Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |jaakko|
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 1542
    • Keski-Suomi

    Originally posted by bbs body e28 View Post
    pitää vielä kyselllä että mistä näihin vanhoihin bemareihin kannattaa alustan osia hommata. onko marmorin hinnat kovempia kuin varaosaliikkeissä? pyörän napa pitäs, eteen ylä/ala tukivarret jne.
    Ite käyn KL-Varaosilta hakemassa. Joskus jopa halvempaa kuin varaosaliikkeestä ja MELKEIN kaikki on löytyny hyllystä, ja jos ei löydy niin tilaavat.

    Ja kun liittyy KL-klubiin(ilmainen) niin saa alennusta.

    edit; niin joo ku kattoo tarkemmin niin ei löydy olusta..

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      Jotain saattaa löytyä...

      BTCF haku ja vanhojakin myyti-ilmoituksia kannattaa kysyä!
      Osien kierrätys on järkevää ja nyt näitä autoja poistuu vielä.
      Marmoritiskillä maksaa joku ilmamassamittari - paljon.
      "Vaihdettaessa" osia pysyvät viimeiset haikeulat liikenteessä!

      Miten muuten korjataan ilmamassamittarin grafiittikiekon pinta?
      (kun metallilaahaimien siirto vieruskohtaan ei enää auta)
      Käyvätkö ilmamassamittarit moottorista riippumatta ristiin vaihdettaviksi?
      Last edited by tsbmw; 02-06-2010, 05:50.
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by smpovers View Post
        Katselimpa että e28:n rekisteriotteessa ei ollut mitään mainintaa abs-jarruista. Ajattelinkin että onko sillä oikeasti sit väljä jos otan polttimon irti ja ajelen?
        Missään autossa mulla ei vielä ole abs-jarruja ollut.
        Olisi vaan pakko saada auto nopeasti liikenteeseen kun kohta ei ole muuta autoa millä ajella. Vian voisi joskus myöhemmin sit korjata kun ei ole kiire ja auton saa nosturille.
        Lukeeko otteessa jarrujen kohdalla NAP vai NAPL?

        jälkimmäinen tarkoittaa ABS:ää

        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          Originally posted by tsbmw View Post
          Miten muuten korjataan ilmamassamittarin grafiittikiekon pinta?
          (kun metallilaahaimien siirto vieruskohtaan ei enää auta)
          Käyvätkö ilmamassamittarit moottorista riippumatta ristiin vaihdettaviksi?
          Itse olen vaihtanut aina toisesta autosta toimivan tilalle, eikä ole ollut koskaan ongelmia. Olen muistaakseni joskus kuullut, että sellaista siveltävää grafiittiainetta olisi jostain saanut. En kyllä yhtään tiedä mistä...
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            Originally posted by Rocla View Post
            Joko ei mene minun jakeluuni tai sitten tuo on aivan järjetön kysymys, kai sillä voi ihan yhtähyvin ajaa olipa se polttimo paikoillaan tai ei.

            Eli auto on kuitenkin täysin ajokuntoinen, vaikkei ABS järjestelmä olisikaan pelissä ja sillä on ihan yhtä turvallista ajaa olipa polttimo paikoillaan tai ei.
            Katsastusta ajatellen meinasin että onko sillä mitää väljä vaikka koko valo ei palakkaan. Jarrut on muuten täysin kunnossa..

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Lukeeko otteessa jarrujen kohdalla NAP vai NAPL?

            jälkimmäinen tarkoittaa ABS:ää
            Rekisteriotteessa ei ollut kumpaakaan merkintää. Tyhjä paikka vaan jarrujärjestelmän tarkennus kohdassa.



            Tais kaatua tuo katsastus homma etupään ruostevaurioihin. Piti vaan pienet laput hitsata siihen, mutta sehän on niin perkeleesti ruosteessa sieltä alapuolelta. Pitäisi kai purkaa etutolpat ja vähän johtoja pois sekä lattiamattojen irroituskaan ei pahitteeksi ole.

            Pakko sanoa että ei riitä aika eikä innostus. Kiva ja jokseenkin harvinainen auto tuo 525ia olisi mutta kolmessa autossa on mulle jo tarpeeksi hoidettavaa. Taidampa pistää auton myyntiin. Joku kellä on innostusta laittaa niin saa ostaa...
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • |jaakko|
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 1542
              • Keski-Suomi

              mistä löytyy 518i keskuslukon ohjausyksikkö? apparinpuolen kajarin yläpuolelta?

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7094
                • Forssa

                Originally posted by |jaakko| View Post
                mistä löytyy 518i keskuslukon ohjausyksikkö? apparinpuolen kajarin yläpuolelta?
                Vastasit itse itsellesi.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  Originally posted by |jaakko| View Post
                  mistä löytyy 518i keskuslukon ohjausyksikkö? apparinpuolen kajarin yläpuolelta?
                  Kyllä, apparin kajari pois ja käsi reiästä ylös, pitäs löytyä. Boksin ruuvit on siinä kun avaat hanskalokeron ja otat sen oikean sivuverhoilun pois, 2 pientä ristipääruuvia pystysuunnassa, ei tarvi ottaa kokonaa pois kun löysätä vaan.

                  Comment

                  • |jaakko|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 1542
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by sleepertuning View Post
                    Kyllä, apparin kajari pois ja käsi reiästä ylös, pitäs löytyä. Boksin ruuvit on siinä kun avaat hanskalokeron ja otat sen oikean sivuverhoilun pois, 2 pientä ristipääruuvia pystysuunnassa, ei tarvi ottaa kokonaa pois kun löysätä vaan.
                    Ok. tänks. Pitää yrittää soveltaa kaukosäätöyksikkö tuonne.. :think

                    Comment

                    • Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 579
                      • Paimio

                      "uuden" e28:sin omistajana on herännyt muutama kysymys, lähinnä konehuoneen puolelta ja m10 tekniikasta:

                      Tuo on 518i niin eikos tuo sitten pelaa L tai K-jetronic.lla, mutta kummalla?

                      Joitakin pikkuhäikkiä tuossa ilmeisesti on kun tyhjäkäynti on toteutettu kaasuvaijeria kiristämällä?

                      Kuvan kohde nro. 1.
                      Onkos tuo kello tms virranjakajan kyljessä sytytyksen alipainesäätö tjsp? näytti letku olevan irti ja ruuvi päässä, Koitin laittaa letkun paikoilleen ja pois koneen käydessä tasakaasulla kierroksilla, mutta mitään ei tapahtunut. Rikki vai syystä poistettu käytöstä?

                      Kohde nro 2.
                      Mikäs mötti tuo on ja mihin vaikuttaa? Siitä oli liitin irti, laitoin paikoilleen -> nothing happens..

                      Kohde 3.
                      Tuo on vissiin tyhjäkäyntimoottori eikös? onkohan siinä jokin fiba kun tuo tyhjäkäynti on noinkin hassusti toteutettu?

                      Kuva:


                      Jos joku muuten tietää että mistä löytyisi tuohon korjausopasta netistä niin linkkiä tännepäin kiitos

                      Voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta nämä motroniccia edeltäneet vehkeet on hieman pimennossa meikäläiseltä..

                      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                      Nyk. VW Golf '00
                      Nyk. VW Golf '95
                      Historiaa:x17 BMW +Muuta

                      Comment

                      • sleepertuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 662
                        • Kotka

                        Originally posted by Rikke View Post
                        L-Jetronic.

                        1. Jakajan alipainesäätö tosiaan, jos letku irti ja tulpattu, todennäköisesti se alipainesäätökalvo on puhki ja letku tulpattu jottei ime ilmaa sitäkautta.
                        Sytytyksen ennakonsäätö ei siis pelaa ollenkaan osakuormalla.

                        Tyhjäkäynti pitäis säätyä osan numero 2 tulipellin päässä sijaitsevasta ruuvista.
                        Varsinaista "tyhjäkäyntimoottoria/venttiiliä" ei näissä vehkeissä olekaan.
                        Kaasuvaijeri pitää olla "löysällä" tyhjäkäynnillä, jotta ohjausyksikkö tunnistaa tyhjäkäynnin kaasuläpän asentoanturin kautta.

                        Osa numero 2 on kylmäkäynnistyssuutin, eli "ryyppy", ei ole kuumana käytössä ollenkaan.

                        Osa numero 3 on lisäilmaluisti joka on kylmänä auki, ja lämmetessään sulkeutuu, kone jaksaa käydä kuumana ilman lisäilmaa.

                        Onnitteluni loistoauton hankinnasta! Kunnossa ollessaan ns. pomminvarma ja helvetin hauska laite.
                        Last edited by sleepertuning; 05-06-2010, 19:45.

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1645
                          • Vähäkyrö

                          Mistähän johtuu semmonen voimakas jousen ponkasuääni takapäästä? Kuulunu täs joinain päivinä. Tänään, ku oikea takarengas kävi syvässä kuopassa, nii kuulu oikeen kunnolla. Sen jälkeen sillon tällön kyläpyörityksessä. Käsin ku paino perää, nii kuulu pari kertaa, sitte taas loppu tällä erää? Jousi poikki?

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Mistähän johtuu semmonen voimakas jousen ponkasuääni takapäästä? Kuulunu täs joinain päivinä. Tänään, ku oikea takarengas kävi syvässä kuopassa, nii kuulu oikeen kunnolla. Sen jälkeen sillon tällön kyläpyörityksessä. Käsin ku paino perää, nii kuulu pari kertaa, sitte taas loppu tällä erää? Jousi poikki?
                            Luultavasti. Ei ois ensimmäinen mikä kannatas tarkistaa?:think

                            Comment

                            • Dase
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Helsinki

                              Meneekös 8,5" vanne jonka et on 32 e28 eteen?
                              Imeisesti jonkin sortin spacerit tarvii et menee, mutta ajattelin vielä varmistaa asian.

                              Comment

                              • demo187
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 120
                                • Rauma

                                Onkos kellään tietoa, että miten irroitetaan raidetankoon kiinnittyvä tanko joka puolestaan kiinnittyy renkaaseen. Eli siis nuo kaksi tankoa pitäisi saada irti toisistaan. Onks tähän olemassa jotain niksiä? Eikai tuolla sittenkin oo jotain kierteitä välissä? Aika brutaalia väkivaltaa käyttämällä ei liikahtanukkaan.

                                Kyseessä siis osat: 11 ja 14: http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎