Tuskailen vieläkin tuon öljynsuodattimen jalan takaiskuventtiilin kanssa. Omassa jalka on alaspäin öljyjäähdytin lähdöillä ja uudemmissa ylöspäin. Käykö pelkät takaiskun osat ristiin eri mallien välillä? Ei meinaa löytyä mistään alaspäin olevaa jalkaa niin vaihtaisi pelkät kuluneet takaiskun osat eri mallisesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Miika Tissari View PostKattelin just etm:ää ja palojenkuluneisuus anturit ei liity mitenkään jarrujen toimintaan ainoastaan merkkivaloon. Tarkasta toimiiko jarrupolkimen kytkin varmasti kunnolla. Se antaa luvan absien toimia.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Onko noi e28:in M-Tech takaspoilerit miten harvinaisia ja hinnakkaita?Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostOnko noi e28:in M-Tech takaspoilerit miten harvinaisia ja hinnakkaita?E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Originally posted by Miika Tissari View PostNykypäivänä kaikki e28 m-tech osat on kiven alla, mutta kysyntäkin on vähäisempää. Jos kaikinpuolin kunnossa ja kiinnitys osat ovat ehjät ja ruosteettomat, niin priimakuntoisesta voi vaika saada 200€.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
kuinka e28 kattoluukun mekanismi irroitetaan ?
täytyykö mekanismin rungon sivuilta porata niitit ?
vai pitääkö mekanismin rungon sivuilla olevat peltilätkät rälläköidä irti.
Kun tosiaan tällä hetkellä kattoluukku näyttää tältä edellisen omistajan jäljíltä..
niin vaihdan varaosautosta koko mekanismin runkoineen...
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
no niin. tulinkin tulokseen että yritän purkaa mekanismin autosta. ja sain sen purettua kyllä mutta lisä ongelmia löytyi vain.
niinkuin kuvasta näkyy niin sisäverhous ja sen runko on päreinä. (kuvaan linkki edellisessä postauksessa).
ja tosiaan veivimallin mekanismi on erilainen.
eli en voi käyttää hyväkseni sittenkään tämän varaosa auton mekanismia ellen siis vaihda koko runkoa..
eikä vuoden 82 autossa ole näköjään sitä tuulenohjainta ollenkaan, tai sitten sitä ei vain ole sähköluukullisissa.. tuulenohjaimen jos haluaa tähän vanhempaan runkoon niin pitäisi siirtää uudemmasta rungosta ne ns. saranat.
itse peltiluukutkin ovat kiinnikkeiltään erilaiset.
eli jostain pitäisi kalastaa sähköluukullisen osia..
tai maalauttaa varaosa auton luukku ja hitsata ne tuulenohjaimen ns.saranat..
ehdotuksia saa antaa tai jos jollakulla olisi tarjota varaosia tuohon sähköluukkuunE28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
täytyis ruveta kehittään pakoputkistoa tähän, näissä 6 koneisissa on ilmeisesti alunperin 3:lla vaimentajalla?, ajattelin tehdä tähän vain kahdella vaimentajalla kun ei mitään ilmaisia ole nuo uudet tarvikevaimentajatkaan. ilmeisesti kannatttaa kuintenki mallikohtaisia vaimentimia käyttää että ei yleismallisia?
Comment
-
-
Originally posted by bbs body e28 View Posttäytyis ruveta kehittään pakoputkistoa tähän, näissä 6 koneisissa on ilmeisesti alunperin 3:lla vaimentajalla?, ajattelin tehdä tähän vain kahdella vaimentajalla kun ei mitään ilmaisia ole nuo uudet tarvikevaimentajatkaan. ilmeisesti kannatttaa kuintenki mallikohtaisia vaimentimia käyttää että ei yleismallisia?
518:iin on koko uudehko putkisto ja 528:n uusi keskivaimentaja vaihtoa odottamassa.
Yleensä etuputki on jees ja muissa sanomista.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Mikähän mahtaa olla vikana, kun puhaltimessa ei löydy oikein potkua?
Vaikka laittaa pelkästään tuulilasille, niin puhallus on todella ujoa..
Ainakaan itse puhaltimessa vika ei ole, koska sen olen juuri uusinut.
Sen verran vielä, että autoon on laitettu webasto, jonka kanssa puhallin toimi vain jos webasto oli päällä ja kone tarpeeksi lämmin.
Nyt olen yrittänyt laittaa puhaltimen toimimaan ilman webastoa, mutta en ole varma ottaako virran oikeasta paikasta.
Ilmeisesti jossei etuvastus ole paikallaan ei puhallin toimi täysillä?Last edited by Dase; 01-09-2010, 11:58.
Comment
-
-
Pitkästä aikaa palaan BMW-kuljettajien keskuuteen jälleen itsekin BMW-kuljettajana. Alla on siis nykyään sigussakin mainittu E28 520i vm. 87. Kyseinen klassikko kärsii seuraavanlaisista ongelmista:
Perästä vasemmalta kuuluu terävä kolahdus jos painaa kaasua vähän reilummin moottorijarrutukselta. Takakelkan pystypuslat vaiko tukivarren puslat?
Kiihdyttäessä auto pyrkii puoltamaan vasemmalle, normaalisti ajaessa pyrkii menemään oikealle. Puoltaminen tapahtuu hyvin pehmeästi, sitä enemmän puoltaa, mitä enemmän polkee kaasua, kolahduksia ei kuulu. Samat puslat tähänkin syynä?
Moottorissa on alipainevuoto(?). Kaasuläppäkotelon ja virranjakajan alipainekellon välisessä letkussa on jokin takaiskuventtiili mallia säädettävä. Tämän venttiilin päässä on jotenkin suodatinta muistuttava läpi, josta näyttäisi puuttuvan korkki päältä ja siinä vaikuttaa alipaine. Moottorin käynti muuttuu hyvin raskaaksi tämän reijän tukkimalla. Muuten kone käy varsin nätisti ja värinättömästi.
Koitin reijän tukkimalla saada moottorin käymään kunnolla, muttei onnistunut. Ei auttanut tyhjäkäyntiseoksen ruuvaaminen eikä IMM:n jousen säätö. Kierroksilta tyhjäkäynnille laskiessa kone sammui lähes joka kerta, eikä tyhjäkäyntiä meinannut löytyä. Jokin edellisistä omistajista on sitä löysännytkin, koska siihen on tehty merkki, missä kohtaa rulla on alunperin ollut. Tällä asetuksella kone ei kylläkään käy järin kehuttavasti. Päätin siis jättää IMM:n jousen löysemmälle, kiristin sitä kyllä pari-kolme pykälää siitä, missä se oli. Tyhjäkäyntiseoksen säädin perstuntumalla niin, että kun kone alkoi täristää, avasin ruuvia sen verran, että tärinä lakkasi. Kai tuo silti mittarin perään kannattaisi viedä ja säätää siinä.
Kysymys kuuluukin, että kuuluuko tuon takaiskuventtiilin "vuotaa"? Venttiilin ruuvisäätöön en uskaltanut koskea, kun en tarkkaan tiedä mitä vaikuttaa.
Bensa haisee välillä oikeinkin runsaasti, silti maahan asti ei tule pisaraakaan, eikä missään näy vuotoja. Tankki on lähes tyhjä, mutta vuotoja ei näkynyt liki täydelläkään tankilla. Mistä näillä yleensä on tapana vuotaa? Kulutus on kyllä runsasta, luokkaa 10-12l/100km, josta tosin suurin osa reilu satasen nopeudella ajoa sekä kaupunkipyöritystä. Kiihdyttäessä on havaittavissa lievää aaltoilua. Imuputki on vaihdettu, siitä ei voi johtua. Liekö kuitenkin normaalia?
Muuten auto on vallan erinomaisessa kunnossa ikäänsä nähden, eikä sillä ole ajettukaan kuin vasta 240tkm. Moottori ei tunnu huohottavan eikä syövän öljyä.
Lähiaikoina olisi siis tarkoituksena tuo takapää käydä läpi jarrujen osalta ja nuo puslatkin pistää vaihtoon, mikäli tuo vetely niistä johtuu. Joutuuko takakelkan irrottamisen ohessa tiputtamaan kardaanin ja perämurikankin? En ole tuohon takapään ripustukseen niin paljon perehtynyt vielä, mutta kovin pelkään, ettei se ole mikään yhden illan remontti. Mutta onneksi osat eivät ole kovin kalliita.
Originally posted by Dase View PostMikähän mahtaa olla vikana, kun puhaltimessa ei löydy oikein potkua?
Vaikka laittaa pelkästään tuulilasille, niin puhallus on todella ujoa..
Ainakaan itse puhaltimessa vika ei ole, koska sen olen juuri uusinut.
Sen verran vielä, että autoon on laitettu webasto, jonka kanssa puhallin toimi vain jos webasto oli päällä ja kone tarpeeksi lämmin.
Nyt olen yrittänyt laittaa puhaltimen toimimaan ilman webastoa, mutta en ole varma ottaako virran oikeasta paikasta.
Ilmeisesti jossei etuvastus ole paikallaan ei puhallin toimi täysillä?
P.S. Tähän aikaan yöstä ei jaksa selata kaikkia 65 sivua läpi, eikä hakea searchilla kaikilla mahdollisilla hakusanoilla.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by gubbe89 View Post
Eipä tuo puhallin minullakaan järin tehokas ole, vaikka auto ei ole ikinä lohkolämppäriä hienompaa nähnytkään. Kaikki nopeudet kyllä toimivat. Mahtaako autossa olla raitisilmasuodatinta? Jos, niin se voi hyvin olla tukossa.
P.S. Tähän aikaan yöstä ei jaksa selata kaikkia 65 sivua läpi, eikä hakea searchilla kaikilla mahdollisilla hakusanoilla.
Mistähän tuo voisi johuta, ilmeisesti virta puhaltimelle on otettu väärästä paikasta, voisiko tuo vaikuttaa siihen?
Comment
-
-
isoR
Originally posted by Dase View PostItselläni on tuo 518i jossa puhallin puhaltaa ihan kunnolla, kun taas tuossa 520iA puhallin ei pidä ees tuulilasia huurtumattomana.
Mistähän tuo voisi johuta, ilmeisesti virta puhaltimelle on otettu väärästä paikasta, voisiko tuo vaikuttaa siihen?
Comment
Comment