Jos en väärin muista niin 4 vaihteinen on lyhyempi joten kardaani on pidempi 4 vaihteisessa, joten luulisin että kun 5 vaihteisen vaihtaa niin kardaani menee 5 vaihteisen E28 kanssa alle 9/85
Ookke ookke, hyvä tietää. Ei kellään sattuis olee myydä sellasta?
Liittimistä en tiedä, mutta e34 taka-abs anturit ei ainakaan mene heittämällä e28 takakynkkiin, itse laitoin e34 m5 takakynkät e28:n viime talvena ja niihin ei sopinut e28 anturit ilman välilevyä.
Itse ainakin par vuotta sitten heitin e34 m5 jarrut e28 535:seen ilman että koskin e28:n abseihin. Muutenkin oli aivan bolt on homma, vanhat levyt ja satulat hittoon ja uudet levyt ja satulat tilalle. Letkut yms sopii heittämällä. Alkuperäinen jarrusylkky yms toimivat hyvin noiden jarrujen kanssa. Jarrukilpiä joutui vähä suostuttelemaan etteivät hinkanneet levyihin.
e34 absin kehät on huomattavasti harvemmat kuin e28 absinkehät. Todennäköisesti e34 anturit eivät pysty lukemaan e28 kehiä kovin nopeissa vauhdeissa.
Joku konttori väitti kivenkovaan että pitäisi käyttää kaikkia e34 m5 abs osia jos heittää nuo jarrut e28:n (eli pitäisi vaihtaa anturit, kehät, ohjainyksikkö, jarrusylkky e34 m5:stä, varmaan saatana jarrutehostinkin). Absien vaihdon sijaan vaihdoin konttoria.
Liittimistä en tiedä, mutta e34 taka-abs anturit ei ainakaan mene heittämällä e28 takakynkkiin, itse laitoin e34 m5 takakynkät e28:n viime talvena ja niihin ei sopinut e28 anturit ilman välilevyä.
Itse ainakin par vuotta sitten heitin e34 m5 jarrut e28 535:seen ilman että koskin e28:n abseihin. Muutenkin oli aivan bolt on homma, vanhat levyt ja satulat hittoon ja uudet levyt ja satulat tilalle. Letkut yms sopii heittämällä. Alkuperäinen jarrusylkky yms toimivat hyvin noiden jarrujen kanssa. Jarrukilpiä joutui vähä suostuttelemaan etteivät hinkanneet levyihin.
e34 absin kehät on huomattavasti harvemmat kuin e28 absinkehät. Todennäköisesti e34 anturit eivät pysty lukemaan e28 kehiä kovin nopeissa vauhdeissa.
Joku konttori väitti kivenkovaan että pitäisi käyttää kaikkia e34 m5 abs osia jos heittää nuo jarrut e28:n (eli pitäisi vaihtaa anturit, kehät, ohjainyksikkö, jarrusylkky e34 m5:stä, varmaan saatana jarrutehostinkin). Absien vaihdon sijaan vaihdoin konttoria.
Elikkä saanko vaihdettua noi e34 535 jarrut e28 vakiotolppiin suoraan? että ei tarvitse vaihtaa koko tolppaa?
Aluksi aattelin vaihtaa e34 535 kynkät ja e34 abs anturit. Mutta toimiiko noi e34 anturit sitten e28 abs pumpun sun muitten kanssa?
Ookke ookke, hyvä tietää. Ei kellään sattuis olee myydä sellasta?
jos nelilovista lootaa ja kardaania olet vailla niin ihan hakemalla ilmaseks saat pälkäneeltä Tossa ne lojuu pihalla. Pistän koko auton mottiin ennen pakkasia.
Elikkä saanko vaihdettua noi e34 535 jarrut e28 vakiotolppiin suoraan? että ei tarvitse vaihtaa koko tolppaa?
Aluksi aattelin vaihtaa e34 535 kynkät ja e34 abs anturit. Mutta toimiiko noi e34 anturit sitten e28 abs pumpun sun muitten kanssa?
Sinne ne menee senkun vaan kiinni heittää. Eli ei tartte etutolppia vaihdella. Takana tarttee toki olla levyjarrulliset kynkät.
Vahva tunne olis että e34 anturit ei toimi e28 absin purkin kanssa, mutta en ole kokeillut eli ei voi tietää. Mutta e34 kynkkiin sopii kyllä e28 anturikehät ja anturitkin saa sovitettua melko pienellä vaivalla. Vanhat e28 abs anturit ei vaan irtoa ehjänä kynkistä ja uudet makso jotain 160e pintaan. per kpl.
Paljonko laatikkoon menee öljyä? Onko täyttöproppu päällä vai sivussa? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon vaihdossa?
Lonkalta heitettynä n.1,2-1,5l taitaa mennä laatikkoon öljyä. Täyttöproppu tais olla oikealla sivulla. Ja ota ensin TÄYTTÖPROPPU auki ennenkuin kuin aukaiset tyhennyspropun. Jos joku munapää on vääntänyt rusinaksi sen täyttöpropun, niin tulee sulla kivaa jos oot jo öljyt pois valuttanu ja sitten tajuat ettet saa auki täyttöproppua.
Lonkalta heitettynä n.1,2-1,5l taitaa mennä laatikkoon öljyä. Täyttöproppu tais olla oikealla sivulla. Ja ota ensin TÄYTTÖPROPPU auki ennenkuin kuin aukaiset tyhennyspropun. Jos joku munapää on vääntänyt rusinaksi sen täyttöpropun, niin tulee sulla kivaa jos oot jo öljyt pois valuttanu ja sitten tajuat ettet saa auki täyttöproppua.
Kiitoksia vastauksesta, onko laatikossa joku tarkistusreikä että tulee oikea määrä öljyä, vai kaadetaanko niin paljon että tulee täyttöreiästä yli?
Kiitoksia vastauksesta, onko laatikossa joku tarkistusreikä että tulee oikea määrä öljyä, vai kaadetaanko niin paljon että tulee täyttöreiästä yli?
Onko suosituksia öljystä?
Sellainen mielikuva olis, että kaadetaan niin kauan että tulee yli täyttöreiästä.. Varmaksi en nyt uskalla sanoa. Öljyjen viskositeettiä en enää muista.
Edit: E34:sen laatikkoon käy esim tämä MOBIL ATF 220. Luulis menevän myös kakskasin laatikkoon.
Sellainen mielikuva olis, että kaadetaan niin kauan että tulee yli täyttöreiästä.. Varmaksi en nyt uskalla sanoa. Öljyjen viskositeettiä en enää muista.
Edit: E34:sen laatikkoon käy esim tämä MOBIL ATF 220. Luulis menevän myös kakskasin laatikkoon.
Korjaa jos olen väärässä, mutta eikö ATF, merkintä tarkoita automaattilaatikon öljyjä? Kyseessä on siis 5-vaihteinen manuaali.
Mitehä ku saisin tosta toisesta autosta sähkölasit ja täydellise johtosarjan niille. Niin ovissahan on liittimet valmiina nostimille niin riittääkö et kytkimiltä lähtevät piuhat vaa yhdistää autoon saman värisii johtoihin?
Comment