Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LUMI
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 251
    • kotona

    Originally posted by Siim View Post
    Vika ei oo pumpussa.
    missäs se vika sitten on
    saako vakiopumpulla yli 400/850

    Comment

    • Siim
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 41
      • Helsinki

      Originally posted by lumi View Post
      missäs se vika sitten on
      Saako vakiopumpulla yli 400/850
      420/900
      Last edited by Siim; 20-10-2015, 11:29.
      "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        .
        Niin kuin aika moni täällä on uumoillut ja tietääkin asian - niin oikeasti tuo "pikkupumpun" tuotto loppuu heti kättelyssä.
        Jos aivan viimmeisen päälle on timmissä kunnossa, niin ehken juuri ja juuri neljään sataan riiittää, mutta se on aivan max tulos, realismia on sen sijaan ainakin parikymmentä heppaa alle ...
        Railpainetta tosiaan seuraamalla sen tuoton loppumisen helposti havaitsee.
        Se ei enää pysy kurissa, vaan alkaa vaeltelemaan.
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • LUMI
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 251
          • kotona

          vakio coolerilla, pumpulla ja sinun softalla siis tulee tuo

          eli vain softassa vika mulla

          iso Cooleri mulla jo onkin

          voin tulla käymään Vantaalla, V10:n osiahan sulta jo hainkin kun ihan vieressä Vantaa täältä Oulun pohjoispuolelta katottuna onkin

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            Originally posted by tuikku View Post
            Railpainetta tosiaan seuraamalla sen tuoton loppumisen helposti havaitsee.
            Se ei enää pysy kurissa, vaan alkaa vaeltelemaan.
            Näin se teki minun tapauksessani, eikä kyse ollut kuin marginaalisesta paineennostosta ~1650 tasolle ja vaeltelu alkoi.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by Siim View Post
              Oon tehnyt noin 120 bmw ohjelma,ei ole ollut kertaakaan pumpun ongelma....

              Vaikka oma peli onkin E61, niin kannan korteni tähän kekoon minäkin.

              Kävin toissa päivänä poistattamassa sekä dpf:n (joka oli aivan loppu) että katin ja samalla toki laitettiin Simon kanssa lisää löylyä kiukaaseen, maltilliset 380/800, ja auto on aivan kun eri planeetalta tämän "käsittelyn" jälkeen.

              Yhtään ei tule usvaa putkesta, sen sijaan jerkkua tuli lisää sitten oikein urakalla.

              Iltapvällä nilkutin auton kanssa pajalle, ja vielä samana iltana sain auton poiskin, hinta enemmän kun kohdillaan ja palvelu aivan kympin arvoista.
              Ja mikä parasta, korjaamo vajaa kilsan päästä kotoa.

              Tuollaisia pajoja ei voi muuta kun arvostaa ja isosti
              Last edited by *PexU*; 30-03-2016, 17:43.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Tankillinen tullut ajettua 330xd:llä ohjelmoinnin jälkeen ja kulutus tippui n. 1,5 l / 100 km lähinnä DPF:n tyhjäyksen takia. Ennen 8,5-9l työmatka ajossa, nyt 7,1 ihan tankilla laskettuna. Hiukan oli tukkoinen.

                Mites tuo kickdown napin deletointi sillä letkunpätkällä tehdään? Koitin tunnustella poljinta mutta en heti keksinyt mihin kohti se tökätään.

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by sonikk View Post
                  Tankillinen tullut ajettua 330xd:llä ohjelmoinnin jälkeen ja kulutus tippui n. 1,5 l / 100 km lähinnä DPF:n tyhjäyksen takia. Ennen 8,5-9l työmatka ajossa, nyt 7,1 ihan tankilla laskettuna. Hiukan oli tukkoinen.

                  Mites tuo kickdown napin deletointi sillä letkunpätkällä tehdään? Koitin tunnustella poljinta mutta en heti keksinyt mihin kohti se tökätään.
                  Siihen polkimen sisään menevään varteen tuo laitetaan, eli halkaiset letkunpätkän ja kietaset varren ympärille ja vaikka teippiä päälle tai pieni nippari niin pysyy kasassa.
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4595
                    • Tampere

                    Originally posted by sonikk View Post
                    Tankillinen tullut ajettua 330xd:llä ohjelmoinnin jälkeen ja kulutus tippui n. 1,5 l / 100 km lähinnä DPF:n tyhjäyksen takia. Ennen 8,5-9l työmatka ajossa, nyt 7,1 ihan tankilla laskettuna. Hiukan oli tukkoinen.

                    Mites tuo kickdown napin deletointi sillä letkunpätkällä tehdään? Koitin tunnustella poljinta mutta en heti keksinyt mihin kohti se tökätään.
                    Mikäs tässä on ideana? Se ettei laatikko kierrätä turhan korkealle automaatilla?
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Mikäs tässä on ideana? Se ettei laatikko kierrätä turhan korkealle automaatilla?
                      Jep. Eikä ohitus yms muissa kiihytyksissä puota turhaa eka kahta pykälää pienempää ja heti taas isompaa.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Virittelin sinne nippusiteellä jonkin tiivisteenpätkän, löytyi sopivan kokoinen. Kyllähän tuon eron huomaa, aiemmin läks kunnolla vasta sillä yhtä isommalla vaihteella.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Tuliko teillä hajuhaittoja dpf:n tyhjennyksen jälkeen?

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Ei minkäänlaista, perässä tulijoita en ole haastatellut. Tuskin sielläkään käryää.

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Ok. Mulla pölähtelee sellanen vanhanajan dieselin käry välillä.

                              Comment

                              • Kapanos
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1394
                                • Kirkkonummen Westend

                                Originally posted by aku1979 View Post
                                Ok. Mulla pölähtelee sellanen vanhanajan dieselin käry välillä.
                                Käsittääkseni silloin tulee jos katalysaattori poistetaan?
                                E30 M50tic -90
                                E34 M5 -90
                                E91 325d M-sport -07
                                Ford F100 -53 LS edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎