Onkos näissä 330D:ssä sama kone kuin E6x 530D? Jos on niin onko tämä E9x pirteämpi kulkemaan ja myös pienemmällä kulutuksella?
Riippuu vähän varmasti vuosiluvusta, mutta voisin nyt vastata, että 300-sarja menee pienemmällä ja kulkee kovempaa, koska on kevyeempi. Moottorit ovat samat, vaikka hepoissa voi olla kymmeniä eroa (ohjelmallinen ero).
Ostaisin mutta uusi ei näytä hyvältä siinä etuoven 7v vanhan muovin vieressä. Mieluummin ostaisi käytetyn, mutta ehjän muovilistan, niin olisi suht samanlaiset kun kuitenkin vierekkäin ovat suurimman osan aikaa...
Jostain olin katsovinani että farkussa olisi takaovenlista leveämpi kuin sedanissa...:think
Kannattaa tuolta katsoa kaikki sopivuudet. Hiton hyvä sivu. http://bmwfans.info/
Asensin E90:iin vahvistimen takakonttiin, ja samalla vaihdoin vasemman verhoilupahvin eri malliin että mahtui. Tuli sitten hommattua siihen tuollainen 12V tupakansytytinliitäntä samalla kun puuttui ennestään.
Ajatuksena on kytkeä se jatkuvaan virtaan että saa esim. kylmälaukun pysymään viileänä auton ollessa muuten virrattomana. Tästä tuli mieleen, että kulkeekohan tuolla jossain kontissa sellaisia johtoja joissa olisi jatkuva virta niin kauan kun starttaamiseen riittää vielä virtaa? (Muistaakseni esim. radio ilman avainta mutta jos jännite tippuu tarpeeksi niin sitten ei suostu enää menemään päälle.)
Toinen kysymys on että kuinka ison sulakkeen tuohon tupakansytyttimeen uskaltaa laittaa? Varmaan tuollainen 20A on vielä turvallinen? Saisi invertterinkin tarvittaessa toimimaan.
Mikähä mahtaa takaoven lukkoa vaivata. Yhtäkkiä ku laittaa ovet lukkoo niin apparin puolen takaovesta kuuluu sellainen ääni et se yrittää laittaa lukkoon mutta ei mene. Käsin painaa niin menee ja aukeaa sisältä kahvasta. Kaukkarilla ei mene eiä aukea
Eli 12/05 valmistettu 330d ei puhalla lämmintä. Toisille oli riittänyt, että vaihtaa EGR- ja päätermostaatin, mutta ei auttanut itellä. Jäähdytysjärjestelmä on ilmattu normiasennossa ja keula ylhäällä ja lämpimällä koneella cabiiniin menevä ja sieltä tuleva vesi on kuumaa. Kylmää automaatti-ilmastointi kyllä kehittää, mutta lämpimälle vaihdettaessa ilma muuttuu jääkylmästä kylmään.
Voisiko vika olla ilmastoinnin läpissä? pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
Joillain oli myös vika löytynyt Changeover valvesta (osa 5 http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._water_valves/) . Omaa jäähdytysjärjestelmää kun kattelin nii näytti, että tuo osa olisi poistettu kokonaan?
Elikä katselin että on vissiinkin mykistynyt tuo peräluukun sisäkannessa oleva valo joka valaisee kun luukku on auki ja missä palaa punainen huomiovalo luukun ollessa auki.Miten vaihdetaan polttimo?Kampeemalla muovi valonpäältä irti vai purkamalla verhoilu?Kenelläkään kokemusta?Vai voisiko toimimattomuus johtua jostain muusta?
Elikä katselin että on vissiinkin mykistynyt tuo peräluukun sisäkannessa oleva valo joka valaisee kun luukku on auki ja missä palaa punainen huomiovalo luukun ollessa auki.Miten vaihdetaan polttimo?Kampeemalla muovi valonpäältä irti vai purkamalla verhoilu?Kenelläkään kokemusta?Vai voisiko toimimattomuus johtua jostain muusta?
Ei tarvi verhoilua purkaa, lähtee se muovi varovasti kampeamalla irti esim. tasapäämeisselillä.
Onkos dualfunilla tietoa miten noi muut listat lähtee.. ovistahan noita on irroteltu, mutta mites nuo koelaudan listat? ihan rohkeasti vetämällä?
Kokeilepa löytyskö youtubesta.. Muistaakseni ainakin tuosta keskikonsolista löyty videoo tai ainakin joku diy jenkkifoorumeilta. En itse näppärästi pääse etsimään puhelimella lueskellessa..
G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment