Jatkan e34 pyöränlaakereista. Niitä näyttää olevan useampaa mallia. ABS kehä voi olla 97mm tai 83mm. Lisäksi kiinnitysruuvin reikä saattaa olla epäsymmetrinen pulttijakoon nähden. Sitten M5:seen on erilaakeri (mikä ero muihin?) ja niissäkin kahta mallia. Ohjuritapeilla ja ilman niitä. Kuvien perusteella M5:sen laakerissa napa on hieman paksumpaa tavaraa, ilmeisesti paremmin kestää lämpöä? Ohjuritapeilla ei varmaan muuta virkaa kuin estää vahingossa tapahtuva vääränkokoisen levyn asentaminen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mielestäni foorumilta pitäs löytyä parikin topikkia tuosta laakeriaiheesta. M5:ssa on tosiaan eri laakerit ja samaa käytetään muistaakseni 850Csi:ssä. Kävin varaosaliikkeessä kysymässä josko sieltä saisi SKF:n laakeria BMW:n osamanumerolla. Kaikki muut laakerit löyty paitsi tuo pyörännapa, joten ostin sitten suosiolla marmorilta ~250€/kpl hintaan.
Kovasti noista on juttua myös M5boardilla.
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostMielestäni foorumilta pitäs löytyä parikin topikkia tuosta laakeriaiheesta. M5:ssa on tosiaan eri laakerit ja samaa käytetään muistaakseni 850Csi:ssä. Kävin varaosaliikkeessä kysymässä josko sieltä saisi SKF:n laakeria BMW:n osamanumerolla. Kaikki muut laakerit löyty paitsi tuo pyörännapa, joten ostin sitten suosiolla marmorilta ~250€/kpl hintaan.
Kovasti noista on juttua myös M5boardilla.
Mikä ero M5 laakerissa vs muut? Miksi joissain on ohjuritapit ja joissain ei? Bmw:ltä ostetuissakaan ei kaikissa ole tappeja. Voiko kiinnitysruuvin epäsymmetrisyydestä päätellä ABS kehän halkaisijan?
Comment
-
-
En nopeesti katottuna löytäny vastausta, mutta ongelmana on automaattiloota. Taannoin meni talvimoodille eikä pysty enää vaihtamaan Sportille tai Ecolle.. Käynnistäessä menee suoraan lumihiutaleelle.. Liekö jollain hätäkäytöllä..?
Huomasin ton motarille kiihdytyksen jälkeen. Pitäisköhän vikakoodeja katella tms..?
Comment
-
-
Originally posted by Mayer View PostEn nopeesti katottuna löytäny vastausta, mutta ongelmana on automaattiloota. Taannoin meni talvimoodille eikä pysty enää vaihtamaan Sportille tai Ecolle.. Käynnistäessä menee suoraan lumihiutaleelle.. Liekö jollain hätäkäytöllä..?
Huomasin ton motarille kiihdytyksen jälkeen. Pitäisköhän vikakoodeja katella tms..?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKatkaisija jumissa/rikki.
Vai tarkoititko jotain muuta osaa muualla?
E: Ja kickdown ei myöskään toimi, vaikka ennen toimi talvimoodilla normaalisti. Ja näytössä palaa Service-valo.
Comment
-
-
Originally posted by Mayer View PostMeinaatko tuota nappulaa sisällä? Se toimii kyllä, jos kokeilen vaihtaa esim. sportille, lumihuitale katoaa näytöltä hetkeksi mutta moodi ei vaihdu. Plus sen pitäisi käynnistäessä laittaa oletuksena E-moodi.
Vai tarkoititko jotain muuta osaa muualla?
E: Ja kickdown ei myöskään toimi, vaikka ennen toimi talvimoodilla normaalisti. Ja näytössä palaa Service-valo.
Comment
-
-
Last edited by Throttle; 23-03-2014, 17:32.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View Post
Renkaat on armottoman alikokoiset, isompaa alle.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View Post
nopeusmittarin anturi on perämurikan takakannessa, ottaa nopeuden sieltä. Renkaat on aika pienet? En tiedä voisiko nopeusmittaria kalibroida jotenkin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
E30 M30 swap pistää hanttiin ja kysyn nyt varmuudenvuoksi joka puolella tätä kyseistä asiaa kun kuuluu vähän sinne ja tänne. Eli kyseessä on M30B30 moottori missä 260 getrag perässä ja ongelma on semmonen että uusi kytkin ei irrota kirveelläkään. Aluksi paketti kasattiin uudella kytkinlevyllä, uudella asetelmalla ja uudella painelaakerilla, paketti konehuoneeseen kunnes huomattiin että ei irrota millään.
Eli paketti ylös ja käsipelillä kokeilemaan että mikäs on ongelmana. Vanhalla asetelmalla ja kytkinlevyllä oli myös todella vaikea saada pakettia käsin pyörimään joten parhaaksi paketiksi todettiin uusi kytkinlevy + vanha asetelma ja tietenkin uusi painelaakeri. Moottori pudotettiin laatikkoineen takaisin konehuoneeseen, kaikki taas kiinni, kytkimen työsylinterin huolto ja huolellinen ilmaus ja ei se irrota vielläkään.
Kaikki varaosanumerot täsmää levyjen, asetelmien ja painelaakereiden kanssa. Kytkimen työsylinterit on vertailtu keskenään ja kaikki pituudet täsmää keskenään. Ainoa ero e32 ja e30 työsylintereiden välillä on rungon paksuus mutta sekään ei oleellisesti pitäisi vaikuttaa mihinkään. Kaikki siis pitäisi olla niinkuin kuuluukin.
Ehdotuksia tai varmaa tietoa mikä tähän auttaisi?
Comment
-
Comment