Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Originally posted by Miika Tissari View Post
    Mikäli sulla on absit autossa niin on vakaajia lukuunottamatta samat. 535 on ollu absit aina vakiona.
    Tää nyt ihmetyttää itseänikin itellä nyt vm82 koppa (528).
    Niin ainoana alustanosien erona olen havainnut etujarrut, verrattuna 535seen. 528issa on 284X22mm levyt ja 535sessa 282X25mm levyt.

    Ja kysymys kuuluukin, onko sitten enää ainoa ero ABSissä? eli kun nakkaan mun vm 82 koppaan 535 etulevyt saan muutoskatsastettua sen maks tehoille, sen m30b34+20%?

    Paljon on tullu yritettyä perehtyä, vahvistakaa tai korjatkaas joku muukin. Parasta ois joku kenellä ois omakohtasta kokemusta.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      Mistähän johtuu että e28:n pyyhkiöissä tihku toimii oudosti pätkien ja saattaa välillä pysähtyä kokonaan. Virkoaa vasta kun laittaa pyyhkiät nopeammalle. Myöskin kertapyyhkäisy toimii vain kun pitää viikseä pohjassa. Jos päästää irti, pyyhin pysähtyy.
      Noemmalla asennolla pyyhkijät toimivat normaalisti.
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • O-Peksi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 2775
        • Joensuu

        En pikaisella searchilla löytänyt vastausta, joten kyselen täältä. Mikä piuha menee vm.-84 520i:ssa moottorin lämpömittarille? Pitäis siis naittaa Motronic-koneisen johtosarjan lämpöanturin piuha kulkemaan tohon orkkismittaristoon, mut oikeasta piuhasta ei ole hajua. Oletettavasti mittaristolle menevä liitin on hanskalokeron takana.
        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

        Comment

        • Bimmero
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 343
          • Harjavalta

          Originally posted by O-Peksi View Post
          En pikaisella searchilla löytänyt vastausta, joten kyselen täältä. Mikä piuha menee vm.-84 520i:ssa moottorin lämpömittarille? Pitäis siis naittaa Motronic-koneisen johtosarjan lämpöanturin piuha kulkemaan tohon orkkismittaristoon, mut oikeasta piuhasta ei ole hajua. Oletettavasti mittaristolle menevä liitin on hanskalokeron takana.
          Olisiko ruskea/valkoinen, FAQ osiosta löytyy muistaakseni e28 etm. Saatan olla väärässä, mutta hanskalokeron takana ei ole mielestäni muuta liitintä kuin se kolme napainen, josta tulee boksille virta.
          "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

          e90 335i

          Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            Originally posted by pope_ View Post
            Mistähän johtuu että e28:n pyyhkiöissä tihku toimii oudosti pätkien ja saattaa välillä pysähtyä kokonaan. Virkoaa vasta kun laittaa pyyhkiät nopeammalle. Myöskin kertapyyhkäisy toimii vain kun pitää viikseä pohjassa. Jos päästää irti, pyyhin pysähtyy.
            Noemmalla asennolla pyyhkijät toimivat normaalisti.
            Pyyhkiän releessä sisällä murtuneet juotokset tai releen kärjissä paskaa.
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              Originally posted by Joma View Post
              Tää nyt ihmetyttää itseänikin itellä nyt vm82 koppa (528).
              Niin ainoana alustanosien erona olen havainnut etujarrut, verrattuna 535seen. 528issa on 284X22mm levyt ja 535sessa 282X25mm levyt.

              Ja kysymys kuuluukin, onko sitten enää ainoa ero ABSissä? eli kun nakkaan mun vm 82 koppaan 535 etulevyt saan muutoskatsastettua sen maks tehoille, sen m30b34+20%?

              Paljon on tullu yritettyä perehtyä, vahvistakaa tai korjatkaas joku muukin. Parasta ois joku kenellä ois omakohtasta kokemusta.
              Mikäli sulla on absit ja laitat nuo 282x25mm levyt niin silloin on 218hv+20%
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by Bimmero View Post
                Olisiko ruskea/valkoinen, FAQ osiosta löytyy muistaakseni e28 etm. Saatan olla väärässä, mutta hanskalokeron takana ei ole mielestäni muuta liitintä kuin se kolme napainen, josta tulee boksille virta.
                Tutkailin tossa itekkin noita ETM:iä, mut tuota L-Jet -koneisen 520i:n kytkistä ei kyllä tunnu löytyvän mistään. Hanskalokeron alla on tosiaan yks ainoa kolmenapainen liitin, jossa on vihreä, musta ja musta-valkoinen piuha. Itellä on vahva epäilys, että toi musta-valkea on se oikea piuha. Nyt pitäis vaan löytää tosta e34 Motronic 1.3:n johtosarjasta oletettavasti ruskea-violetti piuha, joka taitaa olla lämpötilatiedon tulopiuha.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Miika Tissari
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1802
                  • Varkaus

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Tutkailin tossa itekkin noita ETM:iä, mut tuota L-Jet -koneisen 520i:n kytkistä ei kyllä tunnu löytyvän mistään. Hanskalokeron alla on tosiaan yks ainoa kolmenapainen liitin, jossa on vihreä, musta ja musta-valkoinen piuha. Itellä on vahva epäilys, että toi musta-valkea on se oikea piuha. Nyt pitäis vaan löytää tosta e34 Motronic 1.3:n johtosarjasta oletettavasti ruskea-violetti piuha, joka taitaa olla lämpötilatiedon tulopiuha.
                  Tuossa 3-nap liittimessä vihreä on boksille +12v, musta kulutus ja mustavalkea kierrosluku.

                  E28 sulakerasian moottoriliittimen pinni 4 on lämpömittarille ja johto on ruskea-valkoinen.

                  motronicin pyöreässä littimessä pitäis olla pinni 4 ja väriltää ruskea-violetti.
                  E28 ///M-tech V8 -83
                  E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    Originally posted by Miika Tissari View Post
                    Mikäli sulla on absit ja laitat nuo 282x25mm levyt niin silloin on 218hv+20%
                    Mutta kun vuonna 82 ei ollut abseja.... se tässä nyt mietityttää...
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      Originally posted by Miika Tissari View Post
                      Tuossa 3-nap liittimessä vihreä on boksille +12v, musta kulutus ja mustavalkea kierrosluku.

                      E28 sulakerasian moottoriliittimen pinni 4 on lämpömittarille ja johto on ruskea-valkoinen.

                      motronicin pyöreässä littimessä pitäis olla pinni 4 ja väriltää ruskea-violetti.
                      Hmm, no jo on perkele. Oon kyllä kytkeny ton piuhan, mut ei vaan suostu toimimaan. Lämpötilatieto kiertää oletettavasti motronicin boksin kautta?:think Mietin vaan, että liekköhän on k-datan pojilla jääny joku kytkös tekemättä tuonne KDFI:n moottorinohjauspurkkiin, ja se ei osaa ohjata mittaria.

                      Jotain tietoa mittarille kyllä tulee, koska se nousee välillä virrat päälle laitettaessa ihan tappiin asti nollasta, mut ajossa pysyy n. klo 10 kohdalla, vaikka moottorinlämmöt onkin tasaiset 91 astetta kokoajan. Liekkö vaan mittaristovikaa... Nopeusmittarikaan ei toimi - tosin se ei oo toiminu ikinä miulla ollessaan. Lämpömittari toimi aiemmin orkkisruiskulla ja -johtosarjalla.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Miika Tissari
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 1802
                        • Varkaus

                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Hmm, no jo on perkele. Oon kyllä kytkeny ton piuhan, mut ei vaan suostu toimimaan. Lämpötilatieto kiertää oletettavasti motronicin boksin kautta?:think Mietin vaan, että liekköhän on k-datan pojilla jääny joku kytkös tekemättä tuonne KDFI:n moottorinohjauspurkkiin, ja se ei osaa ohjata mittaria.

                        Jotain tietoa mittarille kyllä tulee, koska se nousee välillä virrat päälle laitettaessa ihan tappiin asti nollasta, mut ajossa pysyy n. klo 10 kohdalla, vaikka moottorinlämmöt onkin tasaiset 91 astetta kokoajan. Liekkö vaan mittaristovikaa... Nopeusmittarikaan ei toimi - tosin se ei oo toiminu ikinä miulla ollessaan. Lämpömittari toimi aiemmin orkkisruiskulla ja -johtosarjalla.
                        Mikäs lämpötila-anturi sulla on sille mittaristolle? E28 lämpömittari ei näytä oikeen kuin omalla anturillaan, e30/e34 yms anturit ei toimi...
                        Mittaristolle on käsittääkseni aina oma-anturi olipa motti motronikki tai vanhempi.
                        Last edited by Miika Tissari; 20-09-2011, 21:57.
                        E28 ///M-tech V8 -83
                        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          Originally posted by Miika Tissari View Post
                          Mikäs lämpötila-anturi sulla on sille mittaristolle? E28 lämpömittari ei näytä oikeen kuin omalla anturillaan, e30/e34 yms anturit ei toimi...
                          Mittaristolle on käsittääkseni aina oma-anturi olipa motti motronikki tai vanhempi.
                          Tossa on ihan toi oma ja alkuperäinen. Moottorin lämpöanturit on molemmissa samat(L-Jet/Motronic 1.3), ja tuossa e34:sta kotoisin olevassa Motronic 1.3 -johtosarjassa ei edes ole omaa piuhaa mittariston anturille. Tai en ainakaan löytänyt sitä. Oletin, että mittaristolle lähtee tieto moottorinohjainboksilta tosta yhdestä ja samasta anturista.
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • Erska
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 439
                            • Tuusula

                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Tossa on ihan toi oma ja alkuperäinen. Moottorin lämpöanturit on molemmissa samat(L-Jet/Motronic 1.3), ja tuossa e34:sta kotoisin olevassa Motronic 1.3 -johtosarjassa ei edes ole omaa piuhaa mittariston anturille. Tai en ainakaan löytänyt sitä. Oletin, että mittaristolle lähtee tieto moottorinohjainboksilta tosta yhdestä ja samasta anturista.
                            Eikös Peksi mittariston anturilta lähde suoraan C101 kautta mittaristolle... ei ainakaan mulla boxin kautta kierra tieto.. Ecun lämpötila-anturi sensijaan menee
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                            Comment

                            • Erska
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 439
                              • Tuusula

                              Höh, tuplat!
                              Last edited by Erska; 21-09-2011, 13:41. Reason: tuplaa
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                Originally posted by Joma View Post
                                Mutta kun vuonna 82 ei ollut abseja.... se tässä nyt mietityttää...
                                Itselläni vm '86 518, joka muutettu 535, absit on mutta ne ei ole käytössä, myöskään abs-valo ei syty missään vaiheessa. Otteessa ole mitään merkintöjä abseista. Ei ongelmia katsastuksissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎