Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmero
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 343
    • Harjavalta

    Originally posted by Dase View Post
    Itselläni on tuo 518i jossa puhallin puhaltaa ihan kunnolla, kun taas tuossa 520iA puhallin ei pidä ees tuulilasia huurtumattomana.
    Mistähän tuo voisi johuta, ilmeisesti virta puhaltimelle on otettu väärästä paikasta, voisiko tuo vaikuttaa siihen?
    Enempiä tietämättä puhaltimestasi niin tiedän tapauksen kun oli vaihdettu puhallin ja siivet pitänyt ottaa vanhasta moottorista niin ne oli laitettu väärinpäin, toiminta juurikin kuvailemasi kaltaista.
    "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

    e90 335i

    Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

    Comment

    • Baaske
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 29
      • Joensuu

      Originally posted by bbs body e28 View Post
      täytyis ruveta kehittään pakoputkistoa tähän, näissä 6 koneisissa on ilmeisesti alunperin 3:lla vaimentajalla?, ajattelin tehdä tähän vain kahdella vaimentajalla kun ei mitään ilmaisia ole nuo uudet tarvikevaimentajatkaan. ilmeisesti kannatttaa kuintenki mallikohtaisia vaimentimia käyttää että ei yleismallisia?
      Kyllä itselläkin olleessa 520i/87:ssa oli kolme vaimenninta, tosin se ensimmäinen koneesta päin oli ns. liekinsammutin-tyyppiä.

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 314
        • Mouhijärvi

        Voisi kuulostaa hyvinkin mahdolliselta, että siivet tai puhaltimen navat ovat väärinpäin. Tällöin puhallin ei edes pidä juuri minkäänlaista ääntä, luonnollisestikaan, kun ilma ei liiku.

        On tosiaan tuossa minunkin vessassa kolme vaimenninta, ensimmäinen muistuttaa ulkoisesti enemmän katalysaattoria, kuin äänenvaimenninta. Kattia tai lambdaa tuossa ei kuitenkaan ole. Varsin maltilliset pakoäänet tuossa kyllä onkin.

        Katselin äsken noita takakelkan pystypuslia, ja ne näyttäisivät antavan varsin paljon pystysuunnassa periksi, vieläpä ilman mitään ääntä. Ihan takapyörästä yhdellä kädellä heiluttamalla takakelkka liikkuu puslillaan pari senttiä. Ei ilmeisesti kovinkaan normaalia? Muutenkin puslat ovat aika alakuloisen näköiset, siis kovin hapantuneen oloiset.
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          Originally posted by gubbe89 View Post
          Pitkästä aikaa palaan BMW-kuljettajien keskuuteen jälleen itsekin BMW-kuljettajana. Alla on siis nykyään sigussakin mainittu E28 520i vm. 87. Kyseinen klassikko kärsii seuraavanlaisista ongelmista:

          Perästä vasemmalta kuuluu terävä kolahdus jos painaa kaasua vähän reilummin moottorijarrutukselta. Takakelkan pystypuslat vaiko tukivarren puslat?

          Kiihdyttäessä auto pyrkii puoltamaan vasemmalle, normaalisti ajaessa pyrkii menemään oikealle. Puoltaminen tapahtuu hyvin pehmeästi, sitä enemmän puoltaa, mitä enemmän polkee kaasua, kolahduksia ei kuulu. Samat puslat tähänkin syynä?
          Omassa käyttiksessä juuri kyseiset oireet aiheutuu finaalissa olevista takakelkan pystypuslista. Saat helposti todettua puslien kunnon, kun vedät käkkärin päälle ja tönit autoa esim. taaksepäin vaikka takaoven karmista, samalla puslaa/takakelkkaa tiiraillen. Todennäköisesti kelkka pääsee heilumaan ylös-alas(myöskin eteen-taakse) suunnassa melkein vapaasti, eli puslan sisäholkki on irronnut ulkokehästä.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by Dase View Post
            Itselläni on tuo 518i jossa puhallin puhaltaa ihan kunnolla
            Kuin myös oma 518i puhaltaa kyllä kovaa.

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              kuin täälläkin...
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 314
                • Mouhijärvi

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Omassa käyttiksessä juuri kyseiset oireet aiheutuu finaalissa olevista takakelkan pystypuslista. Saat helposti todettua puslien kunnon, kun vedät käkkärin päälle ja tönit autoa esim. taaksepäin vaikka takaoven karmista, samalla puslaa/takakelkkaa tiiraillen. Todennäköisesti kelkka pääsee heilumaan ylös-alas(myöskin eteen-taakse) suunnassa melkein vapaasti, eli puslan sisäholkki on irronnut ulkokehästä.
                Jep, näin juurikin sattumalta tein, ja hienosti pääsee elämään pystysuunnassa, mutta vaakasuunnassa ei pääse juuri liikkumaan. Tarvinnee siis hakea uudet puslat. Samaan hässäkkään kannattanee varmaan tukivarrenkin puslat vaihtaa ja laittaa myös se pieni yhdystanko uusiksi, ettei heti talvella tarvi olla taas purkamassa. Myös takajarrut menee samalla. Ikävää vaan kun joutuu heti tekemään remppaa kun ostaa auton. Mutta sitähän se tuppaa vanhojen autojen kanssa olemaan. 23 vuotta tekee kumiosille ja varsinkin vulganoinneille ihmeitä. Pitää sitten joulukuussa veronpalautuksista tehdä etupäähänkin puslaremppa, vaikkei se vielä mitenkään kovin pahalla tolalla ole, mutta onpahan sitten kunnossa ja katsastusmieheltä satelee vuolaasti kehuja.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Bimmero
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 343
                  • Harjavalta

                  Sellasta kysymystä heittäisin ilmoille kun olisi aika komiat vanteet wanhaanherraan saatavilla niin miten mahtuu alle, etukiekot olisi 8,5" ja et 13 ja takavanteet 9,5" leveet ja et 20. Eli millai mahtuu ja minkä kokoisilla renkailla?? Kyseessä siis 17" vanteet.
                  "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                  e90 335i

                  Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                  Comment

                  • Viljami
                    Newbiemmer
                    • Jul 2010
                    • 22
                    • Tornio

                    Perhana, ei heränny matka- tai lämpömittari akkujen vaihdolla

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      Originally posted by Viljami View Post
                      Perhana, ei heränny lämpömittari akkujen vaihdolla
                      Mikähän auto mahtoikaan olla koneeltaan? Mittarin anturin johto maihin -> lämmöt pitäis hypätä tappiin.

                      Comment

                      • full
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1211
                        • Tampere

                        Originally posted by Bimmero View Post
                        Sellasta kysymystä heittäisin ilmoille kun olisi aika komiat vanteet wanhaanherraan saatavilla niin miten mahtuu alle, etukiekot olisi 8,5" ja et 13 ja takavanteet 9,5" leveet ja et 20. Eli millai mahtuu ja minkä kokoisilla renkailla?? Kyseessä siis 17" vanteet.
                        mahtuu.
                        eteen 215/40/17 ja taakse 245/35/17. 9.5" leveelle vanteelle menee vielä ilman konttorilla pelleilyä.
                        BMW M535iA -86
                        Volvo V90 -18

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by full View Post
                          mahtuu.
                          eteen 215/40/17 ja taakse 245/35/17. 9.5" leveelle vanteelle menee vielä ilman konttorilla pelleilyä.
                          Ai prkl. Liekkö 255/40-17 alkaa ahdistamaan takana vakiokaarissa? ET jotain 15 luokkaa.:think
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • sleepertuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 662
                            • Kotka

                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Ai prkl. Liekkö 255/40-17 alkaa ahdistamaan takana vakiokaarissa? ET jotain 15 luokkaa.:think
                            Itselläni meinasi ahdistaa jo 16" 215/55 et13 takana, tosin jouset/iskarit oli aika kuolleet.

                            Comment

                            • tsbmw
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 1495
                              • Ilvola

                              Originally posted by gubbe89 View Post
                              Jep, näin juurikin sattumalta tein, ja hienosti pääsee elämään pystysuunnassa, mutta vaakasuunnassa ei pääse juuri liikkumaan. Tarvinnee siis hakea uudet puslat. Samaan hässäkkään kannattanee varmaan tukivarrenkin puslat vaihtaa ja laittaa myös se pieni yhdystanko uusiksi, ettei heti talvella tarvi olla taas purkamassa. Myös takajarrut menee samalla. Ikävää vaan kun joutuu heti tekemään remppaa kun ostaa auton. Mutta sitähän se tuppaa vanhojen autojen kanssa olemaan. 23 vuotta tekee kumiosille ja varsinkin vulganoinneille ihmeitä. Pitää sitten joulukuussa veronpalautuksista tehdä etupäähänkin puslaremppa, vaikkei se vielä mitenkään kovin pahalla tolalla ole, mutta onpahan sitten kunnossa ja katsastusmieheltä satelee vuolaasti kehuja.
                              Itse vaihtaen ei kuluja ole just mitään. Tekniikka on yksinkertaista = BOLT ON!
                              Osat saa netistä ja lähivariksesta.
                              Ihana auto jota ei ulkopuoliset pakolla rahasta!
                              (Joka päivä käytän kaikki ominaisuudet ja passeli auto 21v ollut! - kokeilin c-sarjan mersua...)
                              Last edited by tsbmw; 11-09-2010, 20:15.
                              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                              - E28 528i, 528i+, M5

                              Comment

                              • gubbe89
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 314
                                • Mouhijärvi

                                Originally posted by tsbmw View Post
                                Itse vaihtaen ei kuluja ole just mitään. Tekniikka on yksinkertaista = BOLT ON!
                                Osat saa netistä ja lähivariksesta.
                                Ihana auto jota ei ulkopuoliset pakolla rahasta!
                                (Joka päivä käytän kaikki ominaisuudet ja passeli auto 21v ollut! - kokeilin c-sarjan mersua...)
                                Jep, itsehän tarkoitus on kaikki tehdä, tähän asti on tehtykin, ja tullaan tekemään, ei normaalipulliaisen perse kestä korjaamolla käyttää. Nyt tosiaan on jo taka-akseli sekä tankkikin lattialla. Kaikki tulee uusiksi, puslat, nivelet, koiranluut, pyöränlaakerit, jarrut(myös takimmaiset letkut ja putket sekä jarrukilvet sekä käkkärin osat+vaijerit). Perä+vetarit sekä perän kannatinkumi jää entiselleen, kun ovat ehjiä. Samalla vien taka-akselin hiekkapuhallukseen, sitten maalaan ja ruostesuojaan sen.

                                Tankki osaltaan tuo mielenkiintoisia kysymyksiä, konttiin paisuntasäiliölle lähtevien letkujen tankin pään rautaputket olivat ihan läpiruosteessa. Tankin päällä/sisällä olevan hässäkän imu- ja paluuputket olivat ihan mädät, myös täyttöputkessa oli reikiä. Itse tankki oli muuten aika ruosteeton.

                                Kaiken kukkuraksi vielä bensapumppukin tarvinnee vaihtaa, kun kierteet meni poikki pumpun navoilta. Ajattelin siirtää bensapumpun ja suodattimen konttiin pois pohjasta happanemasta, suodattimenkin vaihto olisi vähän mukavampaa. Mutta voi sitä rahanmenoa taas, satasia palaa, mutta eipähän tarvi sinne ikänä kajota. Vielä kun samalla esiin tulleet ruostepaikatkin korjailen pois, niin hyvä tulee ku mummon jalasta ja kakskasi pysyykin mulla hautaan saakka.

                                P.S. Jos jollain on kaupan ehjä ja _ruosteeton_ tankki imu- ja paluuhässäköineen, niin sopii tarjota!
                                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                                ex. E34 525 TDS Touring -93
                                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                                ex. E34 535i -88
                                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎