Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kukkoshka
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 37
    • Joensuu

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Käyttöohjekirja kertonee tarkemmin, mutta taukolämpö toimii vain kun auto on sammutettu, moottori lämmin ja akussa riittävästi virtaa.
    Saksaa tuo käyttöohjekirja... Kokeilin joskus auto sammutettunakin mutta ei tainnut tapahtua mitään (ei ainakaan valo syttynyt). Tuon siis pitäisi kierrättää vettä ja puhaltaa sisälle lämmintä sen aikaa kun lämpöä riittää, ja sammuu sitten itsekseen?
    BMW 320D E91 LCI Touring -09
    Subaru Forester 2.0X -06

    Comment

    • Latelammas
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 89
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Kukkoshka View Post
      Saksaa tuo käyttöohjekirja... Kokeilin joskus auto sammutettunakin mutta ei tainnut tapahtua mitään (ei ainakaan valo syttynyt). Tuon siis pitäisi kierrättää vettä ja puhaltaa sisälle lämmintä sen aikaa kun lämpöä riittää, ja sammuu sitten itsekseen?
      Toimii siten, että kun moottori sammutetaan, mutta ei kokonaan virtoja ja painetaan REST-nappia, niin se lämmittää kabiinia moottorin vesien jälkilämmöllä. Sen jälkeen voidaan sammuttaa virrat ja poistua autosta vaikka kauppaan käymään ja puhallin toimii itsekseen X-ajan...
      F25 X3 M-Sport 30D

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Originally posted by Latelammas View Post
        Toimii siten, että kun moottori sammutetaan, mutta ei kokonaan virtoja ja painetaan REST-nappia, niin se lämmittää kabiinia moottorin vesien jälkilämmöllä. Sen jälkeen voidaan sammuttaa virrat ja poistua autosta vaikka kauppaan käymään ja puhallin toimii itsekseen X-ajan...
        Lisäyksenä vielä.
        Vaatii tosiaan että ne nesteet on riittävän lämpimät ja akussa riittävästi jänöjä... muuten ei lähde käyntiin...
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • tiakri
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 208

          Originally posted by Kukkoshka View Post
          Saksaa tuo käyttöohjekirja... Kokeilin joskus auto sammutettunakin mutta ei tainnut tapahtua mitään (ei ainakaan valo syttynyt). Tuon siis pitäisi kierrättää vettä ja puhaltaa sisälle lämmintä sen aikaa kun lämpöä riittää, ja sammuu sitten itsekseen?
          Mä ihmettelin kanssa tota taukolämpöä (Rest) ties kuinka kauan, kun ei vaan valo syttynyt missään olosuhteissa.

          Sitten lähti toimimaan kun tarkistin sulakkeet ja laitoin paikalleen, eli mulla ei jostain syystä ollut autossa 23-paikassa sulaketta ollenkaan

          Ihan kätevä toiminto talvisin.
          E90lci'09

          Comment

          • Kukkoshka
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 37
            • Joensuu

            Originally posted by Kukkoshka View Post
            Täytyy katsella viikonloppuna. Tämä kun on farmari niin oikealla puolella näkyy menevän kaksi haitarikumia ja vasemmalla puolella yksi, missä noista menee valojen johdot?
            Tähän itselleni vastaten: Käytin valojen pohjaa irti ja laitoin takaisin ja taas toimii valot Ilmeisesti kosketushäiriö jossain, varmaan maadoituksessa.
            BMW 320D E91 LCI Touring -09
            Subaru Forester 2.0X -06

            Comment

            • Jake3.4
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 3
              • tku

              318d:n öljytason tarkastus

              Terve!

              Ostin juuri ensimmäisen bemarini ja olenko oikeassa, että tuossa kyseisässä mallissa öljyn tarkistus on vain i-driven varassa, eikä mittatikkua ole ollenkaan?

              Mitäköhän tappia sörkin, joka näytti öljytikulta (sijaitsi koneen oikealla puolella ja lähti alaspäin), mutta oli musta eikä irronnut.. Ohjekirjassa lukee, että 6 sylinterisissä öljytikku sijaitsee juuri siinä kohdin..

              Kiitokset jo etukäteen!

              Comment

              • AnttiL
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 61
                • Helsinki

                Nyt alkoi bimmeri (e91 330da) kiukuttelemaan. Vika on seuraavanlainen. Ajan ihan normaalisti ja yks kaks radio/cd sammuu, mittarin valot sammuu, kaikki mittariston viisarit menee nollille. Tämä kestää kaikkiaan alle 5 sekuntia. Sitten mittarin valot taas syttyvät viisarit näyttää oikein ja musiikkikin taas kuuluu. Mittaristoon syttyy varoitus valot että ajonhallinta on pois päältä. Sama idriveen ja vielä rengaspaineestakin valittaa. Abs toimii normaalisti ja auto pysyy käynnissä tämän pimennyksen ajan. Kaikki kuittaantuu sammuttamalla auto. Vikakoodejakin tulee mutta nyt tähän hätään en niitä saanut luettua.
                BMW E70 LCI xDrive30d

                Comment

                • Horst_e91
                  Newbiemmer
                  • Feb 2013
                  • 2
                  • Helsinki

                  e91 odotettavissa olevat rempat?

                  Itellä e91 320d, vm. 2006, kilsoja 140.000. Onko kellään kokemuksia kyseisellä autolla rullaamisesta 200.000 kilsaa? Mitä remppoja on odotettavissa ja minkälaisia huoltokuluja?

                  Tähän mennessä ainoa iso remppa on ollut turboremontti, muuten selvitty melko pitkälti normaalin huolto-ohjelman puitteissa.

                  Harkitsen vaihtaako autoa vaiko jatkaa vanhalla sotaratsulla. Uudempaan jos vaihtaa, niin arvon aleneminen on nopeampaa, mutta vaihto kannattaa, jos sama raha menee vanhan korjailuun...

                  -Horst-

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7565
                    • Kotona

                    Originally posted by Horst_e91 View Post
                    Itellä e91 320d, vm. 2006, kilsoja 140.000. Onko kellään kokemuksia kyseisellä autolla rullaamisesta 200.000 kilsaa? Mitä remppoja on odotettavissa ja minkälaisia huoltokuluja?

                    Tähän mennessä ainoa iso remppa on ollut turboremontti, muuten selvitty melko pitkälti normaalin huolto-ohjelman puitteissa.
                    Sulla on vissiin mittaria rullattua aika paljon?

                    Originally posted by jori View Post
                    En usko että yhdestäkään E9x sarjan dieselistä menee turboa alle 200tkm jos vaan on OIKEAT kilometrit!
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                    -

                    Comment

                    • Jackie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 293
                      • Porvoo

                      Originally posted by Zeta View Post
                      Sulla on vissiin mittaria rullattua aika paljon?

                      Niin tais olla mullakin sigun exässä, josta hajosi turbo 125tkm:n kohdalla
                      E93 330iA M-Sport 2009
                      B8 Audi A4 2010

                      Ex:
                      F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                      E93 335iA M-Sport 2007
                      F01 730d M-Sport 2011
                      E65 745i 2002
                      E91 325iA M-Sport 2006
                      E91 320dA 2005

                      Comment

                      • JS-
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 134
                        • Kuopio

                        Originally posted by Jackie View Post
                        Niin tais olla mullakin sigun exässä, josta hajosi turbo 125tkm:n kohdalla
                        Oma 175tkm. Juttelin herra Virtalan (professional motor) kanssa asiasta niin noissa on kuulemma surkee laakerointi ja se paukkuu kyllä usein ennen 200tkm. Tietty pienellä ölpänvaihtovälillä voi vähän vaikuttaa asiaan.

                        Vastaten alkuperäiseen kysymykseen; termarit pitää kunnossa niin kilometrejä vaan tauluun. Itsellä paukkunut MAF (200€) ja FRM-moduuli (500€), mutta ei mitää isompia murheita. Noihan on vaa normihuoltoo
                        A4 avant Quattro pwrD -03

                        EX: 320dA -07 "MontegoBlau" Touring

                        Comment

                        • Neutrone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 1319
                          • Tampere

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Sulla on vissiin mittaria rullattua aika paljon?

                          Öh, iteltä se on menny 80tkm kohdalla saksassa, tosin huoltolapuissa mainintaa valmistusviasta tms. Tutulla taas meni 100tkm kohdalla autosta joka on ollut perheessä uudesta asti, joten kyllä niitä voi mennä ihan koska vaan.
                          F10 530d semiVOLL
                          ex. E90 320d M-Sport '06
                          ex. E39 523i M-Sport '00
                          ex. E36 325i Coupe '92
                          ex. E30 316i '89



                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7565
                            • Kotona

                            Originally posted by Neutrone View Post
                            Öh, iteltä se on menny 80tkm kohdalla saksassa, tosin huoltolapuissa mainintaa valmistusviasta tms. Tutulla taas meni 100tkm kohdalla autosta joka on ollut perheessä uudesta asti, joten kyllä niitä voi mennä ihan koska vaan.
                            Kyllähän minä tämän uskon, mutta Jori tuossa juuri väitti ettei voi mennä alle 200tkm oikeasti ajetuista...
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                            -

                            Comment

                            • jori
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1011
                              • Vantaa

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Kyllähän minä tämän uskon, mutta Jori tuossa juuri väitti ettei voi mennä alle 200tkm oikeasti ajetuista...
                              Niinhän minä totesin, tämä siis oma mielipide, tuntuu vaan ihmeelliseltä että olisi turbot noin surkeaa laatua että hajoavat jo 100tkm kohdalla tai jo aikaisemminkin.
                              Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
                              Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

                              Comment

                              • Mani88
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 100
                                • Helsinki

                                Kylhän sen saa jos säädetty ahdot tappiin ja annetaan sikaa kylmänä
                                Bmw -06 330d manuaali
                                ex: Evolution IX, Evolution X, Audi s4 b5 stage III

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎