Originally posted by dieseljussi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Onko läpät vai ei?
Ostin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:
M57 306 D3, M57 D30 TU2
RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.
Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.
Voisiko joku auttaa?Kiitos
Comment
-
-
Originally posted by samokko View PostTuottaako mitään ongelmia jos ottaa akun kokonaan irti ja nostaa sisälle lämpimään latautumaan?
Tietokone herjailee että lisää latausta. kello ja trippi ainakin nollaantuilee kokoajan ja kerran alkoi jo herjaamaan ohjaustehostimesta.
Vihjeitä tilanteeseen otetaan vastaan.
-08 320 da touring
Mulla oli eilis illan ja viime yön CTEK 3600 laturi kiinni konehuoneen latausliittimessä. Mode oli *(lumihiutaleen kuva), joka ohjeen mukaan tarkoitettu "useimmille AGM akuille".
Aamulla laturi näytti jo vihreetä, vaikka pakkasta oli 28 astetta. Ja tänään tuo roppana toimi ekan kerran moneen päivään ihan ilman herjoja.
Sisätilan lämppäri oli nyt päällä aamu viidestä saakka, ja akun kansi, seka tavaratilan verho pois paikoiltaan. Ehkä lämpöä meni hiukan akullekin saakka, ja suostui latautumaan. Jos seuraavalla pakkasella vielä tulee ongelmia, niin laitan toisen sisälämppärin latauksen ajaksi puhaltamaan suoraan akkukoteloon.E91 320d -08 130kW
Comment
-
-
Originally posted by GuitarKin View PostOstin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:
M57 306 D3, M57 D30 TU2
RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.
Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.
Voisiko joku auttaa?Kiitos
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostTuntuu että ääni tulisi jousista...Originally posted by J-Boy View PostKW:n apujousien välissä niin paljon paskaa, etteivät toimi kunnolla ja pääsee ulosjoustossa varsinainen jousi klonksumaan..?
En tiedä mutta v...maan alkaa.Ääni kuuluu 20-40 kmh nopeuksissa.Sisäpuolella kuuluu ääni joka muistuttaa kuin olisi sisälokasuojat täynnä lunta ja rengas raapii sinne.Ulkopuolella kun yrittää kuulostella,niin mitään sivuääniä ei kuulu.Kun vaihdoin alustan viime kesänä M-sport -> KW1 niin ostin uudet etuiskareiden laakeripesät,vanhat jätin orgis tolppiin kiinni.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by polkuauto View PostTuli sitten tähänkin paneuduttua oikein ajan kanssa. Ongelman aiheuttaja on kuvassa osa nro.17 http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=13&fg=20 Suurin osa resonoinnista poistui jo sillä, että laitoin keskimmäisen kiinnitysruuvin kohdalle prikan, eli kohtaan mihin numero 18 viiva johtaa. Lisäksi painoin paneelin takaosaa alaspäin, samalla kun kiristin ruuvin. Varmuuden vuoksi tuli laitettua vielä konepellin peltipinnoille, alkuperäisen äänieristeen alle kolmen milllin liimapintaista raskasmattoa, yhteensä ehkä puoli neliötä. Konepelti kun tuntui olevan melkoinen rumpukalvo, kun sitä sisäpuolelta koputteli, ilmeisesti jalankulkijaturvallisuuden ja keveyden takia? Tämän jälkeen ei ole ollut resonansseista tietoakaan
Mutta ilmanputsari jäi kyllä toistaiseksi vaihtamatta. Käsittämätöntä, että pitää purkaa puoli autoa moisen asian takia! Hayneskin on näköjään erehtyväinen; sen mukaan vain 6-pyttyisissä pitää irrottaa raitisilmasuodattimen kotelo yms. koneen päältä, mutta niin tarvii kyllä tuossakin, kun lähes koko suodatin on muovien alla piilossa eikä kiinnityspultteihin pääse purkamatta käsiksi. Jää tekemättä taivasalla lumisateessa2015 F11 535d xDrive M
Comment
-
-
E93 330dA Cabrio valmistettu 2008-01-10, moottorina M57N2 (M57T2).
Onko imusarjassa läpät vai ei?
Mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? Ajomäärä 66tkm.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostE93 330dA Cabrio valmistettu 2008-01-10, moottorina M57N2 (M57T2).
Onko imusarjassa läpät vai ei?
Mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? Ajomäärä 66tkm.
Comment
-
-
Originally posted by mikka View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26 Tämän mukaan ei olisi läppiäE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItsellä ilmeni renkaiden vaihdon (ja kovien pakkasten myötä) jälkeen ihme ääni etopäästä.Ääni ei ole kolahdus ym.vaan samanlainen kuin olisi sisäloksut täynnä lunta ja rengas raapsisi sinne...tosin sisäloksut ovat täysin puhtaat.ääni kuuluu kun ajaa pientä vauhtia n.10-40 kmh
Auto seisoi lämpimässä parkkihallissa n.tunnin ja ääni vaimeni kun lähdin liikkeelle,mutta pian ulkoilmassa ääni palautui yhtä äänekkääksi kuin ennenkin oli.
Olisko nopeasti heittää arvauksia/tietoa/vastaavanlaisia kokemuksia...?Niin ja autoon asennettu viime kesänä KW1 alusta.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by mikka View PostTodennäköisesti
edit. kannattaa kysyä bemu2000:selta jolla näyttäis olevan myös e93 cabrio, tosin bensana.
No ei bensakone liity mitenkään dieseliin
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostMutta eiköhän sieltä ne läpät löydy silti :think
Olisi kiva jos saisi 100% varmuuden asiaan - Pre-LCI 330dA cabrio kyseessä jota ei tuossa ole listattu.Last edited by Dualfun; 13-02-2012, 17:22.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment