Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dieseljussi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 592
    • Suomi

    Originally posted by juki85 View Post
    Onko löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan? Omassa autossa nyt yli 30 pakkasasteen keleillä jäi pikku läntti nestettä lumeen. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisi varoitusvaloa sytyttänyt nestemäärästä. Jostakin koneen takaosasta vuotaa, konehuoneen puolelta ei pystynyt paikallistamaan vuotokohtaa ja koneen etuosa oli vesipumpun ja syylärin seudulta kuiva.

    Ja auto on e91 320dA M47N2 koneella.
    Eipä tullut kesän aikana tutkittua, kun ei vaivannut. Ongelma on sama edelleen: jostain pakosarjan alta tiputtaa nestettä alle -25C lämpötiloissa kun auto on parkissa. Ajon aikana tai lämpimämmällä kelillä ei vuoda lainkaan.

    Comment

    • hiiliviiksi
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 52
      • 016

      Mitähän tuo varotuskolmio haluaa varottaa? :think
      e91 320d
      ex: e46 318d

      Comment

      • Weuli
        BTCF Member
        • Feb 2008
        • 1169
        • Turku

        Originally posted by hiiliviiksi View Post
        Mitähän tuo varotuskolmio haluaa varottaa? :think
        Viiksellä pitää etsiä se sieltä ajotietokoneen check-kohdasta. Mulla esim. eilen tuo oli taulussa kolmesta eri syystä; pissapoika oli tyhjä, DTC kytketty ja takavalon polttimo rikki.

        Edit: Tai i-drivesta jos sellanen löytyy.
        Last edited by Weuli; 10-01-2013, 18:42.
        F10 530da xDrive -14
        ----------------
        E92 330d -09
        E93 325i -08
        E92 330d -08
        E61 535d -06
        E91 320d -08
        E46 330Ci -01
        E61 525d -06
        E90 320i -05
        E46 325i -01
        E46 318i -99
        E36 316i -91

        Comment

        • Raimo Miettinen
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 320

          Originally posted by Weuli View Post
          Viiksellä pitää etsiä se sieltä ajotietokoneen check-kohdasta. Mulla esim. eilen tuo oli taulussa kolmesta eri syystä; pissapoika oli tyhjä, DTC kytketty ja takavalon polttimo rikki.
          Hmm, kuulukos noista takavaloista tulla herjaa, kun itsellä pimeänä vasemmalta toinen? Puhun siis ns. parkkivaloista, en jarruvaloista.
          BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by Raimo Miettinen View Post
            Hmm, kuulukos noista takavaloista tulla herjaa, kun itsellä pimeänä vasemmalta toinen? Puhun siis ns. parkkivaloista, en jarruvaloista.
            Kyllä pimenneistä polttimoista pitäisi herja tulla...

            Nimimerkillä... kerran sadatellut sekoilevaa check controllia kun ei rikkoutunut polttimo osunut silmään... kunnes huomasin rekisterikilven valon sammuneen
            Last edited by Nettipepe; 10-01-2013, 20:28.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              Huoltomerkinnöistä..

              Pitäisi tuota kiesiä viedä huoltoon.Ajattelin käyttää kokeeksi Tampereen Autocenterillä(nykyään BMW merkkihuolto) kun aiemmin käyttämäni MetroAuto muutti tuosta omilta nurkilta pois.
              Nyt tuli sellainen kysymys mieleen,kun katselin service valikosta,,että mitäs autoon olisi edessä,näyttää se mielestäni jäähdytin tai jarrunesteiden vaihtoa ja takajarrupaloja ajankohtaiseksi.Nuo jarrupalat mietityttää siinä mielessä,että vaihdetaanko ne kuluneisuudesta huolimatta marmorilla silloin,kun tuo tietokone niin arpoo?Vai miten tuossa toimitaan?
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • coupe e46
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 228
                • espoo

                Originally posted by kemo81 View Post
                Pitäisi tuota kiesiä viedä huoltoon.Ajattelin käyttää kokeeksi Tampereen Autocenterillä(nykyään BMW merkkihuolto) kun aiemmin käyttämäni MetroAuto muutti tuosta omilta nurkilta pois.
                Nyt tuli sellainen kysymys mieleen,kun katselin service valikosta,,että mitäs autoon olisi edessä,näyttää se mielestäni jäähdytin tai jarrunesteiden vaihtoa ja takajarrupaloja ajankohtaiseksi.Nuo jarrupalat mietityttää siinä mielessä,että vaihdetaanko ne kuluneisuudesta huolimatta marmorilla silloin,kun tuo tietokone niin arpoo?Vai miten tuossa toimitaan?

                tarkista itse palat, tietokone ilmoittaa välillä mitä saattuu

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 560
                  • Vantaa

                  Originally posted by kemo81 View Post
                  Nuo jarrupalat mietityttää siinä mielessä,että vaihdetaanko ne kuluneisuudesta huolimatta marmorilla silloin,kun tuo tietokone niin arpoo?Vai miten tuossa toimitaan?
                  Mulle ainakin Autokeskuksesta soitettiin että vaihdetaanko oikeesti kun ovat kuluneet millin kaks... En jostain syystä antanut lupaa vaihtoon. Hyvää palvelua.

                  Pyydä tarkistamaan ja soittamaan ennen vaihtoa.
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    Samaa mieltä jarrupaloista. Itse vaihtaisin vasta kun kuluneisuusanturi menee poikki (jarrupalojen kuluneisuus huoltovalikossa muuttuu keltaisesta punaiseksi) - silläkin uhalla, että se anturi maksaa rahaa. Toki jos satuloissa on jumia, saattaa joku pala olla finaalissa jo aiemmin, paras siis katsoa itse kuluneisuus jokaisesta palasta ja tehdä omat päätelmät asiasta.

                    Itsellä on nyt palanut etupalat keltaisena jo 6kk, näyttänyt jatkuvasti 600-900km väliin. Kerta radalla ja auto oli sitä mieltä, että ne on vaihtokunnossa. Pintaa kuitenkin on edelleen ~5mm ja anturi ehjä.

                    -> Ajotietokone näyttää mitä uskoo, ei yhteyttä todellisuuteen.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Kennedy
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 103
                      • Järvenpää

                      ainakin uloimmissa takapaloissa itsellä sentti melkein pintaa ja silti herjaa takapään vaihdosta.
                      Eilen sitten resetoin takapään ilmoituksen niin nyt etu+taka näyttää ------ km sekä autonosturilla kuvaa käynnistyksessä ja sammutuksessa.
                      En tiedä pitäisikö sitä käydä jonkun luona oikeasti nollaamassa noi.
                      Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                      Passat '13
                      Ex: E91LCI, A3 TDI

                      Comment

                      • TPM1
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 127
                        • Kerava

                        Tuli hommattua e91 330d ja nyt tuli huomattua, että takapenkin keskimmäinen turvavyö on jumissa yläasennossa... Miten sen saisi vapautettua? Alapäästä irti? Ja kuuluuhan auton mukana tulla "huoltoavain" tai muu vastaava? Sain 2 "avainta" mukaan...

                        Comment

                        • janne320d
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1342
                          • jns

                          Originally posted by TPM1 View Post
                          Tuli hommattua e91 330d ja nyt tuli huomattua, että takapenkin keskimmäinen turvavyö on jumissa yläasennossa... Miten sen saisi vapautettua? Alapäästä irti? Ja kuuluuhan auton mukana tulla "huoltoavain" tai muu vastaava? Sain 2 "avainta" mukaan...
                          itsellä 2 avainta+ 1 muovinen avain, siitä kaukosäädin avaimesta tulee ulos tavallinen avain kun nostaa oikeasta kulmasta ylöspäin
                          ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                          Comment

                          • Pinssi
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 16
                            • Jyväskylä

                            Imusarjan läpät

                            Elikkä auto 318d vm.2008 143heppane. Onko tässä autossa vielä sellaset imusarjan läpät että voi imaista ne koneeseen? Jos voi niin äkkiä poistoon =)

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 560
                              • Vantaa

                              Originally posted by Kennedy View Post
                              ainakin uloimmissa takapaloissa itsellä sentti melkein pintaa ja silti herjaa takapään vaihdosta.
                              Eilen sitten resetoin takapään ilmoituksen niin nyt etu+taka näyttää ------ km sekä autonosturilla kuvaa käynnistyksessä ja sammutuksessa.
                              En tiedä pitäisikö sitä käydä jonkun luona oikeasti nollaamassa noi.
                              Mulla teki saman ja ne palat oli oikeesti loppu. Kysyin asiaa huollosta niin sano että anturi on kulunut ja sen takia ei enää nollaannu.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • Kennedy
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2003
                                • 103
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Mikaatm View Post
                                Mulla teki saman ja ne palat oli oikeesti loppu. Kysyin asiaa huollosta niin sano että anturi on kulunut ja sen takia ei enää nollaannu.
                                Okei. Tarttee varmaan sitten repiä fillarit irti ja varmistaa sisäpuoli paloista.
                                Oliko tuo anturi palojen mukana tuleva vaiko erillisesti ostettava?
                                Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                                Passat '13
                                Ex: E91LCI, A3 TDI

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎