Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rio
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 18
    • Naantali

    Originally posted by dieseljussi View Post
    Oletko seurannut, vuotaako vain kovilla pakkasilla ja siten, että parkkipaikalle jää lammikko, mutta ei juuri vuoda ajossa? Itselläni alkaa tiputtaa siinä -25C tienoilla ja vuoto on todella nopeaa alle -30C lämpötiloissa. Koko kesänä ei vuoda pisaraakaan.
    Ongelma viittaa siihen pakosarjan saastehäsmäkkään (koneen käyttämisen jälkeen ei ole mitään näkyviä merkkejä vuodosta). Aina kun ongelma on akuutti, on keli liian kylmä sen paikallistamiseen/korjaamiseen. Pitää silti varmaan kevään mittaan ottaa niskalenkki probleemasta - ellei sitten täältä löydy valmista reseptiä?
    Ei ole lätäkköä eikä vuotopaikkoja näy missään. Marras-joulukuussa tämä alkoi,silloin ei kauhean kylmää täälläpäin ollut. olen muutaman kerran joutunut lisäämään ja huoli kasvaa kun olen seurannut tuota savutusta, tosin ei savuta aina, esim tänään -25 C eikä mitään ihmeellistä pilveä tullut kiihdytyksessä, jotenkin tuntuu, että jos autoa on käyttänyt jonkun aikaa joutokäynnillä, niin sillointule kunnon savut, kannentiiviste?

    Comment

    • GuitarKin
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 8
      • suomessa

      Onko läpät vai ei?

      Ostin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:

      M57 306 D3, M57 D30 TU2

      RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
      Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.

      Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
      Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.

      Voisiko joku auttaa ?Kiitos

      Comment

      • pke70
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 67
        • Finland

        Originally posted by samokko View Post
        Tuottaako mitään ongelmia jos ottaa akun kokonaan irti ja nostaa sisälle lämpimään latautumaan?

        Tietokone herjailee että lisää latausta. kello ja trippi ainakin nollaantuilee kokoajan ja kerran alkoi jo herjaamaan ohjaustehostimesta.

        Vihjeitä tilanteeseen otetaan vastaan.


        -08 320 da touring
        Heh, täsmälleen samat "ominaisuudet" kun mullakin. Ja sulla myös luultavasti sama musta 90Ah AGM alkuperäisakku?

        Mulla oli eilis illan ja viime yön CTEK 3600 laturi kiinni konehuoneen latausliittimessä. Mode oli *(lumihiutaleen kuva), joka ohjeen mukaan tarkoitettu "useimmille AGM akuille".
        Aamulla laturi näytti jo vihreetä, vaikka pakkasta oli 28 astetta. Ja tänään tuo roppana toimi ekan kerran moneen päivään ihan ilman herjoja.

        Sisätilan lämppäri oli nyt päällä aamu viidestä saakka, ja akun kansi, seka tavaratilan verho pois paikoiltaan. Ehkä lämpöä meni hiukan akullekin saakka, ja suostui latautumaan. Jos seuraavalla pakkasella vielä tulee ongelmia, niin laitan toisen sisälämppärin latauksen ajaksi puhaltamaan suoraan akkukoteloon.
        E91 320d -08 130kW

        Comment

        • lao
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2010
          • 278
          • Tampere

          Originally posted by GuitarKin View Post
          Ostin muutama päivä sitten 330xda M-Sport E91 08/2006 auton. Selkeää vastausta en löytänyt foorumia selatessa.Onko moottorissa imusarjan läpät vai ei?Autoluettelo.fi antaa moottorin koodiksi seuraavaa:

          M57 306 D3, M57 D30 TU2

          RealOem sivusto antaa taas M57N2 moottorin,jossa varmaankin läpät on.
          Defa antaa taas koodiksi M57T2,jossa ei ilmeisesti olisi läppiä,hankalaa.

          Mistä löydän autosta moottorin tyyppikilven,mistä asia varmistuisi?
          Aika läppien poistoon on kuun loppupuolella,mikäli sellaiset autosta löytyy.

          Voisiko joku auttaa ?Kiitos
          100% varmasti ollut läpät tehtaalta lähtiessä ja ovat siellä edelleenkin ellei joku ole poistanut. M57N2 on koneen tyyppi ja moottorissa on ns. vahvemmat läpät, mutta ei nekään ole ikuiset. Itse poistatin omastani. DPF-polttaa ihan normaalisti ja katsastuksissa täysin nollaa näyttää päästökokeessa eli haittoja ei ole vaikka poistaisi.

          Comment

          • b mutteri kasa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1462
            • Area 03

            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Tuntuu että ääni tulisi jousista...
            Originally posted by J-Boy View Post
            KW:n apujousien välissä niin paljon paskaa, etteivät toimi kunnolla ja pääsee ulosjoustossa varsinainen jousi klonksumaan..?
            Apujousien välissä...eli olisi vain jousien välissä jäätynyttä likaa?

            En tiedä mutta v...maan alkaa.Ääni kuuluu 20-40 kmh nopeuksissa.Sisäpuolella kuuluu ääni joka muistuttaa kuin olisi sisälokasuojat täynnä lunta ja rengas raapii sinne.Ulkopuolella kun yrittää kuulostella,niin mitään sivuääniä ei kuulu.Kun vaihdoin alustan viime kesänä M-sport -> KW1 niin ostin uudet etuiskareiden laakeripesät,vanhat jätin orgis tolppiin kiinni.
            BMW F11 530 dA VOLL
            Carbon-schwarz Metallic

            BMW E30 325i Sport

            Comment

            • janne320d
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1342
              • jns

              Mitkä öljyt e91-06 330d perään ja manuaali askiin?
              Meneekö alkuperäis oem öljyiksi?
              ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

              Comment

              • aika
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 12
                • Helsinki

                Originally posted by polkuauto View Post
                Tuli sitten tähänkin paneuduttua oikein ajan kanssa. Ongelman aiheuttaja on kuvassa osa nro.17 http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=13&fg=20 Suurin osa resonoinnista poistui jo sillä, että laitoin keskimmäisen kiinnitysruuvin kohdalle prikan, eli kohtaan mihin numero 18 viiva johtaa. Lisäksi painoin paneelin takaosaa alaspäin, samalla kun kiristin ruuvin. Varmuuden vuoksi tuli laitettua vielä konepellin peltipinnoille, alkuperäisen äänieristeen alle kolmen milllin liimapintaista raskasmattoa, yhteensä ehkä puoli neliötä. Konepelti kun tuntui olevan melkoinen rumpukalvo, kun sitä sisäpuolelta koputteli, ilmeisesti jalankulkijaturvallisuuden ja keveyden takia? Tämän jälkeen ei ole ollut resonansseista tietoakaan
                Omassa ongelmana on se putsarille menevä "kankainen" kurkkuputki. On kutistunut niin lyhyeksi, ettei yllä putsariin kiinni vaan päät pärryyttävät toisiaan vasten. Sain sen nyt kyllä ainakin toistaiseksi kiskottua putsaritorven huulille, ja tuntui hiljenevän.

                Mutta ilmanputsari jäi kyllä toistaiseksi vaihtamatta. Käsittämätöntä, että pitää purkaa puoli autoa moisen asian takia! Hayneskin on näköjään erehtyväinen; sen mukaan vain 6-pyttyisissä pitää irrottaa raitisilmasuodattimen kotelo yms. koneen päältä, mutta niin tarvii kyllä tuossakin, kun lähes koko suodatin on muovien alla piilossa eikä kiinnityspultteihin pääse purkamatta käsiksi. Jää tekemättä taivasalla lumisateessa
                2015 F11 535d xDrive M

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17855
                  • PKS

                  E93 330dA Cabrio valmistettu 2008-01-10, moottorina M57N2 (M57T2).

                  Onko imusarjassa läpät vai ei?

                  Mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? Ajomäärä 66tkm.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • mikka
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 7
                    • Kerava

                    Originally posted by Dualfun View Post
                    E93 330dA Cabrio valmistettu 2008-01-10, moottorina M57N2 (M57T2).

                    Onko imusarjassa läpät vai ei?

                    Mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi ottaa huomioon? Ajomäärä 66tkm.
                    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26 Tämän mukaan ei olisi läppiä

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by mikka View Post
                      Mutta eiköhän sieltä ne läpät löydy silti :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • mikka
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 7
                        • Kerava

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Mutta eiköhän sieltä ne läpät löydy silti :think
                        Todennäköisesti

                        edit. kannattaa kysyä bemu2000:selta jolla näyttäis olevan myös e93 cabrio, tosin bensana.
                        Last edited by mikka; 13-02-2012, 12:14.

                        Comment

                        • b mutteri kasa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1462
                          • Area 03

                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Itsellä ilmeni renkaiden vaihdon (ja kovien pakkasten myötä) jälkeen ihme ääni etopäästä.Ääni ei ole kolahdus ym.vaan samanlainen kuin olisi sisäloksut täynnä lunta ja rengas raapsisi sinne...tosin sisäloksut ovat täysin puhtaat.ääni kuuluu kun ajaa pientä vauhtia n.10-40 kmh

                          Auto seisoi lämpimässä parkkihallissa n.tunnin ja ääni vaimeni kun lähdin liikkeelle,mutta pian ulkoilmassa ääni palautui yhtä äänekkääksi kuin ennenkin oli.

                          Olisko nopeasti heittää arvauksia/tietoa/vastaavanlaisia kokemuksia...?Niin ja autoon asennettu viime kesänä KW1 alusta.
                          No niin,pakkasten hellitettyä "narina" on kadonnut...
                          BMW F11 530 dA VOLL
                          Carbon-schwarz Metallic

                          BMW E30 325i Sport

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by mikka View Post
                            Todennäköisesti

                            edit. kannattaa kysyä bemu2000:selta jolla näyttäis olevan myös e93 cabrio, tosin bensana.

                            No ei bensakone liity mitenkään dieseliin
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • mikka
                              Newbiemmer
                              • Feb 2012
                              • 7
                              • Kerava

                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              No ei bensakone liity mitenkään dieseliin
                              Hahhah aivan.. mitähän tuli taas mietittyy

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17855
                                • PKS

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                Mutta eiköhän sieltä ne läpät löydy silti :think
                                Mitä meinaat?
                                Olisi kiva jos saisi 100% varmuuden asiaan - Pre-LCI 330dA cabrio kyseessä jota ei tuossa ole listattu.
                                Last edited by Dualfun; 13-02-2012, 17:22.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                ½
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎