Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by Joma View Post
    http://s234.photobucket.com/albums/e...t=Kuva0020.jpg

    Tossa keskellä "imusarjan alapuolella" kuvassa esiintyvä female liitin, mikä se on? koitin etksta katella muttei napannu.
    Diagnoosipistoke, josta puuttuu vain suojakansi päältä. Eli oikeasti ei ole mikään liitin, johon kuuluisi tulla jotain.
    Edit: Tästä osanumero #4 on suojakansi/korkki: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...able_holder-2/
    Last edited by T3; 22-07-2011, 11:13.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Tupe84
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 24
      • Raahe

      passaako ilmastoidun syyläri non-ilmastoituun? mitä eroa niillä on????

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

        E28 528i 1984 4 pytyn kiertokangen laakeri alkoi toissapäivänä ajossa kolisemaan ensin hiljaa ja sitten selvästi kierrosluvuilla 1500 - 3000.
        M30B28 rivi-6 2788 184@5800 240@4200 Bosch L-Jetronic.
        Vika paikallistui irrottamalla tulpanjohto vuoronperään ja 4 pytyn poiskytkien ei kolinaa.
        Kylmäkäynnistyksessä ennen öljynpaineen nousua kova kolke.
        Ts. laakerinlehti ílmeisesti alkoi pyörimään kammen mukana ja on väljistynyt niin, että pytty pääsee lyömään kanteen rasituksessa, varoitteli kyllä jo pitkin kesää käynnistäessä.

        Kysymykset:
        - Saako lehdet vaihdettua kiertokankien alapäähän ilman koneen irrotusta eli altapäin?
        - Näyttäisi että 528i koneen öljypohja lähtisi irti altapäin ohjaustehostimen ja sen keskijohdon irttottamisen jälkeen, mahdollisesti konetta täytyisi tukea esim. taljalla ylhäältä ja irroittaa koneen kiinnitysmuttereita jonka jälkeen tilaa luulisi olevan riittävästi.
        - Kääntäisin konetta kampuran päästä aina sopivaan asentoon.
        - Aika ahdasta on takaosassa 6 pyttyn kohdalla kun alustassa on siinä ohjausrisukkoa.
        - Meneekö kumpikin lehti paikalleen?

        Onko kellään tietoa tai kokemusta näin tehdystä alakerran korjauksesta?
        Last edited by tsbmw; 06-08-2011, 11:10.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by tsbmw View Post
          pytty pääsee lyömään kanteen rasituksessa.
          :think
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            Voihan ääni tulla suoraan alakerrasta - ja sieltä se ilmeisesti tulee. Kansi on ok.
            Kanteen kai tuo isoimmat vauriot voi tehdä, luulisi kammen alapään kiinnityksen kestävän ja korkeintaan kampuran naarmuuntuvan?

            Uskaltaako ajaa yhtään 4 pytyn sytytys pois kytkettynä - silloin ei pidä ääntä?
            Last edited by tsbmw; 06-08-2011, 11:21.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by tsbmw View Post
              Kysymykset:
              - Saako lehdet vaihdettua kiertokankien alapäähän ilman koneen irrotusta eli altapäin?
              - Näyttäisi että 528i koneen öljypohja lähtisi irti altapäin ohjaustehostimen ja sen keskijohdon irttottamisen jälkeen.
              - Kääntäisin konetta kampuran päästä aina sopivaan asentoon.
              - Aika ahdasta on takaosassa 4 ja 6 pyttyjen kohdalla kun alustassa on siinä ohjausrisukkoa.

              Onko kellään tietoa tai kokemusta näin tehdystä alakerran korjauksesta?
              Naapurin E21 jossa m10 vaihdettiin joku vuosi takaperin laakereita samalla metodilla, siihen onnistui ainakin suht kivuttomasti, Tokihan öljyn tippuminen meinas jo välilä alkaa suorastaan vituttaan, mutta muuten ei ongelmia.

              Luulisin että onnistuu myös e28:ssa, jos saa öljypohjan helpolla pois.

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                Originally posted by isoR View Post
                Naapurin E21 jossa m10 vaihdettiin joku vuosi takaperin laakereita samalla metodilla, siihen onnistui ainakin suht kivuttomasti, Tokihan öljyn tippuminen meinas jo välilä alkaa suorastaan vituttaan, mutta muuten ei ongelmia.

                Luulisin että onnistuu myös e28:ssa, jos saa öljypohjan helpolla pois.
                Öljypohjan saa pois. Kuinka monta tuntia hommaan paloi?

                Voiko olla männäntapin aiheuttama ääni?

                Tietysti alakerrassa voi ilmetä isompikin tuho, jolloin kannattaa vaihtaa muutakin:
                - Onko kellään nurkissa 2,8 lohkoon sopivia 535i:n kampiakselia, mäntiä ja kiertokankia?
                - Olisi semmoinen "huomaamaton" viritys.

                HM. KOSKA TAITAA OLLA SEMMOINEN HITAAMMIN TOTEUTETTAVA ELI OSIA EI OLE HYLLYSSÄ TAITAA E28 KÄYTTIS VAIHTUA TOISEEN PIHALLA OLEVAAN. MAAKAASULAITTEIN TAI ILMAN.
                E28 suoraan ajosta projektiksi - tarjouksia kuunnellaan jos joku on kiinnostunut ostamaan ko. auton. Privalla tietoa ja kuvia.
                Last edited by tsbmw; 06-08-2011, 14:16.
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • tyhtis
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2010
                  • 92
                  • Keminmaa

                  Moro nyt on pikkuinen ongelma päällänsä....
                  Eli tuohon vanhukseen pitäisi saada uusi virtalukon pohja. Auto on tuo 518 -84 Ja tarvikkeesta ei löydy ko 85 ja uudempiin virtalukon pohja.
                  Yritin kattoa netistä ja tutkia tuolta BMW fans vivulta asiaa mutta en oikein saanu selvyyttä passaamisesta (tietenkään osaa käyttää oikein tuota osa haku hommaa)
                  Niin aattelin että osaisiko täällä porukka auttaa tai tietääkö joku että passaako uudemman e28 virtalukon pohja tuohon miun laitokseen?

                  Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
                  -BMW e46 320d aut -04
                  -Toyota HiAce 4X4 -89
                  -Suzuki sj 410 -87
                  -Volvo Amazon b18 -63
                  -BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
                  -VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
                  -Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex

                  Comment

                  • pope
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 687
                    • Harjavalta

                    Osaisiko joku neuvoa mistä löytyisi 525 -84 sähkökaaviot? Lähinnä moottorin kytkentäkaavio kiinnostaa.
                    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                    Comment

                    • wsq´_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 458
                      • Lohja

                      Onko E28:ssa eri etutolppien kokoja? Kuten esim. e30 ja e34.
                      e36 m60

                      Comment

                      • B35
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 44
                        • Helsinki

                        Alta kuvattuna, keskellä oleva pyöreä osa on S38B35 koneen oikealla puolella pakosarjan edessä, ilmastoinnin kompuran päällä - mikä se on?
                        Koten kuvista näkyy vuotaa alempi reikä öljyä, ei mennyt siksi läpi katsastuksesta. Miten korjataan?
                        Attached Files

                        Comment

                        • Miika Tissari
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1802
                          • Varkaus

                          Originally posted by B35 View Post
                          Alta kuvattuna, keskellä oleva pyöreä osa on S38B35 koneen oikealla puolella pakosarjan edessä, ilmastoinnin kompuran päällä - mikä se on?
                          Koten kuvista näkyy vuotaa alempi reikä öljyä, ei mennyt siksi läpi katsastuksesta. Miten korjataan?

                          Näyttäisi liittyvän jakopäähän ja eiköhän siinä tiivisteet vuoda.

                          Pyöreä osa on ilmeisesti osanumero 30 ja vuotaisikohan siellä nuo 32 tiivisteet?

                          E28 ///M-tech V8 -83
                          E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                          Comment

                          • escortmk2
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 359
                            • halikko

                            Originally posted by Miika Tissari View Post
                            Näyttäisi liittyvän jakopäähän ja eiköhän siinä tiivisteet vuoda.

                            Pyöreä osa on ilmeisesti osanumero 30 ja vuotaisikohan siellä nuo 32 tiivisteet?

                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=11&fg=25
                            Melkein samalla vaivalla kannattaa laittaa uusi ketjunkiristin. Juuri vaihdoin omaani s38b36 moottoriin ja aika ahtaassa kolossa oli.
                            BMW 740IA 1993
                            BMW 530D E61

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 687
                              • Harjavalta

                              Onko kukaan sovittanut e24:n takapenkkejä e28:iin? Tai tietoa miten ko. penkit e28:iin sopivat?
                              Muistan joskus useita vuosia sitten nähneeni nettiautossa myynnissä olevassa e28:ssa e24:n takapenkin, mutta en yhtään muista miten se sinne istui :think
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • jpa88
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2007
                                • 144
                                • mme/jkl

                                kertokaapas arvon 28 gurut että onko m30 525:ssa käytännössä sama alusta kuin 535 jarrut tolpat...?
                                sigpic
                                alfa 156
                                e28 520i original teile
                                ex:e32 730i "sepi"
                                e21 "315"

                                -MME connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎