Tässä omaan N53 koneiseen autoon tullut tuo sama kylmäkäynnistys ongelma. NOX pönttö tyhjätty jo aiemmin ja silloin oli koodiakin siitä. Auto ravistaa kylmänä aika pahastikin välillä ja taas välillä saattaa käynnistyä ilman ongelmaa. Kuitenkaan mitään koodia ei sytytyshäiriöstä anna. Tänään aamulla kuitenkin käynnistyi ja ravisti pahasti sekä sammui käytännössä heti. Käynnistin uudelleen ja ravisti sekä kierrokset seilas ja meinas sammua, mutta kun kaasua antoi niin auto kävi normisti sen jälkeen. Onkohan suuttimet kyseessä vai joku muu kiva juttu? Suuttimet on vaihdettu kertaalleen vuonna 2011 "kampanjan" piikkiin ja samalla vaihdettu myös puolat. Suuttimet on 09 indeksillä. Tulpat vaihdettu vuosi sitten.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Korkeapainepumppu on myös hyvä ehdokas näissä tapauksissa. Omassa tapauksessa ei tullut myöskään mitään missfire tms. vikakoodeja, vaikka käytös oli välillä varsinkin kylmäkäynnistyksessä kuvailemasi kaltaista. Saattoi myös lämpimänä heittää moottorin vikavalon päälle.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKorkeapainepumppu on myös hyvä ehdokas näissä tapauksissa. Omassa tapauksessa ei tullut myöskään mitään missfire tms. vikakoodeja, vaikka käytös oli välillä varsinkin kylmäkäynnistyksessä kuvailemasi kaltaista. Saattoi myös lämpimänä heittää moottorin vikavalon päälle.
Comment
-
-
Originally posted by Reaper90 View PostMulla ei mitään vikakoodia anna ja lämpimänä toimii hyvin ainoastaan kylmänä ravistaa ja tuntuu ihan kuin missfiree pukkais. Käytin autoa tällä viikolla Tampereella RK-Cityhuollossa, mutta sielä auto käynnistyi hyvin ja olivat kattoneet suuttimien arvot ja olivat kuulemma kunnossa. Ainoa ohje oli, että annetaan vian pahentua ja katotaa tuleeko koodia, että voidaan vika paikallistaa.
Itsellä teki 100% samaa, mutta antoi koodia viallisesta lambdasta, jonka vaihdolla katosi ongelmat. Mulla käytössä oli ihan perus iPhone + Carly for BMW appi.
Comment
-
-
Suuttimet saattavat jumittaa auki, jolloin päästävät bensaa sylinteriin ja ylimääräisen polttoaineen vuoksi palotapahtuma on epätasainen -> tärinää. Misfireähän ei tästä tule.
Mikäli ko. efekti tapahtuu päivän ensimmäisessä käynnistyksessä, mutta ei seisottuaan lyhyen aikaa, on aika selvä peli.
Yksi keino voisi olla katsoa rough running arvoja käynnistyksessä per sylinteri kun vika ilmenee.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSuuttimet saattavat jumittaa auki, jolloin päästävät bensaa sylinteriin ja ylimääräisen polttoaineen vuoksi palotapahtuma on epätasainen -> tärinää. Misfireähän ei tästä tule.
Mikäli ko. efekti tapahtuu päivän ensimmäisessä käynnistyksessä, mutta ei seisottuaan lyhyen aikaa, on aika selvä peli.
Yksi keino voisi olla katsoa rough running arvoja käynnistyksessä per sylinteri kun vika ilmenee.
Comment
-
-
Originally posted by Reaper90 View PostJoo kyllä se tapahtuu aina pelkästään silloin, jos on seissyt pidemmän aikaa eli just yön yli. Työpäivän jälkeen (8h) ei tätä tapahdu. Koittanut kattoo rough running arvoja ja rehellisesti sanottuna en osaa niitä edes oikein tulkita. Ainut mitä huomasin oli se, että kolmessa suuttimessa arvot heittää rajustikin negatiivisten ja positiivisten lukujen välillä. Muut taas pysyy pää osin negan puolella ja vaihtelu vain pientä.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJust näin, tuo heitto viittaa siihen että noissa sylintereissä on jotain feelua. Voisi olla juurikin tuo vuotava suutin, ainakin oireesi viittaavat kovasti siihen. Korkeapainepumpun viasta väitän että lähes aina saat puolimoottorivalon mittaristoon jossain vaiheessa.
Comment
-
-
Onkos kukaan kokeillut nollata adaptaatioita ja tehdä hommaa sen jälkeen näiden ohjeiden mukaan?
Note: INPA loader 2.023 required. Switch on the ignition (engine off), connect OBD to USB connecting cable, select MSD80 for N43/N53. 1. open INPA adaptation menu, 2nd group: ../F8/F2; delete existing/old adaptations (status: ignition on; engine off), pressing Shift+F9 2. Open rough run menu ../F5/F7 Learnbit of flywheel adaptations has […]
Kauanko menee että motti oppii samoille tavoille? Ainakin yhden N43:n olen tavannut joka oli saanut sopeutumat niin solmuun että se ei toipunut siitä ilman mukautumien nollauksia. Tämä jälkeen se on kait toiminut moitteetta.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnkos kukaan kokeillut nollata adaptaatioita ja tehdä hommaa sen jälkeen näiden ohjeiden mukaan?
Note: INPA loader 2.023 required. Switch on the ignition (engine off), connect OBD to USB connecting cable, select MSD80 for N43/N53. 1. open INPA adaptation menu, 2nd group: ../F8/F2; delete existing/old adaptations (status: ignition on; engine off), pressing Shift+F9 2. Open rough run menu ../F5/F7 Learnbit of flywheel adaptations has […]
Kauanko menee että motti oppii samoille tavoille? Ainakin yhden N43:n olen tavannut joka oli saanut sopeutumat niin solmuun että se ei toipunut siitä ilman mukautumien nollauksia. Tämä jälkeen se on kait toiminut moitteetta.
Sen sijaan esim. yo caseen ei ole adaptaatioiden nollauksella ollut lopulta mitään vaikutusta.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kukaan ostanut viime aikoina suuttimia N53 moottoriin? Jos on niin mistä ja mihin hintaan? Autokeskuksessa oli jotain 270€ kappale, vaikka muistelisin jonkun täällä maininneen, että sai koko sarjan alle 800€. 🤔 En nyt löytänyt sitä viestiä täältä vaikka koko ketjun tavasin. 🤦🏻
Leebmannista sais 200€ kappale.BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostKukaan ostanut viime aikoina suuttimia N53 moottoriin? Jos on niin mistä ja mihin hintaan? Autokeskuksessa oli jotain 270€ kappale, vaikka muistelisin jonkun täällä maininneen, että sai koko sarjan alle 800€. 🤔 En nyt löytänyt sitä viestiä täältä vaikka koko ketjun tavasin. 🤦🏻
Leebmannista sais 200€ kappale.
Comment
-
-
Vielä vuotaviin suuttimiin liittyen -
Tässä myös yksi hyvä testiohjelma ISTA:ssa (bongattu toisesta threadista, kiitos Supa) -
Testi alkaa nimittäin kohdassa 1:23 vuototestillä.
Toinen (varmempi tapa) on katsoa tippuuko railipaineet esim. yön aikana. Eli katsoo paineet välittömästi sen jälkeen kun auton sammuttaa ja uusiksi useamman tunnin seisonnan jälkeen. Ehjässäkin autossa uskoisin että laskua tapahtuu vähän, eli en osaa sanoa suorilta mikä on sopiva raja-arvo minkä jälkeen voisi tehdä jotain pääteltiä jos suuttimet vuotaa.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVielä vuotaviin suuttimiin liittyen -
Tässä myös yksi hyvä testiohjelma ISTA:ssa (bongattu toisesta threadista, kiitos Supa) -
Testi alkaa nimittäin kohdassa 1:23 vuototestillä.
Toinen (varmempi tapa) on katsoa tippuuko railipaineet esim. yön aikana. Eli katsoo paineet välittömästi sen jälkeen kun auton sammuttaa ja uusiksi useamman tunnin seisonnan jälkeen. Ehjässäkin autossa uskoisin että laskua tapahtuu vähän, eli en osaa sanoa suorilta mikä on sopiva raja-arvo minkä jälkeen voisi tehdä jotain pääteltiä jos suuttimet vuotaa.
Kiitoksia täytyykin kokeilla tuota
Comment
-
Comment