Originally posted by tyhtis
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E28 Kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Voin toki olla väärässäkin, itselläni ruiskupeli ja ainut mollukka tulipellissä on sytkänohjain... Laita ihmeessä kuva tuosta laatikosta jos pystyt. Onhan se kuitenkin kärjetön sytkä?
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Et sattunut yhtään projektikuvia ottamaan? Pitäis vaihtaa tuo myös tuo keppi puslien ohella mutta en ole ymmärtänyt miten se keppi irtoaa siitä muovisesta helasta...Originally posted by gubbe89 View PostTulipa tuossa käytettyä jonkun idiootin tekemä "huoltoluukku" kardaanitunnelin päältä hyödyksi
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Juu en itekkään ole varma tuosta mutta päättelin noin niinkuin selitin.Voin kyllä olla väärässäkin. Vai voisiko tuo ohjata sytytystä ja kaasaria???? Kuitenni tuo on ite juotettu ja sikamassalla kasasa kun heitti toimimasta kun sisällä oli tinauksia irronnu.Voin toki olla väärässäkin, itselläni ruiskupeli ja ainut mollukka tulipellissä on sytkänohjain... Laita ihmeessä kuva tuosta laatikosta jos pystyt. Onhan se kuitenkin kärjetön sytkä?
Siitä laatikossa lukee muistaakseni jotain siemens...
Juu on tuossa järjetön sytys.
Mutta kaasuttimen toimintaan vaikuttaa kuitenni kun irroittelee töpseleitä :think:think
No nyt kuitenni olisi tarve tuolle sulake lootalle ku olisi kiva, kun saa kortin (onhan tässä vielä pariviikkoa aikaa
) että olisi vielä toimiva autokin 
							
						-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by tyhtis View PostSiitä laatikossa lukee muistaakseni jotain siemens...
Eihän se nyt vaan tuollainen ole eli sytytyksen ohjaus/vahvistus.
Tietenkin auto sammuu kun töpselin nakkaa irti kun kipinä häviää.
En tiedä miten vaikuttaa kaasarimallissa kaasarin ohjaukseen...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Juu mutta otin sen pienemmän töpselin irti vaan irroitin sen kaasarista ja sammu ku sauna lyhty (voisiko olla jokin sammutin solenoindi???)
Mutta pirustako tuosta tietää
Mulle on oikeastaan aivan sama mitkä laatikko tuo on mutta kun aukaisi ja tinasi uudelleen kasaan niin alkoi pelittämään huomattavasti paremmin
Miten tuo laatikko vaikuttaa sytytykseen??
Kävin tarkemmin tutkimassa niin menee tuosta myös jakajalle johtoja Mutta näyttävät haarautuvan tuossa välillä kaasarille päin.
Joten miten pitäisi muotoilla haluaisin ostaa sen ainoan poksin joka siinä rintapellissä on ja tietenni aseveli hintaan. (se poksi joka ohjaa vähän vaikka ja mitä :think)
Taas opin jotain uutta mutta jos tuo ohjaa jotennin tuota kaasariakin?? Esim muuttaisiko sytytystä kun on kylmä kun "vetää" imun päälle?? En tiä.Last edited by tyhtis; 05-11-2010, 13:24.-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
En tiedä mihin kaikkeen tuo kaasarimallissa vaikuttaa, ruiskumallissa hoitaa vaan sytkän sekä kierrossignaalin ruiskuyksikölle.Originally posted by tyhtis View PostMiten tuo laatikko vaikuttaa sytytykseen??
Ilmeisesti toiminta eroaa kaasa/ruiskumallin kesken...
Mollukkahan ohjaa siis pelkästään puolan maadoitusta eli kipinän Ennakot hoituu alipaine+keskipakosäädöllä.
Pienempi 2-johtonen liitin tulee jakajalta ja siinä kulkee kierrolukutieto sytkälle.
Isompi pyöreä liitin hoitaa virransyötöt sekä puolan ohjauksen.
Multa löytyis kyllä yks ylimääränen ruiskumallin ohjain parilla kympillä...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tyhjäkäyntirele? Ei kyllä kuulu ainakaan 518i l-jetin varusteisiin...Originally posted by T3pi View PostMissäpäin 518i:ssä on päärele ja tyhjäkäyntirele?
Ku pitäs toho megalle kiskoo piuhoja niitten kautta...
tyhjäkäynti kun hoidetaan ruuvin kanssa. Päärele on yhtä kuin polttoainepumpun rele siinä sulakerasian kupeessa, päällä lukee "benzinpumpenrelais" tms.
Itse käytän megalla alkuperäistä johtosarjaa.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Juu aattelin kanssa ettei sellasia oo. Muuten tota orkkisjohtosarjaa vois käyttää mutta se o niin huonossa kunnossa että parempi laittaa uusia johtoja vaaOriginally posted by sleepertuning View PostTyhjäkäyntirele? Ei kyllä kuulu ainakaan 518i l-jetin varusteisiin...
tyhjäkäynti kun hoidetaan ruuvin kanssa. Päärele on yhtä kuin polttoainepumpun rele siinä sulakerasian kupeessa, päällä lukee "benzinpumpenrelais" tms.
Itse käytän megalla alkuperäistä johtosarjaa.
							
						E38, E36, E30, E28
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Megalla kyllä voit ohjata sitä lisäilmaluistia siinä kylmäkäynnistyssuuttimen vieressä johon menee 2-johtoinen liitin, jos mielit saada auton kunnolla käymään myös kylmänä.Originally posted by T3pi View PostJuu aattelin kanssa ettei sellasia oo. Muuten tota orkkisjohtosarjaa vois käyttää mutta se o niin huonossa kunnossa että parempi laittaa uusia johtoja vaa
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Quote:
Originally Posted by tyhtis
 				
Miten tuo laatikko vaikuttaa sytytykseen??
En tiedä mihin kaikkeen tuo kaasarimallissa vaikuttaa, ruiskumallissa hoitaa vaan sytkän sekä kierrossignaalin ruiskuyksikölle.
Ilmeisesti toiminta eroaa kaasa/ruiskumallin kesken...
Mollukkahan ohjaa siis pelkästään puolan maadoitusta eli kipinän Ennakot hoituu alipaine+keskipakosäädöllä.
Pienempi 2-johtonen liitin tulee jakajalta ja siinä kulkee kierrolukutieto sytkälle.
Isompi pyöreä liitin hoitaa virransyötöt sekä puolan ohjauksen.
Multa löytyis kyllä yks ylimääränen ruiskumallin ohjain parilla kympillä... 05-11-2010 13:22
Ok nyt selveni tuokin asia. Tuota en vielä ala ostamaan kun ei ole varmuutta toimiiko tuossa kaasari kamppeessa.
Juujuu eli tuo "riemulaatikko" osaa häiriköidä sytytyksen lisäksi kaasariakinJoo. Se on just se. Estää jälkikäynnin.

Mutta sulakerasiasta jo hierotaan kiivaasti kauppaa. Jos ensi viikolla pääsisi viettämään laatuaikaa vanhanherran kanssa.
Samalla jos vaihtelisi ne perä ja loota öljytkin.:think
Sitten kahden viikonpäästä

Mutta ennen kaikkea ISO kiitos auttaneille taas ymmärrän vähän enemmän vanhuksen sielun elämää.-BMW e46 320d aut -04
-Toyota HiAce 4X4 -89
-Suzuki sj 410 -87
-Volvo Amazon b18 -63
-BMW e28 518 -84 "vanha herra" ex
-VW kupla 1300 -68 "kuura kyttyrä" ex
-Mercedes benz w110 -66 "heckflosse" ex
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Käsittääkseni ei. Tai ainakin itse olen koittanut 6-sylinterisen mittaristoa nelisylinterisen koodiplugilla, ja ei näytä kierroksia oikein.Originally posted by Viljami View PostMeniki se vanhempi mittaristo sivu suun ja nyt ois tyrkyllä kuusisylinterisen mittaristo, sopiiko heittämällä 518i tilalle? koodiplugi pitäisi ainakin vaihtaa tms.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Mietin että jos näyttää kierrokset väärin niin eikö sitä voi säätää sieltä mittaristosta jostain potikasta näyttämään oikeinOriginally posted by Madfexx View PostKäsittääkseni ei. Tai ainakin itse olen koittanut 6-sylinterisen mittaristoa nelisylinterisen koodiplugilla, ja ei näytä kierroksia oikein.
Comment
 
Comment