Alkuperäisen, jota ei ole liimattu kiinteäksi saa tietenkin ehjänä irti.
Vai siis sisäpeilinkö?
Ulkopeilin lasi lähtee kun kuoren alla olevasta reiästä laittaa meisseilin sisälle ja vähän aika sorkkii, idea olisi saada lasisa oleva lukkorengas pyörähtämää muutama aste, niin lukitus löysää ja lasin voi nostaa pois.
Alkuperäisen, jota ei ole liimattu kiinteäksi saa tietenkin ehjänä irti.
Vai siis sisäpeilinkö?
Ulkopeilin lasi lähtee kun kuoren alla olevasta reiästä laittaa meisseilin sisälle ja vähän aika sorkkii, idea olisi saada lasisa oleva lukkorengas pyörähtämää muutama aste, niin lukitus löysää ja lasin voi nostaa pois.
Mä luulin sen reiän olevan vedenpoistolle ja väänsin peilin lasin paskaks
Kolinan puoleinen pusla kolkkas, ku meisselillä väänteli pyörä ilmassa. Pyörä maassa ei ääntä kuulunu, että oliskohan siinä sitte se kolinan aiheuttaja...
Tuota perän laakeria miettiny, että eikös se ääni tulis kokoajana laakeriviasta? Se kun tulee vaan moottorijarrutuksissa, eikä aina siinäkään. Ääni on sellanen hankaava metallinen ääni, vähä niinku jarruissa.
Onko kukaan laittanut välijäähdytintä 524td keulalle? Olis mukava saada tietoon minkälainen välijäähdytin sinne sais mahtumaan ettei paljoon tarvitsis pilkoa keulaa
mikähän mallinen vaihteisto tässä mahtaa olla vm.86 520i? 5vaiht. vähän on alkanut ilmetä happanemisen merkkejä ja täytyis katella jos löytyis korvaava tilalle.
sitten kuuluu jostain ääni kuin kova "rengas melu" ei kuitenkaan varmaan renkaista niin voimakasta hyrinää kuulu vaikka ohjaus kulmat onkin pielessä kun sisälaitaa syö. pyörän laakeria epäilin mutta sellaista välystä en löytänyt. voineeko laakeri ääntää vaikka tuntuvaa välystä ei ole tai mistähän tollanen ääni kuuluu?
Mikähän mahtaa vaivata m20b20 konetta? Tuntuu, että soppaa menee vähintään se 9,5-10 satasella maantiellä. Kulutusmittari huitelee 12 huitteilla, ku ajaa mittarin mukaan 110km/h. Tarkkoja lukemia ei saa mitattua, ku ei pysty laittamaan tankkia täyteen, ku se vuotaa täytenä... Tyhjäkäynti rupsuttaa ja välillä saa sahata käyntiin, joskus taas lähtee heti. Kiekat nousee päälle 1500 käynnistyksen jälkeen ja pysyy siinä hyvän tovin. Kulutusmittari ei myöskään mee nollille moottorijarrutuksessa, jos vaihtaa vaihetta välillä pienemmälle, pikkasen ku näpäyttää kaasua, nii sitte menee nollille. Muutenki tuntuu jotenki laiskalta ja nytkyttää risteyksistä ku lähtee kiihdyttämään pikkukierroksilta. Heti käynnistuyksen jälkeen ku lähtee ajamaan, nii meinaa myös sammua, mutta junnaa sitte kuitenki jollain 500 kierroksella eteenpäin, kunnes jaksaa lähteä kiihtymään. Mistä lähtis vikaa etsimään? Ostaessa myös tyhjäkäynti oli 1500rpm paremmalla puolella, mutta tyhjäkäyntiruuvin, ku ruuvas melkeen pohjaan, nii käynti asettu siedettävälle tasolle, mutta rupsuttaa, kuten edellä mainitsin.
Taannoin kirjottelin tuollaista. Sen jälkeen on lisäilmaluisti vaihdettu ja tänään säädettiin seokset kohdilleen.
Vielä kuitenkin on käynnistyksen kans ongelmia ja laiskalta tuntuu edelleen. Tuo liikkeellelähdön puutuminen on parantunut ja tyhjäkäynti ei rupsuta, mutta välillä heijjaa. Välillä heijaa het startin jälkeen lämpimänä, kunnes nostaa kytkintä sen verran, että kierrokset notkahtaa, sitte heijjaus loppuu. Välillä taas ku ajosta pysähtyy, niin heijaa. Välillä tyhjäkäynti on kovempi, välillä matalempi. Ja terhakkaamman olosesta ja paremmin toimivasta varaosa-autosta vaihdoin ilmamäärämittarin, se tosin ei oikeen vaikuttanu mihinkään.
Onko kukaan laittanut välijäähdytintä 524td keulalle? Olis mukava saada tietoon minkälainen välijäähdytin sinne sais mahtumaan ettei paljoon tarvitsis pilkoa keulaa
Kait se 524td:n keula on edes sinne päin sama kuin 535:ssä, tuossa omaa cooleriasennusta 535:seen. Cooleri on kiinahtimesta 450x400x76 pystymalli. Lähtöjä täytyi hieman lyhentää, muuten olisivat tulleet liian alas.
Miinuspuolena se että mistä hitosta vetää sitten ne ahtoputket... Itse asensin tuon alaspäin lähdöillä olevan coolerin sen takia että halusin säilyttää pitkät valot, enkä halunnut pilluuttaa niitä valojenympäryspeltejä. Ilman pellinleikkuuta sitä ny vaan ei saa onnistumaan, joten turbon puoli meni näin ja imusarjan puoli näin
Comment