Originally posted by Jacques
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
- Vielä ehtis troijaan| Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
-
-
Originally posted by toukopouko View PostBemarihan lupaa "akkusertifikaatin" 6v/100tkm, mutta eikai se muuta voimalinjaa kata? En voi tosin varmaksi sanoa kun en tätä akkusertifikaattia ole vieläkään nähnyt (ei tullut auton mukana vaikka piti).G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostNo eipä tämä 6v/100tkm takuu kata muuta kuin korkeajänniteakuston, oikeassa olet. Noo.. BPS/huoltosopimus vielä hetken voimassa.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View PostMun autossa kans kuuluu vähän sellainen hento vinkuna kun se ekaa kertaa käynnistyy. Niinkuin joku hihnan ohjari tms. ääntäisi. Siihen niitä rullia vaihdeltiinkin, ja aivan kuin se hetkeksi olisi hävinnyt se ääni, mutta taisi olla vain harhaa kun kyllä se sitten aika pian taas osui korviin.
oma: https://www.facebook.com/groups/3621...25790864650491
toinen: https://www.facebook.com/groups/3621...3826918180219/
Comment
-
-
Kysytäänpäs nyt tämäkin. Kaksi kertaa kuukauden aikana on käynyt niin että lataus on mennyt puolella nopeudella normaaliin verratuna. Lataan auton mukana tulleella auton omalla schuko-laturilla ulkopistorasiasta, jossa 16A sulake. Autossa asetuksena täysi nopeus. Yleensä lataus kestää tyhjästä täyteen n. 2,5h mutta näillä kahdella kerralla se on kestänyt 5h. Mistä tämä voisi johtua? Jotain vikaa laturissa?
Comment
-
-
Jossain latureissa voi olla lämpötilatunnistin pistokkeessa, pudottaa tehoa jos kuumenee. Tuota normaalia schukoa ei ole tarkoitettu 16A jatkuvaan kuormaan (standardi määrittää 8A pitkäaikaiseen jatkuvaan), pitäisi olla super-schuko jota ei taida olla kuin laippatyyppisenä. Teoria olisi siis että pistorasia kuumenee kuormituksesta.
En tiedä onko tuossa laturissa tunnistus.
Perinteisestä suko-pistorasiasta on tulossa mahdollisesti vielä tämän vuoden aikana uusi, vahvistettu versio. IEC:n standardin 60884-1 päivitys tunnetaan työnimellä super-schuko/high load profile plugs. Uusi pistoketyyppi saattaa tuoda helpotusta myös sähköautojen lataukseen, sillä tavallinen suko-pistoke sopii suoraan uuteen pistorasiaan, mutta pistorasian vahvistettu rakenne mahdollistaa nykyistä suuremman kuormituksen.
Siinä missä nykyisten sukojen (CEE 7/7) lämpeneminen on testattu ja standardisoitu kestämään kahdeksan ampeerin jatkuva kuormitus ja tunnin hetkellinen kuormitus 22 ampeerin virralla, pitäisi uuden version kestää jatkuva 16 ampeerin kuormitus ja viiden tunnin kuormitus 26 ampeerin virralla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJossain latureissa voi olla lämpötilatunnistin pistokkeessa, pudottaa tehoa jos kuumenee. Tuota normaalia schukoa ei ole tarkoitettu 16A jatkuvaan kuormaan (standardi määrittää 8A pitkäaikaiseen jatkuvaan), pitäisi olla super-schuko jota ei taida olla kuin laippatyyppisenä. Teoria olisi siis että pistorasia kuumenee kuormituksesta.
En tiedä onko tuossa laturissa tunnistus.
Eli 16A pistorasian pitäisi kestää lyhyempiä aikoja ~3700W joten ei kait tämän ~2700W ole vielä liikaa? Omassa tapauksessa vaikuttaa siltä, että latausvirta on näissä "poikkeustapauksissa" jäänyt 6A*tasolle heti alusta lähtien, mikä ei liene normaalia.Last edited by Nautilus; 01-11-2019, 02:06.
Comment
-
-
Originally posted by jämerä View PostMinulla noin lukemat on tosiaan 320hv ja 560Nm?En muista oliko noi samoin ennen viritystä.
Kaikki omistamani turboautot ovat olleet softattuja ja toimineet loistavasti ��
edit: täältä löytyikin jo kommentteja softasta: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php...art=40#p113571Last edited by Nautilus; 01-11-2019, 02:29.
Comment
-
-
Yksinpuhelu jatkukoon. Onko vinkkejä mikä tyyli on paras lähteä talviaamuna (kylmään aikaa siis) liikenteeseen?
1. Lähtöajastus ilmastoinnin kanssa päälle, latauksen voi hoitaa milloin vaan (lataamisella ei akun lämpimänä pysymisen kannalta väliä / ilmastointi lämmittää myös akkua).
2. Lähtöajastus ilmastoinnin kanssa päälle, lataukseen asetukseksi "Lataus edulliseen hintaan", johon aikaikkunaksi sellainen että ehtii hyvin ladata ennen lähtöä. Auto hoitaa latauksen ajoituksen optimaalisesti niin että akku on mahdollisimman täynnä ja mahdollisimman lämmin.
3. Lähtöajastus ilmastoinnin kanssa päälle, lataukseen asetukseksi "Lataus edulliseen hintaan", mutta yrittää ajoittaa aikaikkunan niin että lataus on valmis ennen kuin ilmastointi alkaa. Auto ei osaa itse optimoida sekä latauksen että ilmastoinnin ajoitusta.
4. Kotiautomaatiosysteemin kautta (etäohjattava pistorasia ja ConnectedDrive plugin käytössä) käynnistää latauksen "EstimatedChargeTime" + 30min ennen lähtöaikaa, joka efektiivisesti on todennäköisesti aika sama kuin vaihtoehto 2/3. Mutta menettääkö tässä jotain, jos ei käytä auton omaa logiikkaa eli osaako se miettiä esimerkiksi ilmastoinnin tehon/keston ulkolämpötilan mukaan? Ja laittaa latauksen alkamaan niin että homma toimii optimitavalla?
Lisäksi, iOS appissa lähtöajan asetuksessa on kaksi vaihtoehtoista aikaa, molempien alla lukee päivittäin enkä keksi mistä sen saisi kerta-ajastukseksi. Manuaalissa mainitaan kuitenkin kerta-ajastuksen mahdollisuudesta. Web-portaalissa on puolestaan vain lähtöaika 1 ja lähtöaika 2 eikä mitään mainintaa onko se päivittäin vai kerta-ajastus. Aika näyttää olevan sama kuin mitä iOS appin kautta on asettanut. Näkyykö muillakin näin, miten kerta-ajastus toimii (erioten iOS appissa)?Last edited by Nautilus; 03-11-2019, 01:44.
Comment
-
-
Originally posted by Nautilus View PostMinkä softan olet muuten laittanut? Onko ollut mitään lieveilmiöitä? Kiinnostaisihan se ottaa vähän lisää tehoja irti tästä, mutta toisaalta ei viitsisi mitään isompia riskejäkään ottaa asian suhteen. Ilmeisesti Celticin softa oli hajottanut joitain 330e koneita (= 320i koneita, mutta jostain syystä niiden kanssa ei kait samoja ongelmia) ja ainakin tilapäisesti niitä ei enää laitettu. En muista mistä tämän luin, olisiko ollut jopa tästä ketjusta...
edit: täältä löytyikin jo kommentteja softasta: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php...art=40#p113571
Samalla kyselin näistä B48 moottori ongelmista?Kuulemma ollut heidän vuoden 2019 yksi suosituimmista softista ja ei mitään ongelmia ole kuulunut.
Kai joku voisi avautua täällä palstalla jos on omakohtaisia ongelmia?
Näitä 330e ja 530e malleja Celticin softalla on kuiteskin liikenteessä aika reilusti:thinkLast edited by jämerä; 03-11-2019, 10:26.G11 740e Pure Excellence -16
E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
Ex: F30 330e M-Sport -16
Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
Ex: E60 530d LCI -08
Ja pitkä lista muita😎
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View Post330e:ssä akustoa ei lämmitetä missään vaiheessa, ainoastaan tarvittaessa jäähdytetään.
Tuossa kysymyksessäni tosiaan kirjoitin 1.-kohtaan: "lmastointi lämmittää myös akkua" ja tällä tarkoitin lähinnä sitä, että ilmastointi käyttää akkua ja samalla akku alkaa toivottavasti myös latautumaan niin tämä akun käyttö sitä samalla myös lämmittää.Last edited by Nautilus; 04-11-2019, 00:42.
Comment
-
-
Originally posted by jämerä View PostJoo Celticin koodit sisällä,syyskuussa kävin päivittämässä uuden softan autoon.
Samalla kyselin näistä B48 moottori ongelmista?Kuulemma ollut heidän vuoden 2019 yksi suosituimmista softista ja ei mitään ongelmia ole kuulunut.
Kai joku voisi avautua täällä palstalla jos on omakohtaisia ongelmia?
Näitä 330e ja 530e malleja Celticin softalla on kuiteskin liikenteessä aika reilusti:think
Comment
-
Comment