Eipä tainnu olla muuta liitosta. Itellä oli perän liittimeltä lähtevät johdot hapettuneet yli 0.5 metrin matkalta ja aiheuti pätkimistä nopeusmittarissa. Toinen johto oli poikki eristeen sisältä aivan liittimen juuresta.
Ok, pitänee vielä tutkia johtoa. Miten korjasit tuon vian? Lisäsit uutta johtoa tilalle vai hommasit jostain kokonaan uuden johtosarjan?
Meikällä on mittaristossa seuraavanlaista häirää: Nopeusmittari ei toimi, Inspection-valo syttyy töyssyssä ja sammuu kun läväyttää kojelautaa. Matkamittari ei myöskään rullaa enää. Eikös tuo Inspection-valo ole jotenkin kytköksissä tuohon matkamittariin? :think
Tuo kuulostaa aivan siltä, että sinulla on mittariston akut/piirilevy korjauksen tarpeessa...
Mitäs öljyjä tuo m107 tarvii?
Mistä kattoluukkuun tiiviste?
ABS merkkivalo palaa välillä, mutta abs toimii. Onko katsastussetä vihainen?
Automaattinen sisäilmanlämpötilansäätö ei toimi. Pystyyköhän sille tekeen mitään? Puhaltaa vain kylmää tai kuumaa
Rojektia tuossa vähä on. Pitäisi bensaputken vuoto korjata ja vähä katsoa valoja ym kuntoon.. Vuotavan pakoputken tilalle pitäisi myös hitsailla joku melko suora putki. Ehkä yksi vaimennin väliin...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
ABS merkkivalo palaa välillä, mutta abs toimii. Onko katsastussetä vihainen?
Jännä et absit toimii vaikka valo palaa :think Periaatteessa ei pitäis tulla leimaa kun häiriövalo killittää taulussa... Kerran absit kuitenkin toimii niin saatat jopa selvitä katsastuksesta huomautuksella tms. Mene ja tiedä.
Ajattelin teettää pelkän piirilevyn. Ja hankkia noi normaalit komponentit (mitä kaupoista helposti saa) uusina ja käyttää vanhasta (ainakin) ton ison ITT:n piirin (ei kyllä tietoa edes mikä se on).
Joo Ebayssa näkyy olevan jotain, mutta näyttäis ne hinnat olevan pitkälle yli 200$.
Pari levyä nyt saatu jyrsinnästä. Melkein kalustettu.
Aika kova homma. Mutta kohta pitäis päästä testaamaan.
Mistä tässä L-Jetissä tulee tieto pyörintänopeudesta? Ja mitä sieltä tulee? (muistelin nähneeni tästä juttua, mutta en onnistunut sitä löytämään)
Mitäs öljyjä tuo m107 tarvii?
Mistä kattoluukkuun tiiviste?
ABS merkkivalo palaa välillä, mutta abs toimii. Onko katsastussetä vihainen?
Automaattinen sisäilmanlämpötilansäätö ei toimi. Pystyyköhän sille tekeen mitään? Puhaltaa vain kylmää tai kuumaa
Rojektia tuossa vähä on. Pitäisi bensaputken vuoto korjata ja vähä katsoa valoja ym kuntoon.. Vuotavan pakoputken tilalle pitäisi myös hitsailla joku melko suora putki. Ehkä yksi vaimennin väliin...
Millainen auto kyseessä? Pakko udella heti. Onko kuvia? :think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Tuommoinen auto. Taidan myydä sen tänään kaverille Yksi parhaimmista kavereista on etsinyt tuollaista e28:a joten taidan myydä sen siihen hintaan että saan kulut pois ja vähän päälle. Tän auton parissa tulevaisuudessa varmaan tulee muutama autotalli/kaljotteluilta vietettyä.
Nyt lakkasi ABS toimimasta ja jarrut muutenkin. Kun polkimen painaa pohjaan niin jarruttaa vaan kuskinpuolen pyörällä. Muuten poljin on ihan löysä. Nestettä tuo ei vuoda.
Jarruntehostajassa oleva paineanturi oli kyllä märkä:think
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Nyt lakkasi ABS toimimasta ja jarrut muutenkin. Kun polkimen painaa pohjaan niin jarruttaa vaan kuskinpuolen pyörällä. Muuten poljin on ihan löysä. Nestettä tuo ei vuoda.
Jarruntehostajassa oleva paineanturi oli kyllä märkä:think
Eiks näissä isolohkoissa ollut jokin hydraulitehostettu jarrujärjestelmä, näiden painevaraajien "jarrupommi/Brake bomb" pallojen kanssa on ollut ongelmia :think
Eiks näissä isolohkoissa ollut jokin hydraulitehostettu jarrujärjestelmä, näiden painevaraajien "jarrupommi/Brake bomb" pallojen kanssa on ollut ongelmia :think
Joo semmonen näissä isoissa on. Veikkaan että ihan paska koko systeemi. Näistä e28:n erikoisuuksista ei ole mitään kokemuksia. Ei ole mitään hajua miten koko järjestelmä toimii.
Jarruputkista ja letkuista nyt ei ainakaan vuoda joten katseet kääntyy moottoritilan puolelle. Ja se vitun abs valo palaa. Eikö tuo 82 ole niin vanha ettei siinä tarvitse olla ABS jarruja?
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Miten nuo huoltovalot kuulus toimia? Vaihoin akut ja nyt palaa inspection koko ajan, muttei ykskään huoltovaloledeistä. Tiedä sitte, menikö akkujen vaihto reisille vai mikä. Kulutusmittarikin makaa pohjassak okoajan, paitsi vaihdetta vaihtaessa käväsee hetken jossain 4l ja palaa takasi +20l lukemaan. Onko koodikammoissa eroa kellolla ja kiekkamittarilla? Nyt on omasta kellosta otettu tuo koodikampa ja tungettu jälkiasennus kiekkamittariin (528 peräisin). Ja ennen vaihtoa kulutusmittari toimi oikein kellon yhteydessä.
Noniin, huoltovalot pelaa, ku nollasin ne. Kulutusmittari ei vaan pelaa. Pitää vissiin etsia toinen kiekkamittari/kulutumittari ja koittaa sillä. Tänään rassasin kulutusmittaria ja tutkin sen toimintaa, kulutusmittari nousee yli 20l lukemiin heti virtojen päällelaiton jälkeen Miten tuo saa signaalinsa, että oisko tuossa maadotusvikaa tai jännitepuolella. Pitää vissiin koittaa käydä juotokset läpi. Yks oli kyllä aika huonon näkönen ja pari oli tummunutta.
Noniin, huoltovalot pelaa, ku nollasin ne. Kulutusmittari ei vaan pelaa. Pitää vissiin etsia toinen kiekkamittari/kulutumittari ja koittaa sillä. Tänään rassasin kulutusmittaria ja tutkin sen toimintaa, kulutusmittari nousee yli 20l lukemiin heti virtojen päällelaiton jälkeen Miten tuo saa signaalinsa, että oisko tuossa maadotusvikaa tai jännitepuolella. Pitää vissiin koittaa käydä juotokset läpi. Yks oli kyllä aika huonon näkönen ja pari oli tummunutta.
Lisää yksinpuhelua. Kävin tänään koeajolla ja mittari "toimii" Ei makaa kokoaikaa pohjassa ja menee nolliin moottorijarrutuksessa, mutta näyttää vaan liian isoja lukuja. 80km/h tasakaasulla 16-20l ja muutenki heiluu vähä omituisesti. Pitää koittaa käydä juotokset läpi, ku kerranputsaamalla parani jo noin paljo.
Comment