nyt ei oikeen aukea toi motronicin sielun maailma..
koneesta löytyy triggeri mikä taitaa lukea kampiakselin asennon ja sitten tosiaan
on vielä kytkin kopassa nuo 2 anturia yk ja rpm.
miksiköhän periaateessa samaa tietoa motronic lukee kummastakin päästä konetta.?.:think
nyt ei oikeen aukea toi motronicin sielun maailma..
koneesta löytyy triggeri mikä taitaa lukea kampiakselin asennon ja sitten tosiaan
on vielä kytkin kopassa nuo 2 anturia yk ja rpm.
miksiköhän periaateessa samaa tietoa motronic lukee kummastakin päästä konetta.?.:think
Hihnapyörällä oleva anturi on vain huoltopistokeen anturi. Motronic 1.0 ja 1.1 on ainakin vauhtipyörällä 2 anturia.
Son moro tänne päin sitten ku ohjattiin tänne.
Eli aloittelija kyselee jos nyt menis oikeaan paikkaan (tässä kait ei ole ku yksi topikki johon vain "vastataan"????)
Eli potilas olisi e28 518 -84 380thkm veivattu.
Ja hän tahtoisi uudet perä ja vaihteisto öljyt mitähän laatua pitäisi olla????
Tain joitain laatuja tarvike liikkeestä mutta eivät olleet varmoja noista.
Sitten samaan rytäkkään kysyn että mimmoinen homma on moiseen laittaa xenonit?? onko ahdas joutuuko paljon "säveltämään"??
Ja sitten vielä, että mikähän on ku tuo inspektion valo ei heitä palamasta tai heittää ku nollaan mutta sitten ku käyttää virrat päällä/pois päällä niin taas palaa tai käynistää ja samuttaa käynistää niin taas palaa ???
Ja jos sattuu niin, että malttaa olla syttymättä niin varmasti ku on yön yli niin aamulla palaa
Tai jos käyttää akun kengän irti niin heti syttyy valo ku laittaa kengän paikoillee ja tarttaa.
Eikö tuossa ole minkäänlaista muistia ym????
Tuosapa noin niinku aluksi sanokaa taas jos olen väärässä paikassa.
Kiitoksia jo etukäteen.
-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Ja sitten vielä, että mikähän on ku tuo inspektion valo ei heitä palamasta tai heittää ku nollaan mutta sitten ku käyttää virrat päällä/pois päällä niin taas palaa tai käynistää ja samuttaa käynistää niin taas palaa ???
Ja jos sattuu niin, että malttaa olla syttymättä niin varmasti ku on yön yli niin aamulla palaa
Tai jos käyttää akun kengän irti niin heti syttyy valo ku laittaa kengän paikoillee ja tarttaa.
Eikö tuossa ole minkäänlaista muistia ym????
Sulla on hyvin todennäköisesti mittariston "akut" eläneet ohi aikansa ja saattaa muutenkin olla hapettumaa mittariston sisällä. Myöhemmin saattaa ilmetä myös muunlaisia mittaristo-ongelmia. Eli akut vaihtoon ja piirilevyjen tarkistus, sillä pitäisi korjaantua ja huoltovalojen toimia niinkuin pitää
Eli potilas olisi e28 518 -84 380thkm veivattu.
Ja hän tahtoisi uudet perä ja vaihteisto öljyt mitähän laatua pitäisi olla????
Tain joitain laatuja tarvike liikkeestä mutta eivät olleet varmoja noista.
Sitten samaan rytäkkään kysyn että mimmoinen homma on moiseen laittaa xenonit?? onko ahdas joutuuko paljon "säveltämään"??
Varma ratkaisu: Laatikkoon Castrol SMX-S 75W-85, perään Castrol SAF-XO 75W-90. Viskositeetit muilla merkeillä toki samat.
Xenonit menee kyllä helpolla paikalleen, mutta koska umpiot ovat vielä vanhanmallin linssittömät, tulee valokuviosta huono ja vastaantulijoiden häikäisy on päivänselvää. Jätä laittamatta, vähän turhan vanhanaikainen auto niille muutenkin.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Ok muuten tuossa on kitkalukko perässä (unohin mainita) niin sehän vaatii oman öljynsä oliko LS merkintä vai mikä olikaan. Tiiä onko alkuperäinen mutta ensin sutii toinen rengas ja sitten molemmat.
Niin tarvikeliikkeessä tuommoisia tyrkyttivät
-Perään GL5 LS 75W-140 33€/l
-Lootaan GL4+ 75w-90 tai GL3+ 75w-80 15,50€/l tai 18,50€/l
Ja molemmat oli minusta mobil
Juu noita akkuja epäilinkin, että on syynä pitää kattoa milloin kerkiää, jaksaa viitsii alkaa vaihtamaan. Jossakin olin näkevinäni ohjeet niiden vaihtoon.
Juu no tuon häikäsy asian tiesinkin.
Mietin kyllä ensi sijaisesti, että jos laittaisi pitkiin vain xenonit (en itsekkään oikein tykkää niistä ku liian tuunamaaton kampe kyseessä) vai onko mitään hyötyä pitkissäkään????
Jos vain laittaa piuhat ja releet ym kuntoon niin pärjää varmasti halogeeneilläkin. (tai sitten 100w hehkut pitkiin)
-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Mietin kyllä ensi sijaisesti, että jos laittaisi pitkiin vain xenonit (en itsekkään oikein tykkää niistä ku liian tuunamaaton kampe kyseessä) vai onko mitään hyötyä pitkissäkään????
Jos vain laittaa piuhat ja releet ym kuntoon niin pärjää varmasti halogeeneilläkin. (tai sitten 100w hehkut pitkiin)
Kai niillä pitkissä näkee, älä vaan ihmeessä ainakaan lyhysiin laita vakioumpioilla Mitä niitä "piuhoja&releitä" virittelemään, onko niissä valoissa jotain häikkää?
Juu eli näillä näkymin laitan vain pitkiin.
Eiku olen serkun kanssa muutamaan autoon laittanu uudet (pakummat) piuhat ja uudet releet niin parani kummasti valot.
Muuten valoissa ei ole häikkää mutta eihän nuo mitkään mahottoman kirkkaat enään ole (johtuu varmasti upion kuluneisuudesta ym asioista)
Mutta "isot pojat" puhuu että nuo xenonit olisi ihan hyvät ainakin pitkissä tulee kuulemma valotehoa oikeasti lisää en sitten tiiä pitääkö paikkansa :think:think
Miten tuo syttymis viive noissa haittaako ajoa ym mitenkään???
Onko oikeasti mitään järkeä laittaa moisia pitkiin:think:think
Tietenni jos pulttaa jokku rallye 225 keulaan ja niihin 100w hehkut niin ainakin pajerossa alkoi mailma kirkastumaan.Minusta ei vain sovi tuohon bmw:n keulaan mitkään lisävalot.
Paljon tulee ajoa pimeillä maalais/syrjäkylä teillä niin tuosta valotehosta ei olisi haittaa.
(kortin saan vasta marraskuussa mutta nyt olisi mukava laittaa ku ei ole vielä pakkasta)
-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Noihinhan menee vakio umpiot ja kun kytkee lähivalojen H4 kaukovalot yhteen kaukovalojen H3 kanssa niin oon pitänny ihan hyvinä?
Mittariston korjauksesta olen vuosien varrella usein kysynyt täällä eikä kukaan vielä ole vastannut:
1) Kun koitan juottaa mittariston piirilevyn kontakteja käy aina niin että vanha hapettunut juotos irtoaa piirilevyn johtimen ja komponentin johdon väliltä. Uusi tina ei tartu piirilevyn juotoskohtaan siis johtimen kiinnitysalueelle millään. Koko piirilevy sulaa ympäriltä nesteeksi monen millin alueelta eikä silti komponentti tartu. Piirilevyn johtimien väli on n. 1mm ja sulaminen tuhoaa levyn.
Jos joku on juottanut näitä vanhoja piirilevyjä niin neuvoa tarvitaan. Olen kokeillut 30 - 150w kolveilla ja erilaisilla rullatinoilla. - 2 piirilevyä tuhoutunut.
Noihinhan menee vakio umpiot ja kun kytkee lähivalojen H4 kaukovalot yhteen kaukovalojen H3 kanssa niin oon pitänny ihan hyvinä?
Mittariston korjauksesta olen vuosien varrella usein kysynyt täällä eikä kukaan vielä ole vastannut:
1) Kun koitan juottaa mittariston piirilevyn kontakteja käy aina niin että vanha hapettunut juotos irtoaa piirilevyn johtimen ja komponentin johdon väliltä. Uusi tina ei tartu piirilevyn juotoskohtaan siis johtimen kiinnitysalueelle millään. Koko piirilevy sulaa ympäriltä nesteeksi monen millin alueelta eikä silti komponentti tartu. Piirilevyn johtimien väli on n. 1mm ja sulaminen tuhoaa levyn.
Jos joku on juottanut näitä vanhoja piirilevyjä niin neuvoa tarvitaan. Olen kokeillut 30 - 150w kolveilla ja erilaisilla rullatinoilla. - 2 piirilevyä tuhoutunut.
Rullatinat ovat vain pikakorjauksiin, eivät sovellu vanhojen tinojen kanssa käytettäväksi.
Kun vain muistaisi mitä myrkkyä meiltä töissä löytyy, sillä saa kaiken juottumaan. Sellaista "pehmeää vaseliinia" ja levitetään pienellä sudilla.
Tietenkään en tähän hätään pysty sitä sinulle toimittamaan mutta ihan neuvona vaan että mitä pahemmalla myrkyllä saat puhidistettua pinnat sen parempi. Mitä tinaa käytät? Jotain halpahallista ostettua UUTTA tinaa?
Uusissa tinoissa kun ei käytetä enää hopeaa, joka saa sen tinan oikeasti tarttumaan. Nykyään korvataan magneesiumilla tai vastaavilla eikätkä ne tinat ole mistään kotoisin. Suhteellisen vaikeaksi menee tämä nykyelektroniikka... :think
Täältä kattelin ennakkoon osviittaa siitä minkälaista akkua ja piirilevyä olisi edessä. Bemmi on 86 niin päättelin facelifti malliksi ja tilasin akut, aukastessa tulikin vastaan täysin erillainen piirilevy ja vanhanmalliset(AA) akut vieläpä eripaikasta kuin kuvien esimerkeissä. Nyt on uuet akut, oikeaa mallia, tulossa viimein.
Sulla on hyvin todennäköisesti mittariston "akut" eläneet ohi aikansa ja saattaa muutenkin olla hapettumaa mittariston sisällä. Myöhemmin saattaa ilmetä myös muunlaisia mittaristo-ongelmia. Eli akut vaihtoon ja piirilevyjen tarkistus, sillä pitäisi korjaantua ja huoltovalojen toimia niinkuin pitää
Speksejä noista akuista kun ei KL-Varaosissa tienneet niistä.
Comment