikein saanut vahvistusta että paljonko tuo neliveto coupella laskee. Jossain olin lukevani että laskee perästä vain 10mm ja edestä milloin mitäkin. Kuitenkin jotain tolle on pikkuhilaa tehtävä kun näyttää keulivalta katumaasturilta...
                Last edited by Romppis; 04-11-2016, 23:35.
                BMW E92 330xda M-Sport -08

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Oletteko päivittänyt vakaajia jäykempiin? Mietin kannattaisiko vaihtaa alle esim. H&R:n vakaajat. Autona E91 330xd -06.

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Eikö kukaan? Ei oikein löydy taas nelivetoinen osia.

                    Comment

                    • soundeffect
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 63
                      • Helsinki

                      Keväällä olis aika päivittää alusta. Profiteile taitaa olla halvin paikka tilata tolpat? Nyt olisi vielä sopivasti -12% ale koodi, niin näille hintaa 210 + postit.

                      Onhan nämä vielä oikeat osat, saksa kun ei ilman google translatea taivu. autossa on tällä hetkellä tehtaan sport alusta, olen nyt keräänyt ostos koriin m-sport iskarit, onko noilla minkä tyyppistä eroa? Jousia en ole vielä valinnut, tällä hetkellä mielessä H&R 35/20 sarja.



                      https://profiteile.de/stossdaempfer-...ring311-410-32 x2

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17837
                        • PKS

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Oletteko päivittänyt vakaajia jäykempiin? Mietin kannattaisiko vaihtaa alle esim. H&R:n vakaajat. Autona E91 330xd -06.
                        Kyllä ne vakaajat vaikuttaa ihan samalla tavalla autoon kuin autoon, tarkoitan että kysymystä voisi laajentaa koskemaan mitä tahansa korimallia.

                        Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.

                        Originally posted by soundeffect View Post
                        Keväällä olis aika päivittää alusta. Profiteile taitaa olla halvin paikka tilata tolpat? Nyt olisi vielä sopivasti -12% ale koodi, niin näille hintaa 210 + postit.

                        Onhan nämä vielä oikeat osat, saksa kun ei ilman google translatea taivu. autossa on tällä hetkellä tehtaan sport alusta, olen nyt keräänyt ostos koriin m-sport iskarit, onko noilla minkä tyyppistä eroa? Jousia en ole vielä valinnut, tällä hetkellä mielessä H&R 35/20 sarja.



                        https://profiteile.de/stossdaempfer-...ring311-410-32 x2
                        Ihan oikeaa kamaa. Tuossa on Sachsin M-Sport vakioiskareita hyvin pitkälle vastaavat pumput. Siinä mielessä et juurikaan "päivitä" alustaa, mutta en ainakaan itse keksi mitkä sinne olisi edes paremmat. Eihän niit jousia ole pakko laittaa, mutta mainitsemasi H&R tuo ihan kevyen madalluksen nykyisiin "sport suspension settings" jousiin.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Kyllä ne vakaajat vaikuttaa ihan samalla tavalla autoon kuin autoon, tarkoitan että kysymystä voisi laajentaa koskemaan mitä tahansa korimallia.

                          Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.



                          Ihan oikeaa kamaa. Tuossa on Sachsin M-Sport vakioiskareita hyvin pitkälle vastaavat pumput. Siinä mielessä et juurikaan "päivitä" alustaa, mutta en ainakaan itse keksi mitkä sinne olisi edes paremmat. Eihän niit jousia ole pakko laittaa, mutta mainitsemasi H&R tuo ihan kevyen madalluksen nykyisiin "sport suspension settings" jousiin.
                          Ok. Kiitos vastauksesta!

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            Kellään kokemuksia ST X Coilover sarjoista? Hinnaltaan osuisi budjettiin
                            F82 harraste

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Kyllä ne vakaajat vaikuttaa ihan samalla tavalla autoon kuin autoon, tarkoitan että kysymystä voisi laajentaa koskemaan mitä tahansa korimallia.

                              Laitoin aiempaan E46 330i:hin H&R vakaajat, alkuperäisten tilalle. Autosta tuli tottakai aika huikea ajettava mutkiin ja ratapäivillä eron huomasi selkeästi. Haittapuolena koen, että autosta tuli hieman levottavampi hallittava normaalissa ajossa. Jos ajaminen on urheilullista tuon tuosta, mukana on myös rata-ajoa ja autolla ei pitkää matkaa ajeta niin mikä ettei. Muuten en laittaisi, menee rahat vaan hukkaan.



                              Ihan oikeaa kamaa. Tuossa on Sachsin M-Sport vakioiskareita hyvin pitkälle vastaavat pumput. Siinä mielessä et juurikaan "päivitä" alustaa, mutta en ainakaan itse keksi mitkä sinne olisi edes paremmat. Eihän niit jousia ole pakko laittaa, mutta mainitsemasi H&R tuo ihan kevyen madalluksen nykyisiin "sport suspension settings" jousiin.
                              Mulla on nuo iskarit molemmissa päissä. Tuntuma on, että ainakin takaiskarit tekee pienen tuplaheiton joskus mutta ihan tyytyväinen. Liekkö 100% samat kuin tehtaalta? :think Alkuperäinen sport suspension (ei m-sport) oli kyllä iskareiltaan, kun oli tikissä, paljon jämäkämmän oloinen ainakin peräpäästä.
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • JanskiAWD
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 192
                                • S:t Karins

                                Originally posted by -JMV- View Post
                                Kellään kokemuksia ST X Coilover sarjoista? Hinnaltaan osuisi budjettiin
                                Originally posted by JanskiAWD View Post
                                ST-suspensionin (KW) coilisetti ollut alla reilun vuoden ja jotain 20tkm, ja jo nyt jokainen iskari märkänä.

                                Paskaako?
                                Kyllä
                                e92 "330"xiA M-sport
                                Mini Cooper R50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎