vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    Tulipas tässä mieleen kun alkaa olla osien hankita loppusuoralla mutta keppi ei ole tullut. Että purkaantuuko toi Z3-1.9 keppi kuten vakio? Koska sitähän ei ole vissiin tarkoitettu semmoseen jossa on se ylempi pallokuppi siinä kepissä.
    Last edited by Krynx; 05-05-2007, 19:35. Reason: lisätty kirjoitusvirheitä
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • Brawler
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1093
      • Mynämäki

      Originally posted by Leka View Post
      Jos pelkkää keppiä olet vaihtamassa niin silloin ei tarvitse irroittaa mitään kardaania/pakoputkea. Vaihdekepin keskilaakeroinnin saa käännettyä auki yläkauttakin esim. sopivalla talttapäämeisselillä, vaihda samalla se laakeri niin huomaat kumpaan suuntaan sitä täytyy kääntää että lukitus aukeaa
      Meneekös tuo E28:ssa samalla tavalla, en ainakaan saanut sitä muovi rinkulaa pyörähtämään kumpaakaan suuntaan vaikka koitin?

      VW Bora 2.0 '99
      UrS4 230hp + alv 22%+more...
      E21 315 '83 future chassis for turbo engine
      E28 518i '86

      -Turku Connection-

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        Kiitokset myös Benzinolle avusta. Eiköhän toi keppi nyt saada vaihdettua. Yritän auttaa parhaimpani mukaan muitakin, jos vaan apua tarvitaan, kunhan nyt saan ite ton kepukan vaihdettua.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          Originally posted by Raputurkki View Post
          Kiitoksia Leka! Eli toi short-shift kepukka on mahdollista laittaa kiinni ilman, että menee auton alle hommiin? Ymmärsinkö nyt oikein?

          Editointia: Eli sen laakerin saa yläkautta auki, mutta itse keppi täytyy kuitenkin irrottaa alakautta...? Menikö nyt oikein?
          Kepin alapään joka on kiinni vaihteensiirtäjän tangossa kiinni joutuu irroittamaan alakautta niinkuin tuossa edellä jo olikin. Uusi samalla ne muovirikat alapään nivelen molemmin puolin ja se lukkoklipsi, tästä on kokemuksia pari viikkoa sitten Kuopion suunnalta, vai mitä Ville...

          Originally posted by Brawler
          Meneekös tuo E28:ssa samalla tavalla, en ainakaan saanut sitä muovi rinkulaa pyörähtämään kumpaakaan suuntaan vaikka koitin?
          Menee, ainakin niissä joita olen sivusta seurannut. Lievää väkivaltaa tosin tarvitaan, eli ei sitä kannata sääliä kun keskilaakeri kannattaa uusia kuitenkin. Paikoilleenlaitto on huomattavasti helpompaa.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • djd1mm
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 123
            • Salo

            Noniin, yhteenveto ois poikaa

            Niin, eli kun tätä selaa niin meinaa silmissä ruveta rivit menemään solmuun ja kuva alkaa väpättämään niin pirusti Eli yksinkertaistettuna. Ei kukaan olis jaksanu tehdä yhteenvetoa siitä mikä keppi mihin malliin menee, mikä vaatii modausta ja mikä ei takuulla mene / mistä löytyis sellainen yhteenveto?
            Tästä kun ei äkkiseltään ota selvää

            Kiitokset jo etukäteen.

            P.S. E34 535i:n olen keppiä laittamassa. Puslatkin pitäis varmaan kun kardaanin tiivistekkin jo vuotaa. Z3 1.9 tai M3 E36 tankoa olen miettiny. Meneeköhän heittämällä ja mistä puslat.. Lekaltako?
            Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

            Comment

            • Raputurkki
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 545
              • Suomi

              Mitenkäs E34:ssä sen vaihdekepin ympärillä olevan kumisysteemin irrotus onnistuu järkevästi? Kiskotaanko se kortsu vaan pois siitä kepin päältä jo heti alkuvaiheessa, vai irrotetaanko keppi ensin alakautta?

              Onko ton kumisuojuksen takasin paikalleen saaminen millanen vaiva? Kaikki osat on nyt hankittu ja huomenna pitäis kepukan vaihtua. Varmistan vielä ton kumisuojuksen asennuksen...

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                Originally posted by Raputurkki View Post
                Mitenkäs E34:ssä sen vaihdekepin ympärillä olevan kumisysteemin irrotus onnistuu järkevästi? Kiskotaanko se kortsu vaan pois siitä kepin päältä jo heti alkuvaiheessa, vai irrotetaanko keppi ensin alakautta?

                Onko ton kumisuojuksen takasin paikalleen saaminen millanen vaiva? Kaikki osat on nyt hankittu ja huomenna pitäis kepukan vaihtua. Varmistan vielä ton kumisuojuksen asennuksen...
                Nuppi ensin irti ja sitten kepin alapää, gummi tulee siinä kepin mukana kunhan saat sen keskilaakerin irti. Kasaus tietty päinvastoin eikä se kumisuoja kovin hankala ole pujottaa taas paikoilleen.

                Kun otat keskikonsolin kannen pois irroita se etupäästä, takapäässä on väkäset jotka menee poikki jos irroitat sen väärästä päästä...

                Originally posted by djd1mm
                ja mistä puslat.. Lekaltako?
                Ei löydy multa, mutta tuolla myydään osiossa niitä on näkynyt myynnissä.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Raputurkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 545
                  • Suomi

                  No niin. E34:n keppi on vaihdettu. Vaihdeväleistä tuli mukavasti lyhyemmät tolla Z3 1.9 kepillä. Kepin vaihto oli ihan perkeleen yksinkertainen. Auto vaan ylös. Vaihdekepin sokka irti. Auton sisäpuolelta kiskastiin kepinnuppi irti, nostettiin suojukset pois tieltä, hajotettiin meisselillä se muovinen kiinnike, jossa keppi oli vielä kiinni ja kiskottiin koko keppi pois.

                  Tän jälkeen laitettiin uusi keppi uuteen muovipidikkeeseen kiinni ja upotettiin keppi paikalleen takaisin. Sitten vaan auton alle laittamaan uudella sokalla keppi kunnolla kiinni. Yksinkertainen homma jopa tälläselle säätäjälle.

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Originally posted by Krynx View Post
                    Tulipas tässä mieleen kun alkaa olla osien hankita loppusuoralla mutta keppi ei ole tullut. Että purkaantuuko toi Z3-1.9 keppi kuten vakio? Koska sitähän ei ole vissiin tarkoitettu semmoseen jossa on se ylempi pallokuppi siinä kepissä.
                    Edelleen tieto olisi tarpeen. Eli onko ylä ja alaosat irroitettavissa toisistaan vai fyllätty toisiinsa kiinteäksi?
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • Ody
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 93
                      • Vaasa

                      Lainataas tätä topikkia

                      Mitkä kaikki noista osista kannattaa vaihtaa kun keppi on väljä ja vitosvaihde pitää saattaa kunnolla että menee päälle?
                      E36 318is Coupe

                      Comment

                      • Jamperi
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2005
                        • 589
                        • Tampere

                        Originally posted by Ody View Post
                        Lainataas tätä topikkia

                        Mitkä kaikki noista osista kannattaa vaihtaa kun keppi on väljä ja vitosvaihde pitää saattaa kunnolla että menee päälle?
                        Se mitä kepin vaihossa kannattaa vaihtaa löytyy postauksesta #87
                        ja niillä sitä väljystä saa pois, mutta jos sulla on laatikosta syncro viturallaan, niin sitäpä ei sitten käsittääkseni pahemmin korjailla.

                        Itellä oli ongelmaa ettei kakkonen mene ykköseltä vaihdettaessa kierrosten kanssa "helpolla" sisään, mutta laatikon öljyjen vaihto auttoi, mutta eipä tuokaan rikkinäistä korjaa.

                        ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                        ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                        If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                        Comment

                        • Ody
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 93
                          • Vaasa

                          Ei pitäisi olla syncrossa vikaa koska tuo vitosvaihde ei tavallaan mene kunnolla päälle asti vaan pomppaa pois kytkintä nostaessa. Ei siis vastustele vaihtaessa. Sitten kun sen "saattaa" kunnolla työntämällä perille niin menee päälle ja pysyy sielä Ja alta kun tutkiskelin tuota vivustoa niin väljäähän sielä on oikeastaan joka niveles...
                          E36 318is Coupe

                          Comment

                          • Tosde
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2002
                            • 237
                            • Nummela

                            Noniin , tuli sit vihdoin itekkin hommattua tuo M-Z3 kepukka jonka varaosa numero on muuten muuttunu tälläiseksi: 25 11 7 527 254 kun vanha numero oli : 25 11 2 228 384. Samalla Otin nuo kaikki muut härpäkkeet siitä siirtäjäntangon matkanvarrelta . Toivottavasti tulee hyvät välit.
                            Bmw F11 535XD MPerformance

                            Projekti Bmw 325i -86

                            Ex Bimmerit:
                            -Bmw E91 330XD LCI -10

                            Comment

                            • Tosde
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2002
                              • 237
                              • Nummela

                              Noniin , keppi on nyt sitten asennettu . Semmoisen seikan huomasin tossa asentaessa , että ei se ainakaan mulla ota mihinkään kiinni ei keppi eikä siirtäjäntanko. Keppi tulee aikas kiinni kardaaniin mutta ajossa ei ainakaan mitään hankausta tms huomannu millään vaihteella , lisäksi keppi tuli ilman minkäänlaista vääntämistä ihan suoraan keskelle sitä kepin/kardaanitunnelin reikää. Siirtäjäntankoakaan ei tarttenu tuunata mihinkään suuntaan vaan meni suoraan heittämällä sinne , kardaanin limppu jäi tästä ainakin 4cm päähän.

                              Omasta mielestä vaihdevälit tulivat oikein hyviksi ja itse keppikin on kunnolla jäykkä , hieman racing:mainen tunne kun vaihtaa

                              Auto siis mihin tuon asensin on E30 325i -86

                              Suosittelen!
                              Bmw F11 535XD MPerformance

                              Projekti Bmw 325i -86

                              Ex Bimmerit:
                              -Bmw E91 330XD LCI -10

                              Comment

                              • Krynx
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 908
                                • á la Temmes

                                Perkele! Eipä saa tuota 1.9-z3 keppiä vaihdettua tuohon omaan käkättimeen. Kukaan ei ole vissiin laittanut moista e30 jossa on se vanhempi peltinen teline? Muuten kyllä onnistuisi mutta eihän tuohon saa mitenkään paikalleen sitä ylempää pallokuppia. Kun tuossa kepissä tuntuu olevan yläosa kiinteästi tuossa alemmassa
                                E39 525d -00
                                E39 523i-96
                                E30 316 -86

                                Comment

                                Working...
                                X