Originally posted by Dase
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
-
-
Originally posted by bbs body e28 View Posttäytyis ruveta kehittään pakoputkistoa tähän, näissä 6 koneisissa on ilmeisesti alunperin 3:lla vaimentajalla?, ajattelin tehdä tähän vain kahdella vaimentajalla kun ei mitään ilmaisia ole nuo uudet tarvikevaimentajatkaan. ilmeisesti kannatttaa kuintenki mallikohtaisia vaimentimia käyttää että ei yleismallisia?
Comment
-
-
Voisi kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, että siivet tai puhaltimen navat ovat väärinpäin. Tällöin puhallin ei edes pidä juuri minkäänlaista ääntä, luonnollisestikaan, kun ilma ei liiku.
On tosiaan tuossa minunkin vessassa kolme vaimenninta, ensimmäinen muistuttaa ulkoisesti enemmän katalysaattoria, kuin äänenvaimenninta. Kattia tai lambdaa tuossa ei kuitenkaan ole. Varsin maltilliset pakoäänet tuossa kyllä onkin.
Katselin äsken noita takakelkan pystypuslia, ja ne näyttäisivät antavan varsin paljon pystysuunnassa periksi, vieläpä ilman mitään ääntä. Ihan takapyörästä yhdellä kädellä heiluttamalla takakelkka liikkuu puslillaan pari senttiä. Ei ilmeisesti kovinkaan normaalia? Muutenkin puslat ovat aika alakuloisen näköiset, siis kovin hapantuneen oloiset.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostPitkästä aikaa palaan BMW-kuljettajien keskuuteen jälleen itsekin BMW-kuljettajana. Alla on siis nykyään sigussakin mainittu E28 520i vm. 87. Kyseinen klassikko kärsii seuraavanlaisista ongelmista:
Perästä vasemmalta kuuluu terävä kolahdus jos painaa kaasua vähän reilummin moottorijarrutukselta. Takakelkan pystypuslat vaiko tukivarren puslat?
Kiihdyttäessä auto pyrkii puoltamaan vasemmalle, normaalisti ajaessa pyrkii menemään oikealle. Puoltaminen tapahtuu hyvin pehmeästi, sitä enemmän puoltaa, mitä enemmän polkee kaasua, kolahduksia ei kuulu. Samat puslat tähänkin syynä?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOmassa käyttiksessä juuri kyseiset oireet aiheutuu finaalissa olevista takakelkan pystypuslista. Saat helposti todettua puslien kunnon, kun vedät käkkärin päälle ja tönit autoa esim. taaksepäin vaikka takaoven karmista, samalla puslaa/takakelkkaa tiiraillen. Todennäköisesti kelkka pääsee heilumaan ylös-alas(myöskin eteen-taakse) suunnassa melkein vapaasti, eli puslan sisäholkki on irronnut ulkokehästä.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Sellasta kysymystä heittäisin ilmoille kun olisi aika komiat vanteet wanhaanherraan saatavilla niin miten mahtuu alle, etukiekot olisi 8,5" ja et 13 ja takavanteet 9,5" leveet ja et 20. Eli millai mahtuu ja minkä kokoisilla renkailla?? Kyseessä siis 17" vanteet."Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Originally posted by Bimmero View PostSellasta kysymystä heittäisin ilmoille kun olisi aika komiat vanteet wanhaanherraan saatavilla niin miten mahtuu alle, etukiekot olisi 8,5" ja et 13 ja takavanteet 9,5" leveet ja et 20. Eli millai mahtuu ja minkä kokoisilla renkailla?? Kyseessä siis 17" vanteet.
eteen 215/40/17 ja taakse 245/35/17. 9.5" leveelle vanteelle menee vielä ilman konttorilla pelleilyä.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Originally posted by full View Postmahtuu.
eteen 215/40/17 ja taakse 245/35/17. 9.5" leveelle vanteelle menee vielä ilman konttorilla pelleilyä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View PostJep, näin juurikin sattumalta tein, ja hienosti pääsee elämään pystysuunnassa, mutta vaakasuunnassa ei pääse juuri liikkumaan. Tarvinnee siis hakea uudet puslat. Samaan hässäkkään kannattanee varmaan tukivarrenkin puslat vaihtaa ja laittaa myös se pieni yhdystanko uusiksi, ettei heti talvella tarvi olla taas purkamassa. Myös takajarrut menee samalla. Ikävää vaan kun joutuu heti tekemään remppaa kun ostaa auton. Mutta sitähän se tuppaa vanhojen autojen kanssa olemaan. 23 vuotta tekee kumiosille ja varsinkin vulganoinneille ihmeitä. Pitää sitten joulukuussa veronpalautuksista tehdä etupäähänkin puslaremppa, vaikkei se vielä mitenkään kovin pahalla tolalla ole, mutta onpahan sitten kunnossa ja katsastusmieheltä satelee vuolaasti kehuja.
Osat saa netistä ja lähivariksesta.
Ihana auto jota ei ulkopuoliset pakolla rahasta!
(Joka päivä käytän kaikki ominaisuudet ja passeli auto 21v ollut! - kokeilin c-sarjan mersua...)Last edited by tsbmw; 11-09-2010, 20:15.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostItse vaihtaen ei kuluja ole just mitään. Tekniikka on yksinkertaista = BOLT ON!
Osat saa netistä ja lähivariksesta.
Ihana auto jota ei ulkopuoliset pakolla rahasta!
(Joka päivä käytän kaikki ominaisuudet ja passeli auto 21v ollut! - kokeilin c-sarjan mersua...)
Tankki osaltaan tuo mielenkiintoisia kysymyksiä, konttiin paisuntasäiliölle lähtevien letkujen tankin pään rautaputket olivat ihan läpiruosteessa. Tankin päällä/sisällä olevan hässäkän imu- ja paluuputket olivat ihan mädät, myös täyttöputkessa oli reikiä. Itse tankki oli muuten aika ruosteeton.
Kaiken kukkuraksi vielä bensapumppukin tarvinnee vaihtaa, kun kierteet meni poikki pumpun navoilta. Ajattelin siirtää bensapumpun ja suodattimen konttiin pois pohjasta happanemasta, suodattimenkin vaihto olisi vähän mukavampaa. Mutta voi sitä rahanmenoa taas, satasia palaa, mutta eipähän tarvi sinne ikänä kajota. Vielä kun samalla esiin tulleet ruostepaikatkin korjailen pois, niin hyvä tulee ku mummon jalasta ja kakskasi pysyykin mulla hautaan saakka.
P.S. Jos jollain on kaupan ehjä ja _ruosteeton_ tankki imu- ja paluuhässäköineen, niin sopii tarjota!nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
Comment