Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    Originally posted by JP-76 View Post
    Takalasinlämmitin-ongelmasta en osaa sanoa, mutta takalasin tummentaminen kalvolla kyllä vaikuttaa radion kuuluvuuteen jonkin verran koska takalasissa olevat pystyraidat ovat radion "antennit".
    E91 antenni on spoilerin sisäpinnalle teipattu laidasta laitaan menevä "foliostrippi", eli kalvotus ei vaikuta. Sedanista en tiedä, voi olla lasissakin. Farkuissa ainakin halkeilee ja katkeilee luukulle menevät piuhat kumitutin sisällä, eli joku juuri poikki menemäisillään tai jo katkennut maapiuha vois olla mahdollinen häiriön aiheuttaja.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Kimmo-R View Post
      E91 antenni on spoilerin sisäpinnalle teipattu laidasta laitaan menevä "foliostrippi", eli kalvotus ei vaikuta. Sedanista en tiedä, voi olla lasissakin. Farkuissa ainakin halkeilee ja katkeilee luukulle menevät piuhat kumitutin sisällä, eli joku juuri poikki menemäisillään tai jo katkennut maapiuha vois olla mahdollinen häiriön aiheuttaja.
      Yritin etsiä tuosta e91:stä takalasin "rakennekaaviota" mutta en löytänyt kuin e90:en. siinä kiertää takalasin reunoja FM-antenni ja AM-antenni on ympätty lasin yläreunaan. Muitakin antenneita oli takalasin yläreunassa, muun muassa keskuslukituksen kauko-ohjauksen vastanottoantenni.

      TISsissä puhutaan kuitenkin e91:en kohdalla tuosta spoilerissa olevasta antennista AM-antennina

      No, enpä lähde enempää väittelemään kun osaa sanoa 100% varmasti

      Tiedä nyt sitten että mitä siellä lasissa on ja mitä ei...
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        Originally posted by JP-76 View Post
        Ei ne kyllä ihan pelkästään muovia ole, muutenhan se olisi sama vaikka kirjanpäällystysmuovilla tummennella laseja.

        Mutta, on totta että esim. 3m:ltä löytyy nykyään täysin metallivapaita kalvoja joiden ei pitäisi vaikuttaa langattomiin signaaleihin.



        On tosiaan tehdastummennus tuo varuste, eli ei ole mitään kalvoa vaan tummemmat sävylasit (eikä varmasti vaikuta radion kuuluvuuteen). Voihan se olla että E9x:ssä on myös antennivahvistinongelmaa, laitapa tänne viestiä jos purat tuon ja jotain selviää.
        Mitään mistään tietämättä, eikös ne kalvot asenneta aina sisäpuolelle lasia, jolloin antennin eteen ei tule peittävää kalvoa joka olisi radioaallon ja antennin välissä?
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • anntti
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 237
          • Seinäjoki

          80km matkalla lämmöt 84c, -10 pakkasella. EGR-termari vaihtoon vai ? Autona 320d ´07
          ex. E90 320d 'M-sport LCI'

          Comment

          • AnttiL
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 61
            • Helsinki

            Quote:
            Originally Posted by AnttiL
            Pitäisi vaihtaa jarrupalat eteen E91 3.0d. Motonet tarjoaa kahta eri palaa eteen

            ja

            Mistä tietää vai tietääkö mistään kummat palat on sopivat? Onko otettava vanhat mukaan ja vertailtava tiskillä?
            Originally posted by Toni.S View Post
            Onko 330d vai 325d? Itse vaihdoin reilu kk sitten omaan 325d -08 ja toi 155x63mm oli oikea..tuli ensin otettua väärä toi väärä 155x68m.
            330d kyseessä ja valmistunut 11/05, voiskohan sitten olla että tässä olisi toi jälkimmäinen?
            BMW E70 LCI xDrive30d

            Comment

            • coupe e46
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 228
              • espoo

              Originally posted by Kimmo-R View Post
              E91 antenni on spoilerin sisäpinnalle teipattu laidasta laitaan menevä "foliostrippi", eli kalvotus ei vaikuta. Sedanista en tiedä, voi olla lasissakin. Farkuissa ainakin halkeilee ja katkeilee luukulle menevät piuhat kumitutin sisällä, eli joku juuri poikki menemäisillään tai jo katkennut maapiuha vois olla mahdollinen häiriön aiheuttaja.

              minulla muutti coupen takalasin tummennuskalvo radion kuuluvuutta siten, että takalasin lämppäri kun on päällä niin radio rätisee. alkoi heti kalvottamisen jälkeen. tehdaslasit on savulasia, ei mitään kalvoja, niin kuin joku jo sanoikin.

              Comment

              • Raimo Miettinen
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 320

                Mikä boksi mahtaa löytyä E91:n takakontista sen taaemman pohjalevyn alta? Luki ainakin Motorola, joten onko jotain tekemistä auton SOS-puheluiden kanssa?
                BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by monniii View Post
                  80km matkalla lämmöt 84c, -10 pakkasella. EGR-termari vaihtoon vai ? Autona 320d ´07
                  Vaihdoin omaan egr termarin pari viikkoa sitten, ei mitään vaikutusta. Kannattaa suosiolla vaihtaa päätermari ensin, niin voi sääästää sen 50€ ;/
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by monniii View Post
                    80km matkalla lämmöt 84c, -10 pakkasella. EGR-termari vaihtoon vai ? Autona 320d ´07
                    No eipä ne tuosta juuri nouse vaikka vaihtaisit molemmat :think
                    84-88 kait ne ehjillä termareilla onpi..
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      Testasin juuri itse tuota lämpötilahommaa -10c pakkasessa, kun on EGR- ja päätermari vaihdettu hiljattain ja tehty "webastomodaus" eli lämmittää konetta myös.

                      25km:n matkalla ajettaessa n. 80km/h, nousi lämmöt 88-90c.

                      Ensimmäisen 10km:n ajon jälkeen lämmöt oli jo n. 85c.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Testasin juuri itse tuota lämpötilahommaa -10c pakkasessa, kun on EGR- ja päätermari vaihdettu hiljattain ja tehty "webastomodaus" eli lämmittää konetta myös.

                        25km:n matkalla ajettaessa n. 80km/h, nousi lämmöt 88-90c.

                        Ensimmäisen 10km:n ajon jälkeen lämmöt oli jo n. 85c.

                        Mulla pyöri viime talvena 84 asteen tienoilla. Tänä talvena lämmöt pyörii pidemmänkin matkan ajettua 78-81 välillä, vaikka on munuaisten takana telttapatjaa. Pitäs vaihdattaa tuo pääterska uuteen tulevassa huollossa.
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • Jaz
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 48
                          • Järvenpää

                          Käsijarru ei pidä enää ollenkaan. Vaihdoin levyt ja palat pari viikko sitten joka nurkkaan ja säädin myös käsijarrukenkiä lähemmäs rumpua, muttei auttanut. Onko tässä jotakin muuta kiristyskohtaa, mistä voisi kokeilla kiristää?

                          Lueskelin brittifoorumilta myös, että käsijarrua voisi yrittää kiristää vetämällä se päälle juuri ennen kuin auto pysähtyy hiljaisesta vauhdista. Kokeilin sitäkin, muttei auttanut.

                          Mikä neuvoksi? Niin ja autona tuo sigun e91/330dAT.
                          Last edited by Jaz; 27-01-2012, 16:02. Reason: Tarkennus
                          Nyt: Audi A4 Quattro B9 -17

                          Ennen: E91/330dAT -06

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            Originally posted by JP-76 View Post
                            Testasin juuri itse tuota lämpötilahommaa -10c pakkasessa, kun on EGR- ja päätermari vaihdettu hiljattain ja tehty "webastomodaus" eli lämmittää konetta myös.

                            25km:n matkalla ajettaessa n. 80km/h, nousi lämmöt 88-90c.

                            Ensimmäisen 10km:n ajon jälkeen lämmöt oli jo n. 85c.
                            Täytyy sen verran korjata tuota edellistä että katsoin tänään uudelleen lämpötiloja ja vasta n. 20km:n jälkeen oli lämmöt 85:ssa, mutta kun kone on kunnolla lämmennyt eli lämmöt 88-90 niin ei paljoa alle 85:n pudonnut kaupunkinopeuksissakaan.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • Nettipepe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1341
                              • Kajaani

                              Originally posted by JP-76 View Post
                              Testasin juuri itse tuota lämpötilahommaa -10c pakkasessa, kun on EGR- ja päätermari vaihdettu hiljattain ja tehty "webastomodaus" eli lämmittää konetta myös.

                              25km:n matkalla ajettaessa n. 80km/h, nousi lämmöt 88-90c.

                              Ensimmäisen 10km:n ajon jälkeen lämmöt oli jo n. 85c.
                              JP-76 millainen webastomodaus sinulla?
                              Katsellut paljon noita E60 omistajien modauksia, toimiiko nuo E90:issä?

                              Tai mikähän olisi paras modaus?

                              Jotain pitäisi keksiä, kun saksan originaali webasto viritys ei näy konetta lämmittävän juuri yhtään.
                              Paras olisi kun joku bittinikkari löytäisi magneettiventtiilin ohjauksen
                              Tyyliin... 6-astetta sisätiloissa magneettiventtiili hieman toiseen asentoon, jotta lämpöä menisi myös koneelle
                              F30 320xia
                              Ex E90 325da
                              Ex E90 320da
                              Ex E46 330D

                              Comment

                              • Homebrew
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 347
                                • Paimio

                                Originally posted by Nettipepe View Post
                                JP-76 millainen webastomodaus sinulla?
                                Katsellut paljon noita E60 omistajien modauksia, toimiiko nuo E90:issä?

                                Tai mikähän olisi paras modaus?

                                Jotain pitäisi keksiä, kun saksan originaali webasto viritys ei näy konetta lämmittävän juuri yhtään.
                                Paras olisi kun joku bittinikkari löytäisi magneettiventtiilin ohjauksen
                                Tyyliin... 6-astetta sisätiloissa magneettiventtiili hieman toiseen asentoon, jotta lämpöä menisi myös koneelle
                                Omaan E91:een oli edellinen omistaja tehnyt letkumodin, eli vesiventtiili ohitettu ulkoisesti letkulla, koneelta tuleva paluuletku liitetty weballe tulevaan paluuletkuun ja sisälämppärin kennolta alunperin weballe mennyt letku tulpattu. Nyt vielä tuli vähän yksinkertaistettua tota kun pumppu reistaili, niin laitoin vastuksen (~40Ohm) vesiventtiilin tilalle ja tarvikepumpun tilalle. Hyvin pelittää .
                                Helpoimmalla varmaan pääset kun otat vesiventtiilin auki ja sieltä kartiotiivisteen pois niin kuin täällä jokunen muukin vaikuttaa kirjoitusten perusteella tehneen E9x-autoihin.
                                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                                Ex. E91 330d -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎