Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyke koo
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 399
    • Tampere/Hämeenlinna

    Originally posted by Jyke koo View Post
    Juu no pitää tänää auto nostaa ilmaa ja tutkiskella. Mites tollasee e28 518i on noita alustasarjoja saatavilla ku houkuttais vähä coiloverit ostaa, niin käykö e34 korkeussäädettävät alustatki suoraan kiinni? Autossa tällä hetkellä edellisen omistajan mukaan e34 ta-technixin alustasarja mutta keulasta korkeemmalla renkaan ja kaaren väli verrattuna taakse.
    ei kukaa tiiä tosta alustasta? Vai olisko järkevintä ostaa vaa tolle alustalle madallusjouset?
    Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
    Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

    Comment

    • micke_
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1155
      • Lojo

      Originally posted by T3 View Post
      Juu sori, tuo unohtui minulta koko listasta. Sveitsi/Ruotsiversio on oma lukunsa. Matalapuristeinen malli, jonka päästöt on saatu "alemmas" hyvinkin näennäisesti. Pakokaasujen takaisinkierrätyksellä on tietty vaikutus, mutta samalla ko. mallin polttoaineenkulutus on suurempi, kuin korkeapuristeisten mallien. No, suurempi kulutus tarkoittaa kovempia päästöjä, eli mikä olikaan takaisinkierrätyksen alkuperäinen idea
      Minun käsittääkseni taas ruotsinmallissa ei olisi muuta eroa kun tuo takaisinkierrätys (pakosarjat, ilmasuodatinkotelo) ja moottorinohjaus.

      Pakosarjat ja boksin vaihtamalla se 218hv, tai sitten kaikki e28 harrastajat ovat ruotsissakin pahasti yössä tämän asian suhteen:think
      E24 ///M635CSI
      E61 520d LCI
      Ex: E30 1006hv/1161nm
      ig: m1ckee_

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by micke_ View Post
        Minun käsittääkseni taas ruotsinmallissa ei olisi muuta eroa kun tuo takaisinkierrätys (pakosarjat, ilmasuodatinkotelo) ja moottorinohjaus.

        Pakosarjat ja boksin vaihtamalla se 218hv, tai sitten kaikki e28 harrastajat ovat ruotsissakin pahasti yössä tämän asian suhteen:think
        Niin, eikai kukaan olekaan väittänyt ruåtsinpåikien olevan yössä asian suhteen? Onhan tehtaalta lähtenyt 34 6E Y, Matalapuristeinen 160kW (218hv) Motronic-moottori, miksei naapurimaan moottori voisi ihan hyvin olla sisäisesti samanlainen, mutta edellämainitsemasi osat tekevät siitä nuhaisemman. Vaihtamalla sinne "normaalin" euroversion kikkareet, nousee teho 218hv:aan. Mene ja tiedä...
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Miika Tissari
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1802
          • Varkaus

          Originally posted by T3 View Post
          Ei sentään ihan kaikkiin. 535i-mallia on valmistettu myös KAT:illa, jossa kuitenkin 155kW (210hv)

          Tässä vielä 535i/M535i moottorit, koodit jne:

          34 6E B, 9/84 alkaen 156kW Motronic
          34 6K A, KAT-malli 136kW Motronic
          34 6E Y, Matalapuristeinen 160kW Motronic
          34 6K B, KAT-malli 11/87 alkaen. 155kW Motronic
          35 6E A, 160kW L-jetronic
          34 6E C, 1/87 alkaen 162kW Motronic

          Huomionarvoista on myöskin se, että tehokkain malli on 535i, eikä suinkaan M535i.
          Eikä kun moottoriltaan yhtätehokkaat, mutta perus katiton 535i on tehopaino suhteeltaan parempi kuin m535.
          En ole kyllä niin hirveen perehtynyt noihin perusmalleihin, mutta käsittääkseni tuota 155kW moottoria ei ole tehtaalla asennettu e28 koriin. Euro E28 valmistus loppu 12/87...
          Last edited by Miika Tissari; 19-10-2011, 16:04.
          E28 ///M-tech V8 -83
          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

          Comment

          • B35
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 44
            • Helsinki

            Mulla vika E28.
            Last edited by B35; 20-10-2011, 05:17.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16389
              • Leppävirta

              Originally posted by B35 View Post
              Mulla vika E28.
              Aha. .
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Jyke koo
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 399
                • Tampere/Hämeenlinna

                onks toi normaalia että avaimet saa virtalukosta pois auton ollessa käynnissä? Ja mikähä mahtaa olla kun vaihdoin syylärin ja ilmasin järjestelmän mutta ei nosta siltikään lämpöjä puoliväliin vaan jää vähän alle ja kun sammuttaa ja antaa vähän aikaa olla ja pistää virrat päälle niin lämmöt on puolivälissä mutta kun antaa kaasua lämmöt taas laskee. Ja jäähdytin neste ei keitä vaikka avaa korkin. Ei oo viel oikee tota tietotaitoo noista autoista
                Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Jyke koo View Post
                  onks toi normaalia että avaimet saa virtalukosta pois auton ollessa käynnissä? Ja mikähä mahtaa olla kun vaihdoin syylärin ja ilmasin järjestelmän mutta ei nosta siltikään lämpöjä puoliväliin vaan jää vähän alle ja kun sammuttaa ja antaa vähän aikaa olla ja pistää virrat päälle niin lämmöt on puolivälissä mutta kun antaa kaasua lämmöt taas laskee. Ja jäähdytin neste ei keitä vaikka avaa korkin. Ei oo viel oikee tota tietotaitoo noista autoista
                  Virtalukko nyt ainakin on kulahtanut jos avaimet lähtevät pois väärässä asennossa.

                  Tuosta muuten pomppaa katsastuksessakin.

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    Originally posted by Jyke koo View Post
                    ei nosta siltikään lämpöjä puoliväliin
                    Mahtaako visko olla jumiutunut, ropeli pyörii koko ajan koneen mukana. :think

                    Eli auto käyntiin ja varovasti esim. sanomalehti rullattuna ropeliin. Ropelin pitäis pysähtyä kylmänä.

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

                      Ilmaus? Gltgolia (jäähdytysnestettä) niin paljon koeajojen jälkeen kun ottaa. Tai vesipumppu tai termari.
                      Väkisinhän se ajossa lämpenee jos nestettä on - mittari voi näyttää muuta.
                      Last edited by tsbmw; 21-10-2011, 19:38.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • Jyke koo
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 399
                        • Tampere/Hämeenlinna

                        ropelli ainaki alkaa samantien kun pistää auton käyntiin. Että korjaantuuko toi visko sillä että "jumittaa" sitä just esim tolla sanomalehdellä vai joutuuko ostamaan uuden?
                        Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                        Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                        Comment

                        • sleepertuning
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 662
                          • Kotka

                          Originally posted by Jyke koo View Post
                          ropelli ainaki alkaa samantien kun pistää auton käyntiin. Että korjaantuuko toi visko sillä että "jumittaa" sitä just esim tolla sanomalehdellä vai joutuuko ostamaan uuden?
                          Kyllä se ropeli pyöriikin hiljalleen mukana, jos visko on kunnossa sen saa pysäytettyä ihan käsin. Jos visko on jumissa niin en suosittele paljain käsin sitä yrittää pysäyttää.

                          Comment

                          • Jyke koo
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 399
                            • Tampere/Hämeenlinna

                            kyllä se siinä iha kiitettävää vauhtia pyörii iha tällee tuli vaa mielee et onks kukaa asentanu sähköstä flektiä tohon?
                            Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                            Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                            Comment

                            • sleepertuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 662
                              • Kotka

                              Originally posted by Jyke koo View Post
                              kyllä se siinä iha kiitettävää vauhtia pyörii iha tällee tuli vaa mielee et onks kukaa asentanu sähköstä flektiä tohon?
                              Onhan noita jokunen asennettu. Anturi vaan alavesiletkuun ja rele flektille.

                              Comment

                              • Betrunken
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 458
                                • Vantaa

                                Originally posted by Jyke koo View Post
                                onks toi normaalia että avaimet saa virtalukosta pois auton ollessa käynnissä? Ja mikähä mahtaa olla kun vaihdoin syylärin ja ilmasin järjestelmän mutta ei nosta siltikään lämpöjä puoliväliin vaan jää vähän alle ja kun sammuttaa ja antaa vähän aikaa olla ja pistää virrat päälle niin lämmöt on puolivälissä mutta kun antaa kaasua lämmöt taas laskee. Ja jäähdytin neste ei keitä vaikka avaa korkin. Ei oo viel oikee tota tietotaitoo noista autoista
                                En nyt tiedä mikä peli sulla on mutta itselläni on samat "ominaisuudet" M10b18 ja olleet varmaan 6v.

                                Lämmöt alkaa kyllä nousee lähelle keskiväliä kun vähän aikaa "leikkii" lumisella parkkipaikalla.

                                Viskoa voin pyörittää kuumana ja kylmänä samalailla, ei mitää vaikutusta mutta siltikään ei lämmöt nouse keskivälille tyhjäkäynillä melkein 30 asteen lämmössä.

                                Edit: siis minulla tämä lämpömittari vähän niinku makaa enemmän vasemalla kun olen verranut googlen kuviin muista E28 mittareista, ja jos mittari on keskellä niin tulee niin kuumaa ilmaa että ei pysty edes 5cm päästä pitää kämmentä.
                                Last edited by Betrunken; 22-10-2011, 19:51. Reason: Lisäystä valehteluun..
                                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                                EX:
                                -Bmw E28 518i
                                -Saab 9000
                                -Lada 2105
                                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎