E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1660
    • Vähäkyrö

    Mistä johtuu, että maantieajossa alkaa silleen tasasella syklillä puhaltamaan vuoroin kylmää ja lämmintä ilmaa. Ku polkasee kytkimen pohjaan ja hetken käy tyhjäkäyntiä, nii alkaa lämmintä tulla. Kestää muutaman kymmentä kilometriä ja sitte asettuu.

    Comment

    • makko
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 72
      • Kotka

      Originally posted by Samppae39 View Post
      Mistä johtuu, että maantieajossa alkaa silleen tasasella syklillä puhaltamaan vuoroin kylmää ja lämmintä ilmaa. Ku polkasee kytkimen pohjaan ja hetken käy tyhjäkäyntiä, nii alkaa lämmintä tulla. Kestää muutaman kymmentä kilometriä ja sitte asettuu.
      Oisko ilmaa järjestelmässä?:think tai termostaatti??
      -Nyt e38 740iA
      -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
      , e28 518i
      ----------------------------------------
      KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by makko View Post
        Oisko ilmaa järjestelmässä?:think tai termostaatti??
        Ensimmäisenä veikkaisin kumminkin viallista lämmityslaitteen magneettiventtiiliä. Omassa 528i:ssä oli aikoinaan magneettiventtiili rikki ja se oireili siten, että kabiiniin ei tullut lämmintä, jos moottorin kierrokset oli jossain yli 2000rpm.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          Originally posted by kaol View Post
          veikkaisin kumminkin viallista lämmityslaitteen magneettiventtiiliä.
          Mistähän mallista/(ilmastointi/ei ilmastointia) alkaen löytyy mankkuvenat :think Ainaki 518 '86 löytyy ihan perus veijerisetti...

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1660
            • Vähäkyrö

            Nonii, magneettiventtiilin vaihtoon siis. Sehän on siinä jarrupääsylinterin alla? Eikös noissa 518 malleissa oo vaijerisäätönen lämmitin ja 520 lähtien termostaattiohjattu?

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              Originally posted by Samppae39 View Post
              Nonii, magneettiventtiilin vaihtoon siis. Sehän on siinä jarrupääsylinterin alla? Eikös noissa 518 malleissa oo vaijerisäätönen lämmitin ja 520 lähtien termostaattiohjattu?
              Bavariassa on termostaatti ohjattu.
              Mankkuahan minäkin sanoin sen olevan. Eli veden virtaus painaa sen mankun kiinni. Ja veden kierto kennolle katkeaa.

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1660
                • Vähäkyrö

                Pitää koittaa haalia toimiva venttiili kuhan tässä muilta ehtii.



                e: Mitähän nuo helkkarin palikat tuossa on?

                Last edited by Samppae39; 07-12-2009, 22:04.

                Comment

                • sleepertuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 662
                  • Kotka

                  Mistähän mahtais löytyä Sähkökytkiksiä 518 moottorinohjaukseen? Ei uskalla aivan sokeasti luottaa 525 kytkikseen...

                  E: 518i '86 L-jetillä.
                  Last edited by sleepertuning; 09-12-2009, 22:21.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1660
                    • Vähäkyrö

                    Minä tarttisin kytkiksen digikellolle. Pitää ite säveltää johtosarja.

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • makko
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 72
                        • Kotka

                        Originally posted by makko View Post
                        Nonii bensan paineet mitattu ja on ok. Puola, ilmamäärämittari, tulpat, tulpan johdot kaikki testattu/vaihdettu pelaavasta autosta. suuttimille tulee virtaa... nyt tekee sellast et ei enää käynnisty ja startatessa suhauttelee ja paukkuu konehuonees, tota vikaa ei alunpitäen taas ollu:think:think
                        Joo elikkäs alkaa olla tosiaan ton auton kanssa ideat vähissä ja noin suurin piirtein kaikki mahdollinen osa testattu ja kokeiltu, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty, eikä edes varsinaisesti lupaa Ilmeisesti sytyttää jossain imusarjan paikkeilla kun startatessa sieltä kuuluu suhahdus ja savua tulee...
                        -Nyt e38 740iA
                        -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
                        , e28 518i
                        ----------------------------------------
                        KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          Originally posted by makko View Post
                          Joo elikkäs alkaa olla tosiaan ton auton kanssa ideat vähissä ja noin suurin piirtein kaikki mahdollinen osa testattu ja kokeiltu, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty, eikä edes varsinaisesti lupaa Ilmeisesti sytyttää jossain imusarjan paikkeilla kun startatessa sieltä kuuluu suhahdus ja savua tulee...
                          Onko moottorin mekaaninen kunto tarkistettu?
                          Eli puristus mittaukset ja ohivuodot seuraavaksi jos sitä ei ole tehty.
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • makko
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 72
                            • Kotka

                            Originally posted by makko View Post
                            Joo elikkäs alkaa olla tosiaan ton auton kanssa ideat vähissä ja noin suurin piirtein kaikki mahdollinen osa testattu ja kokeiltu, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty, eikä edes varsinaisesti lupaa Ilmeisesti sytyttää jossain imusarjan paikkeilla kun startatessa sieltä kuuluu suhahdus ja savua tulee...
                            Homma sen verran edennyt, eli nyt paikallistettu että ykköspytyn imuventtiili kantoi eli oli väärään aikaan auki, venttiilien säädön jälkeen lähti jo käymään mutta kävi vain kolmella. Nyt seuraavaks virranjakajaa kääntelee ja mallailis sen kohilleen jos alkais toimimaan:think Mutta mikä perkele sen venttiilin kantamisen aiheuttaa???
                            -Nyt e38 740iA
                            -ex: mm. 316i e30, 520 e34, paskatti 1.8T
                            , e28 518i
                            ----------------------------------------
                            KOTKA CONNECTION-KÖYHÄT KYYKKYYN

                            Comment

                            • Erska
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 439
                              • Tuusula

                              Liian tiukat venttiilinvälykset joku säätäny, eli kylmänä 0,30mm kumpikin...
                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                Originally posted by Erska View Post
                                Liian tiukat venttiilinvälykset joku säätäny, eli kylmänä 0,30mm kumpikin...
                                Autodatan mukaan 0.2 kylmänä imu sekä pako. Itse aina tuohon säätänyt.

                                Comment

                                Working...
                                X