Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rifu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 807
    • Nukari

    Originally posted by Erska View Post
    Jos en väärin muista niin 4 vaihteinen on lyhyempi joten kardaani on pidempi 4 vaihteisessa, joten luulisin että kun 5 vaihteisen vaihtaa niin kardaani menee 5 vaihteisen E28 kanssa alle 9/85
    Ookke ookke, hyvä tietää. Ei kellään sattuis olee myydä sellasta?
    -E61-

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      Originally posted by Rifu View Post
      Ookke ookke, hyvä tietää. Ei kellään sattuis olee myydä sellasta?



      Kysyppäs tuosta laatikkoa, kardaania ja vaihteiston vivustoa...ei varmaan ole kallis...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • Rifu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 807
        • Nukari

        Originally posted by Erska View Post
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=190565

        Kysyppäs tuosta laatikkoa, kardaania ja vaihteiston vivustoa...ei varmaan ole kallis...
        Pitääpä kysästä, en kyl varmaa tosin tarvii ku sen kardaanin ku laatikko ja vivusto on tallin lattialla.
        -E61-

        Comment

        • _racing_
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Inkoo

          Jarrut

          Kellään tietoa käykö e34 535i jarrujen abs anturit e28:sin ABS liittimiin?

          Ois tarkoitus vaihtaa noi e34 jarrut e28:siin.

          Comment

          • Oksanen
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 704
            • Nokia

            Originally posted by _racing_ View Post
            Kellään tietoa käykö e34 535i jarrujen abs anturit e28:sin ABS liittimiin?

            Ois tarkoitus vaihtaa noi e34 jarrut e28:siin.
            Liittimistä en tiedä, mutta e34 taka-abs anturit ei ainakaan mene heittämällä e28 takakynkkiin, itse laitoin e34 m5 takakynkät e28:n viime talvena ja niihin ei sopinut e28 anturit ilman välilevyä.

            Itse ainakin par vuotta sitten heitin e34 m5 jarrut e28 535:seen ilman että koskin e28:n abseihin. Muutenkin oli aivan bolt on homma, vanhat levyt ja satulat hittoon ja uudet levyt ja satulat tilalle. Letkut yms sopii heittämällä. Alkuperäinen jarrusylkky yms toimivat hyvin noiden jarrujen kanssa. Jarrukilpiä joutui vähä suostuttelemaan etteivät hinkanneet levyihin.

            e34 absin kehät on huomattavasti harvemmat kuin e28 absinkehät. Todennäköisesti e34 anturit eivät pysty lukemaan e28 kehiä kovin nopeissa vauhdeissa.

            Joku konttori väitti kivenkovaan että pitäisi käyttää kaikkia e34 m5 abs osia jos heittää nuo jarrut e28:n (eli pitäisi vaihtaa anturit, kehät, ohjainyksikkö, jarrusylkky e34 m5:stä, varmaan saatana jarrutehostinkin). Absien vaihdon sijaan vaihdoin konttoria.
            E28 535 1985 (S38B36+K31)

            E36 323 1996

            E46 Compact 2001

            Comment

            • _racing_
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Inkoo

              Originally posted by Oksanen View Post
              Liittimistä en tiedä, mutta e34 taka-abs anturit ei ainakaan mene heittämällä e28 takakynkkiin, itse laitoin e34 m5 takakynkät e28:n viime talvena ja niihin ei sopinut e28 anturit ilman välilevyä.

              Itse ainakin par vuotta sitten heitin e34 m5 jarrut e28 535:seen ilman että koskin e28:n abseihin. Muutenkin oli aivan bolt on homma, vanhat levyt ja satulat hittoon ja uudet levyt ja satulat tilalle. Letkut yms sopii heittämällä. Alkuperäinen jarrusylkky yms toimivat hyvin noiden jarrujen kanssa. Jarrukilpiä joutui vähä suostuttelemaan etteivät hinkanneet levyihin.

              e34 absin kehät on huomattavasti harvemmat kuin e28 absinkehät. Todennäköisesti e34 anturit eivät pysty lukemaan e28 kehiä kovin nopeissa vauhdeissa.

              Joku konttori väitti kivenkovaan että pitäisi käyttää kaikkia e34 m5 abs osia jos heittää nuo jarrut e28:n (eli pitäisi vaihtaa anturit, kehät, ohjainyksikkö, jarrusylkky e34 m5:stä, varmaan saatana jarrutehostinkin). Absien vaihdon sijaan vaihdoin konttoria.

              Elikkä saanko vaihdettua noi e34 535 jarrut e28 vakiotolppiin suoraan? että ei tarvitse vaihtaa koko tolppaa?

              Aluksi aattelin vaihtaa e34 535 kynkät ja e34 abs anturit. Mutta toimiiko noi e34 anturit sitten e28 abs pumpun sun muitten kanssa?
              Last edited by _racing_; 02-12-2011, 13:35.

              Comment

              • spiidi10
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 78
                • Tampere

                Originally posted by Rifu View Post
                Ookke ookke, hyvä tietää. Ei kellään sattuis olee myydä sellasta?
                jos nelilovista lootaa ja kardaania olet vailla niin ihan hakemalla ilmaseks saat pälkäneeltä Tossa ne lojuu pihalla. Pistän koko auton mottiin ennen pakkasia.
                0400- 239 238 tai 0400- 512 904
                [email protected]

                En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.

                Comment

                • Oksanen
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 704
                  • Nokia

                  Originally posted by _racing_ View Post
                  Elikkä saanko vaihdettua noi e34 535 jarrut e28 vakiotolppiin suoraan? että ei tarvitse vaihtaa koko tolppaa?

                  Aluksi aattelin vaihtaa e34 535 kynkät ja e34 abs anturit. Mutta toimiiko noi e34 anturit sitten e28 abs pumpun sun muitten kanssa?
                  Sinne ne menee senkun vaan kiinni heittää. Eli ei tartte etutolppia vaihdella. Takana tarttee toki olla levyjarrulliset kynkät.


                  Vahva tunne olis että e34 anturit ei toimi e28 absin purkin kanssa, mutta en ole kokeillut eli ei voi tietää. Mutta e34 kynkkiin sopii kyllä e28 anturikehät ja anturitkin saa sovitettua melko pienellä vaivalla. Vanhat e28 abs anturit ei vaan irtoa ehjänä kynkistä ja uudet makso jotain 160e pintaan. per kpl.
                  E28 535 1985 (S38B36+K31)

                  E36 323 1996

                  E46 Compact 2001

                  Comment

                  • Lantti
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 56
                    • Vaasa

                    Moro, pikaisesti tarttis ohjeistusta E28 518i -85 vaihteistoöljyn vaihtoon. Autossa siis 5-lovinen laatikko. Onko öljyn tilavuuksilla eroa Getrag/ZF?

                    Paljonko laatikkoon menee öljyä? Onko täyttöproppu päällä vai sivussa? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon vaihdossa?

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      Originally posted by Lantti View Post
                      Paljonko laatikkoon menee öljyä? Onko täyttöproppu päällä vai sivussa? Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon vaihdossa?
                      Lonkalta heitettynä n.1,2-1,5l taitaa mennä laatikkoon öljyä. Täyttöproppu tais olla oikealla sivulla. Ja ota ensin TÄYTTÖPROPPU auki ennenkuin kuin aukaiset tyhennyspropun. Jos joku munapää on vääntänyt rusinaksi sen täyttöpropun, niin tulee sulla kivaa jos oot jo öljyt pois valuttanu ja sitten tajuat ettet saa auki täyttöproppua.

                      Comment

                      • Lantti
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 56
                        • Vaasa

                        Originally posted by zeneg View Post
                        Lonkalta heitettynä n.1,2-1,5l taitaa mennä laatikkoon öljyä. Täyttöproppu tais olla oikealla sivulla. Ja ota ensin TÄYTTÖPROPPU auki ennenkuin kuin aukaiset tyhennyspropun. Jos joku munapää on vääntänyt rusinaksi sen täyttöpropun, niin tulee sulla kivaa jos oot jo öljyt pois valuttanu ja sitten tajuat ettet saa auki täyttöproppua.

                        Kiitoksia vastauksesta, onko laatikossa joku tarkistusreikä että tulee oikea määrä öljyä, vai kaadetaanko niin paljon että tulee täyttöreiästä yli?

                        Onko suosituksia öljystä?

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          Originally posted by Lantti View Post
                          Kiitoksia vastauksesta, onko laatikossa joku tarkistusreikä että tulee oikea määrä öljyä, vai kaadetaanko niin paljon että tulee täyttöreiästä yli?

                          Onko suosituksia öljystä?
                          Sellainen mielikuva olis, että kaadetaan niin kauan että tulee yli täyttöreiästä.. Varmaksi en nyt uskalla sanoa. Öljyjen viskositeettiä en enää muista.

                          Edit: E34:sen laatikkoon käy esim tämä MOBIL ATF 220. Luulis menevän myös kakskasin laatikkoon.
                          Last edited by zeneg; 07-12-2011, 15:14.

                          Comment

                          • Lantti
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 56
                            • Vaasa

                            Originally posted by zeneg View Post
                            Sellainen mielikuva olis, että kaadetaan niin kauan että tulee yli täyttöreiästä.. Varmaksi en nyt uskalla sanoa. Öljyjen viskositeettiä en enää muista.

                            Edit: E34:sen laatikkoon käy esim tämä MOBIL ATF 220. Luulis menevän myös kakskasin laatikkoon.

                            Korjaa jos olen väärässä, mutta eikö ATF, merkintä tarkoita automaattilaatikon öljyjä? Kyseessä on siis 5-vaihteinen manuaali.

                            Comment

                            • Jyke koo
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 399
                              • Tampere/Hämeenlinna

                              Mitehä ku saisin tosta toisesta autosta sähkölasit ja täydellise johtosarjan niille. Niin ovissahan on liittimet valmiina nostimille niin riittääkö et kytkimiltä lähtevät piuhat vaa yhdistää autoon saman värisii johtoihin?
                              Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                              Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Ikkunalistojen irroitus

                                Miten saisi irroitettua sivuikkunan ympärillä olevat listat ehjänä irti? Pitääkö vaan kampea pikkuhiljaa? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎